Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:26

Whiz schreef:
russel schreef:
Zullen er vrowen zijn die voor de spiegel gaan staan en denken, goh het 30 graden ik ga lekker zwemmen, even kijken wat ik aan ga doen, hoe zorg ik dat ik lekker warm heb, er lekker afschuwelijk uit zie.

Nee.. en het rondschreeuwen dat ze onderdrukt worden etc.. zal ze ook niet helpen.. Want de meeste moslim meiden die ik ken.. schoppen alleen nog maar harder terug... omdat ze er gestoord van worden dat hun cultuur zo belachelijk wordt gemaakt!!

Ja jij zult zeker met die moslimmeiden omgaan die onderdrukt worden, zal jij zeker thuis komen. Keep on dreaming. Emancipatie lukt alleen nog maar als vrouwen voor vrouwen bezig zijn. Jij keert je alleen maar naar die vrouwen die het niet nodig blijken te hebben, lekker makkelijk. Zou bijna denken "wir haben es nicht gewuesst". En nee ik vergelijk niets met Hitler dus maak aub niet die vergelijking, maar de andere kant op blijven kijken als ik zeg dat het er nog wel degelijk is, is een domme houding. Een vergeten groep is het geworden, maar dat was het al .

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:29

Idioot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:30

Liesje89 schreef:
Idioot.

Nou, dat voegt wat toe.

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:33

achterlijk zo'n ding.. daar ga je toch niet in lopen !\?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:41

russel schreef:
Whiz schreef:

Nee.. en het rondschreeuwen dat ze onderdrukt worden etc.. zal ze ook niet helpen.. Want de meeste moslim meiden die ik ken.. schoppen alleen nog maar harder terug... omdat ze er gestoord van worden dat hun cultuur zo belachelijk wordt gemaakt!!

Ja jij zult zeker met die moslimmeiden omgaan die onderdrukt worden, zal jij zeker thuis komen. Keep on dreaming. Emancipatie lukt alleen nog maar als vrouwen voor vrouwen bezig zijn. Jij keert je alleen maar naar die vrouwen die het niet nodig blijken te hebben, lekker makkelijk. Zou bijna denken "wir haben es nicht gewuesst". En nee ik vergelijk niets met Hitler dus maak aub niet die vergelijking, maar de andere kant op blijven kijken als ik zeg dat het er nog wel degelijk is, is een domme houding. Een vergeten groep is het geworden, maar dat was het al .

Om eerlijk te zijn kom ik ook bij moslim meiden thuis... waar de regels heel erg streng zijn! Jij hebt geen idee wat ik doe, waar ik kom etc.. dus ga er niet vanuit wat ik wel en niet weet en waar ik wel en niet kom! Kennelijk begrijp je nog niet .. dat er mensen zijn die van hun eigen cultuur houden... en niet willen leven naar wat wij normaal vinden. En er zullen mensen zijn die zich in een slechte situatie bevinden.. en daarvan zei ik al dat het van belang is klaar te staan voor hen en te zoeken naar een oplossing! Maar ik zei ook dat dit niet alle moslim vrouwen betreft..

Maar als je wilt horen dat er er mensen zijn die zich in die bepaalde situatie bevinden dan moet je even terug lezen want ik heb al aangegeven.. dat die er absoluut zullen zijn. Is dat het punt wat je dan hier gezegd wilt hebben.. Bij deze!!! Ik ga geen wellus niettus spelletje spelen hier... en als je denkt dat alle moslim vrouwen gered willen worden.. en dat alle moslim vrouwen onderdrukt worden moet je vooral zo blijven denken.. Want dat helpt echt heel goed mee in het creeeren van een multiculturele samenleving!!

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:43

Er zijn veel vrouwen die onderdrukt worden - er zijn weinig vrouwen - er zijn er ook bij autochtonen. -> ja allemaal goed en wel, maar kijk eens procentueel gezien, waar zijn er meer?
(Vraag me niet om cijfers, deze bestaan niet echt van uit verschillende onafhankelijke bronnen. Er mag gewoon niet over gepraat worden dat er mogelijks meer onderdrukking zou zijn in de ene groep tegenover de andere groep. Zie het onderzoek naar jeugcriminaliteit bij allochtone jeugd)

En goede multiculturaliteit (in de zin van naast elkaar leven met respect en toelating voor álle aspecten van de ander zijn cultuur) is een illusie! Je kan van een grote groep mensen niet verwachten dat ze plots zouden hun normen en waarden aanpassen gewoon omdat mensen van een heel andere cultuur plotseling hier ook willen leven. Zonder binding en enigszins gelijke waarden en normen kan je als grote groep niet samenleven zonder problemen. (Sociollogie)
Ik pleit er dan ook voor om meer interactie met elkaar (niet in ghetto's leven) en aanpassing van beide kanten. Maar dan vind ik wel dat de grootste groep het minste toegevingen moet doen.

