Sassy4barrel: Doe eens een zoekrondje op Pubmed voor je mij van zoiets beschuldigt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Wat ik al eerder aangaf.
Zoveel duizenden jongeren meer met dezelfde jeugd problematiek die zich heel fijn gedragen.
Geef die eens positieve aandacht.
En zet de raddraaiers niet als slachtoffer neer.
Dat doen we al 20 jaar en dat helpt niet.
Petpa schreef:Polar schreef:Dan krijg je wel dat juist de mensen die in relatieve armoede leven, waar meer criminaliteit speelt, geen hulp kunnen krijgen.
Uiteraard kunnen die ook hulp krijgen.
Kwestie van een keer de handjes extra laten wapperen...
MarlindeRooz schreef:Veel jongeren die ontsporen komen al uit de sociaal lagere milieus. Ik denk niet dat arme mensen nog armer maken helpt om het probleem op te lossen.
chanicha schreef:Daar moeten ze heropvoedingskampen voor openen met een stel mariniers aan de leiding.
BabiiVeeraa schreef:chanicha schreef:Daar moeten ze heropvoedingskampen voor openen met een stel mariniers aan de leiding.
Zullen we onze schaarse beroepsmilitairen alsjeblieft niet gaan inzetten als heropvoeders? Dat is niet het werk waar ze voor nodig zijn. Vraag daar maar oud militairen voor, kunnen ze leuk dit doen ipv kamp van koningsbrugge spelen.
Polar schreef:Ik denk dat je, om dit probleem goed aan te kunnen pakken, moet uitzoeken waarom iemand doet wat die doet.
Iemand die zo handelt vanwege een aangeboren 'fout' heeft een hele andere benadering nodig dan iemand die zo handelt omdat het 'stoer' is.
En iemand die zo handelt vanwege trauma dat is opgelopen, heeft weer een hele andere aanpak nodig dan iemand die zo handelt omdat het aangeleerd is.
Ik denk niet dat hier één oplossing voor is die voor iedereen werkt en ik denk ook dat er mensen zijn bij wie geen enkele behandeling werkt.
Maar ik denk wel dat we al deze mensen als mens moeten behandelen, met menselijkheid en zonder vooroordelen.
MarlindeRooz schreef:Het is allang bewezen dat preventie beter werkt dan strenge straffen. Alleen vinden veel mensen dat een slecht idee want voor hun voelt streng straffen beter.
Een komen van 14-16 jarenlang opsluiten tussen volwassen criminelen maakt iemand vaak niet minder crimineel. Integendeel. Heel veel “kleine jongens” worden “grote jongens” in de gevangenis. Het is daar een soort LinkedIn voor criminelen.
Daarbij worden er al jongeren berecht als volwassenen bij zware delicten. Dit is vanaf 16 jaar mogelijk.