Verdonk kan het maar niet laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verdonk kan het maar niet laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 13:13

lies schreef:
Je wilt toch niet beweren dat Rita Verdonk de enige minister is geweest die iets gedaan heeft de afgelopen jaren? Enneh, Rita had ook een auto met chauffeur hoor..

Zelfs soms een helicopter en ze had als enige vvder een eigen bus om mee op verkiezingen te gaan Haha!

Het is verkiezingstijd dus het paspoorten gedoe wordt door Wilders en Rita weer even opgeblazen.

RK maak eens een lijstje van wat Rita allemaal gedaan heeft (wat dus niet al in gang gezet was door vorige regeringen) en wat andere ministers aan nieuwe dingen gedaan hebben.
Je zal verbaast staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:15

ja vast zal ik verbaasd staan
wat onzin dingen die de andere gedaan hebben
nee laat maar, zo'n lijstje word ik vast niet vrolijker van Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:16

RK schreef:
nee, maar zij deed wel eens echt wat
de rest tuttert maar wat niets zeggend rond en beslissen veel te weinig

ja ik weet dat zij dat had, maar naar min idee deed zij er ook meer voor.

beste lies, ja ik denk dat het voor sommige wel zal schelen
En nogmaals, je kunt er ook sancties aanhangen bij die dat niet willen

Dus je gaat iemand straffen voor het ontbreken van gevoelens voor Nederland?

Het lijkt alsof Verdonk veel heeft gedaan omdat die continu met allerlei onorthodoxe voorstellen en werkwijzen in het nieuws kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:17

is het zo raar dat je gevoelens hebt voor het land waarin je woont?
Dan wil je het land namelijk ook groot houden, ipv de goot inwerken.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:17

Het gaat om het feit DAT Rita eens een keertje wat zei... Ze was een van de weinige.. net als pim fortuyn... die naar mijn idee iets te was... Ze deden hun mond wel open!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 13:21

Je kan Pim Fortuyn niet met Rita vergelijken. Ik was niet voor Pim maar hij had het ergens over en hij had er flink over nagedacht, sterker hij adviseerde al 10 taleen jaren zittende bewindslieden, schreef boeken over die onderwerpen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:23

Maar als er iemand eens wat durft te zggen is er een geitenwollensok die het stopt

Nu ook, rita mag niets zeggen door de meerderheid van geitenwollensokken met tere zieltjes die alles willen knuffelen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:29

runningkawa schreef:
is het zo raar dat je gevoelens hebt voor het land waarin je woont?
Dan wil je het land namelijk ook groot houden, ipv de goot inwerken.

Sorry hoor, maar ik ben geboren en getogen in Nederland, mijn ouders ook, maar ik heb echt geen speciale gevoelens voor Nederland. Sterker nog, de laatste jaren schaam ik me vaak voor veel landgenoten als ik weer eens zo dom ben om bv de reacties op nieuwsberichten in de Telegraaf te gaan lezen. Ik ben gewoon een wereldburger die toevallig in Nederland is geboren en woont. Daar ben ik blij om, want ik had het veel slechter kunnen treffen. Verder geen gevoelens hoor.

Citaat:
Maar als er iemand eens wat durft te zggen is er een geitenwollensok die het stopt

Nu ook, rita mag niets zeggen door de meerderheid van geitenwollensokken met tere zieltjes die alles willen knuffelen

Ik ben in jouw ogen wrs zo'n tere ziel met geitenwollen sokken. Dan vind je het vast niet erg als ik zeg dat die Calimero-smiley maar in mijn hoofd blijft opduiken als ik jouw posts lees..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:31

Jij wil dan al zeker helemaal niet weten wat voor smileys ik zie bij jou berichten Tong uitsteken

Ja we hadden het zeker slechter kunnen treffen
Ons land groot gebracht door onze hardwerkende ouders en voorouders
Maar hebben we het over tig jaar nog zo goed?
Dat hard werken is flink verdwenen. Vele willen Nederland niet meer groot houden, maar dat kan net met lamballen...
En dat zie je dan ook in andere delen van de wereld, waar ze nog nooit van hard werken en deadlines gehoord hebben.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:42

Ik ben het helemaal met Verdonk eens Haha!.
Dit is toch ons land. Voor nederlanders. En al zijn ze Nederlands, als ze zich niet kunnen gedragen rotten ze maar lekker op.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:06

runningkawa schreef:
Jij wil dan al zeker helemaal niet weten wat voor smileys ik zie bij jou berichten Tong uitsteken

Ja we hadden het zeker slechter kunnen treffen
Ons land groot gebracht door onze hardwerkende ouders en voorouders
Maar hebben we het over tig jaar nog zo goed?
Dat hard werken is flink verdwenen. Vele willen Nederland niet meer groot houden, maar dat kan net met lamballen...
En dat zie je dan ook in andere delen van de wereld, waar ze nog nooit van hard werken en deadlines gehoord hebben.

