ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:11

Kimberley77 schreef:
Citaat:
Ondertussen wijst alles erop dat ze wel degelijk gewoon met iemand is meegegaan die ze kende, of met eter is verdoofd door een pro, want er zijn geen sporen van tegenspartelen, geen ADN of vingerafdrukken van andere personen dan de kinderen aanwezig in de slaapkamer waar ze sliep.... (en ze is gewoon door de deur vertrokken)

Iemand die ze kende dus mss? En ze zijn alle mensen al afgegaan die er zich in die ruimte hebben bevonden in die periode, inclusief schoonmakers en zijzelf? Vind het uiterts vreemd dat er geen onbekend DNA is gevonden, dus de dader zit dan wel heel erg dichtbij...

Nou, een bekende weet ik nog niet zo.
Mijn dochtertje zou ook met een vreemde meegaan die heel "lief" tegen haar doet, ook al verstaat ze niet wat hij zegt.
Daar hoeft het echt geen bekende voor te zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:13

verschrikkelijk! De laatste tijd hoor ik er eigelijk maar weinig van!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:14

Maar als het geen bekende was, dan was er toch DNA gevonden van iemand die niet aansluit bij het rijtje mensen welke hun appartement weleens bezocht, incl die schoonmakers?

Gezien de knuffel er nog ligt zou ik idd eerder denken aan iemand met dat wegmaakchemicalieachtigiets...
eng idee eigenlijk he wilddancer, dat zodra iemand heel lief doet je risico's loopt...brr

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:18

Kimberley77 schreef:
eng idee eigenlijk he wilddancer, dat zodra iemand heel lief doet je risico's loopt...brr

Ja, ik moet er niet aan denken.
Daarom hou ik er absoluut niet van als we ergens zijn en ze is ergens aan het spelen waar ik haar niet kan zien.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:24

Is er nog wat van haar gehoord/gezien?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:59

DNA zoeken is niet makkelijk Lachen Handschoenen aan en haarnetje of pet op je hoofd doet al veel. En als politie moet je ook weten waar je precies moet zoeken naar zo'n vezel. Als er al een paar mensen binnen geweest zijn (ouders, campingpersoneel?, gewone politie) dan ben je echt de klos.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:45

Poeh, echt erg wat er is gebeurd, en dat ze nog steeds niet gevonden is!!
Mij lijkt het wel gemumt op dat kind, haar broertje/zusje lag toch ook in dat huis?
en DNA zoeken op een vakantieplek is idd, moeilijk!
en als ze bij pedofielen is.. ieel.. wat moeten die ouders wel neit denken?!
en zullen ze geen schuld gevoel ofzo hebben?
bah!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:52

Ze hebben inmiddels toch een DNA spoor gevonden van iemand die in het appartement is geweest (ze spreken niet van de slaapkamer).

Over dat iemand die lief voor zo´n kind is, je moet begrijpen dat het niet gebruikelijk is dat jan en alleman op zo´n vakantie complex rondloopt, en dat het op zijn minst een engels sprekend figuur geweest moet zijn, daarom zoekt men ook expleciet in die kringen.

De McCann´s zijn gisteren naar de mis gewest en moeder gaf even, waar ze zag dat er camera´s op har gericht waren, de roze knufel een kus. Verderr verklaarden ze dat ze nooit het middelpunt van de belangstelling van de media hadden willen zijn, mar dat het natuurlijk een aparte gebeurtenis is.
ze vertrekken weer naar een hoofdstad.
amsterdam is binnenkort ook aan de beurt.
Er komt een benefiet concert(je) voor het find Madeleine fonds en er wordt zowaar ook wat van d eopbrengst gegeven aan een andere stichting. Hoeveel procent vertellen ze niet.

