Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:19

faye schreef:
Die getuigen staan ook allemaal onder invloed van de Mc Cann's natuurlijk Clown
De Portugese politie wil er natuurlijk niets van weten, ze hebben destijds te weinig aandacht hieraan besteed en niet zorgvuldig onderzocht.

Idd flauwekul. De PJ heeft destijds ontzettend veel meldingen moeten onderzoeken, veroorzaakt door de McCann Media Machine. Met het bewijs dat de PJ nu in handen heeft, kan ik mij voorstellen dat ze niet meer ingaat op de laatste media oproep die tot doel heeft nog meer rook voor het rookgordijn te fabriceren.

Inmiddels stromen de berichten van sightings weer binnen. Maddie zo nu weer gezien zijn in Santiago (Chili) in gezelschap van een man die lijkt op de schets. In Spanje is een man gezien die lijkt op de schets etc. etc.
Het wordt m.i. nu maar eens tijd dat de McCanns en hun vrienden "met de billen bloot gaan". Vooruit met de geit: ondervragen die handel! Het is immers bijna eind januari!
Maar UK Binnenlandse Zaken vertraagt de boel met bureaucratisch geharrewar. Hoezo politieke invloed?

De Mirror die een internet discussie site heeft gesloten omdat ze geen negatieve reacties op de McCanns willen horen. Hoe bedoel je censuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:23

Hoe zit het nou met dat DNA? is er al een uitkomst? Kennelijk kan een laboratorium in Nederland meer dan in Amerika, onlangs is er nog een gevangene vrijgelaten. Ik had daar al een docu over gezien, hij vertelde dat hij onschuldig was en al een tijd vast zat voor moord op die vrouw. Kennelijk was nu eindelijk de contactsporen op DNA te onderzoeken en is zijn onschuld bewezen, wel even door 2 Nederlanders die kennelijk zoveel ervaring hebben met DNA onderzoeken.

Vraag mij dus af hoe het met de DNA sporen zijn die gevonden zijn, dat duurt al zo lang, dat is niet normaal gewoon. Het lab zoals hierboven beschreven, kan dat binnen een heel korte tijd onderzoeken en is alles duidelijk. Lijkt wel of men het steeds als een mogelijke troef achter de handen houdt. uitslag moet toch al lang bekend zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:07

russel schreef:
Vraag mij dus af hoe het met de DNA sporen zijn die gevonden zijn, dat duurt al zo lang, dat is niet normaal gewoon. Het lab zoals hierboven beschreven, kan dat binnen een heel korte tijd onderzoeken en is alles duidelijk. Lijkt wel of men het steeds als een mogelijke troef achter de handen houdt. uitslag moet toch al lang bekend zijn.

De uitslag van de onderzoeken is idd allang bekend Russel; Misschien heb je het nieuws daarover gemist.
Het DNA onderzoek plaatst Madeleine ontegenzeggelijk in de huurauto die de McCanns 22 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Maarrr..... Er zijn meer mensen binnen de McCann groep die de beschikking over de auto hebben gehad. (Misschien herinner je je nog dat met de auto opmerkelijk veel kilometers was gemaakt in een week dat de McCanns enkele dagen op reis waren, voor een bezoek aan de Paus). Je kunt je voorstellen, dat in zo een belangrijke en internationale zaak als deze op het moment dat het tot een aanklacht en rechtszaak komt er geen speld tussen te krijgen moet zijn. Daarom is de Portugese politie uiterst zorgvuldig en zijn de DNA onderzoeken meermalen herhaald om de betrouwbaarheid te bewijzen. Samen met de andere aanwijzingen moet dit tot een aanklacht leiden. Daarom is het nodig om de groep rond de McCanns en de McCanns nog een keer te ondervragen.
Omdat (en dat herinner je je ook vast nog wel) de McCanns stellen dat de onregematigheden in de getuigenissen veroorzaakt zijn door foutieve vertaling, is nu geen enkel risico genomen en zijn de onderzoeksvragen door een aantal bureaus vertaald. Na het eindrapport uit Birmingham (dat tot november op zich liet wachten) zijn de vragen verzonden aan Binnenlandse Zaken in UK. Deze maakt geen enkele haast om dit met prioriteit te behandelen. Een langdurige kwestie dus.
En in deze situatie bevinden we ons dus nog.

