Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:25

IKbenEllen schreef:
Ik vermoed bij de kruisingen met wilde dieren Haha!

Bengalen zijn anders rete popu!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:28

daniella74 schreef:
Misschien moeten we dressuurmerries door girafhengsten laten dekken, ze willen toch een lange hals tegenwoordig Clown
Die vlekken fokken we via de lamas wel weer uit.

Slapen
(Katachtige x katachtige is toch een stukkie natuurlijker als paardachtige x girafachtige x kameelachtige Clown)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:32

Hij is in beslag genomen, dus weet niet of ze nu ook hun geld kwijt zijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:34

marleen_usar schreef:

Dat geld krijgen ze niet meer terug denk ik Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:35

Tis toch ook geen huisdier,waar laat je zoiets?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:37

xx_Horsiex schreef:
marleen_usar schreef:

Dat geld krijgen ze niet meer terug denk ik Tong uitsteken

Waarom denk je dat? Verward

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:38

Ik weet niet of ze de kat zo maar terug kunnen brengen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:39

Ze hebben het dan ook niet goed uit gezocht allemaal, dan hadden ze er niet aan hoeven te beginnen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:40

Nou Needje, wat dacht je, ik ga eens teruglezen Haha!

Ik had er eens over zitten denken (het deed pijn Ziek ) maar voor mijn gevoel heb ik moeite met het houden van wilde roofdieren in huiselijke kring. Meer als met die lama Tong uitsteken
Als de Bengaal een wildfok is, ben ik daar ook op tegen, ondanks dat ze populair zijn Knipoog

Mijn zwager kwam hier gister langs, begon eigenlijk zelf over die kat. "Oooooh, die zou ik ZO willen" Boos! Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:42

Marleen: Wie zegt dat ze het niet goed hebben uitgezocht? Ze hebben alle instanties ingelicht voor de kat deze kant op kwam. Zelfs de AID. Niemand zag problemen. En nu ineens blijkbaar wel. Kunnen die mensen niets aan doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:42

marleen_usar schreef:
Ze hebben het dan ook niet goed uit gezocht allemaal, dan hadden ze er niet aan hoeven te beginnen.

Volgens hun eigen website was WEL alles goed uitgezocht en hadden ze contact gehad met alle mogelijke instanties, ook de AID.
Fokker garandeert te kunnen leveren, en dat lukt niet, ik eiste mijn centen terug als ie hier niet toegelaten wordt Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:43

Haha! Ja, je moet wat zo vroeg in de morgen. Tong uitsteken
Bengalen zijn kruizingen van de huiskat met de luipaardkat.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:50

Needje schreef:
daniella74 schreef:
Misschien moeten we dressuurmerries door girafhengsten laten dekken, ze willen toch een lange hals tegenwoordig Clown
Die vlekken fokken we via de lamas wel weer uit.

Slapen
(Katachtige x katachtige is toch een stukkie natuurlijker als paardachtige x girafachtige x kameelachtige Clown)

Dit was een grapje maar blijkbaar wil jij deze hele discussie heel zwaar benaderen.Andere dames zien er wel wat later op de avond even de humor van in. Waarom is er in jouw ogen niets mis met het kruizen van allerlei katachtigen voor de commercie en val je over een combinatie die niet eens technisch uitvoerbaar is. Je kan niet eens paarden, giraffen en lama's met elkaar kruizen want er komt geen bevruchting tot stand. Bovendien hebben we de winterslaap al als een te groot nadeel van de dressuur-girlama erkend dus commercieel niet levensvatbaar Knipoog.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:05

@ Needje
Wat ik er mee aan duiden wil, is dat er mensen zijn met zo'n groot EGO!
Die alleen maar iets bijzonders willen hebben, voor de heb!
Wat kun je nu met zo'n huiskat dan?
Bekijk het eens vanuit het oogpunt van het dier!
Het is uitermate triest dat een half wild dier in gevangenschap gehouden gaat worden!
Ik heb weliswaar paarden omdat ik die graag in mijn omgeving heb, maar mijn afgekeurde schimmel die niet meer als volledig rijpaard kan dienen, door een oude peesblessure staat nog steeds in de wei en gaat gewoonweg niet weg.
En ja, ik huur ook stalling daarvoor dus het is niet zo dat ze bij huis lopen, waardoor het makkelijker wordt!
Ik vind alle doorgekokte dieren, die gekruisd zijn met wilde dieren en niet normaal hier voor zouden komen, niet in Nederland thuishoren!
En al helemaal niet voor ego-trippende mensen, die zo graag iets willen hebben.
Jij trekt trouwens het willen hebben op deze manier een beetje uit zijn verband, de kunst is om je gehechtheid aan iets los te kunnen laten zodat je zelfgevoel niet groter wordt door iets te kopen wat je graag hebben wilt, namelijk alleen maar voor de heb!
Dat is zo EGO!
Maar goed, blijkbaar wil je dat niet begrijpen en heb je zelf last van een waanzinnig ego!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:08

