Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:36

Ik vind dat dit niets te maken heeft met de discussie op gang houden, maar met haat en onbegrip zaaien. En dat hebben we nu juist niet nodig, willen we de problemen oplossen. Ze lijken alleen maar groter te worden.

Maik79

Ziek Ik moet eerlijk zeggen dat ik van een aantal reacties in dit topic aardig de kriebels krijg (en van Wilders trouwens helemaal). Allochtonen die werkloos zijn het land uit? Dat lijkt me niet eerlijk. Het is voor iemand met een niet-Nederlandse naam zoveel moeilijker om een baan te vinden. En waar wil je dan de grens trekken? Eerste generatie mag wel terug, tweede generatie mag blijven? Misschien moeten we eerst eens zorgen dat de kansen voor iedereen écht gelijk zijn.

Allochtonen die de taal niet spreken? Misschien hadden we daar wat aan moeten doen toen we werknemers een aantal decennia geleden naar Nederland haalden om onze smerige werkjes op te knappen. Toen werd dat niet van ze gevraagd. Hoe kunnen we het deze mensen dan kwalijk nemen dat zij nu slecht Nederlands spreken? En idd, waarom dan geen commentaar op de mensen die bij de Chinees op de hoek werken en de gastvrouw erbij halen omdat ze geen idee hebben wat je zegt?

54% van 15-65 jarige allochtonen is werkloos? Dat zal best, 15 tot 20-jarigen (en bij een opleiding op HBO/Universitair niveau nog veel langer) zitten op school en vrouwen werken minder vaak dan Nederlandse vrouwen. Dat is cultuurgebonden, en ook hier geldt: de eerste allochtonen die wij hierheen haalden hebben we nooit gevraagd te integreren. Waarom deze mensen er dan wel op afrekenen? Dat soort cijfers zou ik me bovendien niet blind op staren. Ik wil dan eerst graag weten wat voor onderzoek dat was en door wie het is uitgevoerd. Oh en 'allochtonen zonder paspoort die uit hun neus zitten te vreten'... Correct me if I'm wrong, maar voor zover ik weet mogen mensen zonder paspoort (= geen verblijfsvergunning neem ik aan) officieel ook helemaal niet werken.

Daarbij heb ik veel meer last van Nederlandse jongeren, die me bijvoorbeeld tijdens een rondje hardlopen rustig op mijn achterwerk meppen en denken dat dat heel tof en stoer is. En waarom zouden wij in 's hemelsnaam kerken in Marokko willen bouwen? Ik zie de vergelijking niet. Omdat hier moskeeën worden gebouwd, moeten daar maar extra kerken gebouwd worden? Waarom?

Noetanchamon

lies schreef:
Ik vind dat dit niets te maken heeft met de discussie op gang houden, maar met haat en onbegrip zaaien. En dat hebben we nu juist niet nodig, willen we de problemen oplossen. Ze lijken alleen maar groter te worden.

Dit probleem is niet op te lossen.........

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:37

@ noetanchamon wat jij net quotte waren niet mijn woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:38

en waarom worden ze groter??

Omdat men 15 jaar geleden al riep, pas op met de mensen uit die landen.
Maar nee joh..je niet aanstellen...
10 jaar geleden riep men het nog harder...maar nee joh, niet zeiken, was niks van waar....
Nu zitten we gewoon in de sh*t....maar nee joh, niet waar niks aan doen...toch zeggen cijfers over criminaliteit genoeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:39

lies schreef:

Maar dat komt ook omdat er jaaaaarenlang met zijden handschoentjes gewerkt is. Heel simpel, iedereen gelijke rechten. Niet meer en niet minder. Maar zo werkt het helaas niet.
Als je de islam beledigt wordt je met de dood bedreigd. Als er wat over het christendom gezegd wordt is men boos, maar verder niets. Wij hebben er zelf voor gezorgd dat een bepaalde groep allochtonen hier alles denkt te kunnen maken. Want de marokkaanse jongens is toch echt wel een groot probleem in Nederland. Maar ik heb daar de Marokkaanse gemeenschap nog nooit iets over horen zeggen.

Dus: iedereen gelijk en geen uitzonderingen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:39

De criminaliteit is de laatste jaren afgenomen hoor. Mensen denken dat het toenneemt maar statistisch gezien is dat niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:40

Maar het aantal mensen van buitenlandse afkomst heeft wel het grootste aandeel.