De McCanns en groep hebben overigens al een bijeenkomst gehad om de getuigenissen op elkaar af te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:31

Ik heb een intervieuw gehoord over die firma in Nederland ,dat werd hier in Belgie uitgezonden.
Ze schijnen veel beter te zijn als de Amerikaanse labo's om dat ze fijner kunnen werken.Ze hebben zelfs de DNA sporen van wel de juiste dader,werd er verteld in het Intervieuw.

Als ik de Mc.Canns had ik hun al lang ingeschakeld.Als je zo zeker van je stuk bent zijn dit juist de bewijzen die je nodig hebt om je onschuld te bewijzen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:18

Ze zijn alleen maar bezig om DNA bewijs niet goed te keuren voor de rechtbank, niet om onschuld te bewijzen. Het lab in Birmingham staat bekend als een van de beste ter wereld, dus ze hebben niks te klagen.

DNA van het slachtoffer wijst nooit de dader aan. We kunnen met zekerheid zeggen dat het om Maddie ging die gebloed heeft in de kamer en vervoerd is op de plek van het reserve wiel in de auto. Meer niet.

DNA kan alleen een dader aanwijzen als er dus DNA sporen van de dader op het lijk zitten (bv afgekrabde huid onder de nagels)of op een moordwapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:42

In het geval van amerika was dat idd zo.Ze konden bewijzen dat het haar gevonden op het slachtoffer niet van de terdood veroordeelde was maar van iemand anders.

Maar als de Mc.Canns zo zeker zijn dat het lichaamsvocht niet van Maddie is wat in de auto gevonden is,dan zou ik dat zelf als ouder nogmaals laten onderzoeken.Het DNA van maddie is als bewijs matriaal niet genoeg ,maar het word wel in de buurt van de ouders gevonden.Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat één van die vrienden de dader is je weet het nooit natuurlijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:51

silvana schreef:
Maar als de Mc.Canns zo zeker zijn dat het lichaamsvocht niet van Maddie is wat in de auto gevonden is,dan zou ik dat zelf als ouder nogmaals laten onderzoeken.Het DNA van maddie is als bewijs matriaal niet genoeg ,maar het word wel in de buurt van de ouders gevonden.Het kan natuurlijk ook altijd zijn dat één van die vrienden de dader is je weet het nooit natuurlijk.

Het punt is, dat de McCanns weten dat dat niet zoveel zin heeft. Het DNA onderzoek is meermalen overgedaan in 1 van s werelds beste labo's. Wat ze wel hebben geprobeerd, is de auto opnieuw met een eigen forensisch team te onderzoeken. En claimden toen niets gevonden te hebben. Ja duh, de door de politie verzamelde sporen lagen toen al lang achter slot en grendel. Maar ze proberen hiermee iig twijfel te zaaien.
Het is wat Lusitana zegt. DNA op zich draagt niet het woord schuldig of onschuldig in zich. Het is alleen de plaats waar het gevonden is, die zo opmerkelijk is. Niet de bloedsporen in het appartement, want daar is Maddie onomstotelijk geweest, alhoewel je je op basis daarvan zou kunnen afvragen of ze zich zo verwond heeft dat ze die hoeveelheid bloed heeft verloren.
Maar het DNA is gevonden op een plaats waar het niet gevonden had mogen worden namelijk, in de door haar ouders gehuurde auto, 22 dagen na haar verdwijning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:08

Lusitana schreef:
Ze zijn alleen maar bezig om DNA bewijs niet goed te keuren voor de rechtbank, niet om onschuld te bewijzen. Het lab in Birmingham staat bekend als een van de beste ter wereld, dus ze hebben niks te klagen.