Er is een programma geweest waarin drie ouders (en en broer) van andere vermiste kinderen hun woordje konden doen en dat was natuurlijk niet echt positief over hoe de dingen verschillen in hoe de zaken behandeld zijn en hoe de zaak van Maddie nu behandeld wordt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:55

Citaat:
De McCann´s zijn gisteren naar de mis gewest en moeder gaf even, waar ze zag dat er camera´s op har gericht waren, de roze knufel een kus.

sja....

Ook naar Amsteram? Heb ik niets van meegekregen nog, gelukkig dat er ook wat van de opbrengsten naar andere fondsen gaan, werd tijd ook. Ik zou me kapotschamen als ik die ouders was, alle centjes zo met open armen te ontvangen en niets aan andere gezinnen te doen toekomen..terwijl ze zelf al goed in de slappe was zitten..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:56

Ja vind ik dus ook snap niet waarom er zo een inzamelactie voor is trouwens. Maar goed ik snap zoveel niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:33

Met de sateliet apparatuur die de telefoongesprekken regelt hebben ze in het arabisch wat kunnen onderscheppen over "blond meisje" en de boottocht van spanje naar Tanger. Het is dus toch mogelijk dat ze in Marokko zit. Ze gaan na vanwaar exact er gebeld is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:39

ik snap echt niet waarom zo een dingen wel kunnen, en bij andere kan de politie niks doen, zo een sataliet gesprekken zeker niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:33

Ann schreef:
Deze mensen leven nu eenmaal in een ander milieu dan de meesten van ons/de rest van de wereld/whoever.
Voor hen is deze levenswijze 'normaal'. Het afrekenen op je eigen maatstaven maakt van hen geen 'verkwistelingen'? Als je feiten hebt dat ze hun milieu omhoog krikken met geld uit het fonds, kan ik je reactie begrijpen. Lachen

In Portugal is het nog steeds een hot nieuws item begrijp ik uit je berichten. Wel handig om zo op de hoogte te blijven via jou. Hier lees je er niet meer zoveel over.

Ja, waar, ze leefden natuurlijk al op grote voet. Maar het is een feit dat ze het fonds gebruiken voor de reisjes en weet ik het wat, terwijl ze dat ook wel uit eigen zak kunnen betalen. Daar erger ik me aan. Geef dat geld aan mensen die het nodig hebben voor broodnodig onderzoek. De zaken hier zijn gewoon gearchiveerd.

Het is hier nog zeven en een half uur per week op TV (bleek uit onderzoek van de vier nationale zenders), dus zo´n uur per dag wordt er aan besteed.
Kranten besteden nog dagelijks hele pagina´s aan het geval en tijdschriften springen er ook op in.
en dit dus al een maand lang.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:40

Er is trouwens gevraagd aan iedereen om foto´s waar ze op staat op het strand enzo op te sturen, zodat ze misschien iemand kunnen herkennen die het op haar gemunt had. Er zijn honderden foto´s binnengekomen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:14

ik begrijp ouders die overwegen om een chipje aan te brengen bij hun kind enigszins wel, bedoel waar is je kind nog veilig???

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:17

Het schijnt dat de verdachte, Robert Murat, zijn alibi voor de avond van de verdwijning van Maddie, in elkaar gezet heeft...
het fijne weet ik er nog niet van, ik hoorde het net op TV toen ik zat te lunchen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:14

Het is daar blijkbaar nog altijd heel hot nieuws ja. Ik vraag me af of ze haar ooit gaan vinden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:43

Jezus, jullie horen er nog veel van..! Wij eigenlijk vrij weinig..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:48

in belgie ook nog elke dag ze Lachen ook dat ze hier mischien gesinjaleerd is

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:14

ooh ik lees over een nieuwsbericht heen gok ik Katiavl?? In Belgie??? Dat is behoorlijk in de buurt zeg.
Ben benieuwd Lusitana naar verder nieuws..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:22

Ik erger me er gewoon een beetje aan dat zulke rijke mensen al deze middelen toegespeeld krijgen en andere ouders van vermiste kinderen niet, maar zo te lezen ben ik niet de enige hier.