Whiz, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jij hogere middenklasse bent. Het kan wel zijn dat je ook in andere milieus komt, maar deze mensen zullen dan niet het achterste van hun tong laten zien aan jou. Ik denk dat je de beeldvorming over de islam geen goed doet door te ontkennen dat het vaker voorkomt dat de vrouw onderdrukt wordt door het misbruiken van waarvoor die islam voor staat.

(het zijn niet alleen moslims die zouden uitgelachen worden in zo'n boerkini, ook allochtonen die weinig vel willen bloot geven zouden uitgelachen worden)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 02:30

Ik kan echt niet begrijpen dat sommige mensen hun ogen niet open willen doen en alle problemen maar ontkennen. Van beide kanten niet, van autochtone Nederlanders niet die brullen "alle buitenlanders het land uit, alles moet blank" maar ook niet van mensen die maar hun ogen sluiten en elk probleem met de islam met politiek correcte praat ontkennen. Kijk dan eens goed om je heen.. dit is overigens geen persoonlijke aanval naar wie dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:43

Goed Whiz, jij weet het allemaal.

Even voor jouw, bij ons thuis waren de regels ook heel streng, nee geen moslim, maar bij ons thuis waren er regels die ik nog nergens ooit ben tegengekomen en ik praat dan niet over onderdrukking hoor, ook niet van wantoestanden waar ik als meisje vanuit zou willen worden "gered", maar goed mijn betoog omvatte ook niet de meisjes, maar volwassen vrouwen. Een andere status binnen de moslimgemeenschap. Zodra ze getrouwd zijn is het leven ineens heel anders.

Whiz, misschien kun je je voorstellen dat jij als hollandse moderne vrouw niet eens bij die moslims waar ik het over heb MAG komen. Voor jouw ook geen reden om daar te komen, want de dochters zullen geen vriendinnetjes met je worden. Te modern. Laten we niet praten over de bullebakken van kerels die daar wonen en hoe de zonen zich tegen moeders gedragen, zelfs 5 jaar!!! heb ik ze gezien. Moeders was gewoon een stuk vuil. Haar plek was in de keuken, in de hoek. Over die situaties heb ik het. Dat ga jij niet zien, want daar kom je niet binnen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:30

faye schreef:
Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.

Daarbij, vind jij het normaal dat een moslimvrouw genoodzaakt is in een dergelijk pak te gaan zwemmen ALS ze al mag en een moslimman gewoon in zijn zwembroek kan gaan? Het is het bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw en ja, dat vind ik niet in de Nederlandse maatschappij passen. Ben ik dan een racist of discrimineer ik? So be it. Ik vind gelijke rechten van de vrouw namelijk een GRONDrecht!

Ik denk wel dat je gelijk hebt wat betreft moslims. Maar ik vind het persoonlijk nog ouderwetser dat er mensen zijn die denken dat zij weten wat het beste is voor anderen. Moslimmannen denken dat te weten voor zichzelf (en dus hun vrouwen), westerse mensen denken dat te weten tov moslims. Allebei dus net zo arrogant.
Natuurlijk, wanneer een vrouw zegt dat ze zich heel erg onderdrukt VOELT, dan komen haar rechten in het gedrang. Maar als zij zegt dat dit absoluut niet het geval is, vind ik het best arrogant om dan als westerling te beweren dat ze niet de waarheid spreekt.
Geloof me, ook heel veel westerse kantoortutjes met een baan van 3 dagen en 2 hippe kindjes op het hipste kdv liegen soms heel wat af over hun gevoel van welbevinden! Wat dat betreft is er aan westerse mensen ook nog heel wat bij te sturen!
Ik ken iemand die het het toppunt van emancipatie vindt dat ze werkt. Ja, dan denk ik, we hebben nog een heeeeele lange weg te gaan, die heeft er dus niks van begrepen!
(en ik werk zelf 4 dagen, dus ik ben zeker niet tegen werken Haha! )
Maar goed, dat is een andere discussie. Ik vind alleen dat je niet kunt zeggen dat westerse culturen de wijsheid in pacht hebben wat betreft de rechten van man en vrouw. Maar misschien bedoelde je dat ook niet, en heb ik je verkeerd begrepen???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:54

