Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koper schreef:Ho, Yv ik heb geen paprika's hoor. Want geen ruimte voor enzo.
Voordat mensen denken dat ik een moestuin heb. Was het maar waar.
. 
Waidida schreef:Keek net bij het het 'samsungnieuws' en zag echt op een halve minuut tijd drie berichten over wat de nieuwe hype is en waarom je toch echt dat moet hebben.
Een laag dressoir is nu blijkbaar verleden tijd, je moet iets anders hebben.
Zwart is blijkbaar ook niet meer in, je moet een andere kleur echt hebben.
En dit is dan weer de nieuwste foodhype van 2026.
En dan vind je het gek dat mensen zo veel gaan kopen

Cer schreef:Ik vind dat als mensen gekwetst raken door reclame, dat het leven dan wel heel ingewikkeld wordt...
Het niet kunnen boeken van reizen als alleenstaande vind ik van andere orde. Maar het kan blijkbaar wel, maar het is duurder als ik eht goed begrijp.
Ik weet niet helemaal wat dat met overconsumptie te maken heeft. Of ja, je hóeft niet perse op reis, dat is een keuze natuurlijk. En het kan wel, maar het is duurder

germie schreef:Ik weet van mensen die echt heel graag een kind hadden gewild dat die echt moeite hadden met reclames voor kinderen. Ik kan me dat op zich ook nog wel voorstellen hoor.
Natuurlijk, je kunt niet overal rekening mee houden, maar die algoritmes van tegenwoordig zijn soms wel heel algemeen. Ben je 37, dan heb je een kind wat op kamp wil bijvoorbeeld.
Ook weet ik van iemand die een kind op 8 jarige leeftijd verloren is dat die echt moeite heeft met zulke reclames.
Moet het verboden worden? Dat weet ik niet. Dan zou je alles waar het om niet nodig zijn moet verbieden.

en die binnen een maand weer in de prullenbak liggen..
"nou ik was jarig en ik kreeg alleen maar 'gefeliciteerd' .. echt, wat lomp" of "mijn partner is valentijn/verjaardag/jubileum etc vergeten, ik kreeg niks")
al moet ik zeggen dat het laatste valentijnskado een hit was drie jaar geleden
het kwam zo uit en ik heb dus ook niks met valentijnsdag
maar die dag verkocht aldi een stoffer en blik met een lange steel waardoor ik niet meer hoef te bukken. Zo blij mee
Waidida schreef:Waar germie´s post me wel over deed nadenken: als alleenstaande wordt je vaak wel wat gedwongen tot overconsumptie bij bv voeding vind ik.
Ik pas nu een tijdje op ons huis en de dieren omdat mijn ouders op vakantie zijn. Maar nu ik alleen ben merk ik echt hoe moeilijk het is om porties voor 1 persoon te kunnen kopen. Alles is in erg grote verpakkingen, en als je geen giga vriezer hebt worden sommige dingen wel slecht na een tijdje.