Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adriana schreef:Dat begrijpen de meesten niet omdat ze daarmee niet in contact komen...
Oo schei toch uit! Je kunt alles wel in het negatieve trekken, maar als je het zo rigoreus doortrekt. Dan hadden we niks aan kanker kunnen doen, niks aan depressies, psychoses etc kunnen doen. Omdat we nooit de medicijnen hadden kunnen ontwikkelen. Ook niks aan ADHD...
Willen we dat dan? Dat ik eerder heb beschreven dan maar hersenoperaties gaan uitvoeren bij mensen omdat we geen medicijnen hebben uitgevonden voor psychische ziekten?
Dus dat we weer 40 jaar terug in de tijd gaan...
Renza schreef:Die walgelijke foto's zijn uitersten en komen ws niet uit Nederland, gemaakt zodat het er zo zielig mogelijk uitziet, wat je tegenkomt in een lab is de dagelijkse praktijk en dus veel meer de realiteit dan die foto's waar jij het over hebt Lizzle.
_Scarlet_ schreef:Tegenwoordig kan een schizofreen met de juiste medicatie en hulp een waardig leven leiden. Dit is misschien niet allemaal, maar wel voor een zeer groot deel, te danken aan dierproeven.
Adriana schreef:O en bedankt... ik hoop voor je dat jij er niet mee te maken krijgt met kanker en/of psychische ziektes. Dan ben ik benieuwd of je ook zegt voor mij geen euthanasie, geen morfine, geen seprexa, geen lithium etc.
Of ook geen dieren in laten slapen, want tja dan gebruik je ook medicijnen die uitgetest zijn ooit... echt niet te bevatten
Renza schreef:Wat is er mis met promotieonderzoek?
En er wordt echt wel gecontroleerd of er een alternatief mogelijk is.
Renza schreef:Promotieonderzoek heeft niet echt wat met iets promoten te maken, maar met mensen die promoveren op een bepaald onderzoek..
steeffie schreef:Ik snap het niet helemaal Lizzle..Er zijn dus studenten volgens jou die een onderzoek doen op proefdieren, dit vervolgens niet melden aan de Nl instanties die dit controleren, en dan wel aan de rest van de klas hun resultaten tonen?
Maar wat schieten ze daar mee op?
steeffie schreef:Maar denk je dat die instanties studenten op hun woord geloofd als ze zeggen dat er geen bruikbaar alternatief is? Denk je dat dat niet gecontroleerd word?
En waarom zou je een hoger cijfer of meer aanzien krijgen door op dieren te testen
Renza schreef:En jij kan voor die onderzoeken wel een alternatief bedenken?
Renza schreef:Hoe weet jij dat? Misschien niet gelijk de oplossing, maar wel een onderzoek dat de oplossing een stap dichterbij brengt?
Studenten bedenken geen onderzoeken omdat ze het leuk vinden om dieren te pesten.
steeffie schreef:Onderzoeken van afgestudeerde studenten, doorgaans onder begeleiding van een hoogleraarWaarom zouden dat geen oplossingen kunnen zijn voor een ongeneeslijke ziekte?