Arme maddie!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:12

Citaat:
Ouders vermiste Madeleine naar Nederland
Uitgegeven: 6 juni 2007 10:07
Laatst gewijzigd: 6 juni 2007 10:15

AMSTERDAM - De ouders van de vermiste Britse kleuter Madeleine McCann zijn woensdagavond en donderdag in Nederland. Ze hebben een gesprek met de Landelijke Coördinator Vermiste Personen van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en geven een persconferentie in het Hilton Hotel in Amsterdam.

Madeleine McCann vermist

Dat heeft een woordvoerster van de Britse ambassade woensdag gezegd. Ook spreken ze in het Amsterdamse stadhuis met een vertegenwoordiger van de gemeente over de rol van de hoofdstad en politie in ontvoeringszaken.

De ouders willen op deze manier aandacht vragen voor de verdwijning van het meisje en kindontvoeringen in het algemeen.

Madeleine werd begin mei ontvoerd uit een vakantieappartement aan de Portugese Algarve. Daar sliep ze met haar broertje en zusje terwijl haar ouders vlakbij uit eten waren.

Tour

Volgens de woordvoerster verblijft het echtpaar McCann woensdag overdag nog in Duitsland. Ze maken momenteel een tour door Europa om aandacht te vragen voor hun dochter. Eerder bezochten ze al Italië en Spanje, aldus de zegsvrouw.

Ze willen hiermee vakantiegangers die in de zomer de Algarve bezoeken alert maken op hun dochter. Ook veel Nederlanders brengen hun vakantie door aan de Portugese zuidkust.

Tipgeld

De verdwijning van Madeleine was dagenlang voorpaginanieuws in Groot-Brittannië en Portugal. Britse zakenlieden en beroemdheden hebben tipgeld ter hoogte van 3,7 miljoen euro voor de vondst van het meisje uitgeloofd.

Onder de geldschieters zijn Virgin-baas Sir Richard Branson en de schrijfster van de Harry Potter-reeks J.K. Rowling.

Cristiano Ronaldo

Ook de Portugese voetballer Cristiano Ronaldo toonde zich betrokken. De speler van Manchester United riep in een op tv uitgezonden boodschap de dader(s) op het kind vrij te laten.

ZIE OOK:
Laatste beelden Madeleine vrijgegeven
Portugese politie: nieuwe verdachte in zaak-Madeleine
Ouders vermiste Madeleine voelen schuld
Verdachte in zaak vermist Brits meisje
Nog geen spoor van Madeleine McCann
Tipgeld voor vondst Brits meisje 3,7 miljoen
Brits meisje vermist in Portugal

zie www.nu.nl

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:13

Wilde deze toch ook even plaatsen, gezien zij her aangeven zich schuldig te voelen dat ze de kinderen alleen achterlieten...ik zal mijn gedachten over de tweeling nu dan maar voor me houden...

Citaat:
Ouders vermiste Madeleine voelen schuld
Uitgegeven: 25 mei 2007 19:57

PRAIA DA LUZ - De Britse ouders van de sinds begin mei vermiste Madeleine voelen zich schuldig omdat zij hun dochter in een Portugees vakantiepark alleen lieten. De kleuter verdween uit het appartement toen het echtpaar in een nabijgelegen restaurant ging eten.

Gerry en Kate McCann vinden het achteraf naïef dat zij hun dochter achterlieten, verklaarden zij vrijdag op de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen.

Het paar gaf zijn eerst tv-interviews aan Britse media.

Her en der in Europa zijn affiches opgehangen om aandacht te vragen voor het lot van Madeleine. Op een persconferentie vrijdag maakte de Portugese politie bekend op zoek te zijn naar een blanke man tussen de 35 en 40 jaar.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:15

ik zou dan echt niet meer van men andere kinderen wijken

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:15

Ik ook niet, zo schuldig zou ik me dus voelen..