Vrouwen met Boerka geen recht op bijstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:07

@ schimmelig: ik zit echt niet op het platte land....

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:09

xjudithx schreef:
@ schimmelig: Ik heb vanalles geprobeerd (horeca, groentewinkels, fabriekswerk, etc.), maar omdat ik te hoog opgeleid ben waren ze bang dat ik weer snel weg zou zijn. En namen ze me dus niet aan. Ik heb uiteindelijk wel werk als secretaresse gevonden, maar voor slechts 2 dagen in de week. Ik deed wat ik kon met het zoeken naar werk. Ik had er toch echt een uitkering bij nodig. Of je het nu logisch vind klinken of niet. Ik deed het echt niet voor mijn lol.

Ok, kijk. Daar komt de info! Nu heb je al iets meer begrip (iig van mij)... Het is iets anders, dan je zo'n uitkering trekt en op je reet gaat zitten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:10

Britty schreef:

Dat las ik al! Rotterdam

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:26

Schimmelig schreef:
xjudithx schreef:
@ schimmelig: Ik heb vanalles geprobeerd (horeca, groentewinkels, fabriekswerk, etc.), maar omdat ik te hoog opgeleid ben waren ze bang dat ik weer snel weg zou zijn. En namen ze me dus niet aan. Ik heb uiteindelijk wel werk als secretaresse gevonden, maar voor slechts 2 dagen in de week. Ik deed wat ik kon met het zoeken naar werk. Ik had er toch echt een uitkering bij nodig. Of je het nu logisch vind klinken of niet. Ik deed het echt niet voor mijn lol.

Ok, kijk. Daar komt de info! Nu heb je al iets meer begrip (iig van mij)... Het is iets anders, dan je zo'n uitkering trekt en op je reet gaat zitten

En zo zit er achter iedereen wel een verhaal. Daarom probeer ik nooit te snel over iemand te oordelen. Dat kan altijd nog als je alles weet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:28

Schimmelig schreef:
Britty schreef:

Dat las ik al! Rotterdam

Is alles behalve Amsterdam en Rotterdam platteland dan? Ik moest ook al zo lachen om die reacties over Breda. Is de twaalfde stad van Nederland

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:31

ik vind alles buiten de randstad al hard op weg om platteland te zijn

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:33

@ urielle: Jep platte land ... als ik geen burka meer om mij heen zie... ben ik op het platte land

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:44

Alle mod's lachen ons bij de weg... hard uit.. omdat je burka... eeehm, niet zo zou schrijven maar > als boerka...
Ik ben in de war, heb net naar google gegrepen maar eeeehm als ik 'burka' in tik, krijg ik meer resultaten dan met 'boerka' ... dus volgens mij hebben de mod.'s het mis...

(en maar lachen he... moddies )

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:50

Hoe bedoel je Schimmelig? Waarom zouden de moddies gaan lachen om de spelling van een woord?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:56

nee, het is boerka. Ik heb de nationale spellingstest gedaan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:56

Dat kan ik ook niet helemaal volgen Dit stond letterlijk zo op nu.nl

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:59

Schimmelig schreef:
@ urielle: Jep platte land ... als ik geen burka meer om mij heen zie... ben ik op het platte land

hahaha, ik zit nu in de gemeente Antwerpen, daar zijn boerka's verboden

Hellooo farmers! How 'r the pigs today?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:33

Apple schreef:
Hoe bedoel je Schimmelig? Waarom zouden de moddies gaan lachen om de spelling van een woord?

Er is zo'n topic over 'spelfouten' ... t'is niet erg, maar eh, wilde er natuurlijk wel iets van zeggen

Google maar eens naar burka, dan naar boerka... you'll see, maar ik wil best boerka schrijven.. we weten tenslotte allemaal waar we het over hebben

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:39

Beste meid, het is Boerka zoek maar op in de van Dale

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:40

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:43

Ik wist het nog van de Nationale Spellingstest, ik schreef namelijk ook burka Maar in het kader van de integratie is het boerka. Dat leek Hollandser ofzo.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:44

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:44

Burka
640.000 potentiële kopers p/dag op
dé advertentiesite van Nederland!
www.marktplaats.nl

Ik lig dubbel... (zie boven), dit las ik toen ik het opzocht

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:45

Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 19-04-06 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:49

Schimmelig schreef:
xjudithx schreef:

En dat bedoel ik dan dus met easy money. De regelgeving is echt nog niet zo strak dat iedereen zich onderste boven solliciteerd als ze een uitkering krijgen. Dat is wel het streven, maar het feit dat jij er van alles aan deed om werk te krijgen, maakt je eerder een uitzondering dan een doorsnee bijstandsklant.

En ik wil niet generaliseren, en zeker niet discrimineren, maar zie jij als bijstandsmaatschappelijk werker maar eens een vrouw met bOErka aan het werk te krijgen. Als ze gescheiden zijn, zijn ze emotioneel te zwak enz enz... en als de man werkt (maar niet voldoende om uit de uitkering te blijven) pikt die het niet dat zijn vrouw gaat werken. En dat kleine percentage wat dan met bOERka aan het werk zou willen, ondervind "hinder" van dat ding met solliciteren, waar ik echt ook nog wel logica in zie. Zou toch rare blikken opleveren, een vrouw met bOErka in de bejaardenzorg enz enz. Dus het standpunt dat geeist kan worden om een bOErka uit te doen als dit een belemmering is om aan werk te raken, en daardoor in een uitkering noodzakelijk is, vind ik zo gek nog niet!

burka bOErka....als we terugkomen op dat platte land is een BOERka misschien geen verkeerde spelling...

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:58

Afbeelding

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:00

hoezo spot mee drijven

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:27

ik vind het wel kloppen als ze een uitkering willen hebben.. zij willen iets, de regering ook.. Maar die Geert Wilders ... Als wet 1 weg gaat.. weet ik het zeker : WO 3 komt er aan.. van buiten zijn we anders maar van binnen gelijk.. ja dat is.. maar je uiterlijk kan je veranderen.. zonder boerka(burka/stoflap(zo noemen wij het ) loop je er beter bij.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:10

CielitoLindo schreef:
Afbeelding

Waar heb je die nou weer gevonden?

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 23:13

Afbeelding

Is niet zo moeilijk hoor