DNA van het slachtoffer wijst nooit de dader aan. We kunnen met zekerheid zeggen dat het om Maddie ging die gebloed heeft in de kamer en vervoerd is op de plek van het reserve wiel in de auto. Meer niet.

DNA kan alleen een dader aanwijzen als er dus DNA sporen van de dader op het lijk zitten (bv afgekrabde huid onder de nagels)of op een moordwapen.

Nou nee dus, dat blijkt het lab in Nederland te zijn. Maar dat was hier op tv, dus ik kan begrijpen dat je die info hebt gemist. Het is een prive laboratorium opgericht door Richard Eikelenboom die een voormalig toponderzoeker van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is geweest. Vanwege dit onderzoekslab is iemand die al 15 jaar vastzat in Amerika vrij gesproken op oud DNA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:25

Babootje schreef:
Maar het DNA is gevonden op een plaats waar het niet gevonden had mogen worden namelijk, in de door haar ouders gehuurde auto, 22 dagen na haar verdwijning.

Precies na 22 dagen. Plus getuigen met betrekkeing tot een man. Het gaat er steeds meer naar uit zien dat de tunnelvisie van de PJ er falikant naast zit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:55

faye schreef:
Babootje schreef:

Precies na 22 dagen. Plus getuigen met betrekkeing tot een man. Het gaat er steeds meer naar uit zien dat de tunnelvisie van de PJ er falikant naast zit.

Is het zo vreemd dan dat mensen na 22 dagen een lijk weg doen, sommige doen het pas na een paar jaar. Gewoon afhankelijk van de situatie. Ongewoon iets? helemaal niet.

En ik zou niet weten waarom pj tunnelvisie heeft, alles word onderzocht ook de vele valse verklaringen, die je in veel zaken ook voorbij ziet komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:56

Als je in het buitenland bent op een toeristenlocatie, warme temperaturen is dat wel vreemd ja. Maar goed, ik kijk er objectiever naar omdat ik geen hekel aan de Mc Cann's heb.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:01

faye schreef:
Als je in het buitenland bent op een toeristenlocatie, warme temperaturen is dat wel vreemd ja. Maar goed, ik kijk er objectiever naar omdat ik geen hekel aan de Mc Cann's heb.

Lekker vooroordelen he, heb ook geen hekel aan de mc canns maar ik kan zo paar situaties aanhalen die het later wegdoen verklaren. En warme tempraturen zou je moeten weten dat dit niet altijd ontbinding als gevolg moet hebben Lachen
Beide kanten opkijken is soms goed, en niet altijd uitgaan van duivels plan van pj, of ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:06

BEIDE kanten op kijken is inderdaad goed Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:30

En dat is toch precies wat we hebben hier in dit topic?

We moeten het maar rustig afwachten of het uiteindelijk tot een rechtszaak komt, en of er dan uberhaupt recht wordt gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:33

Nou dat is niet helemaal waar. Als je niet tegen de MC Cann's bent dan stuit je hier op nogal fanatieke berichten, soms op het onbeschofte af.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:19

faye schreef:

Ik heb eerder uitgelegd dat het nogal makkelijk voor ze was om het lijkje bv in de kerk (en daar is het goed koud) te bewaren. Daar konden ze het ten allertijden weghalen, sinds ze de sleutel ontfutseld hebben van de priester die daarvoor door de gemeente en de bisschop op het matje is geroepen, want het is niet normaal om een kerksleutel af te geven. Daarbij zijn het artsen die weten hoe je een lijk kunt preserveren, niet waar? Laten we dat niet opzij leggen.

