Kabinet is gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Kabinet is gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:01

Fitzroy schreef:
En jij werkt net zo hard als jouw eigen directeur?
Dat maak je mij niet wijs....

Klopt, ik werk idd veel harder Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:02

Fitzroy schreef:
En jij werkt net zo hard als jouw eigen directeur?
Dat maak je mij niet wijs....
Wanneer bedenken mensen nu eens dat die mensen die meer verdienen ook veel meer belasting betalen en er keihard voor werken.

Wat is jouw definitie van hard werken???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:02

Tuurlijk Dromen

*edit * voor Sarabande: mensen die dag en nacht (bij wijze van spreken) met het bedrijf bezig zijn en waar het niet stopt om 5 uur.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:03

Fitzroy schreef:
Tuurlijk Dromen

De mede directeur is het me me eens hoor Haha! Maar dat doet er verder niet toe. Ik vind het belachelijk dat er zulke bedragen omgaan in loondienst. Daar mogen ze van mij naar kijken en flink korten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:04

Een eigen baas, komt vaak eerder opdagen dan zijn personeel en gaat later weg. Werkt gemiddeld (i guess) zo'n 70 uur per week. Neemt alle risico's van dien, etc.

Een werknemer werkt op vaste tijden, heeft weinig risico's in vergelijking met de baas, etc. Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:05

Quellian schreef:
Fitzroy schreef:
Tuurlijk Dromen

De mede directeur is het me me eens hoor Haha! Maar dat doet er verder niet toe. Ik vind het belachelijk dat er zulke bedragen omgaan in loondienst. Daar mogen ze van mij naar kijken en flink korten.

Dan dwing je mensen om allemaal zelfstandig te gaan om op hoger financieel niveau te komen, maar niet iedereen is het ondernemen in de wieg gelegd... Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:06

Schimmelig schreef:
Quellian schreef:

Dan dwing je mensen om allemaal zelfstandig te gaan om op hoger financieel niveau te komen, maar niet iedereen is het ondernemen in de wieg gelegd... Lachen
[/quote]

Ik heb het hier niet over een zelfstandige, maar nog steeds over loondienst. Zelfde geval als de NUON-directeur.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:07

Ja, dat bedoel ik. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:08

Fitzroy schreef:
Tuurlijk Dromen

*edit * voor Sarabande: mensen die dag en nacht (bij wijze van spreken) met het bedrijf bezig zijn en waar het niet stopt om 5 uur.

En dat doen alle bazen volgens jou, nou vergeet het maar hoor.

Wij met ons eenmans bedrijfje werken vaak harder dan de baas van een kantoor. Wij krijgen geen gigantische bonussen, maar klagen ook niet.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:11

sarabande schreef:
Fitzroy schreef:
Tuurlijk Dromen

En dat doen alle bazen volgens jou, nou vergeet het maar hoor.

Wij met ons eenmans bedrijfje werken vaak harder dan de baas van een kantoor. Wij krijgen geen gigantische bonussen, maar klagen ook niet.

Misschien de verkeerde branche gekozen? Niet overal zijn vetpotten te halen natuurlijk Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:07

Waarom zou je een hoop extra oliebol op je willen nemen als je daar niet voor betaald krijgt?

En wat het harde werken betreft, ik heb altijd geleerd dat je een resultaatverplichting hebt, geen inspanningsverplichting.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:27

Dan ga ik waarschijnlijk met de verkeerde mensen om, Sarabande.
Alle mensen die ik ken en hogere functies hebben werken zich uit de naad.
Waarom blijft jullie bedrijf een eenmanszaakje?
Het bedrijf van mijn man is in de tijd dat hij er nu zit gegroeid van 15 man personeel naar 50 man, in het hoogseizoen zelfs 250 man personeel. En dat gebeurt allemaal door keihard werken van de directie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:07

Fitzroy schreef:
Waarom blijft jullie bedrijf een eenmanszaakje.

Omdat een bewuste keuze is.

Het bedrijf is van jouw man ???.
Mijn zoon is ook een eenmansbedrijf begonnen en werkt zich uit de naad, hij heeft ook veel succes en nu na een paar maanden al een behoorlijke omzet, maar ook hij gaat niet naar meer mensen groeien, dat brengt de aard van het bedrijf mee.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:28

Een directeur is wel afhankelijk van personeel. Het personeel zorgt in grote mate voor de omzet.
Bij een eenmanszaak heb je alles zelf in de hand en zullen er meestal meer uren worden gemaakt.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:47

Ik ben absoluut niet tegen inkomensverschillen. Er moet toch een soort van incentive zijn waardoor mensen gestimuleerd worden. Het 'harde werken' waar jullie het hier over hebben vind ik maar een moeilijk, ondefinieerbaar begrip. Hoe bepaal je dat? Ik zou eerder zeggen dat inkomensverschillen te maken hebben met verantwoordelijkheden. Als manager of als directeur heb je bijvoorbeeld veel meer verantwoordelijkheden dan iemand op operationeel niveau. Logisch dat je dat terug ziet in je salaris

Ik ben echter wel tegen excessieve inkomens- en salarisverschillen. En tegen oprotpremies, enorme ontslagvergoedingen etcetera. Wat denken we bijvoorbeeld van een ontslagvergoeding voor een manager van 969.000 Euro? Let wel; een ontslagvergoeding. Zo goed zal hij zijn werk dus wel niet gedaan hebben. Knipoog

De gedragscode Tabaksblat was een goed begin en klinkt leuk, maar in de praktijk blijkt het toch weinig uit te halen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:51

