Laboratoriumgegevens gehackt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:43

Nou ik heb een brief met een update gehad. Mijn tel en mail zouden niet gelekt zijn, verder alles.
Naam, adres, bsn, geboortedatum en geslacht. Vind dit wel echt een heftige combinatie maar wat ik ermee moet. Dacht eerst nog, loopt wel los maar dit is wel echt een gevaarlijke combinatie van gegevens.

Ook ik ervaar dat ik de laatste tijd heel veel gebeld word wat dan toch wel weer ironisch is.

Denk dat ik er weinig mee kan verder behalve hopen dat ze mij niet moeten hebben...

Eilinora

Re: Laboratoriumgegevens gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:51

Ik werd eerder nooit gebeld maar sinds het lek elke week wel een keer een 06 nummer die belt.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:05

Is laatst uitgelegd hoe dit kan, zij gebruiken een soort programma om random nummers te bellen en genereren hierbij ook een random 06 nummer die uitbelt. Heeft dus niets met de lek te maken, is puur een nieuwe vorm van spam/phising

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:36

leonie87 schreef:
Nou ik heb een brief met een update gehad. Mijn tel en mail zouden niet gelekt zijn, verder alles.
Naam, adres, bsn, geboortedatum en geslacht. Vind dit wel echt een heftige combinatie maar wat ik ermee moet. Dacht eerst nog, loopt wel los maar dit is wel echt een gevaarlijke combinatie van gegevens.

Ook ik ervaar dat ik de laatste tijd heel veel gebeld word wat dan toch wel weer ironisch is.

Denk dat ik er weinig mee kan verder behalve hopen dat ze mij niet moeten hebben...

Dit heb ik ook gehad, was net van die onrust af en naar de achtergrond gestuurd, maar nu komt toch weer een boos gevoel naar boven…. Ik deel je mening helemaal.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 18:11

Hier nog geen updatebrief ontvangen. Ben benieuwd...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 18:26

Ik ook weer een nieuwe brief ontvangen. Ook mijn telefoonnummer en emailadres zijn niet gelekt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 09:07

Ik zie in de PostNL app dat er een nieuwe Bevolkingsonderzoek brief komt vandaag.
Heeft iedereen zich hier aangemeld voor die massaclaim? Ik twijfel daarover..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 10:14

Ik heb me wel aangemeld. Was vrijblijvend. Stond niets geks in de kleine lettertjes.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 10:39

Ik heb nog niet in de brievenbus gekeken,zal er vast wel een inzitten straks

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:08

Qimm schreef:
Ik heb me wel aangemeld. Was vrijblijvend. Stond niets geks in de kleine lettertjes.

Ik ook idd. Kantoor stond ook betrouwbaar bekend via google

Ik zie in de Postnl app dat ik ook weer een brief krijg

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:34

Hier ook brieven gehad en inderdaad alles gelekt behalve telefoonnummer en mail. Ik heb me aangemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:00

Qimm schreef:

Heb ik ook niet gelezen inderdaad en aangemeld.:)

Hoorde hier dat de nieuwe brief er vooral was gekomen omdat de ombudsman er zich mee bemoeid had en de vorige brief ook te summier vond en we het recht hadden op meer duidelijkheid.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

Een 2e brief, nou geweldig. Wat kan/kun je ermee, volgens mij niks of wel. Er wordt nergens gerept over wat te doen als er duistere zaken gebeuren met mijn en ook jouw gegevens denk? En op je qui-vive zijn op verdachte zaken. Er wordt nergens vermeld wat je eventueel kan verwachten, of wel? Ik moet de brief zelf nog lezen, ik krijg hem wel, maar heb hem nog niet.

Wat betreft de telefoontjes waar een aantal het over hebben. Nou die kreeg ik voor die tijd ook al, ik geloof dan ook niet dat dit voortkomt uit het data-lek. Wel jammer dat daar nu meer nadruk ligt in dit forum ipv op de lek zelf. Naar mijn mening had je die ongewenste telefoontjes ook gekregen zonder het data-lek.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:26

Heb wel vorig jaar meegedaan, maar geen brieven gekregen betreft mijn gegevens dus ga er vanuit dat mijn gegevens er niet bij zaten.

Overigens krijg ik die telefoontjes ook.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

Mijn tweede brief heb ik vandaag ook ontvangen. Gelukkig geen telefoonnummer en email gelekt, kan niet zeggen dat ik dat nou een hele geruststelling vind, denk dat die het makkelijkst (en goedkoopst) te vervangen zijn maar goed.
Iemand al iets gehoord over die massaclaims? Heb me een aantal weken bij twee aangemeld maar hier niets over gehoord, ook geen bevestiging of iets via mail.