Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:36

Caira schreef:
Roane schreef:
Caira: Ze zijn verboden omdat ze wat risicovoller zijn dan de gemiddelde beagle. Daarbij ook nog eens dat ze een imago hebben, snel agressief gemaakt kunnen worden en het lichaam hebben van een tank. De combinatie is wat gevaarlijk. Knipoog Combinatie mens pitbull dat is, zeker die 'stoere' mannen die ergens mee willen pronken.
Die nu met Rottweilers en Amerikaanse Bulldoggen rondlopen. Gestoord

Dat ben ik volkomen met je eens, maar de mensen weten nu eenmaal niet beter en om ze tegen zichzelf te beschermen zijn dit soort oplossingen dus helaas noodzakelijk.

Maar dat maakt de pitbull zelf nog geen moordenaar.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:40

De reactie van de hond is er een die voorkomt uit onzorgvuldigheid van de eigenaar.
Dus JA in de verkeerde handen KAN een pitbull een moordenaar zijn.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:41

Caira schreef:
De reactie van de hond is er een die voorkomt uit onzorgvuldigheid van de eigenaar.
Dus JA in de verkeerde handen KAN een pitbull een moordenaar zijn.

En met deze stelling ben ik het eigenlijk wel eens.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:43

En dan zeg ik ook dat het terecht is dat ze verboden zijn, het is alleen doodzonde voor de hong zelf en jammer dat het zo moet gebeuren omdat een paar beesten zo'n hond een reputatie hebben bezorgd. Toen ik in het asiel vrijwillger was, zat er ook een kruising mechelaar stafford, viel onder de pitbull wet maar wat was dat toch een lief beestje.
Maar mocht niet geplaatst worden in Nederland en de bijl hing boven haar hoofd omdat ze echt op een pitbull leek.
Maar wat was ze lief, alleen geboren in het verkeerde lichaam.

Ze heeft vrijwel meteen een baasje gevonden in Belgie, zover ik weet, zit ze daar goed. Lachen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:44

Dat het in NL geen erkend ras is klopt.Dit heeft te maken met het feit dat de FCI,geen zaken doet met de reg.in de VS.
NHSB valt onder de FCI,daarom was het dus niet mogelijk.
Tegenwoordig zou het wel kunnen,omdat de regels veranderd zijn,maar ja de hond is al verboden(eigenlijk het type,de gelijkende op ,bandogs die veel bijtgevallen hebben veroorzaakt)
Er zijn maar weinig mensen die weten hoe het zit,maar iedereen
banketstaaft of ze er verstand van hebben...

American bulldogs zijn fantastische zeer sociale honden,domme blonde tinkermuts....Als je persoonlijk wil worden....
Elke hond die boven een laat gemaaide grasspriet uitkomt kan een dodelijk wapen zijn.Alleen de meeste mensen beseffen het niet.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:46

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor Knipoog

Vind het zowiezo verkeerd dat je (klein) kind met een hond alleen laat.
Ik vertrouw mijn hond (die ik nu 7 jaar heb) ook geen 100% met kinderen.
Pitbulls zijn erg lieve dieren, maar door fokken en slechte eigenaars gewoon in
geen leuke dieren veranderd Lachen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:46

CherokeeChum schreef:
Dat het in NL geen erkend ras is klopt.Dit heeft te maken met het feit dat de FCI,geen zaken doet met de reg.in de VS.
Tegenwoordig zou het wel kunnen,omdat de regels veranderd zijn,maar ja de hond is al verboden(eigenlijk het type,de gelijkende op ,bandogs die veel bijtgevallen hebben veroorzaakt)

American bulldogs zijn fantastische zeer sociale honden,domme blonde tinkermuts....Als je persoonlijk wil worden....
Elke hond die boven een laat gemaaide grasspriet uitkomt kan een dodelijk wapen zijn.Alleen de meeste mensen beseffen het niet.

Waar heb jij last van ???????????

