Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:26

Esmeralda schreef:
Caira schreef:

Onzin, vriendin van mij scheidde ook, met kind en die had binnen 1 dag een huurhuis.....

dan zal zij vast een kruiwagentje bij de woningbouw hebben gehad. Want dat is echt een zeer hoge uitzondering. Ik heb geen idee waar zij woont, maar uniek is het wel. Dat gebeurt echt nergens

Inderdaad, ken genoeg mensen die met kinderen in de kou staan letterlijk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:28

Misschien kan jij asiel aanvragen in Friesland; on nee, dat hoeft niet eens, je bent zo al welkom! Wat zijn wij Friezen toch gastvrij. Lachen
Nergens niet om hoor, maar ik vind niet dat je de asielzoekers de schuld kan geven van jouw persoonlijke situatie.
Ik geloof er niks van dat jij onder een brug slaapt met je kinderen.
Laatst bijgewerkt door Lante op 13-12-06 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:28

Ik ben nog steeds van mening dat niemand in nl droog brood hoeft te eten, er zijn altijd wel subsidies of andere gelden die je kunt aanboren.
Maar je moet wel WILLEN en daar ontbreekt het veel nl aan, een uitkering is immers simpeler.

Dat ik een half jaar geleden mijn baan verloor ging ik naar de uwv, ik vertelde dat ik een baan wilde. Maar nee hoor, ik moest eerst maar even een uitkering aanvragen, dat was makkelijker! Ze waren verbaasd dat ik een baan wilde ipv een uitkering. Dus ga mij niet vertellen dat nl het zo zwaar hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:30

Goed lezen Yvonne, ik geef de asielzoekers niet de schuld. Maar ik vind het wel van de zotte dat mijn vriendin in een kleine oude en klamme, koude caravan zit met twee kinderen en geen huis van de gemeente krijgt. De eerste de beste asielzoeker die een verblijfsvergunning krijgt, krijgt zo een huis toegewezen inclusief subsidie. Dat is zoooooo scheef.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:30

Cer schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Ga je ook terug als je huis is ingestort, het puin is weggedreven en alle familie en dorpelingen verder zijn verzopen?

Heb je het nu over een politiek vluchteling, een economisch vluchteling of het slachtoffer van een natuurramp Verward

Want wat jij nu zegt gaat nergens over. Bij een natuurramp is opvang in de regio gewenst, omdat die mensen niet uit hun land wegwillen... Jij wilt ze nog net niet aan hun haren hierheen slepen Clown

Je begrijpt niets van mij.
Wat ik probeer te doen is een spiegel voorhouden.

Wat zou jij doen als jouw huis en haard niet meer veilig was om te blijven? En wat zou je doen als vele jaren later de geografische locatie wel veilig zou kunnen zijn, maar alles wat je daar ooit had, simpelweg niet meer bestaat? Terwijl je elders weer een nieuw soort veilig hebt, ook al ben je niet gewensd door mensen die je niet kent? Ga je dan ook nog zeker terug?

Wat ik lees is een heleboel oordeel en heel weinig 'wat zou ik doen als ik in die positie zat'.
Ik zeg nergens "kom vooral hier heen want hier is het zo goed". Sterker nog, ik wou dat ik kans zag mijn geluk te vinden in een warmer land met minder poespas en meer vrijheden. Ik vind Nederland maar een akelig bekrompen landje met een zeer dubieuze regering en veel te veel mensen om me heen en dan is het ook nog rotweer...
Geloof me, als ik asielzoeker was, was dit zeker niet mijn voorkeursland.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:31

En waarom krijgt ze geen huis van de gemeente? Dan moet je eigenlijk al iets gedaan hebben. Er zijn zat particuliere huisen te huur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:33

Ik vraag me af waar je dan meer welkom bent Ja
Want er zijn genoeg andere landen waar je niet zomaar inkomt...

Ik denk, wat Joost ook al schrijft, dat het verrotte moeilijk is om de eerlijke asielzoekers van de golddiggers te scheiden. Om dan DUS maar iedereen binnen te laten, gaat wat ver.. Want je maakt mij niet wijs dat ze allemaal het risico lopen om doodgeschoten te worden als ze teruggaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:34

Caira schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat niemand in nl droog brood hoeft te eten, er zijn altijd wel subsidies of andere gelden die je kunt aanboren.
Maar je moet wel WILLEN en daar ontbreekt het veel nl aan, een uitkering is immers simpeler.