Vertel maar hoor, mijn ziel is niet zo teer als jij denkt.

Ik werk ook hard, maar niet om Nederland groot te houden/maken (wat houdt dat eigenlijk in?). Ik doe dat toch echt om brood op de plank te krijgen (onder andere). Vroeger waren er nog geen computers, lopende band en machines. Natuurlijk was het werk toen zwaarder.

Ik ben benieuwd op welke andere landen in de wereld jij doelt, waar ze nog nooit van hard werken en deadlines hebben gehoord.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:33

Hoe zeer ik ook fan van Rita ben, ik zou liever zien dat Maxima haar nederlandse identiteit moest opgeven dan haar argentijnse.

Ik probeer ook hard te werken voor NL (en om mezelf staande te houden), maar helaas is NL daarin flink beperkend met hoeveel je nog mag werken ivm CAO's enzo. Ik zeg niet dat die er voor niets zijn, maar soms schieten ze hun doel wel voorbij.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:10

Pim Fortuyn zei dingen die op hetzelfde neerkomen als Rita.. Alleen was Pim veeeel extremer...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 21:33

sologirl schreef:
Pim Fortuyn zei dingen die op hetzelfde neerkomen als Rita.. Alleen was Pim veeeel extremer...

Pim was niet extremer, Pim wist waar hij het over had. Hij had het niet alleen over buitenlanders die eruit moesten, maar dat die hier aangepakt moesten worden. Hij had het overigens ook over de zorg die beter moest, de te grote hoeveelheid ambtenaren etc
Veel van zijn voorstellen die toen nog zo extreem leken, zijn en worden uitgevoerd.

Van Rita hoor ik vooral veel over Rita en mensen die uitgezet moeten worden. Pim zou met zijn universitaire titel nooit van die domme onhaalbare dingen als het uitzetten van Anitlliaanse jongeren gezegd hebben.
Hij zou ze in een opvoedingskamp gestopt hebben, buiten degene die hij leuk vond en daar was hij ook open over Tong uitsteken .

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:47

Er is dan ook 1 groot verschil.
Rita Verdonk moest beleid uitvoeren en Pim Fortyun zat niet in de regering.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:20

Ik bedoelde vooral extremer in de manier van het duidelijk maken van zijn mening... Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:28

en ik blijf het wederom weer eens met rita Haha!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:06

Ik vind eigenlijk dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden, ik heb op mijn werk(horeca) ook een aantal marokkanen rond lopen die toch wel hard werken voor hun geld en heel beleefd zijn. Maar vind het dan weer jammer dat sommige van onze gasten zo bevooroordeeld zijn en gewoon rustig zeggen: sorry maar ik word liever geholpen door dat meisje daar als door een crimineel.
Vind het een beetje kort door de bocht, oke 9 van de 10x als er iets gebeurd(in 't criminele circuit) zijn het wel allochtonen en ook bij vechtpartijen op een uitgaansnacht als voorbeeld zijn het vaak jongeren van buitenlandse komaf. Aan dat soort gasten moet ook iets gedaan worden, maar vind het een beetje raar om alle allochtonen over 1 kam te scheren.

Ik heb nu een marokkaanse man op mijn werk met 2 kleine kindjes, hij werkt net aan niet full-time zijn vrouw nu helemaal niet meer(i.v.m baby). Nu moet hij dus een andere baan gaan zoeken omdat hij een te laag inkomen heeft en dus als maatregel geen verlenging van zijn verblijfsvergunning krijgt.Waar slaat dat op? die man werkt toch, hij doet er alles aan om zijn gezin te onderhouden en doet verder niemand kwaad. Zulke dingen vind ik dus nergens op slaan.

Idd vind ik wel dat als een allochtoon meerdere keren door geweld of weet ik veel wat, heeft vast gezeten dat ze best terug mogen naar hun eigen land, die landen zijn strenger als nederland en ik denk dat dat ook het probleem is. In nederland mag er zoveel en anders kom je er wel vanaf met een softe straf of een boete. Maar laten we de straf voor iedereen even zwaar maken want er zijn ook zat losgeslagen nederlanders en nederlanders die zich allochtoon gedragen(bijv. van die jonge gastjes die lopen alsof ze in hun poot zijn geschoten, en ook nog eens zo praten, of mee doen in crimineel gedrag omdat dat nou eenmaal stoer is en je er anders niet bij hoort).
En laten we de pedofielen,TBS'ers en verkrachters niet vergeten, die vallen ook weer in herhaling omdat ze er toch vanaf komen met een softe straf, als het aan mij lag zou ik hun edele WORST laten couperen, dat is pas een maatregel en je weet zeker dat ze niet in herhaling zullen vallen.

