Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:39

dat heb je mij niet horen zeggen.
en ik kan het totaal geen zelfkritiek noemen. ik ken mijn geloof, ik ken het boek en ik weet mijn plaats. ik ben niet bang voor de film. ik maak mij zorgen om de maatschappij.

wie moeten oprotten? waar naar toe?

en hoe kan de islam op zijn tenen getrapt zijn?

sorry maar ik zie hier alleem maar mensen die 1 beeld van de islam hebben (terwijl dit geloof 77 takken heeft) en die andere mensen in een hokje duwen. staat erg netjes Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:40

he. even serieus nu.

wie is hier nu aan het hersenspoelen binnen nederland??? wie is hier nu aan het regeren met angst?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:43

faye schreef:
Dus jameyskatje, jij vind het recht van vrijheid van meningsuiting ondergeschikt aan de islam? Dan kun je beter ergens anders gaan wonen, de vrijheid van meningsuiting is een van de fundamenten van onze samenleving. Wilders mag deze film maken, is het juridisch niet geoorloofd zal hij daarvoor aangeklaagd worden. maar wat heb ik met een stel achterlijke idioten in het buitenland te maken?
Vind je het zelf niet zwaar overdreven dat de kinderfilm "het paard van sinterklaas" niet meer mee mag doen op het kinderfilmfestival in Egypte?
persoonlijk vind ik het door dit alles niet zo raar dat mensen de islam een achterlijke godsdienst noemen.
En dat gezeur over christenen die hetzelfde gedaan hebben. Dat was duizenden jaren geleden, godzijdank is het christelijke geloof een stuk beschaafder geworden.

zo die zit, en ik ben het er helemaal mee eens, kan het alleen niet zo prachtig verwoorden Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:45

die zit helemaal niet hoor :p ik voel me anders niet aangesproken.

ik heb al genoeg antwoorden gegeven. scrol terug zal ik zeggen

en wat mensen in egypte doen. of de fortis. amelhoela het zal mij een worst wezen. ik hoef hen gedrag niet te verantwoorden
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 01-03-08 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:45

Ik ben helemaal niet bang. Ik vind dat Wilders die film gewoon mag maken en ik heb maling aan een stel achterlijken die daarmee in op hun pik getrapt zijn. Ik verbaas me wel over de reacties van oa iran en egypte, waardoor ik niet eens de behoefte heb om mij in de islam te verdiepen omdat ik er geen woorden voor heb. Ik heb ook geen woorden voor onze regering die het volk bang maakt en zelf zeven kleuren schijt voor represailles. Die liever toegeven en daarmee de islam laten bepalen wat er wel en niet kan in ons land. Deze reacties van buitenland en regering vergroten juist het onbegrip en werken haat in de hand, niet wilders met zijn film.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:46

Sjongejonge, zou er toch iets schorten aan de Islam, omdat het zoveel verdediging nodig heeft Pling

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:50

ten 1e.. jou woordkeus bevalt me niet. je kan het ook anders zeggen ipv op hun pik getrapt.

ten 2e.
je hoef jezelf niet in de Islam te verdiepen. je kan ook je ogen gesloten houden

en ten 3e denk ik niet dat jij het verschil ken tussen moslims en de islam.

moslims (mensen) gedragen zich slecht.. schuld = islam

logish zeg. zo ken ik er nog meer.

maar ben jij dan christelijk?? de bijbel is namelijk ook een boek waar ik in moet geloven

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:50

Lijkt me duidelijk Haha! Het is duidelijk een achterlijk geloof dat ons honderden jaren in de tijd terugwerpt. Kijk, de essentie van het boek zal goed zijn, zo ook met de bijbel...

Pest is alleen de mensen die het aanhangen, leggen het op hun eigende best passende manier uit. En ons een beetje proberen te regeren hier, kijk als het je niet aanstaat, verhuis dan! De islam laten bepalen wie wat voor films maakt zeker, echt niet, nooit! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:51

Waarom moet jij in de bijbel geloven?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:51

de tijd zal het leren Lachen
ik wacht vol smart op de reacties binnen nederland wanneer deze film uit komt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:52

Esperanza schreef:
Lijkt me duidelijk Haha! Het is duidelijk een achterlijk geloof dat ons honderden jaren in de tijd terugwerpt. Kijk, de essentie van het boek zal goed zijn, zo ook met de bijbel...