Dat ik een half jaar geleden mijn baan verloor ging ik naar de uwv, ik vertelde dat ik een baan wilde. Maar nee hoor, ik moest eerst maar even een uitkering aanvragen, dat was makkelijker! Ze waren verbaasd dat ik een baan wilde ipv een uitkering. Dus ga mij niet vertellen dat nl het zo zwaar hebben.

We hebben het er hier niet over dat je te beroerd zou zijn om schoon te maken, maar dat er gewoon geen woning is. En dat heb je niet zo zelf in de hand he? Hopelijk kom je zelf nooit in die situatie. Maar ga geen appels met peren vergelijken.

Bij de gemeente heb je een inschrijfsysteem en de wachtlijst is lang (Hoe oud ben je eigenlijk?)
Urgentie krijg je niet, ook niet als je dakloos bent met twee kinderen, dan moet je maar bij een ander gaan inwonen. Wat ik bespottelijk vind is dat een asielzoeker wel recht heeft op een huis, en de belastingbetaler in Nederland niet als er nood aan de man komt. En dat heeft er nisk mee te maken dat je "wel iets gedaan"moet hebben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:34

Cer schreef:

Ik denk, wat Joost ook al schrijft, dat het verrotte moeilijk is om de eerlijke asielzoekers van de golddiggers te scheiden. Om dan DUS maar iedereen binnen te laten, gaat wat ver.. Want je maakt mij niet wijs dat ze allemaal het risico lopen om doodgeschoten te worden als ze teruggaan...

Dus dat er dan wel een paar doodgeschoten worden maakt niet uit? Wil je me dan even een aanvaardbaar percentage geven?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:35

Dees schreef:

En wat zou je doen als vele jaren later de geografische locatie wel veilig zou kunnen zijn, maar alles wat je daar ooit had, simpelweg niet meer bestaat? Terwijl je elders weer een nieuw soort veilig hebt, ook al ben je niet gewensd door mensen die je niet kent? Ga je dan ook nog zeker terug?

Gewoon weer opbouwen. Wat is er fijner om weer in je geboorteland te zijn. Tussen je taalgenoten en in je eigen cultuur. Ja de bergen geld waar je alleen maar je handje voor op hoeft te houden.... ja dat is fijner....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:36

faye schreef:

We hebben het er hier niet over dat je te beroerd zou zijn om schoon te maken, maar dat er gewoon geen woning is. En dat heb je niet zo zelf in de hand he? Hopelijk kom je zelf nooit in die situatie. Maar ga geen appels met peren vergelijken.

Bij de gemeente heb je een inschrijfsysteem en de wachtlijst is lang (Hoe oud ben je eigenlijk?)
Urgentie krijg je niet, ook niet als je dakloos bent met twee kinderen, dan moet je maar bij een ander gaan inwonen. Wat ik bespottelijk vind is dat een asielzoeker wel recht heeft op een huis, en de belastingbetaler in Nederland niet als er nood aan de man komt. En dat heeft er nisk mee te maken dat je "wel iets gedaan"moet hebben.

Ik plaats mezelf volgend jaar vrijwillig in zo'n situatie. Ik heb nu een veilig huurhuisje met alle voorzieningen. O ja kostte me welgeteld 3 maanden om daar aan te komen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:37

Nou meid gefeliciteerd. MAar dat is zeker geen regel, al jaren niet. Dus of je pappie heeft een vinger in de pap gehad, of je hebt verrekte veel mazzel gehad.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:39

Caira schreef:
Cer schreef:

Dus dat er dan wel een paar doodgeschoten worden maakt niet uit? Wil je me dan even een aanvaardbaar percentage geven?

40-60 regeling? of andersom

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:40

Sja ik weet ook niet waarom dat zo snel gegaan is... het is iig geen regel maar uitzondering.. wachtlijsten zijn erg lang. En particulier huren is nogal duur in de randstad.

Maar daar gaat het hier niet over toch.