Ik denk niet dat e persoon waarvan ze het dier hebben gekocht hun het geld zal terug geven, tenzij hij zijn dier terug krijgt? Lijtk em logisch toch?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:10

Mika: Ja Enoooooooooooooorm

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:11

Dan blijven er trouwens weinig huisdieren over als je niets meer mag houden wat van oorsprong niet uit NL komt. Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:13

Je kan het ook heel ver doortrekken ja. En dan kunnen we ook geen tulpen meer in de tuin zetten en geeen spinazie eten want dat komt ook niet uit Nederland oorspronkelijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:17

Jullie trekken het zelf zo ver door. Ik wil alleen laten zien dat wij niet kunnen bepalen of dat dier wel of niet hier zou moeten zijn. We hebben nl meer als genoeg voorbeelden van uitheemse dieren die hier gewoon een normaal leven kunnen leiden.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:34

Na het doorlezen van dit topic ben ik eens op Google gedoken en de Ashera blijkt eigenlijk helemaal niet zo uniek te zijn. Er bestaat een vrij nieuw ras, de Savannah kat, die uit eenzelfde kruising is ontstaan. Volgens deze fokkers is ook voor het 'creëren' van de Ashera gewoon een Bengaal gebruikt.

http://ashera-savannah-cat.blogspot.com/

En de Savannah is ff een stukkie goedkoper!

Cool

edit: zie ook www.savannahcat.com
er zit zelfs een fokker in Nederland!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:51

zeg maar wat doen ze nou eigenlijk met zo'n beest als ze besluiten dattie niet als huisdier mag gehouden worden ? Dat hij toch teveel 'wild' is ? Afmaken of wat ?? Want je kan zo'n beest moeilijk naar en dierentuin brengen hé, 't is tenslotte geen wilde diersoort.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:54

Citaat:
Bezit in Nederland

In Nederland worden planten en dieren ingevoerd met een CITES-invoervergunning. Vaak zijn deze planten of dieren uit het wild gehaald. Toch kunnen ze gewoon worden gehouden als de houder de juiste documenten heeft.

Voor een aantal beschermde diersoorten geldt in Nederland een bezitsverbod. Dit verbod geldt voor de dieren uit bijlage I die niet aantoonbaar in gevangenschap zijn gefokt of geboren. Het gaat dan onder andere om apen, katachtigen, en sommige uit het wild afkomstige papegaaien- en schildpadsoorten.

In bepaalde gevallen kan ontheffing worden verleend van het bezitsverbod. Wie toch een dergelijke diersoort wil houden (bijvoorbeeld als huisdier), moet daarom vóór aanschaf een bezitsontheffing aanvragen. Voor het verlenen van een bezitsontheffing wordt een aantal zaken getoetst, zoals legale herkomst en, waar mogelijk, de aanwezigheid van een microchip (geïmplanteerd in het dier) of naadloos gesloten pootringen.

Veel diersoorten, zoals apen en roofdieren, mogen in Nederland niet thuis worden gehouden, ook niet als ze in gevangenschap zijn geboren.

Citaat:
Bijlage I: direct met uitsterven bedreigde dieren en planten. De internationale handel in uit het wild afkomstige dieren en planten is verboden. Het gaat om bijvoorbeeld walvissen, dolfijnen, olifanten, neushoorns, tijgers, apensoorten, papegaaiensoorten, schildpadsoorten, verschillende bloembollensoorten, wilde ginseng en verschillende soorten orchideeën.

Dit is alles wat ik zo snel op internet kan vinden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:57

Ik gok dat ze nu aan het bekijken zijn of deze kat valt onder roofdier.
Anders zou ik niet weten waarom deze vastgehouden wordt.
Is geen bedreigde diersoort en niet in het wild geboren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:58

xx_Horsiex schreef:
Ik denk niet dat e persoon waarvan ze het dier hebben gekocht hun het geld zal terug geven, tenzij hij zijn dier terug krijgt? Lijtk em logisch toch?

Als ie hier niet toegelaten wordt zal ie ook wel terug gaan naar de fokker, lijkt me ook logisch toch?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:00

jokari schreef:
zeg maar wat doen ze nou eigenlijk met zo'n beest als ze besluiten dattie niet als huisdier mag gehouden worden ? Dat hij toch teveel 'wild' is ? Afmaken of wat ?? Want je kan zo'n beest moeilijk naar en dierentuin brengen hé, 't is tenslotte geen wilde diersoort.

Uhm, terug naar de verkopende partij, die een wachtlijst heeft voor deze beesten. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen of ligt dat aan mij? Verward