Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:09

DaanxBien schreef:
Snoevie schreef:
hoe weet je dan zo zeker dat ze raszuiver zijn,aangezien zulke honden al vanaf 1993 niet meer in NL gefokt mogen worden,en er dus ook geen papieren bij komen.

en die mensen die jij bedoeld vind ik dan bijzonder triest van geest,als de politie je opmerkt word de hond afgemaakt.

Die mensen hebben die pitbulls uit belgie gehaalt ..
en ze hadden er ook een nestje mee gedaan en die pups daaruit zijn nogsteeds in deze buurt....

Dit vind ik dus echt zo STOM Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Ales er ooit om wat voor reden ook politie komt zitten ze te janken, ja mijn hond. Die dieren zijm verboden, dan ga je ze toch niet moedwillig fokken???

Daar zakt echt mijn broek van af, die beesten worden dus ook de dupe als baasje een keer niet oplet, of als je buren gaan klagen of weet ik het wat. Alleen vanwege het egoisme dat baasjelief een echt pitbull wil hebben.

Neem dan gewoon een staf met papieren dan is er niks aan de hand Misselijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:13

DaanxBien schreef:
In nederland zijn er echt nog wel raszuivere pitbulls Knipoog
alleen de mensen die ze hebben moeten goed opletten als er politie in de buurt is.

Als je echt zoveel van dit ras houd koop je zo'n hond dus niet. Dat si afwachten tot je gesnapt wordt en het spuitje gezet wordt. Ik vind het intriest dat je daar als "liefhebber' aan meewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:38

faye schreef:
DaanxBien schreef:
In nederland zijn er echt nog wel raszuivere pitbulls Knipoog
alleen de mensen die ze hebben moeten goed opletten als er politie in de buurt is.

Als je echt zoveel van dit ras houd koop je zo'n hond dus niet. Dat si afwachten tot je gesnapt wordt en het spuitje gezet wordt. Ik vind het intriest dat je daar als "liefhebber' aan meewerkt

Tja dat is dan het probleem van die mensen ik heb ervoor gekozen om helemaal geen stafford of pitbull te nemen maar gewoon een heel ander ras de american stafford was een rage en daar wou ik dus niet aan meedoen dan was ik weer de zoveelste in de buurt. Dus toen ging ik kijken in honden boeken en tijdschriften en toen had ik een paar rassen op het oog waaronder ook kleine hondjes want dat heeft ook wel zn charmes Bloos
Maar uiteindelijk is het de amerikaanse bulldog geworden en inmiddels heb ik er 2 ! tis ook een hele beestenboel bij mij thuis maar ik zeg altijd dieren zorgen voor gezelligheid gezelschap en liefde!
en nu ga ik met mijn teefje jessy ook naar de hondenshow zondag in almere ik ben benieuwt of ze iets wint maar vooral ook om nog meer van die honden te zien en ervaringen uit te wisselen .

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:12

Ik heb een engelse stafford met papieren natuurlijk,
word er soms wel is moe van dat mensen hun kleine hondjes optillen of met een
boog om onze hond heen lopen.
Die van ons is maar een ielig hondje, en zo lief en vriendelijk.
(ff oftopic) Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:14

J maar goed, het zit wel zeg maar bij mensen erin gezet dat die honden aan kunnen vliegen, en vastbijten. Ik vind het eerlijk gezegd niet gek, maar wel vervelend. Dat hebben wij met onze kruising herder gehad. Die had een muilkorf op en gromde wel nog. maar mensen draaiden zelf compleet om als ze ons zagen (nog offtopicer Schijnheilig )

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:16

ja precies. zo hebben mijn schoonouders een bullterrier..
en wat zeggen de mensen tegen hun. ga aan de kant met die pittbull.
nou sorry hoor dat moesten ze niet zeggen waar ik bij was.
mijn hond en hunnie hond zijn de beste vrienden, en die bullterrier is overal
doodsbang voor, vreemde honden, vloerbedekking, de hal (tegeltjes) durft ze niet
in te lopen etc etc.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:20

Ik vind het zowiezo al zo'n onzin dat sommige rassen verboden zijn in nederland. Ras maakt niet uit, een border collie of een herder kunnen ze net zo vals maken... Ik ken ook iemand die zo'n verboden ras heeft, en dat is echt de grootste knuffel hond die ik ken, echt een schatje. Daartegen ken ik weer een border collie die echt niet te vertrouwen is, doe je iets wat hem niet aan staat hangt hij gelijk in je been of hand. (en dan heb ik het alleen over op een stoel gaan zitten)

ZO maakte ik een keer mee dat een moeder tegen haar dochter zei dat ze de rottweiler niet mocht aaien, waarna ze vervolgens naar die border collie liepen, en jahoor reken maar dat dat beest het kind beet. De rottweiler waar het over ging is zo'n kindje, die speelt met shaduwen...

