Er zijn tal van opties om af te kicken(en betaalbaar), maar nee hoor, we bllijven gewoon doorgaan met roken en andere mensen er mee lastig vallen.
WW: kinderachtig sorry

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Wildwings: ik geef hier een voorbeeld van een gemengde groep rokers/niet-rokers met keuze rookgelegenheid/niet-rookgelegenheid.
Daar wordt door zeker 2 rokers in dit topic heel stellig op gereageerd dat ze echt niet naar die niet roken gelegenheid gaan.
Nou, dat is lekker sociaal dan. En ja, blijkbaar wil in dit topic deze rokers zich op dit moment dan niet aanpassen.
Cheveyo schreef:liever balen van een sigaret niet op kunnen steken dan balen van het liggen aan de hartlongmachine voor een meervoudige bypassoperatie. Duurt beiden even lang (ong 4 uur) maar oorzaak en gevolg....
x_Marr schreef:Ik vind geen enkel argument van rokers ene goed argument, ze doen het zichzelf aan
Er zijn tal van opties om af te kicken(en betaalbaar), maar nee hoor, we bllijven gewoon doorgaan met roken en andere mensen er mee lastig vallen.
WW: kinderachtig sorryIk speel helemala niet op de persoon, ik reageer op wat jij zegt
x_Marr schreef:Jij wil je toch niet anapassen WW? OF de mensen moeten maar last van jou hebben als je rookt, OF de horeca gelegenheid moet er maar iets op vinden.
JIJ bent degene die kiest om te roken, dus JIJ moet de verantwoordelijkheden dragen.
Geen ander antwoord WW?
romatjuh schreef:Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..
Cheveyo schreef:bromfiets schreef:[quote=]
door al die massaal aan te schaffen peperdure afzuigsystemen zal de prijs van een cola ook wel omhoog gaan.
Je kunt ook gewoon stoppen met roken hihi (ik weet wat het is hoor om te stoppen, heb zelf vanaf mijn 15e gerookt).
Dan kun je als niet roker beslissen om naar een rookvrij etablissement te gaan, waar de cola nog steeds veel te duur is
chantalvdv schreef:Ik ben niet van plan om mij volledig aan te gaan passen aan de niet roker, net zoals jullie je niet volledig aan willen passen aan de rokers. Dus zal er een tussenweg gevonden moeten worden!
sronnie schreef:mawaikee schreef:Ok, heb niet het hele topic doorgelezen, is me iets te veel werk maar;
Ik rook zelf, en toch teken ik niet. Ik vindt het een zeer goede ontwikkeling, de rookvrije horeca.
1. Wanneer ik in een restaurant zit, ja dan rook ik graag een sigaretje tussen de gangen door, maar vindt het wel erg irritant als iemand naast me rookt terwijl ik aan het eten ben.
2. Een vriendin van me heeft zeer ernstige astma. Het is toch van de zotte dat mensen zoals zij niet uit kunnen gaan omdat wij rokers het niet kunnen laten.
3. Dat wij rokers onze eigen gezondheid verkloten is nog tot daar aan toe, eigen keuze, maar waarom moeten niet-rokers, die toch ook graag uit willen (hetzij cafe, hetzij restaurant) zonodig met ons meeroken, waardoor wij hun gezondheid aantasten? Welk recht hebben wij hiertoe??
Woon sinds kort in Belgie, en bevalt me prima hier moet ik zeggen!!! Van mij mag het rookverbod vandaag nog ingevoerd worden.
Punt 1 kan ik mij in vinden, punt 2 en 3 vind ik krom gezien de uitlaatgassen van auto's en ander verkeer grotere schade aanricht dan dat sigaretje wat ik op steek. Kom nou zeg, moeten we motorisch verkeer dan gaan verbieden omdat het onze gezondheid aantast?
Apple schreef:Eens kijken.
Hebben de rokers hier aanwezig voor de lol eens uitgerekend wat ze dat kost per maand, dat roken? Laat staan per jaar? Je schrikt je rot.
En dan de gezondheidswinst ook nog eens.
Als ik in mijn omgeving kijk dan zie je dat steeds meer mensen stoppen met roken of in elk geval bewust er mee bezig zijn. Roken is allang niet meer de standaard, maar de afwijking op de norm.
x_Marr schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd of mensen die nu zeggen dat als het doorgevoerd word dat ze niet meer uit (eten) gana etc, dat ook daadwerkelijk niet meer doen