Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Nee, het gaat om hoofddoek versus keppeltje versus andere geloofsuitingen. Ik hoop dat jullie wel snappen dat dat anders is dan een pet.
Snoevie schreef:de school van mijn zusje wilde de leerlingen eens meenemen naar een moskee,om meer over de islam te vertellen en meer begrip te kweken............prima!
maar toen de school ook zo'n zelfde uitje wilde organiseren naar een kerk begonnen de moslim ouders te protesteren,want dat mocht niet.
dus een groot deel van de ouders hield na dat incident hun(anders gelovige)kind thuis,want inderdaad zulk onderscheid hoort ook niet.
wel het een en niet het ander
Schimmelig schreef:rissa schreef:Ook denk ik dat de afkeer van sommige mensen voor bv de burka voortkomt uit angst en onwetendheid.
Ik denk dat het een vrouwonderdrukkend symbool is. Eerder iets uit de middeleeuwen van van 'nu'.
Ikzelf ben er niet bang voor en het is zeker ook geen ontwetendheid
suus_ schreef:Ik was ooit in turkije en daar liep geen enkele turk met hoofddoek of burka.
Dat waren hele aardige en ook gastvrije mensen.. dat kun je van veel hier niet zeggen. En wat dacht je van al die Nederlanders in spanje?! Dat zij ner ook onwijs veel.
suus_ schreef:Ik was ooit in turkije en daar liep geen enkele turk met hoofddoek of burka.
Dat waren hele aardige en ook gastvrije mensen.. dat kun je van veel hier niet zeggen. En wat dacht je van al die Nederlanders in spanje?! Dat zij ner ook onwijs veel.
Snoevie schreef:nu ben jij degene die ongenuanceerd is.
ik zeg toch alleen maar wat?
inderdaad onderbouwen zij hen mening niet,maarja goed dit is toch een land van vrijheid voor meningsuiting?
het valt me op dat als iemand iets zegt wat negatief overkomt je gelijk op je achterste benen staat.
als iemand iets positiefs zegt zonder te onderbouwen,zeg jij er dan ook op die manier wat van?
*edit: ik kan overigens uitstekend lezen.
alleen deel ik je mening niet in alles in deze discussie
Ronnie26 schreef:Engels vind ik anders.. engels is een taal die ze over de hele
wereld bijna spreken.
Ronnie26 schreef:Jessix: Je zet me aan het denken, nu heb ik ff een vraag
voor anderen...
Wat vinden jullie hier dan van:
''Een blank jochie mag in de klas geen pet/muts op. Maar een zwarte mag
wel een hoofddoek op.''
rissa schreef:Wij vinden het vrouwonvriendelijk, maar voor de mensen wie het betreft is het een onderdeel van hun leven. Wie zijn wij omdat te veroordelen.
Whiz schreef:
Een zwarte?? OMG....
ShirleyA schreef:Wij vinden het vrouwonvriendelijk, maar voor de mensen wie het betreft is het een onderdeel van hun leven. Wie zijn wij omdat te veroordelen.
rissa schreef:Absoluut, ik ook. Maar ik zie niet hoe je onderdrukt kan worden doordat iemand anders in een burka loopt.
Whiz schreef:Ronnie26 schreef:Engels vind ik anders.. engels is een taal die ze over de hele
wereld bijna spreken.
En toch is dat nog niet de grootste wereld taal!
Lusitana schreef:Laten we nou niet vallen over hoe iemand een gekleurd persoon noemt, want daar zijn door de jaren heen heel wat namen voor geweest. We weten allemaal wat ze bedoeld en als we het over "witten" hebben zijn de blanken ook niet ineens beledigd...
Ronnie26 schreef:Ronnie26 schreef:Engels vind ik anders.. engels is een taal die ze over de hele
wereld bijna spreken.
Dat zeg ik toch ook niet....