Dat is inderdaad en andere discussie. Het gaat hier om zwemkleding. Dit badpak maakt het mogelijk dát ze kunnen zwemmen, bekijk het zo.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:20

Ik heb er geen moeite mee als Moslim vrouwen zelf bewust kiezen voor deze bad outfit. Het heeft zelfs voordelen met de hogere UV-straling tegenwoordig. Clown

Waar ik wel moeite mee heb is als het wordt opgedragen door(dat) mannen die hun hormonen niet onder controle willen houden, en 't dan onder het mom van hun geloofsovertuiging naar buiten brengen...
Zo egoïstisch en respectloos, vind ik dat.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:04

russel schreef:

Even voor jouw, bij ons thuis waren de regels ook heel streng, nee geen moslim, maar bij ons thuis waren er regels die ik nog nergens ooit ben tegengekomen en ik praat dan niet over onderdrukking hoor, ook niet van wantoestanden waar ik als meisje vanuit zou willen worden "gered", maar goed mijn betoog omvatte ook niet de meisjes, maar volwassen vrouwen. Een andere status binnen de moslimgemeenschap. Zodra ze getrouwd zijn is het leven ineens heel anders.

Whiz, misschien kun je je voorstellen dat jij als hollandse moderne vrouw niet eens bij die moslims waar ik het over heb MAG komen. Voor jouw ook geen reden om daar te komen, want de dochters zullen geen vriendinnetjes met je worden. Te modern. Laten we niet praten over de bullebakken van kerels die daar wonen en hoe de zonen zich tegen moeders gedragen, zelfs 5 jaar!!! heb ik ze gezien. Moeders was gewoon een stuk vuil. Haar plek was in de keuken, in de hoek. Over die situaties heb ik het. Dat ga jij niet zien, want daar kom je niet binnen.

Dat heb je fout.. Ik heb al eerder aangegeven.. dat je er niet van uit moet gaan dat je weet waar ik wel en niet kom! En jawel hoor die dochters worden wel vriendinnetjes met mij! Omdat ik iets makkelijker te benaderen ben, voor hun, dan de gewone hollandse meid! En omdat de vaders van die meisjes liever willen dat ze met mij omgingen dan met al die moderne hollandse meiden!! Hoe erg het ook is!

Maar we zijn nog steeds niet ontopic gegaan russel!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:27

Ann schreef:
Waar ik wel moeite mee heb is als het wordt opgedragen door(dat) mannen die hun hormonen niet onder controle willen houden, en 't dan onder het mom van hun geloofsovertuiging naar buiten brengen...
Zo egoïstisch en respectloos, vind ik dat.

Mee eens. Van de andere kant werd mij ook eerlijk waar verteld niet in korte rokjes naar college te gaan (technische opleiding), want daar kreeg je anders heel veel commentaar op. Nou is dat in mijn geval niet zo boeiend want mijn minirokjescollectie is niet zo uitgebreid Haha! Maar inderdaad, medestudentes die zich wat vrouwelijker kleedden (en dat was echt niet halfnaakt of zo) kregen nogal eens wat opmerkingen en vervelende jongens om af te wimpelen. En als ze dan zeiden niet gecharmeerd te zijn van dat gedrag was de reactie meestal (van zowel mannen als vrouwen): "dan trek je toch gewoon iets anders aan?"
Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer...

Maar goed, ik deel je mening wel dat een man niet het recht heeft om dit voor de vrouw te bepalen, maar ja, dat geldt wat mij betreft net zo goed voor de SGP-vrouwen...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:38

Idd, ik vind het nog altijd achterlijk dat een partij als de SGP uberhaupt nog bestaat.

@Whiz
Jij denkt echt zwart wit. Mss hebben we een iets andere kijk erop, maar jij lijkt ervan uit te gaan dat iedereen slecht over moslims denkt. Iedereen maakt hun cultuur ook belachelijk. Dit is complete onzin hoor. Ja er zijn veel mensen die in dit topic weer met 1 zin heel oppervlakkig reageren idd, maar er zijn genoeg mensen niet zo hoor.