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:31

Snoevie schreef:
stoere jongens of turken,waar slaat dat nou op?
er zijn wel bepaalde types met zulk soort honden,maar de meeste mensen hebben ze gelukkig omdat ze van het rastype houden

dat zei ik toch ook de honden die in gezinnen zitten of bij mij mensen die gewoon t ras mooi vinden daar hoor je nix over ma wel over de honden die die (stoere) jongens hebben want die zijn vaak niet goed afgericht en dat is geen vooroordeel das gewoon een feit...

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:35

dees_daan schreef:
alleen stoere jongens of turken? hmm ik ben geen stoere jongen of turk, ben met mijn hondje aan het trainen (geslaagd voor de basiscursus in 3,5 week) nu bezig met vervolgcursus, en ze woonde in een gezin, dat uitelkaar gevallen is, (nu alleen met mijn moeder en ik, en 3 katten), hoezo vooroordelen?

btje beter lezen...
zei ook dat de honden die in gezinnen zitten dat je daar haast nooit wat van hoort...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:50

Urko schreef:
Ik vind het zowiezo al zo'n onzin dat sommige rassen verboden zijn in nederland. Ras maakt niet uit, een border collie of een herder kunnen ze net zo vals maken... Ik ken ook iemand die zo'n verboden ras heeft, en dat is echt de grootste knuffel hond die ik ken, echt een schatje. Daartegen ken ik weer een border collie die echt niet te vertrouwen is, doe je iets wat hem niet aan staat hangt hij gelijk in je been of hand. (en dan heb ik het alleen over op een stoel gaan zitten)

ZO maakte ik een keer mee dat een moeder tegen haar dochter zei dat ze de rottweiler niet mocht aaien, waarna ze vervolgens naar die border collie liepen, en jahoor reken maar dat dat beest het kind beet. De rottweiler waar het over ging is zo'n kindje, die speelt met shaduwen...

AMEN!!!!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:19

laat maar Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:38

ik ben het dus wel eens met winnetou. als je in rotterdam een achterbuurt inrijdt stikt het van 'dit soort figuren' met deze honden. Die nemen zo'n hond om het stoere uiterlijk maar opvoeding ho maar.

Dit is zeker weten waar, net als er met stafs hondengevechten worden gehouden waar er regelmatig een dood gevonden wordt.

Is ook een feit, want stond pas nog heel artikel over in de krant met commentaar van een of andere dierenorganisatie.

ik ben gek op stafs maar het is zo dat er naast 'gewone' gezinsmensen veel patsermannetjes mee lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:02

klopt ook, maar toch zie ik wel vaker staffs in gezinnen hier hoor Lachen dat ze worden gebruikt voor hongengevechten is idd waar, voor al in Den Haag is dit zo.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:23

dees_daan schreef:
klopt ook, maar toch zie ik wel vaker staffs in gezinnen hier hoor Lachen dat ze worden gebruikt voor hongengevechten is idd waar, voor al in Den Haag is dit zo.

gelukkig zitten ze inderdaad ook in gezinnen! Ik hoop er ooit eentje te hebben in mijn gezinnetje dan haha

HEt z\ijn vreselijk lieve honden, mits goed opgevoed maar dat geld voor iedere hond

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:47

Ik heb een soort ''trauma'' opgelopen aan Pitbulls. Zo'n eentje met een ei vormig hoofd...
Ik liep met onze hondjes langs een huis, gewoon door de woonwijk, komt er eerst een andere hond zomaar het huis uitrennen (Ook een bullterriër achtig dier) ik kon mijn hondje nog net omhoog tillen, maar mijn zusje was niet snel genoeg. Toen kwam dr een ''pitbull'' het huis uitrennen, en die greep het hondje van mijn zusje, en die ging Woody helemaal heen en weer slingeren. De eigenaar kwam ook naar buiten, en die heeft die pitbull lopen schoppen, maar die liet maar niet los!
Dus onze Woody was bijna dood door een Pitbull