En idd criminaliteit in het algemeen is afgenomen, maar geweldsdelicten toegenomen....

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:41

Noetanchamon schreef:

Daarvoor is het te laat

lies

Noetanchamon schreef:
lies schreef:

Misschien wel als Wilders eens duidelijk zou maken wat zijn probleem nou precies is. Want ik heb het idee dat hij gewoon een schurfthekel aan moslims heeft en ze daarom op allerlei manier in een kwaad daglicht probeert te stellen. Het lukt hem ook, ik heb nog nooit zoveel 'anti-allochtonen' gezien/gehoord.
Beetje griezelig hoor, als je dochter ook allochtoon is..

Faye; ik ben daar zeker voor, iedereen gelijk. Maar Koran verbieden, hoofddoekjes verbieden, allochtonen uitzetten bij misdrijven. Daar is toch niets gelijks aan?

capopjekop

lies schreef:

Ik zeg ook niet dat het de juiste manier is van de discussie op gang houden, maar door zo'n figuur wordt er wel meer over nagedacht en gepraat. Al zullen er nu ook veel mensen niet naar hem luisteren omdat hij het te extreem brengt.

Verder vond ik die opmerking van RK mooi: Met zijn alle aanpakken en werken aan een leefbaar Nederland. Ben ik het helemaal mee eens en ik hoop dat dat ooit realiseerbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:42

Is je dochter crimineel Lies?

Wilders heeft het nergens over mensen die gewoon doen Lachen
Dus hoef je je ook nerges zorgen over te maken Lachen

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:43

lies schreef:
Jij hebt er twee? Tong uitsteken

Edit; en mensen (zoals ik) die zo verstandig zijn er maar 1 te nemen krijgen het dubbele Haha!

Sorry dit vind ik dus een foute opmerking::: een kind neem je niet die krijg je!!!!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:44

Lies, als je nou probeert om buiten je dochtertje om te lezen......dan lees je dat het gros een schurfthekel heeft aan moslims.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:45

runningkawa schreef:

Nog niet, ze is nog maar 8 Haha!
Maar dat zou ze kunnen worden en ik vind niet dat iemand dan het recht heeft haar uit te zetten, omdat toevallig een van haar ouders in het buitenland is geboren. Hoe crimineel ze ook is, ze is gewoon Nederlandse.

Noetanchamon; dat is toch schokkend??

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:47

lies schreef:
runningkawa schreef:

Nog niet, ze is nog maar 8 Haha!
Maar dat zou ze kunnen worden en ik vind niet dat iemand dan het recht heeft haar uit te zetten, omdat toevallig een van haar ouders in het buitenland is geboren. Hoe crimineel ze ook is, ze is gewoon Nederlandse.

Noetanchamon; dat is toch schokkend??

Wat is schokkend??? Dat de mensen hekel hebben aan moslims????
Ik heb ook hekel aan profiteurs en daar valt niemand over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:47

Nee Lies daar is niks crimineels aan. Wel aan opruiende preken in de moskee, dat gebeurt! aanpakken dus!

En zo zijn er meer zaken die de politiek niet aan durft te pakken lijkt het, maar wel burgers dagelijks last van ondervinden.
Waarom is het discriminatie zodra er iets gezegd wordt over een allochtoon? Enig idee hoe er over de autochtonen gesproken wordt?

Er wordt zo spastisch mee omgegaan, en dat moet nu maar eens afgelopen zijn!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:48

Juffertje schreef:
lies schreef:
Jij hebt er twee? Tong uitsteken

Edit; en mensen (zoals ik) die zo verstandig zijn er maar 1 te nemen krijgen het dubbele Haha!

Sorry dit vind ik dus een foute opmerking::: een kind neem je niet die krijg je!!!!

Een paar jaar geleden was ik dat met je eens, maar ik vind het inmiddels achterhaald. Tegenwoordig kan je kiezen hoor.
Natuurlijk is het triest dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen, maar dan nog kan je adopteren of allerlei noodgrepen uit laten voeren om ze toch te krijgen/nemen.

Maar goed, dit is wel erg offtopic.