Het punt is gewoon, (dit en meerdere punten heb ik al een paar keer in eerdere posts gezegd, waar simpel weg nauwelijks op gereageerd wordt), dat ieder mens hier in Nederland zich aan de wet dient te houden. Er zijn nou eenmaal moslims die het niet helemaal begrepen hebben (zowel de wet niet als blijkbaar hun eigen geloof) en die vrouwen als minderwaardig beschouwen. Dit gebeurt nou eenmaal en nee ik denk niet dat het ze allemaal zijn, maar ook geen 0. Het is nou eenmaal een probleem en dat is moeilijk aan te pakken. Maar wat is je punt nou? Mogen we het daar niet over hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:47

Whiz schreef:
russel schreef:

Dat heb je fout.. Ik heb al eerder aangegeven.. dat je er niet van uit moet gaan dat je weet waar ik wel en niet kom! En jawel hoor die dochters worden wel vriendinnetjes met mij! Omdat ik iets makkelijker te benaderen ben, voor hun, dan de gewone hollandse meid! En omdat de vaders van die meisjes liever willen dat ze met mij omgingen dan met al die moderne hollandse meiden!! Hoe erg het ook is!

Nou we zijn wel degelijk on topic hoor en ik merk dat je nog steeds niet begrijpt over welke groep vrouwen ik het heb. Voor jouw zijn er kennelijk maar 2 groepen, Hollandse meiden en moslim meiden uit liberale gezinnen. En makkelijk benaderbaar, daarmee zet je jezelf wel op een voetstuk en doe je de andere hollandse meiden wel tekort mee. Misschien ben jij wel enig tov de hollandse meid en dan hebben we de 3e categorie en dat is de moslima die volledig gelukkig is en absoluut niet gered hoeft te worden. Hoe simpel kan het ook zijn, was het leven maar zo makkelijk en hadden we maar 3 hokjes, dan is idd deze discussie zinloos, dat ik dat nog niet inzie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:51

Eva2 als een vrouw kan en mag aangeven dat ze zich niet onderdrukt voelt, dan hebben we te maken met een vrouw die recht van meningsuiting heeft gekregen van haar familileden.

Hoe zit het met die vrouwen die dit niet kunnen zeggen, niet in het openbaar komen? Die groep die wel degelijk onderdrukt worden, die zullen of er niet voor uitkomen, of niet in de gelegenheid gesteld worden om hun zegje te doen. Dát is een kwalijke zaak en die groep is er nl wel degelijk.

Maar ik persoonlijk denk ook niet dat de boerkini voor deze groep is, want die vrouw (laat ik maar zeggen: volgens mij )krijgt niet de gelegenheid te mogen gaan zwemmen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:54

Knoffer schreef:
Idd, ik vind het nog altijd achterlijk dat een partij als de SGP uberhaupt nog bestaat.

@Whiz
Jij denkt echt zwart wit. Mss hebben we een iets andere kijk erop, maar jij lijkt ervan uit te gaan dat iedereen slecht over moslims denkt. Iedereen maakt hun cultuur ook belachelijk. Dit is complete onzin hoor. Ja er zijn veel mensen die in dit topic weer met 1 zin heel oppervlakkig reageren idd, maar er zijn genoeg mensen niet zo hoor.

Het punt is gewoon, (dit en meerdere punten heb ik al een paar keer in eerdere posts gezegd, waar simpel weg nauwelijks op gereageerd wordt), dat ieder mens hier in Nederland zich aan de wet dient te houden. Er zijn nou eenmaal moslims die het niet helemaal begrepen hebben (zowel de wet niet als blijkbaar hun eigen geloof) en die vrouwen als minderwaardig beschouwen. Dit gebeurt nou eenmaal en nee ik denk niet dat het ze allemaal zijn, maar ook geen 0. Het is nou eenmaal een probleem en dat is moeilijk aan te pakken. Maar wat is je punt nou? Mogen we het daar niet over hebben?

