Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:27

CGJ12 schreef:
MissJ schreef:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag he.
Wat is er nou zo geweldig aan Ayaan?

Op één of andere

vage site
las ik deze briljante vondst..........

"clit weg = kruis tocht"

(ik geef toe, het is best grof, maar anno 2006 moet dit kunnen)

Nou vind ik het niveau op geenstijl vaak wat hoger, maar dit is werkelijk een nominatie voor ikweetnietwaarmijnkontgatzit uitspraak 2006. Wat voegt dit toe aan de discussie? Echt zo onwijs hard, ik val gewoon van verbazing achterover. Maar dit toont wel een type intellectuele ontwikkeling aan

Ontopic: Ayaan heeft nooit een geheim gemaakt van de manier waarop ze Nederland is in gekomen. Ik heb het idee dat ze leidt onder trauma's.

Maar Verdonk, wat een buikglijder was dat gisternacht zeg. Vraag me af hoe lang ze nog haar hoofd boven water gaat houden...

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:04

Verdonk heeft gewoon een adempauze ingelast met haar toezegging. Want wat heeft ze nu werkelijk toegezegd? Ze heeft alleen toegezegd dat ze gaat onderzoeken of er mogelijkheden zijn om AHA aan een geldig Nederlands paspoort te helpen.
Over de uitslag van dat onderzoek staat nog helemaal niets vast, ook niet of die mogelijkheden gebruikt gaan worden.
Ik denk dat Rita uitgekookt genoeg is om op deze manier de hele VVD als marionetten aan een touwtje te krijgen.
Ze zit nu een beetje in de positie om eisen te stellen. 'Geen lijsttrekker? Geen paspoort.'

Selena123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:07

Mijn economie leraar zei ( omdat ik het vroeg in de klas ) dat Hirsi ali nog best wel rijk was toen ze hier kwam ( omdat ze toch een opleiding heb moeten volgen om in de politiek te komen ) dat ze dat dus al in haar eigen land had gedaan... spreken nou weer twee verhalen elkaar tegen of wat ?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:11

Ik heb niet alles gelezen.....maar alles wel gehoord via Marreke

Laat ik mijn mening maar weer eens geven, altijd goed voor een goede discussie.

Ten eerste, Verdonk heeft weeral gelijk, zij is immers niet degene die gelogen heeft, Ali heeft dat wel.
Ok kan een beetje laat of vroeg zijn, maakt niet uit en neen ook niet of Verdonk een vermoeden had of niet.

Ten tweede, de Tweede Kamer is volledig verkeerd, het wel of niet geldig zijn van zoiets is iets voor de RECHTER, niet voor de Tweede Kamer om te beslissen.....weet je nog Taida? Was ook de Rechter.

Ten derde, de VVD heeft zich volledig m.u.v. Verdonk belachelijk gemaakt, eigenlijk alle kamerleden, iemand die de politiek nog serieus neemt?
Denk het niet!

Ten vierde, als ik Verdonk was geweest met de aanval van haar eigen partij had ikzelf de funktie van minister neer gelegd en me aangesloten bij de LPF.
Jazeker, bij de LPF, Pim Fortuin indertijd stond voor duidelijkheid en gelijkheid, Verdonk ook, ze zou beter de VVD verlaten (die gaan toch naar de kloten door hun eigen geleuter) en overstappen.
Want Verdonk past prima in de LPF en het zou me niet verbazen als de LPF met Verdonk weer de partij zou worden die het ooit moest worden.

Ten vijfde, D66 Pechtold had gelijk, de politiek is een smerige boel.....verdorie, hij werd ook terug gefloten....

Den Haag geloofwaardig? No way.....

Selena123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:26

dit schrijft wikipedia over " het " gebeuren

16 mei - VVD-prominente Ayaan Hirsi Ali maakt bekend terug te treden als Tweede Kamerlid. Ze zal in september gaan werken voor het American Enterprise Institute in de Verenigde Staten. De Tweede Kamer houdt vervolgens een langdurig spoeddebat hierover met VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken.

hum zou ze uiteindelijk toch nog blijven - _-'

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:32

Selena123 schreef:
dit schrijft wikipedia over " het " gebeuren

16 mei - VVD-prominente Ayaan Hirsi Ali maakt bekend terug te treden als Tweede Kamerlid. Ze zal in september gaan werken voor het American Enterprise Institute in de Verenigde Staten. De Tweede Kamer houdt vervolgens een langdurig spoeddebat hierover met VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken.

hum zou ze uiteindelijk toch nog blijven - _-'