Heb jij een verklaring waarom Kate zo regaeerde op de onschuldige vraag van de journaliste of een van de kinderen zich wel eens verwond had?
("In de eerste plaats heeft de politie ons niet verteld dat er bloed was, en als een kind SERIOUSLY HURT was, dan zouden we het wel weten")
De journaliste had het over de mogelijheid op een wondje, een bloedneus, een typisch ongelukje...
Kate schreeuwt politie en ernstig gewond....

Wat moet je van zoiets denken?

Lijklucht aan cuddelcat en haar kleding die wordt uitgelgd als dat cuddlecat wel bij haar op de praktijk was? Terwijl ze eerst beweerde dat Maddie hem nooit los liet. Vind je het normaal om een speeltje van je kind mee te nemen naar de praktijk, waar het allerlei bacteriën en virussen op kan lopen, en het dan weer bij je kind in bed te leggen?

Er zijn gewoon dingen (en daar zijn inmiddels drie boeken over) die gewoon niet kloppen, hoe je het ook wendt of keert. Dus er zit gewoon een luchtje aan VAN HUN KANT, waar daar heeft nou de politie even niets mee te maken, zo'n cuddlecat in de praktijk en wat Kate zegt, toch?
(Om maar te zwijgen over de tegenstrijdige dingen die door de vrienden gezegd zijn).

En dan nu een zondebok zoeken... tekening verspreiden zonder dat de politie er iets van weet van Katen met snor en zwart haar, zodat ze zeker weten dat "hij" nooit gevonden wordt.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:40

Ik hoop echt dat deze zaak snel opgelost wordt want de speculaties over en weer daar word je niet vrolijk van.
Er moeten mensen zijn die de waarheid weten, maar wie?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:07

russel schreef:
Lusitana schreef:

Nou nee dus, dat blijkt het lab in Nederland te zijn. Maar dat was hier op tv, dus ik kan begrijpen dat je die info hebt gemist. Het is een prive laboratorium opgericht door Richard Eikelenboom die een voormalig toponderzoeker van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is geweest. Vanwege dit onderzoekslab is iemand die al 15 jaar vastzat in Amerika vrij gesproken op oud DNA.

Lusitana zegt ook EEN VAN DE BESTE, niet DE BESTE.
En de man is niet vrijgesproken op oud DNA. Hij was niet in de gevangenis gekomen o.b.v. van DNA onderzoek. 15 jaar geleden was dat er nog niet. Nu DNA onderzoek beschikbaar is worden veel oude zaken heropend. Het NL stel heeft DNA gevonden van de echte moordenaar. Dat heeft deze man vrijgepleit.

De McCanns weten heel goed dat ze door de gevonden DNA sporen in grote problemen zitten en proberen daarom zoveel mogelijk twijfel te zaaien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:08

Ze hebben nog een man gevonden die lijkt op de robot schets:
http://www.newsoftheworld.co.uk/2701_maddie.shtml
Joaquin Jose Noia Augustinho. Lijkt wel wat meer op de foto (de tandjes kloppen in ieder geval).