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:47

@Roane de op herders gelijkende honden lopen waarschijnlijk nu in de africhting...ook lekker!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:47

CherokeeChum schreef:

Ik wil prima een discussie met je aangaan, mits deze getuigt van enig respect! Zolang het dat niet doet, en ook jij ergens over praat waar je geen verstand van hebt, je praat immers over tinkers en ik heb Irish Cobs, dan zijn we in mijn ogen uitgepraat. Erg simpel dit!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:51

CherokeeChum schreef:

We hebben hier allemaal een eigen mening. We hebben allemaal het recht tot eigen mening. Jij kan ook niet om het feit heen dat veel bijtincidenten veroorzaakt zijn door pitbull-achtigen.
Ik heb niks te zoeken in Amerika en spreek voor nederland, dat geeft mij gelijk als ik zeg dat ze niet erkend zijn.
Ze zijn ook met reden niet erkend, ook zijn ze met reden verboden.

Amerikaanse Bulldoggen zijn ook niet erkend in Nederland, en vallen eigenlijk ook onder de pitbull wet maar dezelfde wet is genadiger omdat er weinig tot geen bjtincidenten zijn in nederland met amerikaanse buldoggen.

Citaat:
Ook de American Bulldog wordt door het Pitbullbesluit getroffen. Het ras wordt (nog) niet door de FCI erkend en heeft uiterlijke kenmerken op grond waarvan het tot de “Pitbullachtigen” kan worden gerekend. Het gaat echter om een ras met een heel andere ontstaansgeschiedenis die niets te maken heeft met het doel waarvoor de Pitbull werd gefokt.

bron: www.dabc.nl

Maar je kan niemand kwalijk nemen dat sommige mensen alsnog bang van deze honden worden?
Mensen persoonlijk aanvallen omdat mensen het niet eens zijn met je mening vind ik persoonlijk wat simpel, of niet eens mee willen buigen. Het is voor een reden waarom mensen die honden verboden hebben, hoe lief ze ook kunnen zijn. Het is bewezen dat in de verkeerde handen ze moordmachines kunnen worden, dat kun je niet negeren en daarom zijn ze verboden!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:51

Gatdarre wat vreselijk :'(
We hebben hier een schat van een kooikertje die stapel is met kinderen maar geen op mijn hoofd die er aan denkt hem zonder toezicht bij een kind te laten.
Het blijven honden, mss is de pitbull angstig geworden van vuurwerk of was hij om een andere reden van slag. Een hond die zoiets doet is niet per definitie een rothond. Je kunt pas echt oordelen als je alle feiten kent en niet n.a.v. een berichtje van 4 regels.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:53

Combinatie mens pitbull dat is, zeker die 'stoere' mannen die ergens mee willen pronken.
[/quote]
Dit bedoel ik dus; over respect gesproken....
Ik heb dus al sinds 87'AB's en ben instrukteurG&G,al 25 jaar....

Wat Tinkers betreft en Irisch Cobs,hoeveel generaties heeft je stamboom?
Wat 1?wahahaha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:56

CherokeeChum schreef:

Wat 1?wahahaha!

Idd niet zo'n lange stamboek, maar verdomd weinig bijt incidenten. Cool

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:57

Voel je dan niet aangesproken.
Maar opeens op paarden terug te vallen vind ik al helemaal wijzen naar het gebrek aan argumenten en valt me tegen van iemand die dal 25 jaar G&G instructeur is. Knipoog
Maar goed, dat word een zinloze discussie en feiten blijven feiten. Ik zal er dan ook niet verder op in gaan, aangezien je niet kan hebben dat iemand ook maar iets negatiefs zegt.

Inderdaad, tinkers hebben verdomd weinig bijtincidenten met dodelijke uitkomst. Knipoog

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:00

CherokeeChum schreef:
Combinatie mens pitbull dat is, zeker die 'stoere' mannen die ergens mee willen pronken.

Dit bedoel ik dus; over respect gesproken....
Ik heb dus al sinds 87'AB's en ben instrukteurG&G,al 25 jaar....