Ik heb die ook gelezen, en er staat nog veel meer in......zoals Ali bv de schuilplaats van haar en Wilders heeft vrijgegeven....
Ze heeft niet alleen Theo van Gogh vermoord, maar bovendien Wilders in extra gevaar gebracht.
Politiek gezien heeft ze NIETS gedaan, behalve bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten.
Het enige wat ik met haar zou doen, is op het vliegtuig naar Somalie waar ze claimed vandaan te komen.....en als dat niet gaat.....simpelweg opsluiten en aanklagen wegens valsheid in geschriften en oproepen tot haat jegens bevolkingsgroepen.
Ze is volledig gestoord, en doet alles om haar "doel?" te bereiken, die gaat over lijken!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:47

ze handelen ook bij 'standaard' mensen zo, dus ook bij haar..
en terecht!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:49

Selena123 schreef:
Ze zal in september gaan werken voor het American Enterprise Institute in de Verenigde Staten.

Van wat ik gelezen heb over AEI denk ik zomaar dat Ayaan zich daar niet happy gaat voelen. Wellicht een 'opstapje' naar een andere positie binnen Amerika/de Amerikaanse politiek?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:53

ladylay schreef:
en terecht!

Sorry, zij is veel erger.......
Ze heeft niet alleen gelogen zoals Taida, ze heeft mensen tegen elkaar opgezet.
Ze heeft een film met Theo gemaakt waarvan ze de uitkomst reeds wist, Theo de sukkel heeft het gedaan.
Ze heeft nog een vervolg gemaakt, alsof de eerste reeds niet genoeg schade had aangericht.
Ze heeft heeft de veilige schuilplaatsen bekend gemaakt van haarzelf EN Wilders, waarom die van Wilders ook?
Ik kan niet anders bedenken dan dat ze Wilders heeft misbruikt in haar doelstellingen......anders had ze toch geen reden zijn schuilplaats ook vrij te geven? Of wel?
Bovendien, wat heeft die trien nu eigenlijk in de kamer gedaan? Niets toch behalve rotzooi trappen, als ze al aanwezig was.....nou dan....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:57

Bas232 schreef:
ladylay schreef:
en terecht!

Sorry, zij is veel erger.......
Ze heeft niet alleen gelogen zoals Taida, ze heeft mensen tegen elkaar opgezet.
Ze heeft een film met Theo gemaakt waarvan ze de uitkomst reeds wist, Theo de sukkel heeft het gedaan.
Ze heeft nog een vervolg gemaakt, alsof de eerste reeds niet genoeg schade had aangericht.
Ze heeft heeft de veilige schuilplaatsen bekend gemaakt van haarzelf EN Wilders, waarom die van Wilders ook?
Ik kan niet anders bedenken dan dat ze Wilders heeft misbruikt in haar doelstellingen......anders had ze toch geen reden zijn schuilplaats ook vrij te geven? Of wel?
Bovendien, wat heeft die trien nu eigenlijk in de kamer gedaan? Niets toch behalve rotzooi trappen, als ze al aanwezig was.....nou dan....

idd...ik bedoelde ook dat ze niet een zogenaamde speciale uitzondering moeten gaan maken...jaah daaag
dan komen er wat nederlands, echte nederlands in opstand
dus verdonk, voor deze keer sta ik achter je....
dit kan toch niet...veel corruptie ook in nederland idd.....

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:59

Ja die Ayaan of hoe ze in het echt ook mag heten, dat is geen zuivere koffie, dat weet ik wel. En ze liegt dat het stikt en daar wordt Verdonk over afgerekend. Beetje flauw, niet?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:04

Ze is geen nederlandse......want ze heeft verkeerde info gegeven, ok naam van moeder, dat kan ik nog begrijpen....
Maar bovendien verkeerde geboorte-datum....neen dat gaat te ver....
Deze madam is gevaarlijk, en moet als zodanig behandeld worden.
Simpel uitwijzen of paspoort afnemen is niet genoeg....deze dame gaat over lijken, ja letterlijk over lijken....
Want het kan haar geen bal schelen wie ze moet beschadigen om haar "doel?" te bereiken.
Vergeleken met haar is Taida een kleuter.

Vergeet even niet dat ze is doorgedrongen in de Nederlandse Politiek, ergo waar ze de wetten maken die we haten of believen!
Zo iemand kan niet dezelfde behandeling verdienen, zo iemand is 100% gevaarlijk.....opsluiten en veroordelen.....
Simpel laten gaan met of zonder NL-status is te simpel.....snapt niemand dit of ben ik de enige?

