Jongens (9) plassen tegen politieauto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: Jongens (9) plassen tegen politieauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:30

Adriana schreef:
Ik ben het eens met ThePast03, ik kan straks als HBO Pedagoge in de opvoedingsondersteuning werken en ik ga ook echt uitdragen dat er aan het gedrag van kinderen echt grenzen zitten!

En dat maken de ouders dan toch nog zelf uit wat ze goed vinden Knipoog En dat is maar goed ook.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:34

Beetje vervelend dat sommige mensen hier meteen beginnen te gillen als anderen er wel de lol van in zien. Het is dan meteen dat die mensen geen kinderen kunnen opvoeden, n slecht voorbeeld geven en er dus blijkbaar niets deugd! ONZIN.
Het is meteen zo wart/wit bij sommige mensen en dat werkt niet zo.

Mooi is dat ik net met mijn zoontje op de fiets zat en ik m vertelde van die 2 jochies, hij moest wel even grinniken maar hij vind dat het niet mag en ook dat t best dom is om te doen. Ik vind eigenlijk dat mijn zoontje wijzer is dan veel mensen hier.
En ik heb meteen n bewijs dat ouders die niet meteen n drama maken om zo iets klein best n goede opvoeding geven! Hij weet echt wel wat wel en niet mag maar snapt soms ook dat t best grappig is om n grapje uit te halen. Heerlijk kind!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:42

Shirley niet alle kinderen zijn zo wijs als die van jou! Er zijn genoeg 'domme' kinderen die je wel heel duidelijkmoet leren wat wel en wat niet kan! Jij hebt waarschijnlijk gewoon heel veel geluk met een kind die uit zichzelf wel snapt dat er bepaalde dingen zijn die je niet hoort te doen! En dan kan je het je ook wel veroorloven om erom te lachen samen met je kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:43

net zo vervelend dat er ouders zijn die een slecht teken afgeven aan kinderen omdat ze er mee lachen...
En zo werkt het wel..

Klein voorbeeld, kindje van 2 zegt een scheldwoord wat er op dat moment erg grappig uitrolt.
ER wordt om gelachen, ook al zeggen de ouders, foei dat mag niet.
Binnen een minuut zegt dat kleine kindje het weer omdat deze merkte dat de ouders eigenlijk meer moesten lachen dan boos waren...

Jammer dat ouders niet eerst een soort diploma moeten halen voordat ze aan zo'n grote taak mogen beginnen (en dat is gewoon algemeen en op niemand gericht)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:48

runningkawa schreef:
net zo vervelend dat er ouders zijn die een slecht teken afgeven aan kinderen omdat ze er mee lachen...
En zo werkt het wel..

Klein voorbeeld, kindje van 2 zegt een scheldwoord wat er op dat moment erg grappig uitrolt.
ER wordt om gelachen, ook al zeggen de ouders, foei dat mag niet.
Binnen een minuut zegt dat kleine kindje het weer omdat deze merkte dat de ouders eigenlijk meer moesten lachen dan boos waren...

Dat is precies wat ik bedoel en waar ik me soms ook vreselijk aan kan ergeren.
Waarom iets wel leuk vinden van een 2-jarige terwijl je hetzelfde gedrag absoluut niet leuk meer vindt van een volwassene?

Ik kan er ook echt niet om lachen als zulke kleine kinderen scheldwoorden uitkramen, zit me wel altijd af te vragen van wie een 2-jarig kind zulk soort woorden geleerd heeft.
Daar kunnen ze toch echt niet de vriendjes of school de schuld van geven....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:52

Ook ik ben een slechte moeder...Ik lach weleens om dingen die ik mijn kinderen eigenlijk af moet leren.. Bloos Laat ik maar geen voorbeelden geven. Maar politieauto's en andere voertuigen zijn veilig hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:54

Ik denk dat elke ouder dat wel eens doet Lachen
Zeker die kleintjes kunnen soms dingen zo grappig zeggen *LOL*

Maar daar leer je ze het in de meeste gevallen toch echt niet mee af als ze dat in de smiezen hebben Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:00

Echte lelijke scheldwoorden kon ik trouwens nooit om lachen, ook niet toen ze klein waren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:09

Miryamk schreef:
Echte lelijke scheldwoorden kon ik trouwens nooit om lachen, ook niet toen ze klein waren.

Helaas ken ik wel ouders die dat bijzonder lachwekkend vinden en die kinderen denken nu nog dat het iets goeds en leuks is om zulk soort woorden uit te kramen.
Ik heb medelijden met dit soort kinderen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:19

Miryamk schreef:
Shirley niet alle kinderen zijn zo wijs als die van jou! Er zijn genoeg 'domme' kinderen die je wel heel duidelijkmoet leren wat wel en wat niet kan! Jij hebt waarschijnlijk gewoon heel veel geluk met een kind die uit zichzelf wel snapt dat er bepaalde dingen zijn die je niet hoort te doen! En dan kan je het je ook wel veroorloven om erom te lachen samen met je kind.