OMG... Je moet even goed... lezen!!!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:55

russel schreef:
Whiz schreef:

Nou we zijn wel degelijk on topic hoor en ik merk dat je nog steeds niet begrijpt over welke groep vrouwen ik het heb. Voor jouw zijn er kennelijk maar 2 groepen, Hollandse meiden en moslim meiden uit liberale gezinnen. En makkelijk benaderbaar, daarmee zet je jezelf wel op een voetstuk en doe je de andere hollandse meiden wel tekort mee. Misschien ben jij wel enig tov de hollandse meid en dan hebben we de 3e categorie en dat is de moslima die volledig gelukkig is en absoluut niet gered hoeft te worden. Hoe simpel kan het ook zijn, was het leven maar zo makkelijk en hadden we maar 3 hokjes, dan is idd deze discussie zinloos, dat ik dat nog niet inzie.

Nou dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen.. want ik zelf val al niet in die twee specifieke groepen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:56

Whiz, je bent heel betrokken met moslima's is alleen maar toe te juichen. Dan is het zo jammer dat je niet wilt inzien dat er wel degelijk vrouwen zijn die het slecht hebben, en dat het er niet maar een paar zijn.

Welke 2 specifieke groepen? ik had je nl als enige neergezet, dus niet in een groep. Nee Whiz, alleen jij, die met de moslima graag door paps wordt gezien, de rest kennelijk dus niet. Nu doe je eigenlijk hetzelfde maar dan omgekeerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:55

Knoffer schreef:
Het punt is gewoon, (dit en meerdere punten heb ik al een paar keer in eerdere posts gezegd, waar simpel weg nauwelijks op gereageerd wordt), dat ieder mens hier in Nederland zich aan de wet dient te houden. Er zijn nou eenmaal moslims die het niet helemaal begrepen hebben (zowel de wet niet als blijkbaar hun eigen geloof) en die vrouwen als minderwaardig beschouwen.

Toch is dat in feite niet in strijd met de wet... zeker niet zolang het bij 'beschouwen' blijft. Want vrijheid is toch een belangrijk uitgangspunt van de wet - en dat houdt in dat mensen de vrijheid hebben om onverstandige of onwenselijke dingen te doen, fouten te maken, te leven op een manier die wordt afgekeurd door de meesten. Zolang dat maar geen anderen schaadt. (En dat schaden, dat is nu net het probleem. Mag SM bv? In hoeverre moet je mensen tegen zichzelf beschermen? Moet je ingrijpen in een relatie als beide partijen daar niet om vragen?)

Dat kan vreselijk frustrerend zijn, vooral als je ziet dat mensen er de dupe van worden die het anders misschien zoveel beter hadden gehad... maar het alternatief is een soort Brave New World-achtig doemscenario waarin je nergens zelf over na kunt denken omdat de Staat wel bepaalt wat goed voor je is. Ben je beter af als niet je man, maar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag dragen? Dat zijn geen vragen waar een makkelijk antwoord op is.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:29

russel schreef:
Whiz, je bent heel betrokken met moslima's is alleen maar toe te juichen. Dan is het zo jammer dat je niet wilt inzien dat er wel degelijk vrouwen zijn die het slecht hebben, en dat het er niet maar een paar zijn.

Welke 2 specifieke groepen? ik had je nl als enige neergezet, dus niet in een groep. Nee Whiz, alleen jij, die met de moslima graag door paps wordt gezien, de rest kennelijk dus niet. Nu doe je eigenlijk hetzelfde maar dan omgekeerd.

De 2 groepen die volgens jou alleen maar bestonden in ''mijn'' ogen!! Ik gaf aan dat ik makkelijker te benaderen ben voor deze groep. En dat moslima's vaak geen moderne hollandse meid mee naar huis nemen omdat ze bang zijn dat hun gezin, cultuur.. beoordeeld wordt op een negatieve manier! En de vaders zijn bang dat de hollandse moderne meid een slecht invloed heeft op hun dochters... (hoe erg het ook is).