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:06

ik snap jou wel maar om haar nou achter slot en grendel te zetten , gekleedt in een blauwe overall, vind ik een beetje ver gaan. maar ik ben met je eens dat dit niet kan. mensen die geen nederlands paspoort hebben moeten gewoon weg. althans dat is de regel van verdonk en die moet ze vooral blijven handhaven, bij taida maar ook bij ayaantje.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:09

Morgen in Zembla:

Citaat:
'U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg. Afspraak is afspraak', het is een steeds weer terugkerende belofte van kandidaat VVD-lijsttrekker Rita Verdonk. Een onderzoek naar wat er feitelijk terecht is gekomen van al die plannen van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, waaruit blijkt dat zij zich niet aan haar afspraken houdt. Rita Verdonk gebruikt veel verbaal geweld maar boekt weinig concrete resultaten.

Ben benieuwd..

Bas, je draait weer eens helemaal door. Eerst was het Taïda, nu is het weer Ayaan. Is niet goed voor je bloeddruk.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:10

hahah! nee idd. je wordt er onderhand scheitziek van, van al die onzin. ze kunnen er beter een real-life soap van maken in Den Haag.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:10

ladylay schreef:
dan komen er wat nederlands, echte nederlands in opstand

wat nederlands, echte nederlands?
ik niet begrijp........

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:11

Oh, en Taïda komt in september gewoon weer hier studeren, let maar op. Gelukkig maar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:11

JIj gaat wel erg ver in je mening, Bas en ik deel die ook absoluut niet.

Ayaan heeft het integratiedebat op gang gebracht en durft dingen te zeggen die anderen niet durven maar wel denken.
Ik heb respect vcor zo iemand en vind niet dat ze dan nu zo behandeld mag worden.

Ik begrijp ook echt niet dat ze in het buitenland zo gewaardeerd wordt en hier in Nederland niet.
Af en toe zou ik het liefst dit akelig bekrompen landje willen ontvluchten ....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:13

horseNL00 schreef:
ik snap jou wel maar om haar nou achter slot en grendel te zetten , gekleedt in een blauwe overall, vind ik een beetje ver gaan. maar ik ben met je eens dat dit niet kan. mensen die geen nederlands paspoort hebben moeten gewoon weg. althans dat is de regel van verdonk en die moet ze vooral blijven handhaven, bij taida maar ook bij ayaantje.

Te ver gaan?
Denk na......

Ik vind trouwens dat tevens de Politici PVDA en VVD die dit wisten mee moeten aangeklaagd worden....
Ik was altijd pro VVD, maar nu echt niet meer...trouwens heel Den Haag heeft gister laten zien dat ze eikels zijn....een ander woord is er niet voor.
Maar ik blijf van mening dat Ali ingerekend moet worden, met alle politici die haar een hand boven het hoofd hielden en houden.
Ze is niets anders dan een crimineel die in Den Haag is geraakt.....zeer zorgwekkend, dat dit zomaar kan.....

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:17

Bealy schreef:
Morgen in Zembla:
Ben benieuwd..

Bas, je draait weer eens helemaal door. Eerst was het Taïda, nu is het weer Ayaan. Is niet goed voor je bloeddruk.

Doordraaien?
Valt wel mee hoor.......ik snap enkel niet dat jullie niet inzien wat voor gevaar zij is/was......

Met Taida had ik gelijk......en ik ben zeker dat ik nu ook weer gelijk ga hebben.....
AHA is 100% gevaarlijk.....let maar op......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:24

Fitzroy schreef:
Ik begrijp ook echt niet dat ze in het buitenland zo gewaardeerd wordt en hier in Nederland niet.

Eeehm, misschien omdat het buitenland alleen 'stukjes' Ayaan ziet en Nederland het geheel?
Ik woon in het buitenland maar ben echt 100% Nederlandse. Daarom volg ik de Nederlandse politiek nog steeds met veel interresse, maar... ik lees ook de kranten hier. Daarin wordt Ayaan heel anders neergezet dan in Nederland.
Het is maar van wat je te zien en horen krijgt waarop een beeld gevormd wordt.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:59

Eigenlijk ben ik het helemaal eens met Bas232. Ze heeft het er zelf naar gemaakt en Verdonk kon ook niet anders, misschien was de timing beroerd maar als ze dat anders had gedaan dan was het ook niet goed geweest!

Mijn stem gaat naar Verdonk.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:05

Dank je.....

Beter zou zijn, Verdonk naar de LPF en laat de VVD lekker klappen.....
Ik ben zeker dat de VVD nu echt een rotzooi partij is....

Rita for president with the LPF!

(En dat zegt een VVD stemmer!)
Laatst bijgewerkt door Bas232 op 17-05-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:07

Ja ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:08

Zou jij LPF stemmen als Rita daar het bewind zou voeren?
Ikke wel, want Rita is voor mij de nieuwe Pim.....