Fitzroy schreef:En jij werkt net zo hard als jouw eigen directeur?
Dat maak je mij niet wijs....
Klopt, ik werk idd veel harder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wanneer bedenken mensen nu eens dat die mensen die meer verdienen ook veel meer belasting betalen en er keihard voor werken.
Fitzroy schreef:Tuurlijk
Quellian schreef:Fitzroy schreef:Tuurlijk
De mede directeur is het me me eens hoorMaar dat doet er verder niet toe. Ik vind het belachelijk dat er zulke bedragen omgaan in loondienst. Daar mogen ze van mij naar kijken en flink korten.
Schimmelig schreef:Quellian schreef:
De mede directeur is het me me eens hoorMaar dat doet er verder niet toe. Ik vind het belachelijk dat er zulke bedragen omgaan in loondienst. Daar mogen ze van mij naar kijken en flink korten.
Fitzroy schreef:Tuurlijk
*edit * voor Sarabande: mensen die dag en nacht (bij wijze van spreken) met het bedrijf bezig zijn en waar het niet stopt om 5 uur.
sarabande schreef:Fitzroy schreef:Tuurlijk
*edit * voor Sarabande: mensen die dag en nacht (bij wijze van spreken) met het bedrijf bezig zijn en waar het niet stopt om 5 uur.
En dat doen alle bazen volgens jou, nou vergeet het maar hoor.
Wij met ons eenmans bedrijfje werken vaak harder dan de baas van een kantoor. Wij krijgen geen gigantische bonussen, maar klagen ook niet.
Fitzroy schreef:Waarom blijft jullie bedrijf een eenmanszaakje.
Bealy schreef:Ik ben absoluut niet tegen inkomensverschillen. Er moet toch een soort van incentive zijn waardoor mensen gestimuleerd worden. Het 'harde werken' waar jullie het hier over hebben vind ik maar een moeilijk, ondefinieerbaar begrip. Hoe bepaal je dat? Ik zou eerder zeggen dat inkomensverschillen te maken hebben met verantwoordelijkheden. Als manager of als directeur heb je bijvoorbeeld veel meer verantwoordelijkheden dan iemand op operationeel niveau. Logisch dat je dat terug ziet in je salaris
Ik ben echter wel tegen excessieve inkomens- en salarisverschillen. En tegen oprotpremies, enorme ontslagvergoedingen etcetera. Wat denken we bijvoorbeeld van een ontslagvergoeding voor een manager van 969.000 Euro? Let wel; een ontslagvergoeding. Zo goed zal hij zijn werk dus wel niet gedaan hebben.
De gedragscode Tabaksblat was een goed begin en klinkt leuk, maar in de praktijk blijkt het toch weinig uit te halen.
ruiterinrust schreef:Jij bedoelt Philomenia Bijlhout denk ik. Dat was idd wel een erg extreem geval, geloof dat ze nadien de wachtgeldregeling voor politici ook hebben aangepast.
Babsiej schreef:Het is toch logisch dat je niet iedereen hetzelfde kan geven ?
Iemand die lang en veel heeft gestudeerd heeft zelf geinvesteerd in zijn/haar toekomst en dus logisch dat ie meer verdiend.
Ik vind ook niet dat die mensen meer gekort moeten worden voor de armere.
Er zijn genoeg mogelijkheden hier voor mensen die minder goed verdienen en daar betalen we met zijn alle al voor, wil niet nog meer betalenvoor die mensen.
Mijn vriend en ik dragen samen per maand 1600 euro af van ons loon, lijkt me toch wel redelijk genoeg?