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:45

de meeste 'praktiserende' moslims hebben weinig of geen niet-moslim vrienddinnen.
een regel uit de koran is ook dat ze zich niet mogen afzonderen met een nietmoslim. dus ook niet met nietmoslim meisjes.

dus Whiz. kom jij dan thuis bij echt praktiserende moslims?

het is moeilijk om als nietmoslim te gaan discusieren over hetgene waar je het fijne niet van weet of over dinge die je zelf meemaak (uit waarschijnlijk niet praktiserende families)

niet aanvallend bedoeld. ik vroeg het me gewoon af Lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:47

jameyskatje schreef:
de meeste 'praktiserende' moslims hebben weinig of geen niet-moslim vrienddinnen.
een regel uit de koran is ook dat ze zich niet mogen afzonderen met een nietmoslim. dus ook niet met nietmoslim meisjes.

dus Whiz. kom jij dan thuis bij echt praktiserende moslims?

het is moeilijk om als nietmoslim te gaan discusieren over hetgene waar je het fijne niet van weet of over dinge die je zelf meemaak (uit waarschijnlijk niet praktiserende families)

niet aanvallend bedoeld. ik vroeg het me gewoon af Lachen

Ja zeker.. heb ze zelfs in de familie zitten!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:21

Whiz schreef:
OMG... Je moet even goed... lezen!!!

Lol, lkkr makkelijk ben jij. Kan je echt alleen maar aanvallend doen?
Je moet zelf eens goed lezen (ik bedenk me een opmerking in het begin van topic van jou) en ga er dan is op in, met goede argumenten. Ik ga niet weer opnieuw typen wat ik al eerder heb getypt. Mss moet je weer ff je eigen berichten lezen, waar je het er de hele tijd over hebt, je zegt, een pagina terug ofzo, dat er zoveel mensen denken dat alle moslims hun vrouwen onderdrukken ofzo. Ik heb gelezen ja.

Shadow0 schreef:
Toch is dat in feite niet in strijd met de wet... zeker niet zolang het bij 'beschouwen' blijft. Want vrijheid is toch een belangrijk uitgangspunt van de wet - en dat houdt in dat mensen de vrijheid hebben om onverstandige of onwenselijke dingen te doen, fouten te maken, te leven op een manier die wordt afgekeurd door de meesten. Zolang dat maar geen anderen schaadt. (En dat schaden, dat is nu net het probleem. Mag SM bv? In hoeverre moet je mensen tegen zichzelf beschermen? Moet je ingrijpen in een relatie als beide partijen daar niet om vragen?)

Dat kan vreselijk frustrerend zijn, vooral als je ziet dat mensen er de dupe van worden die het anders misschien zoveel beter hadden gehad... maar het alternatief is een soort Brave New World-achtig doemscenario waarin je nergens zelf over na kunt denken omdat de Staat wel bepaalt wat goed voor je is. Ben je beter af als niet je man, maar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag dragen? Dat zijn geen vragen waar een makkelijk antwoord op is.

Je bedoelt een soort van, hoe heet die film? Equilibrium geloof ik.? Tong uitsteken
Maar idd, de grens tussen discrimineren & beledigen van andere en vrijheid van meningsuiting ligt hier erg dicht op elkaar en de grens is zeer vaag. Maar goed, in NL, zul je toch man en vrouw als gelijkwaardig moeten aanschouwen. Emancipatie duurt echter lang.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:31

Knoffer schreef:
Lol, lkkr makkelijk ben jij. Kan je echt alleen maar aanvallend doen?
Je moet zelf eens goed lezen (ik bedenk me een opmerking in het begin van topic van jou) en ga er dan is op in, met goede argumenten. Ik ga niet weer opnieuw typen wat ik al eerder heb getypt. Mss moet je weer ff je eigen berichten lezen, waar je het er de hele tijd over hebt, je zegt, een pagina terug ofzo, dat er zoveel mensen denken dat alle moslims hun vrouwen onderdrukken ofzo. Ik heb gelezen ja.

.

Oke... dit stukje.. daar kan ik echt helemaal niets mee!

Wat wil je nou eigenlijk horen dan? Wat is nou eigenlijk je punt der discussie?

Dat het tegen de wet is om je vrouw te mishandelen? Ja .. en dat heb ik ook neer gezet.. en dat heeft iedereen neergezet.. dat het verschrikkelijk is als een vrouw mishandeld wordt.. Ik snap echter niet dat je bij een boerkini direct de lijn naar mishandeling van vrouwen trekt! Ik heb echter geprobeerd te onderbouwen dat er vrouwen zijn onder de moslim vrouwen die er zelf voor kiezen dit te dragen niet onder dwang.. etc.

Maar dat wil je niet horen.. omdat je er van uit gaat dat wat jij normaal vind normaal is. En jij zult nooit vrijwillig in een boerkini gaan lopen en daarom ga je er vanuit dat al die vrouwen het ook onder dwang doen!?