Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie89

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:45

Ehh ik heb hier niemand een nazi genoemd hoor.

Alleen nazi's gebruiken ook mensen als proefkonijnen.
Is toch logisch dat ik dat dan ga vergelijken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:47

runningkawa schreef:
Kende helaas genoeg kanker patiente in mijn familie...dus ja weet er genoeg van...
Dus ook daar zijn 4 vraagtekens niet nodig.
En ik heb dan denk ik mensen in de fam die graag waanbeelden zien...
Ook die mensen met afgezette voeten en benen van de suiker...

Ik krijg sterk het vermoeden dat jij vind dat je het helemaal weet en alles wat een ander zegt nogal stom en dom is, wat je op een vervelende manier van posten zo wilt ondermijnen
Ik hoop dat ik jou daar verkeerd inschat Lachen
Maar dat is nu mijn gevoel

Sommige mensen gaan vanzelf wel eens dood...zo ook gedetineerder, ook die hebben geen eeuwig leven Lachen
Wat een rare conclusies worden er hier getrokken zeg..allemaal dingen zelf invullen die door niemand gezegt zijn

Ik wil helemaal niemand dom noemen en jou zeker niet, maar ik heb het idee dat 'medicijnen testen' door een aantal mensen als iets heel eenvoudigs wordt gezien. We smeren er wat op en klaar is kees.
Hoe ga je in vredesnaam vastleggen in de wet bij welke overtredingen je mag lijden, afgemaakt mag worden of dat je slechts voor proeven zonder bijwerkingen in aamerking komt?
De meeste dieren in nederland worden gebruikt voor LD50 tests. Dat zijn toxiciteitstests waarbij 50% van de dieren 'dood' gaat (niet vanzelf, want zodra ze bepaald lijden tonen worden ze afgemaakt). Hoe moet je dit precies invullen in een gevangenis. Ik denk dat de enagrootste groep wel de transgene (aangepast DNA) dieren zijn. Welke criminelen komen in aanmerking voor transgenese (voor zover mogelijk zonder voortplanting). Een bijzonder groot deel van die dieren zal idd eerst worden doodgemaakt voordat ze gebruikt worden. De meeste organen zijn namelijk ook wel een tijdje in kweek te houden, hoe zie je dat voor je? Dan toch dus een soort doodstraf. Of zijn gedetineerden zo weinig waard dat we ze tijdens hun lijden idd gewoon maar laten leven tot ze vanzelf sterven.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:49

Sizzle schreef:
runningkawa schreef:
Kende helaas genoeg kanker patiente in mijn familie...dus ja weet er genoeg van...
Dus ook daar zijn 4 vraagtekens niet nodig.
En ik heb dan denk ik mensen in de fam die graag waanbeelden zien...
Ook die mensen met afgezette voeten en benen van de suiker...

Ik krijg sterk het vermoeden dat jij vind dat je het helemaal weet en alles wat een ander zegt nogal stom en dom is, wat je op een vervelende manier van posten zo wilt ondermijnen
Ik hoop dat ik jou daar verkeerd inschat Lachen
Maar dat is nu mijn gevoel

Sommige mensen gaan vanzelf wel eens dood...zo ook gedetineerder, ook die hebben geen eeuwig leven Lachen
Wat een rare conclusies worden er hier getrokken zeg..allemaal dingen zelf invullen die door niemand gezegt zijn

Ik wil helemaal niemand dom noemen en jou zeker niet, maar ik heb het idee dat 'medicijnen testen' door een aantal mensen als iets heel eenvoudigs wordt gezien. We smeren er wat op en klaar is kees.
Hoe ga je in vredesnaam vastleggen in de wet bij welke overtredingen je mag lijden, afgemaakt mag worden of dat je slechts voor proeven zonder bijwerkingen in aamerking komt?
De meeste dieren in nederland worden gebruikt voor LD50 tests. Dat zijn toxiciteitstests waarbij 50% van de dieren 'dood' gaat (niet vanzelf, want zodra ze bepaald lijden tonen worden ze afgemaakt). Hoe moet je dit precies invullen in een gevangenis. Ik denk dat de enagrootste groep wel de transgene (aangepast DNA) dieren zijn. Welke criminelen komen in aanmerking voor transgenese (voor zover mogelijk zonder voortplanting). Een bijzonder groot deel van die dieren zal idd eerst worden doodgemaakt voordat ze gebruikt worden. De meeste organen zijn namelijk ook wel een tijdje in kweek te houden, hoe zie je dat voor je? Dan toch dus een soort doodstraf. Of zijn gedetineerden zo weinig waard dat we ze tijdens hun lijden idd gewoon maar laten leven tot ze vanzelf sterven.