Nee hoor van mij mogen de allochtonen best blijven mits ze zich normaal gedragen, zo niet linea recta terug hun eigen land!!! Vork

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 14:14

wendyashley schreef:
Ik vind eigenlijk dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden, ik heb op mijn werk(horeca) ook een aantal marokkanen rond lopen die toch wel hard werken voor hun geld en heel beleefd zijn. Maar vind het dan weer jammer dat sommige van onze gasten zo bevooroordeeld zijn en gewoon rustig zeggen: sorry maar ik word liever geholpen door dat meisje daar als door een crimineel.

Dat is intriest, als dat bij mijn zoon in de zaak zou gebeuren, die 2 zwarte homo's heeft in de bediening Haha! , zou hij die mensen zijn zaak uitzetten.

Omdat Rita en Wilders zulke dingen blijven roepen, reageren domme mensen zo op mensen die ze helemaal niet kennen. Het werkt polariserend op bange kortzichtige mensen die altijd wel voorbeelden hebben waarom hunnie slechter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:19

Die dingen werden ook wel gezegt voordat er een rita of wilders was
Nu is er alleen iemand die het ook in de politiek durft te zeggen, dat is het enige verschil
Is dat dom? Nee juist niet, zo door blijven hobbelen, dat is pas dom. Er had al veel eerder wat aan gedaan moeten worden, maar dat mocht niet, wat zielig, meer knuffelen. Boehoe, arme crimineeltje, snif, zielige jeugd enz enz

Edit en dat er dan mensen zijn die alles over 1 kan scheren is misschien wel omdat er juist nooit geen halt toegeroepen is

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:29

sarabande schreef:
wendyashley schreef:

Dat is intriest, als dat bij mijn zoon in de zaak zou gebeuren, die 2 zwarte homo's heeft in de bediening Haha! , zou hij die mensen zijn zaak uitzetten.

Omdat Rita en Wilders zulke dingen blijven roepen, reageren domme mensen zo op mensen die ze helemaal niet kennen. Het werkt polariserend op bange kortzichtige mensen die altijd wel voorbeelden hebben waarom hunnie slechter zijn.

Gelukkig denkt mijn baas er ook zo over!! Laats nog hebben ze een mannelijke collega(Arubaanse jongen) nog aan het janken gekregen door te zeggen dat ze niet door een zwarte geholpen wilde worden.En hij is niet eens zwart!! Die jongen loopt zijn benen uit zijn lijf en is ook nog eens super gezellig om mee te werken, Mijn baas heeft dus ook verzocht of ze het pand wilde verlaten, we hebben nu ook een heel mooi bordje bij de ingang hangen, wie discrimineert word hier geweerd!!!

Bij onze buren La Place( ik werk in het brugrestaurant) werkt ook een homo, oke hij is echt homo het straalt er vanaf maar het is wel een hele leuke gozer, als ik van hem hoor hoe vaak hij uitgekaffert word om zijn homoseksualiteit, vraag ik me echt af waar het heen gaat hier in nederland.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:19

wendyashley
Nee hoor van mij mogen de allochtonen best blijven mits ze zich normaal gedragen, zo niet linea recta terug hun eigen land!!!

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het probleem is echter dat je aan beide kanten mensen hebt die nergens voor open staan of al compleet afgestomd zijn door ervaringen.
Dan heb je nog de groep die contsant aan struisvogel politiek doen en maar blijven roepen dat er niets aan de hand is.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:17

Ach ja sommige mensen!

Als ik mijn vriend niet had(indo) zou ik nooit zo'n mooie dochter hebben ook(blonde pijpenkrullen, bruine ogen, lange zwarte wimpers en een tintje). Zoals ik al zei: van mij mogen ze blijven zolang ze zich maar
gedragen. Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:32

lies schreef:

Ik ben benieuwd wanneer Rita gaat gillen dat Beatrix haar Britse en Duitse paspoort moet inleveren (jaja, Beatrix heeft er zelfs drie). Haha!
Immers, zou dit niet leiden tot belangenverstrengeling, is Beatrix wel loyaal aan Nederland? Zus Margriet spant overigens de kroon, die heeft er vier, ze is ook nog Canadese. Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:08

Whaaaah!!! Ons land wordt geregeerd door buitenlanders!

Richt een actiegroep op: Geen allochtoon op onze troon!

Kom op, mensen, zijn we nu nog steeds bezig over Verdonk? Die is inmiddels vrij banketstaaf afgeserveerd, hoor. Haha!