Anoniem

Dan prent haar maar in dat ze lief moet gaan zijn Lachen

En van mij mag alles dat crimineel is eens veel harder aangepakt worden, uit met dat geknuffel en geaai...

Ja dat is schokkend, maar de vraag is wel waarom?
Dat heeft een oorzaak....en die ligt niet alleen bij de media...maar bij persoonlijke ervaringen

lies

Citaat:

Kom zeg, lees je nu zelf het verschil niet tussen een profiteur en een moslim??

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:50

lies schreef:
Citaat:

Kom zeg, lees je nu zelf het verschil niet tussen een profiteur en een moslim??

Juist wel.....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:51

faye schreef:
Nee Lies daar is niks crimineels aan. Wel aan opruiende preken in de moskee, dat gebeurt! aanpakken dus!

En zo zijn er meer zaken die de politiek niet aan durft te pakken lijkt het, maar wel burgers dagelijks last van ondervinden.
Waarom is het discriminatie zodra er iets gezegd wordt over een allochtoon? Enig idee hoe er over de autochtonen gesproken wordt?

Er wordt zo spastisch mee omgegaan, en dat moet nu maar eens afgelopen zijn!

In feite ben ik het gewoon met je eens, ik kan me gewoon absoluut niet vinden in de aanpak van Wilders. Hij is namelijk ontzettend opruiend en haatzaaiend en dat lost gewoon helemaal niets op. Integendeel.

Anoniem

Lies, ik ben ook geen fan van Wilders Knipoog

Hermelijn

Ja, en waarom? Van wat ik weet van de Islam is het een vrij vredelievend geloof, en hangt het (net als in het Christendom) af van de interpretatie hoe gewelddadig het is. Verschil is dat niemand zich zorgen maakt over radicale Christenen, maar radicale Moslims opeens 'eng' zijn. De Islam komt uit dezelfde bron voort als het Christen- en Jodendom, alleen is het dan een aantal honderd jaar later geconcretiseerd. De normen en waarden zijn niet zóveel anders dan die in de bijbel staan.

Niemand heeft mijn vragen trouwens nog beantwoord.
1) Als de doodstraf mensen al niet weerhoudt misdaden te plegen, waarom zou terugsturen naar het land van herkomst dat wél doen?
2) Wat is dat "Nederland" waar jullie over spreken dat zou verdwijnen? Christenen, koeien, kaas en boeren?
3) Wat bedoelen jullie nou eigenlijk met integratie? Zoals het hier klinkt, valt volgens de meeste voorstanders van Wilders integratie gelijk met assimilatie; alle allochtonen moeten zich precies hetzelfde gedragen en precies hetzelfde doen/kleden/spreken/geloven als autochtonen. Terwijl integratie toch echt iets héél anders is.

We zijn allemaal mensen. Behandel elkaar dan ook zo...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:52

Pfff... heb slechts een paar posts in dit topic gelezen en het komt weer direct op hetzelfde neer als in alle topics die over dit onderwerp zijn. Generaliseren, generaliseren en nog eens generaliseren. Wat maakt het mij nu toch uit of een andere vrouw een burka draagt? En laten we eerlijk zijn, heel het gedoe rond burka's komt volledig uit Wilder's hoofd. En als makke schapen blaten een boel mensen dat na. Hoe vaak kom je per dag iemand met een burka tegen? En hoe vaak heb je daar dan last van? Zelfde als het niet willen Nederlands spreken. Jij wilt geen contact met mij? Prima, ik dan ook niet met jou. En ieder gaat weer zijn eigen weg. Hoeveel van de mensen die nu roepen dat "die buitenlanders" eens moeten integreren hebben zelf al eens moeite gedaan om "ze" daar bij te helpen? Het is allemaal zo makkelijk praten en vooral ook oordelen. Natuurlijk, er zijn groepen die overlast bezorgen. Alleen vergeten we gemakshalve wel dat, ondanks dat ze misschien vaak een ander kleurtje hebben, ze wel Nederlanders zijn. Dus Wilders kan heel populistisch roepen dat "ze" er uit moeten, maar dat gaat wettelijk gezien dus niet. Aan alle mensen die dus blijkbaar graag in een politiestaat zouden willen leven: dan houdt in dat je eigen rechten ook grotendeels komen te vervallen, hoor. Denk je dat maar eens in.