Dank je. Maar het is natuurlijk wel zo dat ik mijn zoontje vaak genoeg vertel wat wel en niet mag, daardoor snapt een kind vanzelf wel op een gegeven leeftijd wat de bedoeling is.
Maar t is denk ik wel waar wat jij zegt, dat als je kind heel goed snapt hoe t hoort dat je er best eens om kan lachen samen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:23

ThePast03 schreef:
Miryamk schreef:

Helaas ken ik wel ouders die dat bijzonder lachwekkend vinden en die kinderen denken nu nog dat het iets goeds en leuks is om zulk soort woorden uit te kramen.

Helaas zijn er ook kids die de meest nare scheldwoorden uiten en best weten dat dat niet aardig is en het ook niet fijn bedoelen. Om de hoek wonen 2 jongens ( 7 en 8 jaar!) die paasei h*er, k*twijf, paasei turk, gore homo en zo voort roepen. Dat vind ik wel echt heel erg en nee daar is niets leuks aan. Gelukkig is mijn zoontje geschokt als hij ze tekeer hoort gaan. Hij moet t ook niet in zijn hoofd halen dit na te doen, maar hij vind hun verre van stoer.
Want daar zit ook vaak t probleem dat ze t wel stoer vinden zo te schelden.
Deze jongens hebben t van hun ouders want daar komt ook niet veel zinnigs uit, alleen maar schelden.

Later bijgevoegd:
Hahaha wel erg paaseierig geworden, maar ik denk dat jullie crea genoeg zijn t bedenken wat ik werkelijk had geschreven
Laatst bijgewerkt door ShirleyA op 11-04-07 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:24

ThePast03 schreef:
Miryamk schreef:

Eerlijk? Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:25

Maar jij vind het dan niet stoer dat ze schelden met, weet ik veel wat
Maar wel stoer dat ze tegen een politie auto staan te pissen

Daar snap ik dan het verschil niet in?
En dat is niet als aanval, maar waarom zie jij daar verschil in?

Dat hoort toch allebei niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:28

nikkigioa schreef:
Eerlijk? Waarom?

Deze vraag bedoel je serieus?

Lijkt me niet fijn als kind zijnde als je eerst leert dat het lachwekkend en leuk is om schuttingwoorden uit te kramen en later in je leven weer moet leren dat dit helemaal niet leuk is en ongepast.

Kinderen die vanaf jongs af aan geleerd hebben dat dit niets lachwekkends is hebben m.i. een enorme voorsprong.
Niemand (behalve de eigen ouders) vindt kinderen leuk die schuttingwoorden uitkramen of te brutaal zijn en dat voelt een kind onbewust heel goed aan.
Lekker tegenstrijdig allemaal op zo'n jonge leeftijd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:29

Omdat zo'n kindje denkt dat het grappig is om iedereen b.v voor stomme l#l uit te maken. En er zijn momenten dat je daar als ouder net even niet om kan lachen. Als je 5jarige je leidinggevende uitscheldt is dat niet leuk. En reken maar dat zo'n kind er dan wel vreselijk voor op z'n kop krijgt ( dan is het ineens niet meer grappig!) Zielig voor het kind, toch?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:29

runningkawa schreef:
Maar jij vind het dan niet stoer dat ze schelden met, weet ik veel wat
Maar wel stoer dat ze tegen een politie auto staan te pissen

Daar snap ik dan het verschil niet in?
En dat is niet als aanval, maar waarom zie jij daar verschil in?

Dat hoort toch allebei niet?

Als je mij nu aanspreekt....

Jij maakt t er steeds van dat mensen die er om kunnen lachen het ook meteen stoer vinden en om te gieren zo leuk. Dat is wat ik bedoel met dat zwart/wit denken.... dat werkt niet!
Ik vind t niet stoer en niet goed ook maar wel lollig.
En als je net hebt gelezen heeft mijn opvoeding t hierin goed gedaan want mijn zoontje vond t ook niet stoer eerder dom, maar ook wel grappig. Al zal hij het zelf nooit doen.

Dus het verschil zit in het feit dat er tussen zwart en wit heeeeel veel grijs zit Knipoog

Daarbij vind ik schelden een uiting van onderontwikeld zijn/doen en heeft voor mij niets leuks, is niet spannend en helaas niet eenmalig. Het plassen tegen die auto wel.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:31

terorita schreef:
o.k dit mag natuurlijk niet, wild plassen is strafbaar
maar ik zie d'r enigsinds nog wel een beetje de humor van in..

