IKbenEllen schreef:Ik vermoed bij de kruisingen met wilde dieren
Bengalen zijn anders rete popu!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Ik vermoed bij de kruisingen met wilde dieren
daniella74 schreef:Misschien moeten we dressuurmerries door girafhengsten laten dekken, ze willen toch een lange hals tegenwoordig![]()
Die vlekken fokken we via de lamas wel weer uit.
marleen_usar schreef:Hij is in beslag genomen, dus weet niet of ze nu ook hun geld kwijt zijn?
xx_Horsiex schreef:marleen_usar schreef:Hij is in beslag genomen, dus weet niet of ze nu ook hun geld kwijt zijn?
Dat geld krijgen ze niet meer terug denk ik
marleen_usar schreef:Ze hebben het dan ook niet goed uit gezocht allemaal, dan hadden ze er niet aan hoeven te beginnen.
Needje schreef:daniella74 schreef:Misschien moeten we dressuurmerries door girafhengsten laten dekken, ze willen toch een lange hals tegenwoordig![]()
Die vlekken fokken we via de lamas wel weer uit.
![]()
(Katachtige x katachtige is toch een stukkie natuurlijker als paardachtige x girafachtige x kameelachtige)
Citaat:Bezit in Nederland
In Nederland worden planten en dieren ingevoerd met een CITES-invoervergunning. Vaak zijn deze planten of dieren uit het wild gehaald. Toch kunnen ze gewoon worden gehouden als de houder de juiste documenten heeft.
Voor een aantal beschermde diersoorten geldt in Nederland een bezitsverbod. Dit verbod geldt voor de dieren uit bijlage I die niet aantoonbaar in gevangenschap zijn gefokt of geboren. Het gaat dan onder andere om apen, katachtigen, en sommige uit het wild afkomstige papegaaien- en schildpadsoorten.
In bepaalde gevallen kan ontheffing worden verleend van het bezitsverbod. Wie toch een dergelijke diersoort wil houden (bijvoorbeeld als huisdier), moet daarom vóór aanschaf een bezitsontheffing aanvragen. Voor het verlenen van een bezitsontheffing wordt een aantal zaken getoetst, zoals legale herkomst en, waar mogelijk, de aanwezigheid van een microchip (geïmplanteerd in het dier) of naadloos gesloten pootringen.
Veel diersoorten, zoals apen en roofdieren, mogen in Nederland niet thuis worden gehouden, ook niet als ze in gevangenschap zijn geboren.
Citaat:Bijlage I: direct met uitsterven bedreigde dieren en planten. De internationale handel in uit het wild afkomstige dieren en planten is verboden. Het gaat om bijvoorbeeld walvissen, dolfijnen, olifanten, neushoorns, tijgers, apensoorten, papegaaiensoorten, schildpadsoorten, verschillende bloembollensoorten, wilde ginseng en verschillende soorten orchideeën.
xx_Horsiex schreef:Ik denk niet dat e persoon waarvan ze het dier hebben gekocht hun het geld zal terug geven, tenzij hij zijn dier terug krijgt? Lijtk em logisch toch?
jokari schreef:zeg maar wat doen ze nou eigenlijk met zo'n beest als ze besluiten dattie niet als huisdier mag gehouden worden ? Dat hij toch teveel 'wild' is ? Afmaken of wat ?? Want je kan zo'n beest moeilijk naar en dierentuin brengen hé, 't is tenslotte geen wilde diersoort.