Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:16

chevax schreef:
Wilders zwart? Volgens mij is dat iets wat hij écht niet wil... Haha!

Ach dat bondeert hij dan wel weer, dat is ook eigenlijk wat hij doet he Pling

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:21

Wat zou Wilder's "donkere" reden zijn voor zijn peroxide-avontuur?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:24

chevax schreef:
Wat zou Wilder's "donkere" reden zijn voor zijn peroxide-avontuur?

En zijn fobie voor moslims?????

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:31

Tja, persoonlijk denk ik niet dat er aan zijn opvattingen een fobie ten grondslag ligt, maar meer een goed ontwikkeld instinct om te zeggen wat een bepaald publiek wil horen. Voor hetzelfde geldt waren het pluchen roze konijntjes die met hun oortjes kunnen bewegen (maar daar waren mensen nu net iets minder ontvankelijk voor).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:36

beetje flauw die opmerking maarja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:23

chevax schreef:
Wilders zwart? Volgens mij is dat iets wat hij écht niet wil... Haha!

nee met die bedoelde ik de persoon die dat zei. Dus X zei dat X bang was dat er dadelijk geen blanke NLer meer rond loopt. Zo bedoel ik het.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:47

Haha! ik ben echt benieuwd naar de film hoor, en vraag me af of die wel zo heel schokkend is..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:19

chevax schreef:
Maureenn schreef:
uit het land willen zetten is iets anders als uit het land zetten, uitroeien, vermoorden ect.

Misschien eens verdiepen in hoe Hitler dit heeft gedaan? Hitler is ook echt niet op een dag opgestaan en heeft geroepen "alle Joden en zigeuners moeten dood". Hij heeft daar naar toe gewerkt. Toen ieders ogen uiteindelijk werden geopend, was het te laat; Hitler was té machtig geworden. En we weten allemaal wat de afloop was...

Ja dat weet ik. maar die kans krijgt wilders hier nooit

Edit: als die film er is wil ik hem wel zien ben benieuwd..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:33

Maureenn schreef:
Edit: als die film er is wil ik hem wel zien ben benieuwd..

Ik niet ben totaal niet geinteresseerd.

Die film zal voor ons westerlingen weinig schokkend zijn.
Dat is ook het probleem wij kunnen ons niet indenken dat hele volksstammen over de rooie gaan als er een boek doorgescheurd wordt, zij kunnen zich niet voorstellen dat de regering die film niet kan verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:35

Oh my, niemand weet of de koran verscheurd wordt, je hebt duidelijk de eerdere link niet gelezen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:36

Waarom zou hij die kans niet krijgen? Natuurlijk, ik besef ook wel dat de kans gelukkig erg klein is, maar zoiets sluipt er vaak in. Mensen denken "ach, het valt wel mee". Er zijn toch in de recente geschiedenis ook dingen gebeurd die niet zo fraai zijn en waarvan achteraf niemand waarschijnlijk ooit had verwacht dat ze zouden kúnnen gebeuren. Denk bijv. aan de etnische zuiveringen in Bosnië. Of aan de Aboriginal-babies, die zomaar, zonder toestemming, bij hun ouders zijn weggehaald om bij anderen op te groeien.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:41

Lekker zinvol, al die topics over precies hetzelfde onderwerp Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:45

faye schreef:
Oh my, niemand weet of de koran verscheurd wordt, je hebt duidelijk de eerdere link niet gelezen

Waar staat Koran????

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:49

Ergens halverwege het topic wordt dat genoemd Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:02

Mystica schreef:
Ergens halverwege het topic wordt dat genoemd Knipoog

Ik bedoel ik zeg dat niet ik geef iets aan als voorbeeld. Had ook kunnen zeggen, vlag verbrand, een foto bewerkt etc.

Mijn punt is dat de ene deel van de wereldbevolking zich van zulke zaken niets aantrekt terwijl een ander deel opgehitst wordt om zaken die in onze ogen ridicuul zijn als mensonterend of godslastering te zien.
Dat kan je wel vreselijk en achterlijk vinden, maar dat verander je niet zomaar, dus moet je daar rekening mee houden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:07

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Lachen Iedereen zegt nu dat Wilders kan verwachten dat er zo gereageerd wordt als je mensen gaat beledigen, maar je kunt ook stellen: Als je hele landen gaat bedreigen, kun je ook verwachten dat er (soms extreme) meningen gevormd worden en dat er konten tegen de krib worden gegooid. Het is een wisselwerking en het ligt volgens mij weldegelijk aan de cultuurverschillen. De huidige toestand in nederland veroorzaakt door dat onze cultuur en de islamitische cultuur lijnrecht tegenover elkaar staan. De duitse, britse, amerikaanse etc cultuur lijkt veel op die van ons. En over die mensen wordt nooit geklaagd. Lijkt mij dan dat het idee multicultureel niet helemaal goed uitpakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:38

Mystica schreef:
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien. Lachen Iedereen zegt nu dat Wilders kan verwachten dat er zo gereageerd wordt als je mensen gaat beledigen, maar je kunt ook stellen: Als je hele landen gaat bedreigen, kun je ook verwachten dat er (soms extreme) meningen gevormd worden en dat er konten tegen de krib worden gegooid. Het is een wisselwerking en het ligt volgens mij weldegelijk aan de cultuurverschillen. De huidige toestand in nederland veroorzaakt door dat onze cultuur en de islamitische cultuur lijnrecht tegenover elkaar staan. De duitse, britse, amerikaanse etc cultuur lijkt veel op die van ons. En over die mensen wordt nooit geklaagd. Lijkt mij dan dat het idee multicultureel niet helemaal goed uitpakt.