Wie heeft het beleid zoals het nu gevoerd wordt, bedacht eigenlijk

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:41

faye schreef:
Nou meid gefeliciteerd. MAar dat is zeker geen regel, al jaren niet. Dus of je pappie heeft een vinger in de pap gehad, of je hebt verrekte veel mazzel gehad.

hahaha mijn vader? hoe bedoel je stereotyp. Mijn vader is huisvader Haha!

Nee hoor, zelf goed zoeken en je ogen openhouden en genoegen nemen met wat je krijgt. En dat is vaak een probleem tegenwoordig, we gaan nog eisen stellen ook!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:42

Sundancer schreef:
Enne Sarabande, ik ga geen oude koeien uit de sloot halen.

Ik reageer in dit topic op dit onderwerp, dat je je op een andere wijze aangesproken voelt is tekenend.

Het topic ging over Rita en het feit dat ze weigerde om zelfs tot de vergadering van vandaag de uitzettingen op te schorten. Inmiddels zijn alle bekende vooroordelen etc hier alweer de revue gepasseerd:\

Rita doet niet alleen asielzoekers geen goed, ze maakt Nederland ook in het buitenland belachelijk. Ze is zo totaal gefixeerd op haar gelijk dat hoog opgeleidde buitenlanders hier niet meer kunnen studeren.
Ze heeft van Nederland een land met een bekrompen geest gemaakt, het is hoog tijd dat we weer bekend worden om onze flexibiliteit, openheid en handelsgeest inplaats van als angstige behoudzuchtige calvinisten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:44

wow mooi gesproken sarabande!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:44

Sarabande je bent wat mij betreft vrij om het ergens anders te gaan proberen... Waar het beter is als hier bijvoorbeeld Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:45

slimmerik schreef:
Sarabande je bent wat mij betreft vrij om het ergens anders te gaan proberen...

Dat doe ik al 17 jaar Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:45

slimmerik schreef:
Sarabande je bent wat mij betreft vrij om het ergens anders te gaan proberen... Waar het beter is als hier bijvoorbeeld Haha!

Ga je mee naar Ierland Sarabande?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:46

Dat is niet waar, ik studeer in Groningen waar met trots Iraanse kernfysica gepresenteerd worden. Hoogopgeleide allochtonen dus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:48

Mijn moeder heeft geen geld om naar het buitenland te verhuizen....... Krijgt en heeft ze op haar 81 ste te weinig geld voor.

edit: Op de school van mijn zoon zitten ook een paar honderd studenten uit het buitenland....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-12-06 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:48

sorry hoor, maar ik vind verdonk juist heel erg goed Bloos
wat jullie tegen haar hebben weet ik niet, maar van mij mag ze wel de lijsttrekker/hoofd van de vvd(was het toch) worden Vork

ik weet niet zoveel van wat er daar allemaal gebeurt, maar ik weet wel dat ze heel veel meer voorkeursstemmen had dan die stomme sjit rutte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:49

Caira schreef:
faye schreef:

hahaha mijn vader? hoe bedoel je stereotyp. Mijn vader is huisvader Haha!

Nee hoor, zelf goed zoeken en je ogen openhouden en genoegen nemen met wat je krijgt. En dat is vaak een probleem tegenwoordig, we gaan nog eisen stellen ook!

Eisen stellen? Mijn vriendin zou al blij zijn met een 1 kamer woning, maar ze krijgt het gewoon niet. En een studentenwoning kom je met kids nu eenmaal niet in. Het blijft krom dat een asielzoeker wel direct een huis met toebehoren en subsidie krijgt. Behandel iedereen dan maar gelijk. Wordt de toestroom ook gelijk minder groot!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:01

Caira schreef:
Ik plaats mezelf volgend jaar vrijwillig in zo'n situatie. Ik heb nu een veilig huurhuisje met alle voorzieningen. O ja kostte me welgeteld 3 maanden om daar aan te komen Cool

Hier wacht je gemiddeld 5 jaar voor een huurhuis...
en idd als er allochtonen gezinnen komen krijgen ze het bijna compleet ingericht.

Dus sorry ik ga met Faye mee Lachen

Ik kan Verdonk haar standpunt wel begrijpen. En nee ik ben geen racist.