Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Inderdaad, het wordt er net zoals bij mijn vriendin al van jongs af aan ingeprent dat een homoseksuele relatie slecht is. Heel sneu voor die kinderen die later homoseksueel blijken te zijn.
pollewopsie7 schreef:faye schreef:Inderdaad, het wordt er net zoals bij mijn vriendin al van jongs af aan ingeprent dat een homoseksuele relatie slecht is. Heel sneu voor die kinderen die later homoseksueel blijken te zijn.
Maar denk je dat dat in elk christelijk gezin gebeurd?
Het zal ongetwijfelt in christelijke gezinnen gebeuren. maar, ik denk dat dat net zo goed in niet-christelijke gezinnen gebeurd.
1 Johannes 4 schreef:18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Jesaja 43 schreef:Welnu, dit zegt de HEER,
die jou schiep, Jakob, die jou vormde, Israël:
Wees niet bang, want ik zal je vrijkopen,
ik heb je bij je naam geroepen, je bent van mij!
2 Moet je door het water gaan – ik ben bij je;
of door rivieren – je wordt niet meegesleurd.
Moet je door het vuur gaan – het zal je niet verteren,
de vlammen zullen je niet verschroeien.
3 Want ik, de HEER, ben je God,
de Heilige van Israël, je redder.
Voor jou geef ik Egypte als losgeld,
Nubië en Seba ruil ik in tegen jou.
4 Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.
5 Wees niet bang, want ik ben bij je.
Anoeska schreef:anneliesdj schreef:Als ze vraagt wat ik ervan vind, zeg ik dat ik denk dat de Here God er niet blij mee is. Dat is wat mij betreft even genoeg, ze is nog klein. Als ze daar dan ook nog meer van wil weten, zal ik haar uitleggen dat ik denk dat dat is omdat een papa en een mama verschillend zijn en dat dat volgens mij beter samen werkt dan een mama en een mama of een papa en een papa.
Dit vind ik eigenlijk wel heel erg. Als je dit aan je kind verteld, heb je haar al op jonge leeftijd ingeprent dat homo zijn niet iets goeds is. Je laat haar hiermee niet zelf de keuze om te ontdekken wat ze ergens van vindt, maar heb nu al iets opgelegd.
Verder kan ik nog steeds niet snappen wat 'god heeft het niet zo bedoeld' eigenlijk betekend. Ik zou met zoiets niet kunnen leven. Ik probeer de wereld om me heen kritisch te bekijken en overal een eigen mening over te vormen. Als je met de bijbel leeft leg je je dus neer bij de mening van een ander. En zelfs bij de meningen van anderen die in een geheel andere tijd leefden. Hoe kan hun mening nou iets zeggen over de samenleving waar wij in leven.
faye schreef:Dat hoef ik niet te weten hoor, dat is jouw privé
Ik heb teveel nare dingen uit naam van het geloof gehoord en gezien en van zeer dichtbij de bekrompenheid mogen aanschouwen. Nu nog. Ook hier op bokt.
En ik wordt er altijd zeer verdrietig van als kinderen die nog alles moeten ontdekken en zo onbevangen zijn en eerlijk al geindoctrineerd worden door kerk, bijbel en ouders.
Wat dat aangaat prijs ik mezelf gelukkig dat mijn ouders ons zelf op latere leeftijd de keuze hebben laten maken. Ik heb in de kerk rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet klopt. Wat dat betreft is er bij het spirituele meer tastbaar bewijs. Dat er iets is geloof ik wel, dat er iets van een God is geloof ik ook wel maar niet zoals de bijbel en de kerk dat beschrijft. Dat is geen onbevooroordeeldheid en ook geen naastenliefde.