Rookvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:42

Je vat het wel heel persoonlijk op ik geloof niet dat jij het hele topic hebt getypt he en dat zei ik had het over rokers in het algemeen.. . dus beter lezen

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:44

seren ik vat jouw opmerking persoonlijk op, in die zin, dat jij alle rokers over 1 kam scheert, en ik daar dus ook onder val.

Ik had ook niet verwacht dat jij mij persoonlijk aan zou vallen, want we kennen elkaar helemaal niet.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:45

Ik vind trouwens ook dat het nogal merkafhankelijk is hoe het stinkt/ruikt. Mijn schoonmoeder heeft sigaretten en die stinken zoooo erg dat ik er echt misselijk van wordt (en dat is niet overdreven). Probeer altijd zo ver mogelijk van haar vandaan te zijn dan....(lastig als je met z'n 4en uit eten gaat). Maar andere merken vind ik weer heel erg meevallen.
Maar ik zou ook allang tevreden zijn als restaurants goede afscheidingen maken (en niet zo'n vaasje bloemen als ik eerder noemde). Ik denk dat dat een wereld van verschil kan maken (zeker in combi met goede afzuiging) en dat er dan niet zoveel veranderd hoeft te worden.

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:46

sans6 schreef:
seren ik vat jouw opmerking persoonlijk op, in die zin, dat jij alle rokers over 1 kam scheert, en ik daar dus ook onder val.

Ik had ook niet verwacht dat jij mij persoonlijk aan zou vallen, want we kennen elkaar helemaal niet.

Dat doe ik dus niet ik scheer roken over 1 kam en dat stinkt!! ER is nog steeds geen lekker ruikende gezonde rook uitgevonden..

En reacties van rokers in dit topic zijn erg verdedigend...

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:47

hoe wil je het roken wel en de rokers niet over 1 kam scheren dan?

Citaat:
En reacties van rokers in dit topic zijn erg verdedigend

das op zich wel handig als je je standpunt wil verdedigen

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:51

sans6 schreef:
hoe wil je het roken wel en de rokers niet over 1 kam scheren dan?

Citaat:
En reacties van rokers in dit topic zijn erg verdedigend

das op zich wel handig als je je standpunt wil verdedigen

NIet zo verdedigend.. persoonlijk verdedigend alsof ze iets hebben gedaan wat absoluut niet kan.. snap je m?

Ik vind vaak die reacties zo verdedigend alsof iedereen hun veroordeelt.. terwijl het niet lijkt door te dringen dat mensen gewoon die sigaretten muf vinden..

En wat ik al zei over roken het stinkt gewoon vaak voor niet rokers.. toch?

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:53

Hallo mensen, loopt hier een beetje uit de hand, het ging over Rookvrije ruimtes, en nu over het gedrag van een aantal personen. Kan toch ook via PM o.i.d.?

*steekt sigaret op *

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:55

klaasjuhhh schreef:
Hallo mensen, loopt hier een beetje uit de hand, het ging over Rookvrije ruimtes, en nu over het gedrag van een aantal personen. Kan toch ook via PM o.i.d.?

*steekt sigaret op *

Ha vind jij dit uit de hand.. vind het voor bokt nog erg netjes.. maar als je bedoelt off topic idd
Laatst bijgewerkt door neres op 11-04-06 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:55

Citaat:
En wat ik al zei over roken het stinkt gewoon vaak voor niet rokers.. toch?

dat ben ik met je eens, ik ben ook wel eens een tijd gestopt en idd dan ruik je het echt wel ja.
Ik snap dus alle niet rokers wel, en meerdere van "ons" (lijkt wel een secte ) hebben er begrip voor.
Ik denk alleen dat er dus geen begrip is voor degenen die wel roken.
Het is en blijft een verslaving en daar stap je niet zo maar van af!!
Ik ken genoeg mensen die verslaafd zijn aan koffie (en ik weet t, daar heeft een ander geen last van) en als die niet willen/kunne stoppen met koffie drinken is daar alle begrip voor.
Snap je waar ik heen wil??

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:58

sans6 schreef:
dat ben ik met je eens, ik ben ook wel eens een tijd gestopt en idd dan ruik je het echt wel ja.
Ik snap dus alle niet rokers wel, en meerdere van "ons" (lijkt wel een secte ) hebben er begrip voor.
Ik denk alleen dat er dus geen begrip is voor degenen die wel roken.
Het is en blijft een verslaving en daar stap je niet zo maar van af!!
Ik ken genoeg mensen die verslaafd zijn aan koffie (en ik weet t, daar heeft een ander geen last van) en als die niet willen/kunne stoppen met koffie drinken is daar alle begrip voor.
Snap je waar ik heen wil??

Juist wel begrijp ik de verslaving van sigaretten.. je bent eerder verslaafd aan een x roken dan aan een x crack.. gewoon omdat je
constant nicotine in kleine beetjes naar je hersenen puft....
Maar juist als er word gewezen dat roken een verslaving is enzo dan krijg je dus die verdedigende reacties.. zelfs al voordat zoiets is genoemd.

Enne koffie verslaafden kunnen heel verveldend zijn i know.. Opvliegend enzo..

En ik snap waar je heen wilt.. maar nu noem je het als een verslaving.. terwijl (niet alle) rokers dat weer dan ontkennen..

