Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 15:17

Ik heb vanmiddag 43 liter getankt á 2,40/liter -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:20

noordje schreef:
Ik moet toch naar werk en de trein is helaas geen optie
Maar ik ga nu minder ver weg als ik met de hond wil gaan wandelen :o
Maar wij (en mijn collega's met mij) staan toch een beetje verbaasd (en boos ook :o ) dat een olieland als Noorwegen gewoon een van de hoogste brandstofprijzen heeft >;)

Dat was toch altijd al zo :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:24

Goof schreef:

Auwie

karuna
Drukke kabouter

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:27

Zojuist vers nieuws. Luxemburg wordt gezegd 2 euro voor de diesel en 1,75 voor benzine e10

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:31

Daks schreef:
Als je de ideeën vanuit Brussel moet geloven moeten we meer thuiswerken en maximum snelheid naar beneden.

Succes voor sommige in dit topic :+

Het meest idiote advies wat ze steeds gebruiken: thuis werken. Alsof iedereen met een baan thuis KAN werken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:32

Nou ik zou het wel fijn vinden als ik thuis mocht werken, maar mijn baas denkt dat we dan niks doen...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:34

Ik wilde in eerste instantie nee antwoorden, tot ik er eens een week op ging letten.

De onzin ritjes zijn hier tot het 0 gedaald. We rijden echt niet meer onzinnig op en neer en deden dat voorheen nog weleens..

Voorbeeld; kids zijn bij mijn ouders en ik ben eerder klaar maar mijn man zit er een dorp naast. Voorheen haalde ik ze dan in de middag al op, ookal moest ik dan heen en weer rijden. Nu haalt mijn man ze dan op omdat het gewoon kilometers scheelt.. ondanks dat ze dan dus nog de hele middag bij oma zijn.

Als hoefsmid kan ik niet minder gaan rijden maar ik ben wel strenger geworden jn mijn routes want anders kan het met mijn prijs echt niet meer uit.

Kortom; ja, wij rijden toch minder en bedachtzamer.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:38

Goof schreef:

koopje, ik had 2.87/liter. Janken :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:38

CharleyT schreef:
Daks schreef:
Als je de ideeën vanuit Brussel moet geloven moeten we meer thuiswerken en maximum snelheid naar beneden.

Het meest idiote advies wat ze steeds gebruiken: thuis werken. Alsof iedereen met een baan thuis KAN werken.

Maar echt. Typisch Nederlandse overheid die alleen vanuit hun luxe positie denken :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 15:50

CharleyT schreef:
Daks schreef:

Dat niet iedereen thuis kan werken weten ze wel, maar het zou ze sieren als ze iedereen die dat wel kan recht (wettelijk dus) zou hebben om deels thuis te mogen werken.
En dat is kennelijk ook onze regering te moeilijk.
En qua snelheden : https://scientias.nl/dit-is-waarom-die- ... e-opduikt/
In de stad is haast hebben dus nutteloos, en over lange afstanden is er langer geleden een onderzoek gedaan, resultaat was iets van 5 min tijdwinst over langste afstand binnen Nederland. Zoveel schiet je dus ook met lage prijzen er niet eens mee op.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:11

Goof schreef:

Dat is voor hier op het eiland nog goedkoop. €2,499 was het van de week. Maar hoorde een Duitser al over €2,669, die stond bijna te huilen hier aan de pomp zei hij.
Zo blij met mijn elektrische, goede keuze geweest

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 18:30

Sintara schreef:
Nou ik zou het wel fijn vinden als ik thuis mocht werken, maar mijn baas denkt dat we dan niks doen...

Inruilen voor een betere baas?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 19:03

Sintara schreef:

Dat ligt dan echt aan jouw baas. Erg jammer als je als medewerker niet wordt vertrouwd. Als je een bulk administratie weg moet werken dan is het een stuk rustiger. Met zoals telefoneren, dat is thuis een stuk rustiger dan op een volle kamer.
Zou voor mij geen fijne werkgever/werknemer relatie zijn.
Mijn werkgever en ook opdrachtgevers hebben er over het algemeen geen probleem mee. Toen ik aan mijn knie geblesseerd raakte kon ik ook thuis werken zodat ik mij niet ziek hoefde te melden. Maar ik was het na een aantal weken wel goed zat. Een dag per week is fijn, maar weken lang elke dag dan ga ik het contact met collega’s echt wel missen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 19:59

Vorige week getankt voor 2.38 de liter.
Kan nog 900 kilometer.