Nu komt het voor jullie natuurlijk weer over, dat ik iedere Pitbull rotbeesten vindt. Maar laatst, in een dorp verder waarvan ik woon, is er een puppy doodgebeten door een Pitbull...
Dus als ik een pitbull tegenkom, als ik mijn hondjes bij me heb, til ik ze altijd op. Ik durf ze gewoon niet te vertrouwen, hoe lief ze ook kunnen zijn. Het is gewoon een reactie...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:50

Bonjoy schreef:
Ik heb een soort ''trauma'' opgelopen aan Pitbulls. Zo'n eentje met een ei vormig hoofd...
Ik liep met onze hondjes langs een huis, gewoon door de woonwijk, komt er eerst een andere hond zomaar het huis uitrennen (Ook een bullterriër achtig dier) ik kon mijn hondje nog net omhoog tillen, maar mijn zusje was niet snel genoeg. Toen kwam dr een ''pitbull'' het huis uitrennen, en die greep het hondje van mijn zusje, en die ging Woody helemaal heen en weer slingeren. De eigenaar kwam ook naar buiten, en die heeft die pitbull lopen schoppen, maar die liet maar niet los!

Nu komt het voor jullie natuurlijk weer over, dat ik iedere Pitbull rotbeesten vindt. Maar laatst, in een dorp verder waarvan ik woon, is er een puppy doodgebeten door een Pitbull...
Dus als ik een pitbull tegenkom, als ik mijn hondjes bij me heb, til ik ze altijd op. Ik durf ze gewoon niet te vertrouwen, hoe lief ze ook kunnen zijn. Het is gewoon een reactie...

zo een met een eivormig hoofd is een bullterrier....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:33

Bonjoy schreef:

klaarblijkelijk weer iemand die niet weet wat een pitbull is..
de hond die jij beschrijft is een bullterrier en heeft dus totaal NIKS met pitbulls te maken..
ik heb zelf 2 bullterriers en die zijn van nature totaal niet agressief..

ik vind het ook best knap dat je van een afstand kan zien of een hond een pitbull is of niet... stond er OP de hond dat de hond geen stamboom heeft??

en als je je hondjes optilt als er een 'pitbull' langs komt.. heb je ooit over het gedrag nagedacht wat jouw hond er aan kan overhouden?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:44

overigens nog even een toevoeging over dit onderwerp..

het scheen dus echt om een boxer te gaan..
dit heb ik van een site af van iemand die ook bezig is de RAD te proberen te veranderen..

Citaat:
Vanavond de 19 jarige eigenaar gesproken van de zogenaamde pitbull die in Den-Haag kinderen had aangevallen. Jullie raden het nooit, de pitbull was een BOXER!!!

NEE GEEN GEINTJE! de eigenaar had bonje met een paar marokanen waardoor hij niet oplette op zijn hond die de benen nam, en door een klasje kinderen rende! geen enkel kind is gebeten door de hond, en kon vastgegrepen worden door een toevallig aanwezige politieman. Natuurlijk was de Telegraaf er als de kippen bij, en heeft het verhaal omgedraaid naar pitbull. Ik zweer het je, dat verdomde zooitje nakomelingen van Adolf Hitler grijpt iedere kans om ons in de stront te trappen, en van waarheidsvinding hebben ze nog nooit wat gehoord, je wordt hier toch doodziek van, zeker als je weet dat de rechter in Rotterdam mede door dit incident 18 staffords tot een spuitje heeft veroordeeld, omdat hij dit voorval aanhaalde om de honden af te spuiten, omdat de onbetrouwbaarheid van de honden hiermee in zijn ogen bewezen was...

Maar goed de waarheid is gelukkig naar boven gekomen...

het vermoeden dat de AID schouwers toch geen deskundigen zijn is hierbij voor mij wel weer bevestigd.. Boos!
Laatst bijgewerkt door Limanade op 27-02-07 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:46

Hoho, ik weet dus NIET zeker of het een pitbull is...
Is jou hondje bijna doodgebeten door een hond? Als het een poedel was, had ik een hekel gehad aan poedels...

