Marigold schreef:ik schrok zelf ook van die uitspraken,
hoe kan je paardengek zijn, en ondertussen ervoor kiezen om je kop int zand te steken over het lot van andere paarden, nee sterker, met deze kennis gewoon het eind product te kopen zodat er eerder vraag is voor nieuw vlees, zodat er weer een paard geslacht wordt.
hoe het in nl gebeurd, daar heb ik niks op tegen, maar wel hoe het in bijvoorbeeld mexico gaat!
ook met die koeien, als ik naar de biologische boer ging, weer een voorraadje vlees opkopen, en ik zag die koeien grazen op het land, oke dan denk je wel, door mij is de diepvries eerder leeg, dus moet er weer iets eerder 1 weg,
maar toch heb ik daar dan weer minder moeite mee, want het is op de trailer, er uit, en tik-weg is de koe.
ik koop dus veeeel liever vlees waarvan in de herkomst ken, dus in nl gefokt en geslacht, en het liefst uit de buurt gewoon, plaatselijk, van je eigen slager die koeien uit de buurt slacht,
dan dat ik iets in de supermarkt koop waarvan ik geen idéé heb wat eraan vooraf gegaan is.
Ik kan me goed vinden in je verhaal.... absoluut!
Soms is het misschien ook maar iets dat mensen gewoon roepen om een beetje te provoceren. Soms ga je er vanuit dat je allemaal gelijkwaardige gesprekspartners bent, maar er zitten ook gewoon kids tussen.... en eh, opstandige pubers.
Maar goed, jong geleerd is oud gedaan.... dus ik geef zeker niet op!]
@Xre: helemaal waar, geen spelt tussen te krijgen!