Ik vrees voor volgende week woensdag. Dan moet ik weer tanken

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:02

Voor de mensen die morgen de snelwegen op moeten. Op verschillende socials is op geroepen om snelwegen te gaan blokkeren (voor namelijk de A2, A4 en A16). Ze willen gaan protesteren tegen de hoge brandstof prijzen.
Dus mocht je de weg op moeten hou er rekening mee.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:03

Oh lekker dan. Goed om te weten, thanks!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:07

Mm sjips de a2 maar waar? Ik moet morgen de weg op -O-

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:11

karuna schreef:

Ze zeggen knooppunt deil
Even de foto bij gevoegd.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:11

Dank je. Die kant moet ik niet op. Ik ga richting de "lagere" brandstofprijzen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:19

Ik hoorde het al voorbij komen. Inmiddels hoef ik al weken niet weg en kan ik alles lopend doen. Maar net morgen heb ik een belangrijke intake waar ik naar toe gebracht moet worden met de auto. En moet er al s ochtends zijn. We gaan maar vroeg op pad denk ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:24

Goed dat ze dat doen!
We mogen best eens vaker ons ongenoegen showen ipv alles maar te slikken van heren&dames Den Haag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:33

Wanneer ze nu eens als noodmaatregel iedereen die thuis kan werken zoveel mogelijk laten doen en iedereen die verder dan 15 km van z’n werk woont, geen mogelijkheid tot ov reizen heeft en mensen die zonder auto hun werk niet kunnen doen gewoon helpen met financiële tegemoetkoming voor bvb twee maanden dan besparen we heel veel brandstof.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:48

BigOne schreef:
Wanneer ze nu eens als noodmaatregel iedereen die thuis kan werken zoveel mogelijk laten doen en iedereen die verder dan 15 km van z’n werk woont, geen mogelijkheid tot ov reizen heeft en mensen die zonder auto hun werk niet kunnen doen gewoon helpen met financiële tegemoetkoming voor bvb twee maanden dan besparen we heel veel brandstof.

Dat is niet te regelen?
Hoe controleer je dat en hoe ga je dat financieel compenseren?

Kost weer een groot blik ambtenaren = geld.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:03

CharleyT schreef:
Daks schreef:

Het gaat ook niet om iedereen, maar om de mensen waarbij dat kan. Ongeveer de helft van de werknemers, zo'n vijf miljoen, werkt minimaal af en toe thuis. De gemiddelde woon-werkafstand in Nederland is zo'n 20 km enkele reis. Als die hele groep één dag per week extra thuis zou gaan werken, scheelt dat dus 200.000.000 kilometers. Met een gemiddeld verbruik van 1:15 scheelt dat dus ruim 13 miljoen liter brandstof per week. Nog los van wat dat doet voor de files en stikstofuitstoot.

AmyJamess schreef:
karuna schreef:

Ze zeggen knooppunt deil
Even de foto bij gevoegd.

[ Afbeelding ]

Jippie :') Gelukkig is het eerste wat ik doe als ik wakker word aan Google vragen wat de reistijd naar werk is :') Heb ook geen fatsoenlijke omleiding om er omheen te komen, zou wel over Gorinchem kunnen maar dat is ook altijd druk en sowieso al een minuut of 15-20 extra. Als ze dat inderdaad gaan doen werk ik dus ook maar een extra dagje thuis :')

Popstra schreef:
Goed dat ze dat doen!
We mogen best eens vaker ons ongenoegen showen ipv alles maar te slikken van heren&dames Den Haag!

Net als destijds met de boeren: doe dat dan op een plek waar je de politici raakt, en niet de gemiddelde burger die ook alleen maar naar z'n werk wil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:10

Popstra schreef:
Goed dat ze dat doen!

Eens!