Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:32

Citaat:

Imaudy schreef:
Die hond maak je zo niks duidelijk! Je maakt hem onbetrouwbaar.
Je moet je voorstellen dat je ergens loopt en dat je plotseling een schop krijgt

Als ik op verboden terrein loop, loop ik de kans straf te krijgen... de hond dus ook...

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:33

als je dat op wederzijds respect zou doen , betekend et dat iedereen gelijk is, dat is niet zo in een roedel

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:34

avanoort schreef:
we hebben het hier over een roedel hoor, een rangorde die bepaald moet worden

Maar dat kan ook bereikt worden door wederzijds respect.

avanoort

[/quote]

Als ik op verboden terrein loop, loop ik de kans straf te krijgen... de hond dus ook...[/quote]

EENS!

050206051012

imaudy schreef:
Je moet je voorstellen dat je ergens loopt en dat je plotseling een schop krijgt

Besef ik meteen dat ik daar niets te zoeken heb

Hoe zou jij het aanpakken dan? Op je knieen smeken of hij de kamer wil verlaten?

avanoort

Re:

nee want dan is iedereen gelijk en dat is niet zo in een roedel

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:35

@ vanessa: de definitie van wederzijds respect is voor mij: ik behandel de hond goed, hij mij, ik zie de hond als huisdier, maar hij ziet mij als BAAS... ja, dan is wederzijds respect super!

Vanessa24

Re:

Nee dat is niet waar, je kunt ook respect hebben voor je baas terwijl hij echt wel boven je staat.
Dat is in het dagelijkse leven toch ook zo voor ons?
Wij hebben (als het goed is) respect voor onze ouders, baas en andere mensen die boven je staan. En (als het goed is) hebben zij ook respect voor jou.

avanoort

Re:

degene die onderaan in de roedel staat, eet als laatste en als dat betekend dat er weinig eten over is, dan is dat zo, en DAT is geen wederzijds respect!!!

050206051012

Re:

Mensen, ik vond het gezellig, maar ik ga ff werken

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:36

door_ schreef:
@ imaudi: nee, het is de beste manier om de hond te leren begrijpen dat de babykamer off limits is en hij dat in zn kop moet knopen!

Als jij echt van plan bent dit te doen, dan kan je je hond beter wegdoen. Op deze wijze neem je veel risico.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:36

Laten we het dan zo eens stellen. Stel je respecteerd je collega's net zoals je hond. Je denkt toch niet dat je collega's dan respect gaan opbrengen naar jouw toe? Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?
Ik kan er echt niet bij dat er volgens jouw geen wederzijds respect moet zijn tussen de relatie mens-dier. Is dat dier dan voor jouw echt niet meer als een ding op 4poten?

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:37

Vanessa24 schreef:
Nee dat is niet waar, je kunt ook respect hebben voor je baas terwijl hij echt wel boven je staat.
Dat is in het dagelijkse leven toch ook zo voor ons?
Wij hebben (als het goed is) respect voor onze ouders, baas en andere mensen die boven je staan. En (als het goed is) hebben zij ook respect voor jou.

ik reageer hier trouwens op avanoor.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:38

Citaat:
Elke schreef:Laten we het dan zo eens stellen. Stel je respecteerd je collega's net zoals je hond. Je denkt toch niet dat je collega's dan respect gaan opbrengen naar jouw toe? Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?
Ik kan er echt niet bij dat er volgens jouw geen wederzijds respect moet zijn tussen de relatie mens-dier. Is dat dier dan voor jouw echt niet meer als een ding op 4poten?

Mijn collega's...t woord zegt het al... die staan gelijk met mij in de rangorde.... mijn baas staat hoger en heeft het recht mij op mn donder te geven als ik iets niet god doe, mijn collega's niet...

Daarom staat de baby dus hoger dan de hond...
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

avanoort

Re:

He ja, even je baas en je familie vergelijken met de relatie met je hond, en DAT is dus de fout die deze mensen ook gemaakt hebben. hoe triest het ook is.

050206051012

Re:

Elke86 schreef:
Laten we het dan zo eens stellen. Stel je respecteerd je collega's net zoals je hond. Je denkt toch niet dat je collega's dan respect gaan opbrengen naar jouw toe? Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?

Collega = mens = zelfde in rang

Hond = dier = onderaan in rang

Wát snap je niet?

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:40

Elke86 schreef:

Ten eerste, mensen niet vergelijken met honden en ten tweede:
we hebben het over honden en niet over andere dieren, ik ben de roedelleider en behandel hem ook zo. Dat is het verschil.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:40

Quellian schreef:
imaudy schreef:

Besef ik meteen dat ik daar niets te zoeken heb

Hoe zou jij het aanpakken dan? Op je knieen smeken of hij de kamer wil verlaten?

Misschien kun je eens een hondenboek lezen ofzo

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:42

en dat is wat ik probeer te zeggen, een roedelleider ben je niet op basis van respect, maar op basis van leiderschap en ja dat kan in sommige situaties ten koste gaan van respect ja.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:42

Stel je baas behandeld je met absoluut niets van respect, ga jij hem dan nog respecteren??

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:43

Elke86 schreef:
Stel je baas behandeld je met absoluut niets van respect, ga jij hem dan nog respecteren??

dan zoek ik een andere baas

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:44

@ Elke: nee, maar dat geeft niet, hij is mijn baas, en verwacht van mij geen respect maar het opvolgen van zijn orders...

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:45

Hij verwacht dat misschien niet ,maar ga je altijd even vrolijk en vriendelijk tegen hem blijven dan? Dat is net hetzelfde als bij baas-hond relatie .

Anoniem

Re:

terorita schreef:
Elke86 schreef:

dan zoek ik een andere baas

Zie je het al voor je? Hond met een plunjezak die je zijn ontslag brief in je handen duwt met de mededeling TOT ZIENS, ik zoek een andere baas...

Doe even realistisch!

avanoort

door_ schreef:
@ Elke: nee, maar dat geeft niet, hij is mijn baas, en verwacht van mij geen respect maar het opvolgen van zijn orders...

Juist en als goede baas geef je hem dan respect door een goede verzorging, op tijd uitlaten etc.