Bealy schreef:
Ik ben absoluut niet tegen inkomensverschillen. Er moet toch een soort van incentive zijn waardoor mensen gestimuleerd worden. Het 'harde werken' waar jullie het hier over hebben vind ik maar een moeilijk, ondefinieerbaar begrip. Hoe bepaal je dat? Ik zou eerder zeggen dat inkomensverschillen te maken hebben met verantwoordelijkheden. Als manager of als directeur heb je bijvoorbeeld veel meer verantwoordelijkheden dan iemand op operationeel niveau. Logisch dat je dat terug ziet in je salaris

Ik ben echter wel tegen excessieve inkomens- en salarisverschillen. En tegen oprotpremies, enorme ontslagvergoedingen etcetera. Wat denken we bijvoorbeeld van een ontslagvergoeding voor een manager van 969.000 Euro? Let wel; een ontslagvergoeding. Zo goed zal hij zijn werk dus wel niet gedaan hebben. Knipoog

De gedragscode Tabaksblat was een goed begin en klinkt leuk, maar in de praktijk blijkt het toch weinig uit te halen.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ja Nog een belachelijke regeling: het wachtgeld voor politici. Zoals dat mens van de LPF(hoe heette ze ook alweer, die Surinaamse), die niog geen dag in de Kamer zat toen haar dubieuze verleden uitkwam, maar wel een riante vergoeding ontvangt. Belachelijk!

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:29

Jij bedoelt Philomenia Bijlhout denk ik Haha!. Dat was idd wel een erg extreem geval, geloof dat ze nadien de wachtgeldregeling voor politici ook hebben aangepast.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:31

ruiterinrust schreef:
Jij bedoelt Philomenia Bijlhout denk ik Haha!. Dat was idd wel een erg extreem geval, geloof dat ze nadien de wachtgeldregeling voor politici ook hebben aangepast.

Die was het ja. Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:13

Wachtgeld regelingen zijn er voor diverse ambtenaren hoor.
Het is niet alleen voor kamerleden.

Maar schandalig is het wel.
Het is nu eenmaal zo dat de heren en dames in Den Haag eerst goed voor zichzelf en andere ambtenaren zorgen, het gewone volk zal het toch wel betalen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:50

Het is toch logisch dat je niet iedereen hetzelfde kan geven ?

Iemand die lang en veel heeft gestudeerd heeft zelf geinvesteerd in zijn/haar toekomst en dus logisch dat ie meer verdiend.
Ik vind ook niet dat die mensen meer gekort moeten worden voor de armere.

Er zijn genoeg mogelijkheden hier voor mensen die minder goed verdienen en daar betalen we met zijn alle al voor, wil niet nog meer betalenvoor die mensen.

Mijn vriend en ik dragen samen per maand 1600 euro af van ons loon, lijkt me toch wel redelijk genoeg? Clown

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:03

Ik lag compleet in een deuk dat het kabinet viel......hoe dom zijn ze in Den Haag?

Waar gaat het nu eigenlijk om?
Ayaan, ja je weet wel die troel die over alles gelogen heeft....maar dan ook over alles....

Dom66 heeft nu echt hun ware aard laten zien, waarom?

Simpel:

Tom de Graaf vertrok toen zijn gekozen burgemeester er niet kwam, dat was al een kabinets-crisis waard!
Die andere knakker (ben z'n naam effe kwijt) wou een regerings-crisis maken van het gedoe in Afganistan, ja dat was ook een val waard!
Nu Luizewies van der Laan, over Ayaan?

Waar slaat dat op?

Een crisis over iemand die liegt en bedriegt? Slaat toch echt nergens op?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:20

Nou zoals het er uitziet krijgen we 22 november verkiezingen en een missionair kabinet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:55

Babsiej schreef:
Het is toch logisch dat je niet iedereen hetzelfde kan geven ?

Iemand die lang en veel heeft gestudeerd heeft zelf geinvesteerd in zijn/haar toekomst en dus logisch dat ie meer verdiend.
Ik vind ook niet dat die mensen meer gekort moeten worden voor de armere.

Er zijn genoeg mogelijkheden hier voor mensen die minder goed verdienen en daar betalen we met zijn alle al voor, wil niet nog meer betalenvoor die mensen.

Mijn vriend en ik dragen samen per maand 1600 euro af van ons loon, lijkt me toch wel redelijk genoeg? Clown

Laten we eerst die achtelijke bonussen maar eens afschaffen. Hoeveel was die bonus voor Essent topman ook al weer? 1 miljoen per jaar toch? Clown Kijk en dan die snoepbaantjes zoals raad van commissarissen e.d. die brengen wel wat op voor koffiepraatjes bij elkaar. Laten we de nevenbaantjes van de ministers maar eens aanpakken. Hoevelen moeten niet ondertekenen dat ze geen andere betaalde werkzaamheden naast hun huidige baan mogen hebben omdat dat het belang schaadt van hun huidige baan, ten koste van de inzet gaat? Het gewone gepeupel is daar kennelijk te dom voor.

Babsiej, dan nog hopen dat dat bedrag van jullie netjes wordt besteedt, maar daar zijn we ook al achter dat daar veel te makkelijk meer wordt rondgesprongen. Rijden er nog mensen langs die geweldige carpoolstrook? Nou ikke laatst sje, mooi hoor die slagboom en lege baan.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:22

Je vergeet de lokale politiek.
Als een wethouder stopt krijgt hij of zij ook 4 jaar wachtgeld.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:47

Maar wat heeft nu eigelijk het bedrijfsleven en bonussen met politiek te maken?
Ik zie het verband even niet met de val van het kabinet. Clown