Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:27

Ook geen reden om te janken als het gaat om een bericht wat nog niet heeft plaats gevonden

Ik zeg niet dat het niet triest is, maar vind het nog altijd meer triest voor het kindje dan voor de moeder.
Dat zij om wat voor reden haar kop er niet bij heeft, heeft wel een onschuldig mensen leventje gekost...
En dat is geen veroordeling, maar een feit...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:42

runningkawa schreef:
Ik zeg niet dat het niet triest is, maar vind het nog altijd meer triest voor het kindje dan voor de moeder.
Dat zij om wat voor reden haar kop er niet bij heeft, heeft wel een onschuldig mensen leventje gekost...

hier sluit ik me bij aan!
wat ook in het hoofd van die moeder omging.... dat doet niet af aan het feit dat door haar schuld het kindje is overleden en een vreselijke dood heeft gehad. dát is wat er gebeurd is, ongeacht wat er in haar hoofd mis ging.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:45

avanti4ever schreef:
nadya Sem komt bij mij ook op 1 maar ik bedoel bijv mn hond is voor mij wel belangrijker dan een tante van mij snap je ... zoiets bedoel ik dan en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die een betere band hebben met hun dieren dan 'bepaalde'mensen in de omgeving snap je ?

Tuurlijk snap ik je, avanti. Ja Lachen
Mijn dieren zijn ook veel belangrijker voor me dan tantes, ooms en zelfs vrienden. Reken maar! Ze horen bij mijn gezin. En mijn hele gezin is voor mij ook het allerbelangrijkst. Als mijn paard ziek is, zeg ik alles af, hoor. Met Kerst was ik korter bij het hele familiegebeuren, omdat ik mijn paard moest voeren. Dat soort dingen moeten ze maar begrijpen en zo niet, jammer dan Tong uitsteken . Sinds ik een paard heb, heb ik sowieso minder tijd voor mijn vrienden. Gezin en dieren gaan voor.
Gelukkig 'pikken' ze het, maar ik merk wel dat mijn sociale leven soms wat in het gedrang komt. Maar dat was mijn eigen keuze toen ik een paard kocht en ik heb er totaal geen spijt van. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:48

Fouten maken is menselijk, ja. Fatale fouten maken ook.
Feit is inderdaad dat een jochie van 11 maanden zijn leven is verloren.
En mijn sympathie gaat in eerste instantie echt uit naar dit jochie. Het spijt me voor de moeder en ik zie het echt niet alleen zwart/wit. Zij gaat door een hel, haar man/vriend ook en die heeft er helemaal niets aan kunnen doen.

Wat hij door moet maken momenteel, dat lijkt me ook vreselijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:08

_rosita_ schreef:
runningkawa schreef:

hier sluit ik me bij aan!
wat ook in het hoofd van die moeder omging.... dat doet niet af aan het feit dat door haar schuld het kindje is overleden en een vreselijke dood heeft gehad. dát is wat er gebeurd is, ongeacht wat er in haar hoofd mis ging.

mee eens!

in dit geval vind ik dat er 2 grote slachtoffers zijn,in de eerste plaats het jongetje zelf,en dan natuurlijk de vader van het kind.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:55

De moeder van het kind heeft hetzelfde gemis plus een schuldgevoel van hier tot Tokyo...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:57

Inderdaad, die gaat ook door een hel.
Ik vraag me af hoe/of ze haar leven ooit weer op rail krijgt gevoelsmatig.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:59

slimmerik schreef:
De moeder van het kind heeft hetzelfde gemis plus een schuldgevoel van hier tot Tokyo...

ja klopt, maar aangezien zij degene is die de dood van dat kind heeft aangericht heb ik met haar toch een stuk minder medelijden dan met het jochie zelf en de vader

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:03

Het is geen wedstrijd hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:07

Gebeurd wel vaker, je kind vergeten hoor ik. Niet iets waar graag over gepraat wordt, maar soms idd blijft de kinderwagen in een warenhuis even iets te lang staan, moeder al elders en komt er ineens achter dat ze dit keer de kinderwagen mee had. MIjn moeder is mij ook een keer vergeten, ik was aan het spelen ergens in een hoekje Clown

Als moeder van een jong kind kun je zoveel aan je hoofd hebben, alles moet ergens tussendoor geregeld en gedaan worden. Zeker als je je kind niet elke dag van s'morgens vroeg tot s'avonds laat bij je moeder dumpt en je eigen leven gewoon doorgaat. Die hebben het het makkelijkst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:12

Niemand heeft het hier over een wedstrijd, slimmerik.