Pest is alleen de mensen die het aanhangen, leggen het op hun eigende best passende manier uit. En ons een beetje proberen te regeren hier, kijk als het je niet aanstaat, verhuis dan! De islam laten bepalen wie wat voor films maakt zeker, echt niet, nooit! Haha!

jhahahaha dus jij voelt dat moslims jou proberen te regeren. oe gevaarlijk zeg

en daarnaasst..

ongeloof en alle andere geloven zijn ouders dan de Islam. de islam is het laatst bij gekomen. dus hoe ouderwets is het dan ??

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:53

Dat zien we toch dagelijks? Heeft niets met de oorsprongsadtum te maken lijkt me...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:55

faye schreef:
Waarom moet jij in de bijbel geloven?

omdat de bijbel een boek van God is Knipoog (de orginele bijbel, zoals deze ooit was). onze profeet Isa vzmh (jezus) heeft de evanglie onderwezen aan de mensen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:55

jameyskatje schreef:
de tijd zal het leren Lachen
ik wacht vol smart op de reacties binnen nederland wanneer deze film uit komt.

Ach, come on. Die zijn toch eigenlijk wel al bekend.

Ik vind Wilders een vreselijke vent, maar we kunnen er niet omheen dat de Islam eigenlijk nog veel vreselijker is. Je kunt het wel hebben over al die zogenaamde goede moslims, maar dat zijn ze lang niet allemaal. Haast elke vorm van religie wekt weerstand op, leg mij eens uit hoe dat in hemelsnaam goed kan zijn? Verward

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:56

Als je mensen onderdrukt en klein houdt met dat soort ideen, dan lijkt me dat niet goed.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:56

Esperanza schreef:
Het is duidelijk een achterlijk geloof

en vanaf hier vind ik het tever gaan. respectloos.

ik ga weer met mensen in discussie wanneer deze werkelijk geinteresseerd zijn en met respect kunnen praten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:57

Esperanza schreef:
Als je mensen onderdrukt en klein houdt met dat soort ideen, dan lijkt me dat niet goed.

ow jij ziet er echt uit alsof je vaak met goede moslims omgaat en de Koran hebt gelezen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:58

Is toch zo? Het meeste geweld tegen homo's is afkomstig van moslims...

Dat is even lekker, al die verworven vrijheden gaan die moslims even lekker verpesten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:59

Ik hoef de koran niet te lezen, en de bijbel ook niet. Hou je geloof bij jezelf en laat een ander doen wat hij wil binnen de juridische grenzen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:00

Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe jameyskatje over homo's denkt... Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:00

Mensen onderdrukken omdat het in een boekje staat.....is toch achterlijk of ben ik gek?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:21

Iedereen is vrij om een geloof te hebben.Alleen is dit geloof in hun eigen land heel sterk,maar hier in nederland dus niet.Blijf of ga dan in/naar je eigen land als je problemen hebt met nederland.Wij kennen dit geloof niet echt en wij hoeven ons toch niet aan te passen voor dit geloof?Wil je volledig opgaan in dit geloof,doe dat dan in het land waar bijna iedereen het is.Val ons er niet mee lastig door bedreigingen en al die andere onzin.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:23

mensen, kom op! dit is een discussie, dus kom wel met redelijke argumenten. zeggen dat de islam een achterlijk geloof is gaat te ver. je mag het vinden en zeggen, maar gebruik aub wel gewone taal. en kom met redelijke argumenten die ook echt waar zijn.

Homohaat heerst onder moslims dat klopt. maar de homomeppers of hoe ze dan ook heten die in amsterdam homo's in elkaar slaan zijn marokaanse mensen. dat zijn niet per se moslims. als je regelmatig de krant leest of het nieuws kijkt weet je dat.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:27

jameyskatje
[quote="jaantsje schreef:
Wij hebben hier onze eigen cultuur, kom je hier wonen of als gast dan verwacht ik wel dat je weet waar je gaat wonen en hoe er geleefd wordt.

mag ik dan eerst vragen.
WAT is ONZE eigen cultuur???

[/quote]
Onze cultuur is een christelijke cultuur. Je hoeft geen christen te zijn, maar alles komt er uit voort.
De gedragsnormen ( let wel, van normale beschaafde mensen dan Clown ), de feestdagen en de gebruiken.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:32

Weet je wat ik zo mooi vind?
Het argument: vrijheid van meningsuiting.
Ik vind dat deze vrijheid laatste tijd vooral misbruikt wordt, in plaats van gebruikt.
Het is echt iets geworden om je achter te verschuilen. Maar mag je alle fatsoensnormen over boord gooien, omdat je toch kunt terugvallen op vrijheids van meningsuiting? Ik vind van niet. Ik vind dat deze vrijheid ophoud op het punt dat je mensen pijn doet.

Een beetje inlevingsvermogen op zijn tijd is niet verkeerd.