Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Marchador

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:04

Ik stem op de partij voor de dieren..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:39

mmm, niet moeilijk om in de wao tegenwordig WIA te komen?
lol
dat is dus verre van makkelijk deze dagen
trust me , ben there, done that
aint pretty

heb net het hele program van de CU doorgespit ...
en vind het echt jammer dat ik door een paar onoverkomelijke meningsverschillen niet op ze ga stemmen

(abortus en euthanasie, drugsbeleid, defensie degne die me nu even snel te binnen schieten er waren er nog twee)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:24

Ik ga denk ik voor SP, ik ben meestal een GroenLinks voorstander...
Maar naar omstandigheden, stem ik dit keer waars. SP (maar weet het nog niet 100% zeker)
Het lijkt me iig wel wat als ze een cabinet kunnen vormen zonder de VVD, CDA d'r uit zal waars. lastig worden Knipoog maar alst aan mij lag Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:33

Iedereen mag stemmen, dus het ligt gelukkig niet alleen aan jou, compleet links cabinet zie ik dan weer niet zitten, Ik hoop dat er veel mensen gaan stemmen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 00:36

Ik zeg ook alleen maar dat me dat wat lijkt...
En mijn politieke voorkeur gaat idd uit naar links. Dus ja, dat zie ik wel zitten, maar idd zoals je zegt zijn er meer mensen in Nederland, dus we zullen het toch echt nog even moeten afwachten Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 03:33

Ik twijfel nog tussen PvdA en SP, maar ik dénk dat het PvdA gaat worden. Ga me de komende tijd eerst nog even verdiepen in het 1 en ander.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:42

Nadya schreef:
en dan heb ik het over oudere mensen, geen jongeren, want ik ken geen jongeren met een bijstandsuitkering. Wel WAO of WW, maar dan zitten er hele verhalen aan vast), kunnen echt geen manege of paarden betalen, hoor. Zelfs geen kopje koffie. Ik woon in het Gooi, de Randstad dus en het is hier niet bepaald goedkoop (wonen/gemeentelijke lasten etc.).

poeh poeh... ik heb het dus wel over jongeren en ik kom uit de randstad.
Over de ouderen hoor je mij niks zeggen en als het terecht is hoor je mij ook niks zeggen, maar er zitten er naar mijn idee veel te veel onterecht.
En wat psychische problemen betreft.. tuurlijk zijn er mensen die er helemaal doorheen zitten en dat is vreselijk voor die mensen, die mensen lijden onder de misbruikers, maar je kan tegenwoordig ook niks meer tegen mensen zeggen op het werk of ze hebben een "psychisch" probleem
waardoor ze in iedergeval weer maanden thuis kunnen zitten, die lui moeten ze een schop onder de kont geven.(Psychische problemen zijn moeilijk in te schatten voor instanties)
Maar het is wel erg dat de mensen die het wel nodig hebben moeten straffen voor de misbuikers.
En ik denk eerder dat dit een groter probleem in de randstad is dan waar dan ook. (dichter bevolkt)
Misschien had ik duidelijker moeten zijn.

Om terug te komen op de ouderen;
mijn omaatje van 94 in de stad kan ook niet rond komen, gelukkig heeft zij familie die haar helpt, maar er zijn zat ouderen die dat niet hebben en dat is vreselijk, die mensen hebben tijdens en na de oorlog keihard gevochten voor onze luxe en die worden nu uitgemolken en dat is vette schande!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:50

Ik vind het serieus moeilijk! Misschien Wilders, of Mark Rutte, of Partij voor de dieren. Maar geen CDA, PVDA of iets christelijks in elk geval! Aan de ene kant ben ik wel voor rechts, maar ik wil echt dat de dieren en het milieu niet vergeten worden! Dus misschien toch maar de Partij voor de dieren.... Tong uitsteken
Uit de stemwijzer kwam trouwens 1NL naar voren maar die partij ken ik helemaal niet!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:59

SP omdat dat het meest aansluit bij mij persoonlijke standpunten. Wilde eerst strategisch PvdA stemmen, maar vind Bos in de media toch wat tegenvallen. Blijf dus maar gewoon bij de SP Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:19

Grappig dat er zoveel mensen op sp willen stemmen. Ben benieuwd hoeveel mensen nog kunnen blijven paardrijden/ een eigen paard kunnen hebben als sp aan het regeren is! Als we het van die circa 20.000 rijken in Nederland moeten hebben, lijkt het me duidelijk dat het geld vooral weer bij de middensector vandaan moet komen! De mensen die nu nog een eigen paard kunnen betalen ja!

En geloof me er zijn nog veeeeeel misstanden wat betreft de ziektewet! Er sluizen veel mensen die niet ziek zijn toch door al die keuringen heen hoor! En mijn bron daarvoor is mijn schoonvader die arbeidsdeskundige is en mensen moet beoordelen die bij zijn 'collega's ' zijn geweest. Nee er gaat daar nog veel mis!

Hoe staan de links stemmers tegenover het asielbeleid? Met het feit in het achterhoofd dat onder Verdonk dit jaar de meeste asielzoekers een verblijfsvergunning hebben gekregen??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:28

@annepanne: het is natuurlijk niet zo dat de SP alléén zou regeren en het is sowieso maar afwachten of het een coalitiepartij zal zijn. Maar waarom zouden we massaal onze paarden moeten verkopen als de SP "aan de macht komt"?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:29

volgens stemwijzer moet ik vvd stemmen.......

