Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:14

tuurlijk ik ken veel aardige mensen ook buitenlanders enzo maar dit is iets wat ik zelf van een groepje Turken heb gehoord.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:15

Ik TEM. Een goede discussie is heel goed, maar om nu alle verschillende rassen te gaan bespreken omdat je van iemand hebt gehoord dat zij iets doen? Het nut van deze discussie is op deze manier totaal weg.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:16

nee duh ik wilde het hier alleen zeker weten maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat je zulke dingen hoort en iedereen schept op enzo over zijn eigen ras

lesilla

Maar bij ons zie je ook echt vaak kleine kinderen om elf uur op straat lopen, in mijn ogen ligt criminaliteit en al die problemen aan opvoeding.

VB ik was gaan winkelen in de aldi

komt er een 14 jarig kind naar die mevrouw pakt haar tas loopt buiten en duwt karren om. Achter mij staat er een man met marokaanse oorsprong in een deftig pak, gaat naar die mevrouw en helpt haar omhoog. En vertelde sorry mevrouw het ligt echt aan de opvoeding. Vond ik zo erg dat bv die man ook mee word in de algemeenheden genomen. Omdat sommige hun niet kunnen gedragen

GabberGill

en hoezo temmen als je gewoon vraagt ofdat ik deze discussie hier niet wil voeren dan doe ik dat hoor Scheve mond

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:18

Iets dergelijks heeft de Mod al verschillende malen eerder in dit topic gevraagd, Dancie. En dit is geen discussie meer, dit is een schandalig met-modder-gooien-topic aan het worden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:19

katiavl schreef:
Maar bij ons zie je ook echt vaak kleine kinderen om elf uur op straat lopen, in mijn ogen ligt criminaliteit en al die problemen aan opvoeding.

VB ik was gaan winkelen in de aldi

komt er een 14 jarig kind naar die mevrouw pakt haar tas loopt buiten en duwt karren om. Achter mij staat er een man met marokaanse oorsprong in een deftig pak, gaat naar die mevrouw en helpt haar omhoog. En vertelde sorry mevrouw het ligt echt aan de opvoeding. Vond ik zo erg dat bv die man ook mee word in de algemeenheden genomen. Omdat sommige hun niet kunnen gedragen

dit is inderdaad wat gebeurt .
Je ziet ook wel wat de aardige zijn en de minder aardige

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:20

nou dat zal wel meevallen

Want bijna elke kleurling heeft wel wat
Nederlanders ook dus waarom is het modder gooien
alleen maar omdat ik zoiets gehoord heb en niet 12
blz lang ga zitten lezen over wat een mod zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:22

chevax schreef:
Ik TEM. Een goede discussie is heel goed, maar om nu alle verschillende rassen te gaan bespreken omdat je van iemand hebt gehoord dat zij iets doen? Het nut van deze discussie is op deze manier totaal weg.

Ach Chevax, ik schat Dancie 14. Beetje toleranter mag wel. Tussen regels door lezen en eventueel inschatten of er ook nog kids mee praten maakt het wat luchtiger. Zo heetgebakerd reageren maakt een discussie juist erger. Er op die manier aandacht aan besteden wakkert weer anderen aan om fel mee te gaan doen. Sommige reakties daar moet ik gewoon om glimlachen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:22

en ik bedoelde het niet erg ofzo hoor ik bedoelde het alleen maar zo omdat over elk volk wordt wel wat gezegd

sorry maar ik ben bijna 17

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:25

maar maakt niet uit ik reageer wel niet meer Knipoog het wordt weer eens verkeerd opgevat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:26

Dancie schreef:
en ik bedoelde het niet erg ofzo hoor ik bedoelde het alleen maar zo omdat over elk volk wordt wel wat gezegd

sorry maar ik ben bijna 17

Ojee, op je fotoos in je profiel lijk je jonger. Maar als je bijna 17 bent, vind ik wel dat je iets beter na moet denken hoe je iets onder woorden brengt. Discussieren moet je leren, maar om zomaar wat te roepen zonder na te denken voegt niets toe.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:26

russel schreef:
chevax schreef:

Ach Chevax, ik schat Dancie 14. Beetje toleranter mag wel. Tussen regels door lezen en eventueel inschatten of er ook nog kids mee praten maakt het wat luchtiger. Zo heetgebakerd reageren maakt een discussie juist erger. Er op die manier aandacht aan besteden wakkert weer anderen aan om fel mee te gaan doen. Sommige reakties daar moet ik gewoon om glimlachen.

Russel, daar heb je misschien gelijk in, maar dat kan ik dus niet. Lachen Als iemand zó makkelijk over een ander vólk oordeelt en dat onderbouwt met "dat heb ik horen vertellen", dan word ik niet goed. Dancie is, zoals ze zelf zegt, 17. Voor de wet bijna volwassen. Probeer dan ook een beetje volwassen over te komen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:28

neej doe ik ook maar ik heb het zelf van het volk gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:29

Chevax, MMM, snap je wel, maar de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend en fel erop inhakken is ook niet volwassen. Bijna volwassen als je bijna 17 bent, is subjectief Haha! Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:29

ik woon zelf in rotterdam en heb te maken met al die volken.
Meestal maak ik goede dingen mee maar vaak genoeg ook wel slechtere dingen. ik zal die dingen niet meer zeggen oke maar ik had het gehoord vandaar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:33

Russel, té fel zal inderdaad niet goed zijn, maar ik vind dit toch een onderwerp wat heel belangrijk is. Er is zoveel ellende en haat in de wereld en als we het op het journaal zien, spreken we allemaal ons afschuw er over uit. En wat doen we vervolgens? Lekker op internet een vuurtje nog eens opstoken. Tuurlijk zijn er buitenlanders die niet deugen en een multi-culturele samenleving is niet makkelijk. Maar moet je, omdat een ander jou behandelt op een manier die je liever niet hebt, hetzelfde gaan doen? Je mag toch ook een beetje tolerant zijn naar je mede-mens. Noem het ideologisch of voor mijn part zelfs naïef, maar ik geloof toch graag dat het allemaal met jezelf begint.

Toevoeging: dus zo'n beetje als in jouw onderschrift staat Lachen .

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:36

dat vuurtje opsteken is totaal mijn bedoeling niet ik heb genoeg buitenlandse vrienden en ik vind ze vreselijk aardig. Net zo aardig als een bepaalde groep nederlanders. Ik vind zelf ook dat de buitelandse mensen een even grote kans mogen hebben als de Nederlandse bevolking hoor.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:38

Dat komt toch al heel anders over, hoor Dancie. Ik denk ook wel dat iedereen het liefst "gezellig" met elkaar in Nederland woont, maar in de praktijk is dat niet zo eenvoudig, blijkt wel. Maar je lost dat probleem niet op door daar dan zelf ook nog eens aan mee te werken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:40

tuurlijk niet maar ik bedoelde het ook totaal niet rot misschien laat ik het rot overkomen.

het liefste zou ik gewoon met iedereen hier gezellig wonen of je nou uit pakistan of wat dan ook komt.
Het komt meestal rotter uit me dan ik bedoel hoor zo krijgen jullie een verkeerde indruk van Knipoog sorry daarvoor

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:49

Ik ga dit topic opslot gooien. Heb ondertussen al 2 keer gevraagd ontopic te blijven.
Is dat echt zo moeilijk?? Scheve mond