Maar goed dit is echt offtopic

Karl66

Re: Rookvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:34

Roken is (nog) toegestaan in de Horeca, de uitbater geeft rokers de mogelijkheid om in pand te roken, met als gevolg dat nietrokers overal in de rook zitten te eten.

Misschien is het voor de nietrokers wel een gat in de markt om een rookvrij restaurant te openen

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:37

Dat riep ik ook al.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:38

SUper!!!!! Heb meteen getekend!
Zat toevallig van d eweek in een restaurantje, werd er om mij heen aan iedere tafel minstens 1 sigaret aangestoken, soms wel 3 mensen per tafel die de 1 na de ander op aan het steken waren.
Echt smerig! Daar zit je dan als niet roker, de uitlaatgassen van alle rokers om je heen in te ademem... :S

Was trouwens ook niet echt bevoordelijk voor mijn eetlust

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:45

LCharlotte schreef:
Zat toevallig van d eweek in een restaurantje, werd er om mij heen aan iedere tafel minstens 1 sigaret aangestoken, soms wel 3 mensen per tafel die de 1 na de ander op aan het steken waren.
Echt smerig! Daar zit je dan als niet roker, de uitlaatgassen van alle rokers om je heen in te ademem... :S

Alleen niet achteraf klagen als je failliet bent gegaan wegens gebrek aan klanten

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:46

Ja inderdaad! Weet je wat nog heet mooiste is?? Op de deur hadden ze een stocker geplakt, "gewoon klantvriendelijk, roken toegestaan" Nou, lekker klantvriendelijk voor de niet-rokers :S

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:56

LCharlotte schreef:

wel weer goed voor de lijn

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:56

Inderdaad, ieder nadeel heeft zijn voordeel :D:D

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:01

heb gehoord dat als je stopt met roken de kilo's er aan vliegen
voorlopig rook ik dus nog ff door

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:01

Dat de klandizie wegblijft, zal allemaal wel meevallen, mochten restaurants rookvrij moeten zijn. In andere landen is dat ook niet gebeurt. Beetje overdreven reactie van sommigen, maar dat heb ik al vaker gezegd.

Verder vind ik het zo triest dat als in Nederland iemand wordt aangesproken om zijn gedrag, in dit geval zijn rookgedrag, en dat iemand anders dat veroordeelt en graag rookvrije ruimtes ziet, dat een deel zich dan 'gediscrimineerd voelt' of dat we in 'hokjes' denken. Vergelijkingen met blank/zwart en WOII komen zelfs ter sprake . Sorry, even geen woorden voor. Jeetje zeg. 'Ik mag niet in de mannenwc komen. Ik voel me nu echt gediscimineerd als vrouw.' Dat slaat toch ook als een tang op een varken. Net als de reactie van sommige rokende mensen hier. (zal de term 'rokers' maar niet meer gebruiken, dat is zo disciminerend).

En de reactie: 'Als je het vriendelijk vraagt, doe ik mijn sigaret echt wel uit, of ga ik ergens anders staan'. Jeetje, alsof dat alles goed maakt. Ik heb al eerder gezegd, dat ik dat niet meer vraag vanwege vervelende ervaringen in het verleden. En zo zijn er meer mensen die het niet durven vragen.

Nogmaals, ik heb er zelden moeite mee als mensen roken in mijn omgeving, behalve met eten, maar de reacties van sommigen hier, zijn zo belachelijk dat ik me nogal bits opstel. Wat een hoog geblaas van de toren zeg.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:03

terorita schreef:
heb gehoord dat als je stopt met roken de kilo's er aan vliegen
voorlopig rook ik dus nog ff door

Ik ben ook roker, maar als ik zou kúnnen stoppen zou ik dat ook echt wel doen hoor!
Het is niet dat als je stopt dat er kilo's aan vliegen, maar dat komt er allemaal bij omdat je, als je stopt met roken, meer gaat eten (uit verveling o.i.d.)

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:05

als ik nodig moet en de rij bij het dames toilet is te lang ga ik op het mannen toilet geen moeite mee.
waar ik ook geen moeite mee heb, als iemand NORMAAL vraagt of ik ergens anders wil roken, dan doe ik dat

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:13

Rookvrije horeca GEWELDIG moet er direct komen prima dan ga ik weer uit eten . Ik rook niet en wil ook niet (meer) meeroken , daar heb ik nooit voor gekozen . En als je wel graag wil roken PRIMA maar val mij er niet mee lastig . IK HEB NOG STEEDS HET IDEE DAT DE NIET -ROKER WORDT GEDISCRIMINEERD . Sorry hoor maar dat is mijn mening.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:14

andafries schreef:
Rookvrije horeca GEWELDIG moet er direct komen prima dan ga ik weer uit eten . Ik rook niet en wil ook niet (meer) meeroken , daar heb ik nooit voor gekozen . En als je wel graag wil roken PRIMA maar val mij er niet mee lastig . IK HEB NOG STEEDS HET IDEE DAT DE NIET -ROKER WORDT GEDISCRIMINEERD . Sorry hoor maar dat is mijn mening.

Nou in dit topic lijkt het er wel op!!! en in dat andere topic al helemaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:14

seren schreef:

Dat doe ik dus niet ik scheer roken over 1 kam en dat stinkt!! ER is nog steeds geen lekker ruikende gezonde rook uitgevonden..

Wierook?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:38

rookvlees, rookworst, gerookte osseworst, gerookte casselerib
grookte amandelen