Ik ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:32

zucht...
Jij weet ineens dat ik bedoel dat mensen krom liggen van het lachen..waar zeg ik dat...

ik vraag je wel niks meer..gaat niet goed, jij leest alleen maar zoals je het graag wilt lezen zodat je mensen aan kunt vallen op wat ze niet zeggen....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:39

Ik denk dat ik langzaam maar zeker Shirley begin te begrijpen. Het is misschien een beetje het anarchistische ( jee ik kom er niet uit!) wat ze wel grappig vind, maar dat wil nog niet zeggen dat ze haar kind geen duidelijke normen en waarden meegeeft ( dat bedoel ik vanuit humanistisch oogpunt niet j.p Balkenende ) Beetje stout maar wel lekker zeg maar.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:41

runningkawa schreef:
zucht...
Jij weet ineens dat ik bedoel dat mensen krom liggen van het lachen..waar zeg ik dat...

ik vraag je wel niks meer..gaat niet goed, jij leest alleen maar zoals je het graag wilt lezen zodat je mensen aan kunt vallen op wat ze niet zeggen....

Dat vind ik van jou ook vaak en ik gaf gewoon atwoord hoor. Ik val niet aan maar gaf antwoord op jouw vraag. Maar was niet als aanval bedoeld hoor.
Ik vind dat jij en meerderen hier wat meer grijs moeten denken dat is voor iedereen makkelijker Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:43

zoveel mensen zoveel meningen.
nogmaals ik zie de humor d'r wel van in.
wat niet meteen wil zeggen, dat ik zoon lief een schouder klopje zou geven, mocht hij zo iets doen.
ik zou hem wel degelijk vertellen dat dit niet de normale gang van zaken zou zijn, en hem een passende straf geven.
maar ik zal als ik en mijn man 'avonds op de bak zitten, zullen we er denk achteraf gezien best smakelijk om kunnen lachen..

kom ik ook nog even trug op scheld woorden, en rare uitspraken van kids.
die van mij kwam op een bepaald moment ook met woorden uit zijn mond, waarbij het schaamrood bij mij op de kaken kwam.
dat had hij hier thuis niet geleerd.
je wil niet weten wat voor een taalgebruik, kids op straat of op het schoolplein te horen krijgen.
max weet ondertussen donders goed welke woorden hij wel en welke woorden hij absoluut niet mag gebruiken.
toch probeerd hij het zo nu en dan nog wel eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:44

Ik ga niet meer op je in shirley
Ik heb geen zin in een OW en aangezien jij niet normaal kunt discussiëren in dit topic en dus wel persoonlijk word en woorden in mensen hun mond legt die ze niet gezegt hebben, hou ik het tegen jou voor gezien.
Jij leest selectief en maakt er dan je eigen verhaal van...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:44

Miryamk schreef:
Ik denk dat ik langzaam maar zeker Shirley begin te begrijpen. Het is misschien een beetje het anarchistische ( jee ik kom er niet uit!) wat ze wel grappig vind, maar dat wil nog niet zeggen dat ze haar kind geen duidelijke normen en waarden meegeeft ( dat bedoel ik vanuit humanistisch oogpunt niet j.p Balkenende ) Beetje stout maar wel lekker zeg maar.

Ik weet wel zeker dat je me gaat snappen Knipoog
Dat is precies wat ik bedoel. Het is niet goed het hoort niet en kinderen moeten dat wel weten maar ja het is ook wel grappig. En als je met een lag je kind uitlegt dat het niet hoort snappen ze dat heus wel. 1e moet wel duidelijk zijn naar kinderen en dan kan je best samen lachen om iets wat stout is. Pling

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:45

Miryamk schreef:
Beetje stout maar wel lekker zeg maar.

Jij vindt kinderplas op je auto wel lekker? Clown

Sorry ik kan dit niet een beetje stout vinden maar gewoon asociaal gedrag en een goed opgevoede jongen weet ook dat het asociaal gedrag is.
Volgens mij vinden een hoop mensen het nu leuk omdat er tegen een politieauto is geplast.

Ik vraag me af of de ouders hier het ook zo leuk zouden vinden als dezelfde jongetjes hun leuter uit de broek gehaald hadden om naast hun jonge dochtertje te gaan staan plassen?

Als deze jongens normaal opgevoed waren geweest hadden ze geweten dat plassen gebeurd op het toilet of ergens in de bosjes waar niemand ze ziet.
Het feit dat ze midden op straat hun leuter uit de broek halen vind ik persoonlijk al zorgwekkend genoeg.

@ Terorita: Kinderen van 2 lopen niet op straat en komen nog niet op school. Die leren die scheldwoorden toch echt van hun ouders en familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:46

Idd pluck
Vraag me dus ook af of ze zo lachen als het buurjongetje tegen hun auto plast, of over hun fiets...
Denk dat we dan ineens weten waar de kleintjes scheldwoorden van kennen Tong uitsteken Clown