Ik vraag me wel af waarom je het zo opneemt voor deze vrouw, terwijl je wel 'klaagt' over de ouders die op jullie peuterspeelzaal kinderen vergeten op te halen. Verward

Mijn meelevingsgevoel gaat ook echt uit naar het overleden kindje en de papa. Ik begrijp best dat die vrouw in een hel moet leven nu, dat is heel triest. Maar ik SNAP gewoon niet dat je je baby 6 uur lang vergeet.
Ik kan heel veel menselijk gedrag nog best begrijpen, maar dit niet.

Maar goed, we kunnen er zo nog dagen, weken en maanden over doorgaan. Daar zie ik ook het nut niet zo van in.
Ieder heeft zijn/haar gevoel over dit drama.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:21

..het is gewoon verschrikkelijk voor iedereen!!!.. voor het kind!..dat ten eerste..maar als moeder zijnde kan je hier niet mee leven en dan de schuldgevoelens en wat denk hoe de vader zich zou voelen niet alleen dat hij zn kind kwijt is maar ook naar de moeder toe!..dat lijkt me te erg om mee te maken..heb zelf een gezin, een druk gezin!...maar elke ochtend als alles mee gaat naar de zaak, worden de koppies van mn mutsenclub geteld!Rox de hond, Lisa en Megan..en zo doen we dat ook weer als we uitstappen, want zoiets verschrikkelijks kan ik niet aan....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:27

Nadya schreef:
Ik vraag me wel af waarom je het zo opneemt voor deze vrouw, terwijl je wel 'klaagt' over de ouders die op jullie peuterspeelzaal kinderen vergeten op te halen. Verward

Ik klaag niet maar maak regelmatig mee dat kinderen "vergeten" worden dus heb er begrip voor dat moeder vergat dat ze haar kind niet weggebracht heeft.

Moeder heeft natuurlijk vaak aan haar kind gedacht in die paar uur maar is in de veronderstelling geweest dat ze het afgeleverd had. Is gewoon een sleur .....

Ik rijd iedere week naar mijn moeder die ruim 100 km verderop woont. Als je mij vraagt of op een bepaald punt het verkeerslicht rood of groen was of hoe het ging onderweg dan weet ik dat ook niet meer. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik goed opgelet heb onderweg.

Je kind vergeten is onvergeeflijk..... Degene die dat het hardste roept zal ongetwijfeld de vrouw zelf zijn. Nooit maar dan ook nooit zal ze het zich vergeven. Man en kind zijn ook zwaar gedupeerd. Ik maak er iig geen onderscheid in wie het hardste gedupeerd is.... Ik vind dat een discussie beneden alle peil.

Dát bedoelde ik met wedstrijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:32

Misschien een beoordelingsfout geweest? Hond in auto, auto onder boom, raampje stukje open. Hond gaat braaf liggen slapen, eigenaren een paar uur de stad in. Maarrr de zon gaat draaien, het waait niet en de temp loopt op tot 50 graden, eigenaren weten dat niet, verwachten dat niet, willen dat niet. Hoe vaak denk je dat dat voorkomt?

Een voorbijganger denkt na en belt de politie, politie tikt raampje in en neemt hond in beslag.

Dit scenario kan je je niet met kind voorstellen, zal wat zijn, maarrrr leef je in, je bent jonge moeder, je hebt een verantwoordelijke baan die je niet kan verliezen, je hebt het druk, je hebt een makkelijk kind en het kind slaapt, je zet je auto op een parkeerplaats neer waar niemand zomaar komt en dan gebeurt het onvermijdelijke, je wordt opgeslokt door het werk, wat een korte tijd had moeten zijn, is een paar uur geworden en de plaatselijke omstandigheden in de auto zijn niet wat je had verwacht, je kind is nu dood.
We zullen het niet allemaal zo gaan doen, maar er is een mogelijkheid dat je je kunt voorstellen dat die moeder dacht dat het wel een keer zo kon. En hoe vaak is het zo ergens gegaan en goed gegaan?