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:31

Ik denk dat je moet stemmen waar je je goed bij voelt. Ik ben zelfstandig ondernemer en zou in theorie dus nooit links "mogen" stemmen. Nou, er kan veel gebeuren, maar VVD of CDA zal niet mijn stem krijgen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:42

chevax schreef:
@annepanne: het is natuurlijk niet zo dat de SP alléén zou regeren en het is sowieso maar afwachten of het een coalitiepartij zal zijn. Maar waarom zouden we massaal onze paarden moeten verkopen als de SP "aan de macht komt"?

Iedereen moet toch gelijk zijn? Kost een hoop geld wat niet door de overheid betaald gaat worden! Drie keer raden waar het dan wel vandaan moet komen! De modale verdiener zal het meeste wel weer moeten trekken! En hoeveel geld hou je dan nog voor hobby's over? Denk dat het leven goed duur gaat worden!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:01

Ik denk dat je je eerst in programmapunten moet verdiepen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:13

Nadya schreef:
@Lovely1, dat vind ik een hele domme opmerking. Psychische problemen kunnen heel erg zijn. Blijkbaar weet jij daar vrij weinig van, anders zou je nooit zo'n opmerking maken. Echt belachelijk!!! Boos!

Psychische problemen... praat me er niet over en ik weet dondersgoed wat het is..
En als je goed leest schrijf ik psychische problemen tussen aanhalingstekens... daarmee wil ik zeggen dat er dus mensen zijn met
zogenaamde psychische problemen of lichte psychische problemen die zichzelf al snel "zielig" vinden. (Lees mijn familie)...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:13

dat denk ik ook
Ik vind de standpunten van wilders het beste bij mij passen.
nu nog maar kijken en hopen dat hij ze waar kan maken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:04

annepanne schreef:
Grappig dat er zoveel mensen op sp willen stemmen. Ben benieuwd hoeveel mensen nog kunnen blijven paardrijden/ een eigen paard kunnen hebben als sp aan het regeren is! Als we het van die circa 20.000 rijken in Nederland moeten hebben, lijkt het me duidelijk dat het geld vooral weer bij de middensector vandaan moet komen! De mensen die nu nog een eigen paard kunnen betalen ja!

En geloof me er zijn nog veeeeeel misstanden wat betreft de ziektewet! Er sluizen veel mensen die niet ziek zijn toch door al die keuringen heen hoor! En mijn bron daarvoor is mijn schoonvader die arbeidsdeskundige is en mensen moet beoordelen die bij zijn 'collega's ' zijn geweest. Nee er gaat daar nog veel mis!

Hoe staan de links stemmers tegenover het asielbeleid? Met het feit in het achterhoofd dat onder Verdonk dit jaar de meeste asielzoekers een verblijfsvergunning hebben gekregen??

Amen. Knipoog

Ik stem altijd CDA of VVD, en dat zal deze keer niet anders zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:20

annepanne schreef:

Ach... een paar mensen minder een eigen paard, maar een heleboel meer mensen een dagelijkse hap te eten en een dak boven het hoofd. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Dan moeten die collega's van jou vader eens kwalitatief beter gaan keuren, in plaats van kwantitatief.
De onderzoeken die ze doen zijn namelijk kwalitatief gewoon slecht... echt zieken weten ze ergens op te pakken, niet echt zieken glippen er doorheen.

Ja... Verdonk heeft veel verblijfsvergunningen afgegeven, ze heeft ook inmiskenbare grove fouten gemaakt.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:24

Aimee schreef:
Ach... een paar mensen minder een eigen paard, maar een heleboel meer mensen een dagelijkse hap te eten en een dak boven het hoofd. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Als ik ergens hard voor werk dan wil ik graag mijn hobby behouden, evenals veel mensen met mij! En vooral niet betalen voor mensen die te beroerd zijn om te werken!! Als je ziek bent dan moet er een goede regeling voor komen oke! Maar kijk eerst waar je teveel uitgeeft voor er bezuinigt of verhoogd wordt.

Aimee schreef:
Dan moeten die collega's van jou vader eens kwalitatief beter gaan keuren, in plaats van kwantitatief.
De onderzoeken die ze doen zijn namelijk kwalitatief gewoon slecht... echt zieken weten ze ergens op te pakken, niet echt zieken glippen er doorheen.

Ten eerste is het mijn schoonvader, goed gelezen!! Die collega's moeten dus beter gecontroleerd worden! Er gaat daar veel (belasting)geld verloren, laat ze daar eens naar kijken!

Aimee schreef:
Ja... Verdonk heeft veel verblijfsvergunningen afgegeven, ze heeft ook inmiskenbare grove fouten gemaakt.

Vertel! wil wel wat inmiskenbare fouten horen!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:27

wat is die andere site dan stemwijzer.nl?

dan kan ik ook daar nog even kijken Tong uitsteken

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:29

Staat op een van de eerste paginas Vork

Volgens mij www.kieskeurig.nl of iets!

Edit: Ow nee dat is hem niet!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:40

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:47

Ik had zelf iets met de VVD, maar ik deed die stemwijzer en doen kwam VVD helemaal onderaan te staan en bovenaan SP met op de voetgevolgd PvdD. En volgens vvd.nl komt mijn mening voor 60% overeen met de hunne. Verward Beetje vreemd. Dingen die ik belangrijker vind komt niet overeen met het SP, dus ik denk niet dat het de SP wordt.

En volgens de kieskompas is het de ChristenUnie Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-11-06 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:49

volgens stemwijzer moet ik wilders stemmen.

nou nog even kieskompas Tong uitsteken