Helemaal mee eens.

Ik snap niet dat gedetineerden als optie kunnen worden gezien

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:51

In een totaal andere context, en zeker niet zo een proeven maar goed. Zullen we dan weer verder gaan met de normale illigale praktijken, waar heel de wereld hun oogjes dicht voor doet. Omdat het zo schandalig zou zijn, maar gelukkig wat we niet zien moeten we ons niet druk in maken he?

Ik denk dat de mensen die dat voorstellen veel reeler in de wereld staan, je kan het niet stoppen, wat is dan beter op mensen doen zonder geweten, die nog is onder controle staan ook, of op kinderen zonder controle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:51

Sizzle schreef:
[Of zijn gedetineerden zo weinig waard dat we ze tijdens hun lijden idd gewoon maar laten leven tot ze vanzelf sterven.

Iemand die een massamoord, kinderverkrachting en stelsematige zware mishandeling op zijn naam heeft staan is imo niets waard nee. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:52

Maar goed arme gedetineerde, dat ze dat voorstellen komaan, kinderen die sterven in een weeshuis omdat het illigaal gaat en totaal geen medische hulp is, dat ze het voorstellen gewoon niet mogelijk.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:54

Chiqa schreef:
Sizzle schreef:
[Of zijn gedetineerden zo weinig waard dat we ze tijdens hun lijden idd gewoon maar laten leven tot ze vanzelf sterven.

Iemand die een massamoord, kinderverkrachting en stelsematige zware mishandeling op zijn naam heeft staan is imo niets waard nee. Knipoog

Who made you God? Waarom zou jij iemand wel, of niet veroordelen? Schiet je er iets mee op, of creëer je een onnodige dosis 'karma'?

Ik ben het met je eens dat deze mensen 'van het pad zijn' en dat wij veiliger zijn als zij achter de tralies zitten, maar om dan wrede experimenten met ze te doen waar zij geen toestemming voor gegeven hebben, dat is ronduit barbaars en dat maakt jou hetzelfde als zij.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:56

Chiqa schreef:
Sizzle schreef:

Oké, maar hoeveel mensen zitten niet onschuldig vast? Die veel bewijzen tegen zich hebben en geen tegendeel kunnen bewijzen? Of die uit angst bekennen?

Schimmelig schreef:
Who made you God? Waarom zou jij iemand wel, of niet veroordelen? Schiet je er iets mee op, of creëer je een onnodige dosis 'karma'?

Ik ben het met je eens dat deze mensen 'van het pad zijn' en dat wij veiliger zijn als zij achter de tralies zitten, maar om dan wrede experimenten met ze te doen waar zij geen toestemming voor gegeven hebben, dat is ronduit barbaars en dat maakt jou hetzelfde als zij.

Hier heb je dan wel weer gelijk voor. Maar waarom geen gedetineerden de keuze geven? Voor een proef krijg je een x aantal spullen o.i.d.

Ik denk best dat er een paar het risico nemen Ja
Laatst bijgewerkt door Paardenmeis1 op 10-09-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:57

Schimmelig ik zou je nog wel een keertje willen spreken als
zo'n lieve vriend jou op zou komen zoeken...of je familie.
Dan piep je wel anders....

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:59

Als ze hier in Nederland deze "straf" nou eens mogelijk maken voor mensen die "nieuw" in de gevangenis komen.. hoe lichter je delict hoe lichter de proef. Zou het dan niet een stuk rustiger zijn in de Nederlandse gevangenissen Pling

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:00

Helpt de doodstraf tegen minder geweld en misdrijven?

