En wat heb je gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je gestemd?

VVD
71 (15%)
D66
9 (2%)
PvdA
51 (11%)
CDA
48 (10%)
Groenlinks
30 (6%)
SP
106 (23%)
ChristenUnie
17 (3%)
Lijst Fortuyn
1 (0%)
Eén NL
1 (0%)
Partij voor de Dieren
32 (7%)
Groep Wilders
62 (13%)
SGP
1 (0%)
Ik heb niet gestemd (maar ik ben kiesgerechtigd)
15 (3%)
Anders
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 450

_Michelle__

Re: En wat heb je gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:59

Ik denk inderdaad dat dat het grootste probleem is...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:00

wilders kan er wel komen alleen dan moet ie niet zo gefixeerd zijn op asielzoekers en islam maar net zoveel tijd steken in andere zaken

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:06

Maar hij heeft de kans ook nog niet gehad om te bewijzen dat hij daar ook mee bezig kan zijn.
Hij heeft verschillende standpunten waarvan ik denk dat hij daar best wel wat mee kan verbeteren, maar mensen denken altijd meteen aan zijn standpunten tegenover de allochtonen en de islam.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:08

ik heb geert wilders gestemd...omdat ik t met veel standpunten van hem eens ben

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:16

_Michelle__ schreef:
Maar hij heeft de kans ook nog niet gehad om te bewijzen dat hij daar ook mee bezig kan zijn.
Hij heeft verschillende standpunten waarvan ik denk dat hij daar best wel wat mee kan verbeteren, maar mensen denken altijd meteen aan zijn standpunten tegenover de allochtonen en de islam.

Gek hè, hij zit al bijna 8 jaar in de kamer (vanaf 1998 met een onderbreking van 3 mnd) en ik heb hem nog niet heel veel andere dingen horen zeggen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:19

Mensen zullen ook wel wat goeds in hem zien want anders stemmen ze niet op hem.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:21

Ja 8 zetels is nog al niet wat! Is ook eindelijk iemand die er recht voor uit komt...
Ik vond het dan ook dieptriest dat Foruyn is neergeschoten!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:24

jongens jullie zitten op de verkeerde topic in een ander topic wordt wilders helemaal afgezeken....vreselijk vermoeiend die mensen hebben het er alleen maar over dat ie zei "weg met de islam" niet al te slimme uitspraak had ie idd ff voor zicht kunnen houden

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:27

Ja inderdaad niet al te slim. Maar goed zo doet iedereen wel uitspraken die je beter niet kunt doen. net als ik nu misschien Tong uitsteken

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 20:27

Breek me de bek niet open over figuren als Wilders en Fortuyn Lips are sealed

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:39

buster4ever schreef:

Ik ook.
Het kwam ook uit de stemwijzer.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:25

SP OK dan! Zoals ik in het andere topic ook al zei...

Eens een rooie rakker, altijd een rooie rakker. Pling Cool

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:03

_Michelle__ schreef:

Hij heeft daar zelf zijn campagne op gevoerd....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 15:59

Hurrycane schreef:
Breek me de bek niet open over figuren als Wilders en Fortuyn Lips are sealed

Fortuyn was zo gek nog niet. Wilders is veel extremer, dat vind ik meer een hitlertje met blond haar. Fortuyn kwam ook nog met andere punten die hij graag anders wilde zien (niet dat ik het daar mee eens ben, maar ik heb het wel gehoord/gelezen e.d.) Dat kan ik van Wilders helaas niet écht zeggen. Volgens mij stond het in verkiezingsprogramma om dat het 'mot', maar anders was het alleen maar Islam: Nee.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:44

CDA. Omdat ik toch een echt koeienmeiske ben; en ik niet wil dat de landbouw in Nederland over de kop wordt gehaald. Dat veel boeren een toekomst hebben!
CDA en VVD zijn aardig pro-landbouw (al zou ik niet snel VVD stemmen...); terwijl de andere partijen alleen pro-duurzame landbouw & pro-veel natuurgebied in Nederland zijn. Ik vind dat een beetje naief. Kom eens uit de stad, en kijk wat er allemaal op het platteland te vinden is! Hoeveel mensen belang hebben bij een goede landbouw, en dat een groot deel van de Nederlandse economie nog op de landbouw draait!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:25

Niet gestemd wegens omstandigheden, maar SP-aanhanger! En ben dus erg blij dat ze zo groots zijn geworden! Coalitie of oppositie maakt niet zo heel veel uit voor mij, ze zijn in elk geval duidelijk aanwezig voorlopig!

PvdD gun ik die 2 zetels ook van harte! Ben benieuwd hoe zij ontwikkelen de komende jaren en ben zeer benieuwd naar hun standpunten in het algemeen...

PvdV stond ik even van te kijken, ben nu wel benieuwd hoe groot hun impact zal zijn. In mijn ogen zijn ze te radicaal, maar ik begrijp nog redelijk wat standpunten wel.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:28

Ik heb gestemd op groen links. Mocht het kabinet gaan vallen of ander gedonder ga ik op SP stemmen. Puur uit strategische overwegingen. In de hoop dat SP de grootste partij wordt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:41

Ik heb op SP gestemd..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 04:48

Mandyy schreef:
buster4ever schreef:

Ik ook.
Het kwam ook uit de stemwijzer.

Ja vooral blindelings de stemwijzer volgen!!

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:12

Ik heb ook op geert Wilders gestemd. En heel toevallig kwam het ook uit de stemwijzer. En NEE die heb ik niet blindelings gevolgd maar je doet m toch niet voor niks lijkt mij. Ik dacht het van te voren al en de uitslag van de stemwijzer bevestigde dat alleen maar. Maar ik zou zeggen ieder zijn mening, toch?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:16

Ik heb CDA gestemd. Ten eerste vind ik dat Balkenende het prima doet nu, ten tweede wil ik geen links kabinet.

Ik vind het wonderbaarlijk hoeveel mensen Wilders stemmen. Iets nuttigs heb ik uit die schreeuwlelijk nog niet horen komen. Partij van de dieren verbaas ik me ook over.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:40

Mijn reden voor partij van de dieren was omdat het schijnbaar nog niet doordringt dat het mishandelen van dieren doorgaat op mensen. Als men nou eens beter de gebieden in de gaten gaat houden waar groepen paarden, schapen etc lopen en mensen die de fout ingaan ook daadwerkelijk opsluiten en een therapie gaan geven. Wie weet loopt dan over een aantal jaar het aantal verkrachtingen, mishandelingen, moorden ook terug.

Het is misschien een one issue partij, maar dit mag ook wel eens aan de orde gesteld worden!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:34

Heb nog even staan twijfelen tussen Groen links en de SP, maar uiteindelijk toch voor de SP gekozen, gewoon op Jan Knipoog.

Vond het ook verbanzingwekkend dat er toch nog zoveel mensen op Wilders hebben gestemd, hij heeft zowiezo weinig aanhang binnen de politiek, dus eigenlijk niemand om mee samen te werken.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 00:00

Adriana schreef:
Het is misschien een one issue partij, maar dit mag ook wel eens aan de orde gesteld worden!

Dit is ook precies mijn reden van verbazing. Ik vind het wel erg one issue. Al heb ik me niet in hun standpunten op overige zaken verdiept, dat moet ik dan ook eerlijk toegeven.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:28

Ik heb VVD gestemd, Laetitia Griffith. Was heel grappig, hoorde de volgende dag dat mijn beste vriendin en een goede vriend hetzelfde hadden gestemd.

Heb overigens nog getwijfeld tot ik al in het stemhokje stond, gelukkig stond er niemand te wachten Haha!