Caira schreef:Ik ben nog steeds van mening dat niemand in nl droog brood hoeft te eten, er zijn altijd wel subsidies of andere gelden die je kunt aanboren.
Maar je moet wel WILLEN en daar ontbreekt het veel nl aan, een uitkering is immers simpeler.
Dat ik een half jaar geleden mijn baan verloor ging ik naar de uwv, ik vertelde dat ik een baan wilde. Maar nee hoor, ik moest eerst maar even een uitkering aanvragen, dat was makkelijker! Ze waren verbaasd dat ik een baan wilde ipv een uitkering. Dus ga mij niet vertellen dat nl het zo zwaar hebben.
We hebben het er hier niet over dat je te beroerd zou zijn om schoon te maken, maar dat er gewoon geen woning is. En dat heb je niet zo zelf in de hand he? Hopelijk kom je zelf nooit in die situatie. Maar ga geen appels met peren vergelijken.
Bij de gemeente heb je een inschrijfsysteem en de wachtlijst is lang (Hoe oud ben je eigenlijk?)
Urgentie krijg je niet, ook niet als je dakloos bent met twee kinderen, dan moet je maar bij een ander gaan inwonen. Wat ik bespottelijk vind is dat een asielzoeker wel recht heeft op een huis, en de belastingbetaler in Nederland niet als er nood aan de man komt. En dat heeft er nisk mee te maken dat je "wel iets gedaan"moet hebben.