Correio da Manha, 28 januari 2007

Joaquin Jose Noia Augustinho, 43 years, werkloos en al vele jaren afhankelijk van een invaliditeitsuitkering, zweert dat hij nooit weg is geweest uit Altura en is klant van Castatro Marim., Ondanks dat is hij al enkele dagen doelwit van verdachtmakingen, alleen omdat twee Britse toeristen opstrand vakantie in de Algarve het nodig vonden hem aan te wijzen als de man uit de robot schets, de vermoedelijke ontvoerder van kleine Madeleine vanuit de Oceans Club. CM weet dat Gail Cooper de Engelse toeriste heeft verzekerd dat dit (Joaquin) de man is uit de robotschets, nadat haar een foto van hem was getood. Zij heeft dit verklaard in een bar die frequent wordt bezocht in Altura. Joaquim zegt dat hij niets met de zaak te maken heeft en dat hij niet is gezocht door de PJ. "Toch beweren ze nog steeds dat ik die gek ben die gezien; ik ben niet eens bekend met de plaats," De man stelt niet te bergrijpen wat deze mensen willen met iemand beschuldigen en dan weer te verdwijnen
Vrienden van Quim, kwamen niet meer bij van het lachen toen ze het nieuws vernamen.Samudo Joao, eigenaar van de snackbar Unites, waar Quim in zijn vrije tijd vak verblijft, vertelt dat hij twee Engelsen zag met een krant onder de arm rond het etablissement lopen. Ze lieten een foto zien van van Quim vroegen of wij de man kenden. We kwamen niet meer bij van het lachen toen we begrepen dat dit de man moest zijn de van robot foto.
Quim is van zijn leven nog nooit uit Daqui geweest, laat staan dat hij een kind ontvoerd kan hebben op zo'n 150km afstand."
Een van de waakzame getuigen Pauline Douglas, uit Manchester, 73 jaar, was opgevallen bij een strandwandeling op zondag iemand haar volgde, meldt ze CM Ze heeft verklaard dat ze deze persoon met twee kinderen had zien zitten en dat hij wegliep toen er een volwassenen aankwam. Dinsdag, toen zij de schets uit de robotfoto zag vond ze de gelijkenis opmerkelijk. Hij leek dezelfde, zo verzekert ze.
Een stel dat het hotel alweer had verlaten, hebben gezegd deze man ook te hebben gezien. Een van mijn vrienden heeft de politie gebeld en een Engelse krant. zo vertelt ze,.
Geconfronteerd met de foto van Joaquin, geeft de Britse toe dat de man op het strand een iets langer gezicht heeft.

EEN MILJOEN VOOR DE McCANNS
De meest bekende presentators van de US Oprah Winfrey and Barbara Walters zijn in de strijd voor de rechten van een interview met de ouders van Madeileine Kate en Gerry McCann in hun respectievelijke programma's. Volgens de Engelse pers heeft Oprah al 1 miljoen pond (ongeveer 1,3 miljoen Euro) geboden, voor een exclusief interview. Clarence Mtichell, woordvoerder van de McCann familie, heeft dit tegenover de Daily Mirror bevestigd. "We overwegen het voorstel, maar dat wil nog niet zeggen dat we hier gebruik van maken." De strijd om het interview kan bij het Britse publiek tot kritiek leiden en het idée dat de McCanns proberen zoveel mogelijk winst te behalen, om de inzakkende FindMadeleine campagne 'te ondersteunen.
Mitchell, zich bewust van het mogelijke effect, antwoordt: "we zijn niet in de mark tom het verhaal van Kate en Gerryt te verkopen aan de hoogste bieder. Zolang de McCanns nog arguido zijn, unnen zij niet spreken over het onderzoek zelf."

DETAILS GETUIGE
Gail Cooper, de Engelse toeriste die in April in Praia da Luz verbleef, heeft verklaard een enge man te hebben gezien in het dorp. Haar beschrijving heeft geleid tot de robot schets die de McCanns i20 dagen geleden hebben gepubliceerd.

EEN ANDER SPOOR
Een inwoner (geregistreerd in het kadaster) Barão de São João (Lagos), is eveneens aangewezen als lijkend op de verdachte in de robot foto. De PJ verklaart dat deze man al in mei vorig jaar van verdenking is uitgesloten en heeft dit deze week nog eens bevestigd.
CHILE
Een meisje gelijkend op Madeleine is gezien in een museum in Vicuna (Chili) begeleid door een volwassen stel. De man zou lijken op de robotschets van de vermoedelijke ontvoerder. Deze verdenking is gisteren door de Chileense politie ontsloten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:11

Erg dat er zoveel geld zit voor een interview pff 1 miljoen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:13

Je bent daar zelf ook debet aan Faye...ieder standpunt heeft in dit topic een aantal fanatieke verdedigers, en een aantal die neutraal blijven...niks mis mee.
Dat een bepaald standpunt meer mensen trekt dan een ander...wederom eigen keus....harder roepen heeft dan geen zin om toch meer mensen aan je kant te krijgen.

