CherokeeChum schreef:Dat het in NL geen erkend ras is klopt.Dit heeft te maken met het feit dat de FCI,geen zaken doet met de reg.in de VS.
NHSB valt onder de FCI,daarom was het dus niet mogelijk.
Tegenwoordig zou het wel kunnen,omdat de regels veranderd zijn,maar ja de hond is al verboden(eigenlijk het type,de gelijkende op ,bandogs die veel bijtgevallen hebben veroorzaakt)
Er zijn maar weinig mensen die weten hoe het zit,maar iedereen
banketstaaft of ze er verstand van hebben...
American bulldogs zijn fantastische zeer sociale honden,domme blonde tinkermuts....Als je persoonlijk wil worden....
Elke hond die boven een laat gemaaide grasspriet uitkomt kan een dodelijk wapen zijn.Alleen de meeste mensen beseffen het niet.
We hebben hier allemaal een eigen mening. We hebben allemaal het recht tot eigen mening. Jij kan ook niet om het feit heen dat veel bijtincidenten veroorzaakt zijn door pitbull-achtigen.
Ik heb niks te zoeken in Amerika en spreek voor nederland, dat geeft mij gelijk als ik zeg dat ze niet erkend zijn.
Ze zijn ook met reden niet erkend, ook zijn ze met reden verboden.
Amerikaanse Bulldoggen zijn ook niet erkend in Nederland, en vallen eigenlijk ook onder de pitbull wet maar dezelfde wet is genadiger omdat er weinig tot geen bjtincidenten zijn in nederland met amerikaanse buldoggen.
Citaat:
Ook de American Bulldog wordt door het Pitbullbesluit getroffen. Het ras wordt (nog) niet door de FCI erkend en heeft uiterlijke kenmerken op grond waarvan het tot de “Pitbullachtigen” kan worden gerekend. Het gaat echter om een ras met een heel andere ontstaansgeschiedenis die niets te maken heeft met het doel waarvoor de Pitbull werd gefokt.
bron:
www.dabc.nlDit betreft het standard type,is een pitbulltype hond,maar er is nog nooit nergens iets gebeurd met deze honden en ze zijn al vanaf 85'in Europa.
Maar je kan niemand kwalijk nemen dat sommige mensen alsnog bang van deze honden worden?
Tuurlijk, maar dat zegt iets over je eigen tekortkomingen .
Mensen persoonlijk aanvallen omdat mensen het niet eens zijn met je mening vind ik persoonlijk wat simpel, of niet eens mee willen buigen. Het is voor een reden waarom mensen die honden verboden hebben, hoe lief ze ook kunnen zijn.
Als je goe gelezen had had je wat opkunnensteken van iemand die er van het begin af aan bij is geweest.
Waar ik me over opwind zijn die domme ongefundeerde one-liners.
Schreef jij die?
Het is bewezen dat in de verkeerde handen ze moordmachines kunnen worden, dat kun je niet negeren en
daarom zijn ze verboden!