Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dees_daan schreef:ik zag laatst op tv een meisje dat aan het mennen was, en werd gepakt door haar hond, dit heeft het nieuws ook niet gehaald, maar haar been had flinke wonden, echt lappen vlees eruit! hond is wel afgemaakt, maar waarom haalt dit het nieuws dan niet? zag er echt niet uit haar been
griebels schreef:dees_daan schreef:
o ok. ja dat is idd waar. maar feit is wel dat een staf bijv. veel sneller vals te maken is dan een golden, en daar word gebruik van gemaakt.. dus het zal over het algemeen aan de bazen liggen van de pitbullachtigen, en die van een golden.. (pittje om stoer te doen, golden in een gezin)
Dan vraag ik me af waarom de Amstaff in amerika bekend staat als familie-/gezinshond en uiterst liefDus net als de golden hier...
Elke hond is vals te maken, een staff net zo makkelijk als een golden...
Alleen wordt het niet vaker gedaan dan bij de staff...
Ann schreef:griebels schreef:...En dat er nog steeds mensen zijn die niet op de hoogte zijn van de wet is gewoon de waarheid. Je kunt wel vanalles aankaarten dat ze het MOETEN weten, maar feit blijft gewoon dat niet iedereen op de hoogte is. Daarbij zijn nog steeds veel mensen beinvloedbaar en te goedgelovig...
Kun je niets aan veranderen, het is nu eenmaal zo
Die wet is er al sinds 1993. Met alle respect, maar onder welke steen moet je wonen om er nog niet van gehoord te hebben? Helemaal omdat de meeste bijtincidenten met dit type ras uitgebreid in het nieuws komen.
dees_daan schreef:griebels schreef:Kunnen niet snel loslaten
kunnen idd niet los laten.
griebels schreef:dees_daan schreef:ik zag laatst op tv een meisje dat aan het mennen was, en werd gepakt door haar hond, dit heeft het nieuws ook niet gehaald, maar haar been had flinke wonden, echt lappen vlees eruit! hond is wel afgemaakt, maar waarom haalt dit het nieuws dan niet? zag er echt niet uit haar been
Misschien omdat het geen pitbullachtige was? Ik weet het niet want ik ken het verhaal niet
katiavl schreef:Trouwens doorsluizen naar belgie, belgie heeft zelf al een heel groot hondenoverschot. Is eigelijk niet zo slim vind ik
griebels schreef:dees_daan schreef:
kunnen idd niet los laten.
Juist en dat heeft dus niets met de agressie van de hond te maken...
Ik keur bijten trouwens niet goed hoor, van geen enkel ras, maar vind wel dat er eerst gekeken moet worden naar de oorzaak en dan pas een besluit nemen...
dees_daan schreef:zo griebels, je bent flink aan het bijlezen!
katiavl schreef:Vind trouwens wel raar dat we hier mogen doordiscussieren terwijl je in het ander topic niet eens stafford mag zeggen terwijl het daar om gaat
Sim0ne schreef:Maakt niet uit of het uitlokken is, de hond van mijn ouders zal dan nog niet bijten en zo hoort het, de mens moet boven de hond staan in rang en dat moet de hond accepteren. Bijten is dominantie en dus onacceptabel nogmaals....
Sim0ne schreef:griebels schreef:Is dat een lijst in cijfers of in percentages??
Absolute cijfers (overigens een lijst van maar 36 gevallen, dus sowieso niet betrouwbaar), maar dat maakt niet uit, in percentages is het nog steeds hoger, maar dat komt doordat de labrador vaker voorkomt.....
dees_daan schreef:tegen honden bedoelde ik, niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde tegen de honden..
dees_daan schreef:daar doelde ik eigenlijk ook een beetje op, maar als het niet aangegeven is.. maar aan de andere kant, het is wel op tv geweest, dus daar had de pers wel iets mee kunnen doen
dees_daan schreef:ben ik het ook mee eens, maar een agressieve hond moet wel worden ingeslapen vind ik.. behalve als het uit verdediging is
griebels schreef:dees_daan schreef:tegen honden bedoelde ik, niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde tegen de honden..
en nu snap ik jou helemaal niet meer
griebels schreef:dees_daan schreef:ben ik het ook mee eens, maar een agressieve hond moet wel worden ingeslapen vind ik.. behalve als het uit verdediging is
Een agressieve hond moet zo wie zo afgemaakt worden, ook al bijt hij in dat incident toevallig uit zelfverdediging...
griebels schreef:Bijten is geen dominantie.. wake up girl..
dees_daan schreef:ik bedoelde dat een pittbullachtige makkelijker vals te maken is tegen honden, het zijn echte menshonden.. maar tegen andere honden zijn ze sneller vals te krijgen, dan bijv een golden, ze zijn makkelijk bewerkbaar..
snap je het nu?
Sim0ne schreef:griebels schreef:Bijten is geen dominantie.. wake up girl..
iets vriendelijker kan geen kwaad hoor.... Bijten lijkt mij ook niet erg onderdanig...
griebels schreef:dees_daan schreef:ik bedoelde dat een pittbullachtige makkelijker vals te maken is tegen honden, het zijn echte menshonden.. maar tegen andere honden zijn ze sneller vals te krijgen, dan bijv een golden, ze zijn makkelijk bewerkbaar..
snap je het nu?
Ja nu wel, maar ik denk niet dat ik het daarmee eens ben...
Ik weet namelijk hoe ze in amerika honden vals maken tegen andere honden... en dat heeft neits met karakter te maken
Ik wil het hier wel neerzetten maar is echt zielig...
katiavl schreef:Ga eens naar engeland met een sharpei
LimaGentle schreef:katiavl schreef:Ga eens naar engeland met een sharpei
sharpei is ook een vechthond.. maar geen RADhond.. vreemd he?