Cheytjuh schreef:De kabinetten VVD, D66, CDA, etc die nu het hardst roepen dat Wilders niks heeft bereikt. Dat bedoel ik, vergeet het woordje links, ik zit in nachtdiensten.
Weglopen is een keuze ja, hij heeft deze ook onderbouwd. Ik vind het persoonlijk een grote kleuterklas op dit moment , het moet niet mogelijk kunnen zijn om een partij uit te sluiten die zo groot is en dus een groot deel van de Nederlandse bevolking presenteert. Simpel as that.
Wat mij betreft mogen er ook gewoon heel wat partijen van de lijst, om het duidelijker en eenvoudiger te maken voor de kiezer.
VVD is rechts, CDA is rechts en D66 is centrum. Niet per se links, niet per se rechts.
Het is zeker een grote kleuterklas nu. Met, naar mijn mening, PVV en de VVD voorop. Vergeet bij coalitievorming niet dat er misschien wel veel mensen op de PVV stemmen, een veel groter deel doet dat niet.
Als een partij geen water bij de wijn wil doen, dan wordt het heel lastig een coalitie te vormen. Vooraf uitsluiten ben ik ook niet van, ik vind dat een zwaktebod, maar ik ben wel realistisch genoeg te beseffen dat de PVV weinig kans maakt in een coalitie te komen met hun huidige standpunten.
Kaja schreef:_San87_ schreef:Het grootste deel van de maatschappij. Anders zouden de 13 miljoen kiesgerechtigden allemaal massaal voor Wilders gaan, toch?
Het is zo dat een deel van de maatschappij inderdaad de PVV aan de macht wil, maar er is een veel groter deel die dat niet wil. Dat zie je aan hoe er gestemd is de afgelopen keer maar ook als de peilingen enige indicatie zijn (waar je natuurlijk nog een slag om de arm hebt omdat die er vaak genoeg naast zitten).
De PVV was de grootste partij toch? Of is dat nu ineens niet meer relevant?
De grootste partij is niet het equivalent van het grootste deel van de kiezers.
Waar 2 miljoen mensen voor de PVV stemden, stemden 11 miljoen mensen anders.