Hoeveel kinderen zijn alleen thuis als moeder echt even een paar uur weg moet en geen oppas heeft en het niet kan betalen of kan vinden voor die ene keer. Gaat altijd goed, totdat het een keer niet goed gaat. KInderen weg door jeugdzorg/kinderbescherming, of brandt in huis of andere ongelukken. Ook dat gebeurd en dat kan men zich wellicht makkelijker voorstellen. Dát komt nl meer voor dan in de auto alleen laten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:08

Maar Russel, we hebben het hier over een 11 maanden oude baby, he. Het spijt me, maar IK kan het me niet voorstellen dat je er zo mee omgaat. Ik had mijn kind met maxi cosi en al mee naar binnen genomen desnoods, maar niet zo achter gelaten. Ik zou geen moment rust in mijn kont hebben, echt niet.
En ik heb zelf een kind, dus ik weet waar ik het over heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:44

Nadya schreef:
Maar Russel, we hebben het hier over een 11 maanden oude baby, he. Het spijt me, maar IK kan het me niet voorstellen dat je er zo mee omgaat. Ik had mijn kind met maxi cosi en al mee naar binnen genomen desnoods, maar niet zo achter gelaten. Ik zou geen moment rust in mijn kont hebben, echt niet.

Toch kan je in zo een situatie niet uitgaan van je eigen mogelijkheden. Maxi cosi had ze meegenomen als het mogelijk was. Deze vrouw doet dit niet met opzet en zo wordt er wel gereageerd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:46

Dan denk ik dat er veel ouders een andere oplossing zoeken, dan het kind in de auto achter te laten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:47

katiavl schreef:
Dan denk ik dat er veel ouders een andere oplossing zoeken, dan het kind in de auto achter te laten Lachen

99,99% wel en die ene kan dat juist weer niet en dan is het dubbel zo erg als er dan wat gebeurd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:58

russel schreef:
Nadya schreef:

Toch kan je in zo een situatie niet uitgaan van je eigen mogelijkheden. Maxi cosi had ze meegenomen als het mogelijk was. Deze vrouw doet dit niet met opzet en zo wordt er wel gereageerd.

Ik neem aan dat haar kindje al in een autostoeltje (dat bedoelde ik met maxi cosi, want wij hadden toen onze dochter nog baby eentje van dat merk) zat, want dat is verplicht tegenwoordig. Die haal je zo uit de auto, met je baby, slapend of niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 17:59

Wat een doordrammen zeg..... Ze is misschien druk druk druk geweest en helemaal niet gezien dat baby nog in auto zat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:02

Jij dramt net zo door, hoor, slimmerik. Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:23

slimmerik schreef:
Wat een doordrammen zeg..... Ze is misschien druk druk druk geweest en helemaal niet gezien dat baby nog in auto zat.

ja druk druk druk of niet druk, zoiets gebeurd in mijn ogen niet zomaar even. het is geen wedstrijd, nee, het verlies is al geleden. maar mijn medeleven gaat uit naar het kind en de vader, de moeder een heel stuyk minder.
ik kan geen medelijden met haar hebben, sorry. ik vind het vreselijk dat ze het zover heeft laten komen, maar ik kan hier geen begrip voor opbrengen. dat mag je beneden alle peil vinden, ik vind je kind 'vergeten' beneden alle peil en dat gebeurd ook 'zomaar'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:31

Nadya schreef:
Ik neem aan dat haar kindje al in een autostoeltje (dat bedoelde ik met maxi cosi, want wij hadden toen onze dochter nog baby eentje van dat merk) zat, want dat is verplicht tegenwoordig. Die haal je zo uit de auto, met je baby, slapend of niet.

Ja, en dan ziet je werk je aankomen. Dát bedoel ik met de mogelijkheid.

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:52

slimmerik schreef:
Lientjee, dan kan jij misschien bevestigen of ontkennen wat sommigen hier durven te beweren:

dat deze moeder een slechte moeder is en het niet waard zou zijn om kinderen te hebben.

Trouwens heel veel sterkte voor jullie. Moet verschrikkelijk hard aangekomen zijn daar in de gemeenschap.

Nee het is echt een super aardige, goede moeder... Ze had het de laatste tijd wel wat druk, want ze gaat begin juli trouwen.
Ze was echt druk, ze had een vergadering en is vergeten de baby bij de oppas of wat dan ook af te zetten. Ik had het eigenlijk totaal niet verwacht van haar

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:54

russel schreef:
Ja, en dan ziet je werk je aankomen. Dát bedoel ik met de mogelijkheid.

dat heet volgens mij prioriteiten stellen, in dat geval is het duidelijk wat haar prioriteit was.... haar werk dus! anders was ze niet gaan vergaderen of had ze haar kind niet in de auto gelaten