We moeten met z'n allen wachten totdat er officieel een gerechtelijke uitspraak wordt gedaan en dat zal uitwijzen wie er gelijk hadden.

Ik vind wel dat het bijzonder lang duurt.....

Edit...
Amai...meer dan een miljoen voor een intervieuw...ik weet niet of ik dat voor mezelf recht zou kunnen breien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:13

O BABOOTJE ik ben niet blind, mag het ook wat vriendelijker? Maar dat is niet de teneur in dit topic he???

Onbegrijpelijk wat dit onderwerp met sommige mensen in dit topic doet, de hatelijkheid glijdt van de muur Blauw oog

De beste volgt een van de beste op en is ook nog eens onpartijdig, dus tel uit je winst.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:17

En zo een houding russel werkt ook niet mee aan de algemene sfeer in dit topic. Het lijkt alsof sommige mensen onenigheid willen hebben. Stuur dan een pb'tje ofzo. Want andere zijn al dankbaar dat dit mag open blijven, en dat we nieuwsberichten kunnen bespreken Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:19

Jacimatho schreef:
Je bent daar zelf ook debet aan Faye...ieder standpunt heeft in dit topic een aantal fanatieke verdedigers, en een aantal die neutraal blijven...niks mis mee.
Dat een bepaald standpunt meer mensen trekt dan een ander...wederom eigen keus....harder roepen heeft dan geen zin om toch meer mensen aan je kant te krijgen.

We moeten met z'n allen wachten totdat er officieel een gerechtelijke uitspraak wordt gedaan en dat zal uitwijzen wie er gelijk hadden.

Ik vind wel dat het bijzonder lang duurt.....

Edit...
Amai...meer dan een miljoen voor een intervieuw...ik weet niet of ik dat voor mezelf recht zou kunnen breien..

Dan is de hypotheek allesinds betaald, hoeven ze het ook niet meer uit het fond te nemen Haha!

Ben het met je eens, vrees dat dit nog lang gaat duren. Of zelfs nooit opgelost gaat worden Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:19

faye schreef:
Babootje schreef:

Jeetje Faye snap je het nu echt niet of wil je het niet snappen???
Juist Omdat het DNA 22 dagen!!! NA de verdwijning van Maddie is gevonden in de AUTO VAN HAAR OUDERS, kan geen andere conclusie worden getrokken dan dat de OUDERS VAN MADDIE OF IEMAND UIT HUN KRING, die beschikking hebben gehad over de auto, betrokken zijn geweest bij haar verdwijning. Die hebben dus echt een groot probleem, of je het nu wilt of niet.
Denk je nu echt dat de PJ niet de vorige huurders van de auto heeft nagetrokken; dat is toch wel het eerste dat ze hebben gedaan. De vorige huurders zijn allemaal uitgesloten van verdenking (o.b.v. ouderwets politiewerk, hadden waarschijnlijk allemaal een goed alibi en/of hebben DNA af moeten staan).

Wat hebben de getuigen van "de enge man" nu feitelijk precies gezien? Juist ja, een enge man! En als je een oma bent van 50 of van 73, want ja dat zijn ze, dan vindt je al gauw iemand "eng" of "verdacht". Dat je er eng uitziet is nog geen reden om verdacht te zijn. Dan kan je de halve wereld wel verdenken. Geen enkele reden toe en alleen maar bedoeld om af te leiden van wat er nu werkelijk ligt. Plus de politie weer wat extra werk te bezorgen, want al deze zogenaamde verdachtmakingen leiden weer tot nieuwe meldingen (zoals bijvoorbeeld die in Chili) die dan weer allemaal nagezocht moeten worden. Grote onzin dus.