Nee, dus dat zou ook niet helpen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:01

Chiqa schreef:

Sorry maar denk je werkelijk dat als er bij jou iemand vermoord is
het je blij maakt dat de moordenaar zo gemarteld wordt.

Sorry in mijn vrienden kring 2x meegemaakt dat er vriendin werd vermoord, maar
zou niet willen dat deze man dan gemarteld werd..

Dat hij straf verdient ja zeker, maar hoeveel zien tijdens hun straf niet in
dat ze fout zijn geweest en beteren echt hun leven, dat kan niet als wij ze
al vermoorden

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:02

Chiqa schreef:

Dat heb ik in dit topic proberen aan te tonen door aan aantal (nodige!) persoonlijke vragen te stellen. Als mijn familie uitgemoord zou worden door zo'n psycho gun ik hem van harte het zelfde lot, maar niet doelloos geëxperimenteer op zijn lichaam. Éen simpele spuit voldoet, niet 1000 met Conny's nieuwste vorm van collageen.....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:05

Elaine schreef:
Hier heb je dan wel weer gelijk voor. Maar waarom geen gedetineerden de keuze geven? Voor een proef krijg je een x aantal spullen o.i.d.

Ik denk best dat er een paar het risico nemen Ja

Oh, dit vind ik prima hoor. Zolang het maar 'eigen keus' is. Als iemand zo "dom" is om zijn leven in waagschaal te zetten (wel met de juiste voorlichting!), be my guest. Onvrijwillig vind ik dit echter allemaal niet kunnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:15

katiavl schreef:
Maar goed arme gedetineerde, dat ze dat voorstellen komaan, kinderen die sterven in een weeshuis omdat het illigaal gaat en totaal geen medische hulp is, dat ze het voorstellen gewoon niet mogelijk.

Je blijft maar doorzagen over die kinderen in dat weeshuis, mogen we concrete feiten hebben of blijf je zo vaag en algemeen? Welk land, welk weeshuis, waarom illegaal en waarom geen medische hulp? Hoe kom je ueberhaupt op dit verhaal, en waarom zou dit representatief moeten zijn voor de hele farmaceutische industrie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:25

Echwel schreef:

En je kan het dus wel verkroppen dat díe randdebiel nu heerlijk hoog en droog zit in een eersteklas hotel met 300 film en sex kanalen tot zijn beschikking?

Echwel...In nederland is het geen straf om gevangen te zitten....Trust me ze leven in een paradijsje

Schimmelig schreef:
Als mijn familie uitgemoord zou worden door zo'n psycho gun ik hem van harte het zelfde lot,

En dat lot krijgen ze niet...Nee ze krijgen beter zelfs...
Wat zijn jullie mild zeg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:27

@chiqa: ik zou ze dus met liefde die proeven laten ondergaan, vrijwillig of niet. Ze hebben levens kapot gemaakt en dan ben ik een typje dat zegt wij dan ook maar!
MAAR alleen zodra de bewijzen 100% steevast en betrouwbaar zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:28

Blijkbaar omdat niemand luisterd, als je het nieuws volgt word je er zowat met je neus in gedrukt

zal even de links halen, afrika, india, amerika

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:29

Chiqa schreef:
Echwel schreef:

En je kan het dus wel verkroppen dat díe randdebiel nu heerlijk hoog en droog zit in een eersteklas hotel met 300 film en sex kanalen tot zijn beschikking?

Echwel...In nederland is het geen straf om gevangen te zitten....Trust me ze leven in een paradijsje

Schimmelig schreef:
Als mijn familie uitgemoord zou worden door zo'n psycho gun ik hem van harte het zelfde lot,

En dat lot krijgen ze niet...Nee ze krijgen beter zelfs...
Wat zijn jullie mild zeg.