Wat 1?wahahaha!
[/quote]

Maar wie zegt dat jij een stoere man bent Pling

Ik zie het hier ook in de omgeving de Jhonnies hebben nu ineens een rottweiler of een Amerikaanse Bulldog.Helaas kan ik daar ook niets aan doen....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:01

Roane schreef:
CherokeeChum schreef:

We hebben hier allemaal een eigen mening. We hebben allemaal het recht tot eigen mening. Jij kan ook niet om het feit heen dat veel bijtincidenten veroorzaakt zijn door pitbull-achtigen.
Ik heb niks te zoeken in Amerika en spreek voor nederland, dat geeft mij gelijk als ik zeg dat ze niet erkend zijn.
Ze zijn ook met reden niet erkend, ook zijn ze met reden verboden.

Amerikaanse Bulldoggen zijn ook niet erkend in Nederland, en vallen eigenlijk ook onder de pitbull wet maar dezelfde wet is genadiger omdat er weinig tot geen bjtincidenten zijn in nederland met amerikaanse buldoggen.

Citaat:
Ook de American Bulldog wordt door het Pitbullbesluit getroffen. Het ras wordt (nog) niet door de FCI erkend en heeft uiterlijke kenmerken op grond waarvan het tot de “Pitbullachtigen” kan worden gerekend. Het gaat echter om een ras met een heel andere ontstaansgeschiedenis die niets te maken heeft met het doel waarvoor de Pitbull werd gefokt.

bron: www.dabc.nl

Dit betreft het standard type,is een pitbulltype hond,maar er is nog nooit nergens iets gebeurd met deze honden en ze zijn al vanaf 85'in Europa.

Maar je kan niemand kwalijk nemen dat sommige mensen alsnog bang van deze honden worden?
Tuurlijk, maar dat zegt iets over je eigen tekortkomingen .
Mensen persoonlijk aanvallen omdat mensen het niet eens zijn met je mening vind ik persoonlijk wat simpel, of niet eens mee willen buigen. Het is voor een reden waarom mensen die honden verboden hebben, hoe lief ze ook kunnen zijn.

Als je goe gelezen had had je wat opkunnensteken van iemand die er van het begin af aan bij is geweest.
Waar ik me over opwind zijn die domme ongefundeerde one-liners.
Schreef jij die?

Het is bewezen dat in de verkeerde handen ze moordmachines kunnen worden, dat kun je niet negeren en daarom zijn ze verboden!

Ja, net als mechelaars etc, Slapen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:08

Ieder hond kan in verkeerde handen vals worden dus ook een mechelaar en een dwergpoedel. Maar ik wordt toch liever door een dwergpoedel aangevallen dan door een herder of rottweiler.
Die poedel trap ik wel van mij af Knipoog .

Zo had ik hier met kerst 3 jack r in huis een klein roedeltje met uitlaten op een normaal gesproken lege dijk kwamen we een ander 3 koppig loslopend Jack r roedeltje tegen.Dat werd knokken en dan trap je ze zo uitelkaar en omdraaien weglopen en ze volgen je weer.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:09

Roane schreef:
Voel je dan niet aangesproken.
Maar opeens op paarden terug te vallen vind ik al helemaal wijzen naar het gebrek aan argumenten en valt me tegen van iemand die dal 25 jaar G&G instructeur is. Knipoog
Maar goed, dat word een zinloze discussie en feiten blijven feiten. Ik zal er dan ook niet verder op in gaan, aangezien je niet kan hebben dat iemand ook maar iets negatiefs zegt.

Dat kan ik wel ,alleen niet tegen domme uitspraken.
En dat die hond opgeruimd is,prima,weer eentje minder die de naam van het ras bezoedeld...

