Arnoud schreef:Aanstellen is ook een vak
Daar hangt dit topic van aan elkaar. Allemaal aanstelleritus.
Wanneer komen de mensen aan bod die bij hun avondeten een glaasje wijn drinken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arnoud schreef:Aanstellen is ook een vak
terorita schreef:kom niet aan mijn rosé
Arnoud schreef:Dit topic gaat niet over drank, begin dan maar een andere, doe ik ook weer mee.
Ik vind wel dat veel roker altijd weer met dezelfde egoistische reactie komen. (zei ik ongenuanceerd) Wat is dat toch met een sigaret, dat rokers gelijk zo vel reageren als een ander last van hun heeft en daar wat van zegt.
Overigens, drankmisbruik ben ik ook op tegen, maar daar gaat het nu niet om.
terorita schreef:ze hebben er wel last van ook als je bij een bus hokje staat
terorita schreef:ook niet maar houd wel je raampje dicht als je in de buurt komt van een bushokje
wie weet staat je toekomstige baas daar wel
Arnoud schreef:Verder denk ik niet in hokjes, maar ik wil een punt duidelijk maken dat rokers andemans leven en de maatschappij enorm beinvloeden. Zoals ik al zei kan een astmapatient al last hebben van een roker op het station of een bushokje of van de rokende buurman. Kijk ik naar mezelf, tja, ik vind het niet lekker als ik sta te douchen en ik ruik mijn rokende bovenbuurman. Over de zorgkosten maar niet te spreken.
Extra ervoor verzekeren als je rookt vind ik een goede en nee, dit wordt echt niet verrekend met het loon, aangezien ieder zelf kiest te roken of niet en het zou ook discriminatie zijn tegenover niet rokers. Roken kost geld, maar dat is wel voor de gebruiken en niet voor de maatschappij (of werkgevers)
Karl66 schreef:Je zou een punt hebben als de extra ziektekosten van de rokers hoger zouden zijn dan de accijns die ze betalen.
Quellian schreef:Ik snap het punt niet zo wat betreft de zorgkosten. De kosten zouden hoger zijn, maar de levensverwachting ook korter. Een niet roker doet er alleen wat langer over om flink kosten te maken.
Arnoud schreef:Quellian schreef:Ik snap het punt niet zo wat betreft de zorgkosten. De kosten zouden hoger zijn, maar de levensverwachting ook korter. Een niet roker doet er alleen wat langer over om flink kosten te maken.
Dat rekentrukje het ik al vaker gehoord, maar kortere levensduur weegt niet op tegen de zorgkosten van de slechte leefgewoonte, dat is al uit diverse studies gebleken.9Anders zou men roken wel stimuleren)
Arnoud schreef:Ik blijf erbij dat een werkgeven niet voor een deel van de kosten van het roken hoeft op te draaien
Arnoud schreef:
. Gewicht, goed dat je er over begint, iemand met een overgewicht door teveel eten i.p.v. een medische oorzaak, vormt ook door eigen toedoen een gezondheids risico.