Benzz schreef:Ik vond anders de oproep in de persconferentie erg sterk, maak overal melding van, want politie en justitie nemen vrouwenhaat tegenwoordig heel serieus.
Dat zie ik nog niet echt terug.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Benzz schreef:Ik vond anders de oproep in de persconferentie erg sterk, maak overal melding van, want politie en justitie nemen vrouwenhaat tegenwoordig heel serieus.
Dat zie ik nog niet echt terug.
MarlindeRooz schreef:Toen ik vorige week maandag de politie belde namen ze het absoluut niet serieus dat ik mij bang en onveilig voelde. Heb toen zelfs teruggebeld de volgende dag om mijn gevoel te uiten hierover. Zodat ze feedback krijgen. Helaas kreeg ik nog een veel nonchalantere reactie terug.
Opvallend is wel dat de politievrouw die ik eerst aan de telefoon kreeg wél het serieus opnam dat ik mij niet gehoord voelde.
Christiene schreef:Nu wel een buitenlandse maar marianne vaststaat bleek gewoon een boer uit de buurt te zijn. Niet iemand uit het asielzoekers centrum.
Anne faber was een tbs patiënt uit Nederland.
Ik heb geloof ook wel dat veel een buitenlandse kan zijn maar je hebt ook gestoorde Nederlandse die zoiets vreselijks doen.
MarlindeRooz schreef:Het is geen excuses. Maar het zijn van een vluchteling of immigrant is niet de oorzaak van het criminele gedrag.
Nogmaals: 90% is man. Dan ook maar alle mannen weren en opsluiten?
Dat mensen uit een andere cultuur anders naar vrouwen kijken is een feit. Alleen ze zijn er en ze blijven toch echt wel komen. Dus moeten wij investeren in een betere integratie en selectie.
Sassy4barrel schreef:Christiene schreef:Anne faber was een tbs patiënt uit Nederland.
.
Tbs-Ers hebben ook teveel vrijheden en worden ook te snel vrijgelaten .. dat zie je regelmatig fout gaan
Kidde schreef:Het was helemaal geen tbs-er
Sassy4barrel schreef:Christiene schreef:Anne faber was een tbs patiënt uit Nederland.
.
Tbs-Ers hebben ook teveel vrijheden en worden ook te snel vrijgelaten .. dat zie je regelmatig fout gaan
De recidive bij tbs'ers is veel lager dan bij mensen die alleen gevangenis straf hebben gehad.
Als er iets bewezen goed werkt is het dat wel.
Cer schreef:Kidde schreef:Het was helemaal geen tbs-er
Klopt, t was een psychische patiënt:
Michael P
De zaak kreeg extra aandacht, omdat de dader tijdens het misdrijf geplaatst was in een psychiatrische instelling waar hij veel vrijheden genoot. Procedures voor zijn overplaatsing waren onzorgvuldig verlopen, evenals hoe hem de vrijheden waren verleend. Het leidde tot strengere landelijke regelgeving
_San87_ schreef:denisesilver schreef:Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan. Fijn dat ze deze man hebben opgepakt, maar ik hoop toch wel dat er een hele fikse straf op komt. Al is het alleen al om een signaal af te geven.
Die hele immigrantendiscussie maakt alleen maar dat witte/autochtone mannen vrijgesproken worden van enige vorm van zelfreflectie. Terwijl de mannen die op social media "Wat was de afkomst?" onder dit soort nieuwsberichten reageren, dezelfde zijn als die "Wat heb je gedaan om het uit te lokken?" reageren onder een video van een verkrachte of mishandelde vrouw. Ik ben geen fan van censuur, maar ergens sta ik wel achter een wetsvoorstel dat kinderen tot 16 jaar weert van social media gebruik. Laat ze eerst maar eens empathie ontwikkelen, voordat ze anoniem overal en nergens kunnen reageren op mensen, en slechte beeldvorming van inderdaad zo'n Andrew Tate meekrijgen.
Hoe bedoel je dat? Er werd volle bak gezocht na het geweld van vorige week, er werd volle bak gezocht na deze moord. Er is volle bak gezocht naar de Oostblokker die een vrouw verkrachtte.
Lieser schreef:Popstra schreef:Toevallig dan dat afgelopen week de delicten door immigranten gepleegd zijn. De man die in Zeist vrouwen aanrande was een grote oostblokker. Daar begin je ook niks tegen als vrouw zijnde.
Nu dan die 22 jarige uit???
Je haalt wat binnen ja hier. Je weet niet waarom ze precies gevlucht zijn. Wellicht voor zelfde soort delicten in eigen land.
Er is voor gewaarschuwd....
Oostblokkers zijn helemaal geen vluchtelingen. Het zijn arbeidsmigranten. Binnengehaald om jouw kipfilet in te pakken en jouw bloemkool te oogsten.
MarlindeRooz schreef:Toen ik vorige week maandag de politie belde namen ze het absoluut niet serieus dat ik mij bang en onveilig voelde. Heb toen zelfs teruggebeld de volgende dag om mijn gevoel te uiten hierover. Zodat ze feedback krijgen. Helaas kreeg ik nog een veel nonchalantere reactie terug.
Opvallend is wel dat de politievrouw die ik eerst aan de telefoon kreeg wél het serieus opnam dat ik mij niet gehoord voelde.
denisesilver schreef:_San87_ schreef:
Hoe bedoel je dat? Er werd volle bak gezocht na het geweld van vorige week, er werd volle bak gezocht na deze moord. Er is volle bak gezocht naar de Oostblokker die een vrouw verkrachtte.
https://www.huiselijkgeweld.nl/actueel/ ... n-vervolgd
_San87_ schreef:denisesilver schreef:
In het geval van Weestperzijde geloof ik niet dat er geen flikker mee gedaan zou worden. De politie is meteen een klopjacht begonnen.
Voor wat betreft andere zaken, helaas een tale as old as time... Hopelijk komt daar verandering in.
denisesilver schreef:Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan.
denisesilver schreef:_San87_ schreef:In het geval van Weestperzijde geloof ik niet dat er geen flikker mee gedaan zou worden. De politie is meteen een klopjacht begonnen.
Voor wat betreft andere zaken, helaas een tale as old as time... Hopelijk komt daar verandering in.
Dat zei ik toch ook?denisesilver schreef:Ik vind het frustrerende toch wel dat je weet, dat er geen flikker gedaan was, als het om een op zichzelf staande verkrachtingszaak was gegaan.