Inderdaad, tinkers hebben verdomd weinig bijtincidenten met dodelijke uitkomst. Knipoog

Wat ik hiermee bedoelde;Je weet nu hoe het is als mensen domme uitspraken over je ras ...
Vind je opmerking over de bijtgevallen van TINKS geweldig Haha! Haha! Haha!
O.K Peace? Cool

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:14

Wordt idd een flinke discussie zo en logisch iedereen heeft een eigen meing hierin ook ik.
Heb niks tegen het ras op zich maar ook al heb ik al jaren honden ben en blijf ik voorzichting zeker met dit ras en kinderen.

Als het fout gaat gaat het vaak goed fout en blijft het niet bij een flinke bijtwond.
Kan de hond in kwestie hier iets aan doen volgens mij niet kan de baas hier iets aan doen .
In sommige gevallen wel in sommige gevallen niet is denk ik per geval anders .
Elke situatie is anders en elke hond is anders.

Zelf hou ik mijn kind weg bij dit soort honden zeker als ik ze niet ken ben ik hierin heel voorzichtig .
Elke hond kan agresief worden en veel schade toerichten , dit soort honden staan er om bekend als ze aanvallen dat ze niet stoppen en dat maakt het in de samenleving gevaarlijk.
Zo zijn er nog meer rassen die als ze eenmaal aanvallen moelijk te stoppen zijn gewoon door karakter en door fokken niet iets waar de hond schuldig aan is.

Wel gebeuren er veel ongelukken en vaak met dodelijke afloop toch wel iets om goed over na te denken .
Dit is op zich alweer een tragisch voorbeeld hoe het gekomen is blijft gissen is het kind schuldig zover een kind natuurlijk al schuldig kan zijn verantwoording blijft bij de opvoeders liggen .
Die moeten ervoor zorgen dat het niet kan gebeuren en een kind proberen in te laten zien dat dieren geen speelgoed is en gevoel hebben .

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:18

Die van de tinkers was inderdaad geniaal ja. *LOL* schot voor open doel. Vork

En inderdaad, een dwergpoedel daar word ik ook niet bang van maar Chihuahua's he, daar moet je voor oppassen. Cool

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:26

Roane schreef:
Die van de tinkers was inderdaad geniaal ja. *LOL* schot voor open doel. Vork

En inderdaad, een dwergpoedel daar word ik ook niet bang van maar Chihuahua's he, daar moet je voor oppassen. Cool

Daar moet je zeker mee oppassen want 1 schop en ze zijn dood Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:27

Ze bijten in je enkels als je nietsvermoedend voorbijloopt. *LOL* *spreekt uit ervaring* Het zal de broek wel zijn die ik aanhad ofzo.
Als die nou eens de grote hadden van een gemiddelde herder stonden ze denk ik ook op de lijst. *LOL*

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:56

Caira schreef:
LimaGentle schreef:
en ja daar hoor je niks over.. alleen dat een hond een kind heeft dood gebeten en de hond krijgt dan automatisch de schuld... jammer weer

Ja DAHAG! je krijgt het er bij mij niet in dat de hond hier niet de schuldige in is! En je krijgt het er bij mij ook niet in dat pitbulls 'zomaar' verboden zijn. Dit soort dingen laat alleen maar zien hoe juist deze maatregel was.

de MENS wil graag een hond als huisdier.. dus wie is hier uiteindelijk verantwoordelijk voor???
juist ja.. DE MENS

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:00

LimaGentle schreef:
Caira schreef:

Ja DAHAG! je krijgt het er bij mij niet in dat de hond hier niet de schuldige in is! En je krijgt het er bij mij ook niet in dat pitbulls 'zomaar' verboden zijn. Dit soort dingen laat alleen maar zien hoe juist deze maatregel was.

de MENS wil graag een hond als huisdier.. dus wie is hier uiteindelijk verantwoordelijk voor???
juist ja.. DE MENS

O toppertje, volgende keer maken we de hond niet af maar geven hem knuffel therapie!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:02

Knuffel therapie. *LOL*

Maar dan moet de mens ook de verantwoordelijkheid nemen om de hond in het berichtje niet de kans te geven nogmaals zo'n fout te maken. Lachen Euthenasie vind ik dan verantwoordelijk.