Als mensen als Wilders de verschillen tussen bevolkingsgroepen blijven gebruiken voor hun eigen machtsspelletjes, wordt het steeds moelijker voor de gematigde en normale mensen om bruggen te slaan.
Wilders speelt in op de onderbuikgevoelens van de maatschappij en blijft daarbij zelf aan de kant staan.
Of hij buiten schot blijft is de vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:54

sarabande schreef:
faye schreef:

Waar staat Koran????

Dat bedoled je toch?Het zal ze weinig kunnen schelen als kruistocht in spijkerbroek verscheurd wordt Haha!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:04

Ik ben er niet bang voor, ze zeggen toch dat ze Wilders vermoorden niet de rest van het land. Als ze Wilders vermoorden is er toch niks aan de hand, dat is eigenlijk hetzelfde als toen Pim Fortuijn vermoord werd, bovendien snap ik uberhaupt niet waarom de Al Quida zit ze zeiken, het gaat toch om de islamieten in Nederland, en niet in de rest van Europa dus ze hebben er niks mee te maken, en daarbuiten is het gewoon een mening, lekker boeien wat Wilders daar van vind, sommige mensen hechten wel erg veel waarde aan iemand zijn mening.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:19

oorlog? Nou nee, niet overdrijven aub. Terrorisme? Misschien, maar zelfs dat is alleen maar als Den Haag dit héél fout afhandelt. Gaan er doden vallen? Ook misschien, zal afhangen van het tumult dat onstaat. Ik weet niet of er Denen zijn gestorven aan de cartoons, wel dat Denen (en zelfs deze Nederlander) bijzonder weinig hebben gereisd tijdens die dreiging om het risico te minimaliseren. Komt er economische schade? Vrijwel zeker, maar hoe het ook is, het gaat er in het eind om of de fanatici het onderscheid kunnen maken tussen Wilders en Nederlanders in het algemeen. Wilders de hand boven het hoofd houden betekent voor velen impliciet dat we het met hem eens zijn. Verder zie ik de toegevoegde waarde van een extra topic niet

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:19

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:24

ik had de film al een tijd terug gezien. ik vind m niet echt shokkend

alleen bij die demonstratie in amsterdam. waar die jonge ook het woord kreeg. stond het kippenvel op mijn hart. ik wist nniet dat er zoveel wildersaanbidders waren.

ik heb ook gehoord dat de Koran verbrand ging worden..
dit zal mij heel heel heel erg veel pijn doen.
voor mij (en vele mede-burgers) is dit meer dan een kaft + papier + inkt.. voor mij is dit iets heiligs.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:39

jameyskatje schreef:
ik had de film al een tijd terug gezien. ik vind m niet echt shokkend

alleen bij die demonstratie in amsterdam. waar die jonge ook het woord kreeg. stond het kippenvel op mijn hart. ik wist nniet dat er zoveel wildersaanbidders waren.

ik heb ook gehoord dat de Koran verbrand ging worden..
dit zal mij heel heel heel erg veel pijn doen.
voor mij (en vele mede-burgers) is dit meer dan een kaft + papier + inkt.. voor mij is dit iets heiligs.

Jaa achja heel banketstaaf want als ze dat zouden doen hebben ze niet alleen al quaida geraakt maar ook zoveel moslims die geloven met goede bedoelingen en ook echt van hun geloof houden,
ik bedoel als je er voor wil zorgen dat die al quaida nou eens dimt met hun rare gedachten en dat wilders kennelijk ban is dat hun over ons 'heen gaan lopen' raak dan al quaida en niet de hele moslim bevolking tog ? dan lijkt het er mij op dat wilders niet alleen doelt op de terroristen maar gewoon op de moslims.. dat hij gewoon 1 rechtse gedachte heeft .. of oordeel ik nu verkeerd ?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:56

Wat een domme film echt waar.. wat willen ze daarmee bereiken?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:04

Ik vind de Nederlandse regering trouwens minstens net zo schuldig aan al deze heisa.
Zij hebben -net als bij Pim Fortuyn destijds- een soort 'boeman' gecreëerd van iemand die graag luidruchtig z'n mening verkondigt.
Op zich mag ie van mij z'n mening geven en iemand die t daar niet mee eens is, zeggen wat ie vindt. Maar om nou met moord, oorlog en weet ik wat nog meer te dreigen is waanzin.
Had die kerel lekker laten banketstaaf en eventueel na het uitkomen van de film lopen janken.

Bovendien vraag ik me af of er echt zoveel extremisten zich druk maken om een filmpje uit een klein landje waarvan ze niet eens weten waar t ligt.
Natuurlijk laat de media degenen zien die het heftigst reageren. De eerste de beste Moslim die z'n schouders optrekt en zegt dat t m weinig intresseert is natuurljik niet inressant om te laten zien.

Ik denk dat t wel los zal lopen hoor. Die Wilders roept maar wat ie wil (vrijheid v meningsuiting enz moet kunnen vind ik) en de tegenstanders doen ook hun zegje maar.
Hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer verder!