Jij kent dus onze honden niet..
Heb geen zin meer om hier te reageren. Wil je me afkraken, kleineren? Doe maar, maar wel over PB

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:50

Bonjoy schreef:
Is jou hondje bijna doodgebeten door een hond? Als het een poedel was, had ik een hekel gehad aan poedels...

Heb geen zin meer om hier te reageren. Wil je me afkraken, kleineren? Doe maar, maar wel over PB

hahaha en als het nou een hond was geweest van hetzelfde ras als jouw eigen hondje had je hem dan ook gehaat?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:52

LimaGentle schreef:
overigens nog even een toevoeging over dit onderwerp..

het scheen dus echt om een boxer te gaan..
dit heb ik van een site af van iemand die ook bezig is de RAD te proberen te veranderen..

Citaat:
Vanavond de 19 jarige eigenaar gesproken van de zogenaamde pitbull die in Den-Haag kinderen had aangevallen. Jullie raden het nooit, de pitbull was een BOXER!!!

NEE GEEN GEINTJE! de eigenaar had bonje met een paar marokanen waardoor hij niet oplette op zijn hond die de benen nam, en door een klasje kinderen rende! geen enkel kind is gebeten door de hond, en kon vastgegrepen worden door een toevallig aanwezige politieman. Natuurlijk was de Telegraaf er als de kippen bij, en heeft het verhaal omgedraaid naar pitbull. Ik zweer het je, dat verdomde zooitje nakomelingen van Adolf Hitler grijpt iedere kans om ons in de stront te trappen, en van waarheidsvinding hebben ze nog nooit wat gehoord, je wordt hier toch doodziek van, zeker als je weet dat de rechter in Rotterdam mede door dit incident 18 staffords tot een spuitje heeft veroordeeld, omdat hij dit voorval aanhaalde om de honden af te spuiten, omdat de onbetrouwbaarheid van de honden hiermee in zijn ogen bewezen was...

Maar goed de waarheid is gelukkig naar boven gekomen...

het vermoeden dat de AID schouwers toch geen deskundigen zijn is hierbij voor mij wel weer bevestigd.. Boos!

Nou zo zie je maar weer he! Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:55

DaanxBien schreef:
Bonjoy schreef:

hahaha en als het nou een hond was geweest van hetzelfde ras als jouw eigen hondje had je hem dan ook gehaat?

Nee, want als 2 maltezers gaan vechten, til je ze op....
Maargoed, dat bokt natuurlijk weer anderen niet respecteert, die iets nogal ergs heeft meegemaakt. Oké, ben ik gewend van Bokt...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:59

Bonjoy schreef:

ik kraak je niet af en ik kleineer je ook niet
maar waar ik niet tegen kan is dat mensen een hond al een pitbull noemen voordat ze eens verder gaan kijken wat voor een ras het WEL is..
het is zo makkelijk om een stoer uitziende hond een pitbull te noemen..

dat jij je hondje optild als er een hond aan komt moet je helemaal zelf weten.. maar weet wel dat er consequenties aan zitten voor het gedrag van je hond..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:03

Een van onze hondjes heeft altijd iets gehad met andere honden. Heeft ie altijd al gehad. Dus als hij zijn bekkie opentrekt, worden andere honden ook opgefokt...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:07

Bonjoy schreef:
Een van onze hondjes heeft altijd iets gehad met andere honden. Heeft ie altijd al gehad. Dus als hij zijn bekkie opentrekt, worden andere honden ook opgefokt...

en zou dat gedrag niet kunnen komen doordat je je hond elke keer optild?

als jij je hondje optilt bij elke hond die eraan komt.. dan gaat jou hondje steeds harder tekeer bij elke hond die hij ziet want vrouwtje tilt hem toch wel op.. dus hoeft hij niet bang te zijn

optillen is het stomste wat je kan doen als je alleen al een hond aan ziet komen..

als er echt een gevecht oid uitkomt.. ja dan is het logisch.. maar als er niks aan de hand is is het echt het stomste wat je kan doen...

en dit is echt niet om je te kleineren.. zie het gewoon als een tip Knipoog