Je zegt dat het een 'luxe leven' is. Zou jij in dit geval met ze ruilen? In een cel met 300 sex kanalen, je vrijheid ontnomen - niet kunnen staan en gaan waar je wil - je deur op slot - geen familie, alleen andere gefrustreerde mensen om je heen met hetzelfde probleem - etc. Dat noem ikzelf geen luxe hoor...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:33

Schimmelig schreef:
Zou jij in dit geval met ze ruilen?

Nee Schimmelig ik zou niet kunnen leven met mijn geweten dat ik iemand vermoord oid zou
hebben dus nee....Ik zou niet met ze willen en kunnen ruilen.
Schimmelig schreef:
In een cel met 300 sex kanalen, je vrijheid ontnomen - niet kunnen staan en gaan waar je wil - je deur op slot - geen familie, alleen andere gefrustreerde mensen om je heen met hetzelfde probleem -

Noem ej dat geen luxe?
Weet je wat geen luxe is? Leven in een tochtige smerige cel met een be dop de grond, drijven in je eigen ontlasting en droog brood.
Dát noem ik geen luxe, in nederland zitten ze in een paleisje, en ja daar hebben zo ook nog eens zelf om gevraagt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:34

Chiqa schreef:
Schimmelig schreef:

Nee Schimmelig ik zou niet kunnen leven met mijn geweten dat ik iemand vermoord oid zou
Schimmelig schreef:
In een cel met 300 sex kanalen, je vrijheid ontnomen - niet kunnen staan en gaan waar je wil - je deur op slot - geen familie, alleen andere gefrustreerde mensen om je heen met hetzelfde probleem -

Noem ej dat geen luxe?
Weet je wat geen luxe is? Leven in een tochtige smerige cel met een be dop de grond, drijven in je eigen ontlasting en droog brood.
Dát noem ik geen luxe, in nederland zitten ze in een paleisje, en ja daar hebben zo ook nog eens zelf om gevraagt.

Idd! Luxe is dat geen boete doen voor je straf.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:41

Chiqa schreef:
Schimmelig schreef:

Schimmelig schreef:

Noem ej dat geen luxe?

Ik vraag je niet een moordenaar te zijn Chiqa, maar of je qua 'levensomstandigheden' wil ruilen. Iedereen wil toch in het 'paleis' wonen, niet? En jij stelt 'in de cel leven is als leven in een paleis'.

Je hebt het in je laatste stukje tekst over mensonterende omstandigheden. Is daar ooit iemand beter van geworden? In dat soort omstandigheden is het vaak vechten om te overleven. Neem als voorbeeld een Amerikaanse cel, daarin ben je niet veilig - heb je geen tv - heb je een cel genoot die graag kijkt als jij bukt voor de zeep. Mensen komen meer 'getekend' uit die gevangenissen dan dat ze erin gingen. Is dat dan jouw oplossing om de maatschappij te in NL te handhaven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:49

Nee het is geen oplossing maar je kan het dan wel een straf noemen.
In nederland lachen ze de burgers vierkant uit, anders leven ze in een kartonnen doos
op straat...Nu heerlijk hoog en droog.

Schimmelig schreef:
Ik vraag je niet een moordenaar te zijn Chiqa, maar of je qua 'levensomstandigheden' wil ruilen.

Neu, maar ik heb geen moord oid op mn geweten dus de vraag is te verwaarlozen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:55

Chiqa schreef:
Nee het is geen oplossing maar je kan het dan wel een straf noemen.
In nederland lachen ze de burgers vierkant uit, anders leven ze in een kartonnen doos
op straat...Nu heerlijk hoog en droog.

Schimmelig schreef:
Ik vraag je niet een moordenaar te zijn Chiqa, maar of je qua 'levensomstandigheden' wil ruilen.

Neu, maar ik heb geen moord oid op mn geweten dus de vraag is te verwaarlozen.

Volgens jouw redenatie is iedere crimineel nu een dakloos en vind je de cel blijkbaar (zoals je eerder beweerde) geen paleis, want van levensomstandigheden zou je niet willen ruilen. Care to comment? Clown

Oh ja, het verschil:

Cel Afbeelding Paleis Afbeelding