Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:04

Sassy4barrel schreef:
Ik denk ook niet dat het alleen voor het afscheid is. Maar ook voor de periode erna .. moeder kan vast haar oude leven niet meer oppakken en ook de oudere broers gaan het zwaar krijgen. Misschien hele tijd niet kunnen werken , therapie nodig ect

Maar STEL dat die moeder in de bijstand zit of allerlei subsidies krijgt, dan valleen die door die donatie weg. Wellicht moeten er dan dingen worden terugbetaald, hogere belastingaanslag……..
Soms levert een gift in dat opzicht meer problemen dan oplossingen. Dat is hier gissen, maar niet helemaal in het wilde weg.
Als dat geld goed terechtkomt en geen extra problemen gaat veroorzaken, dan gun ik ze dat absoluut overigens!

Mer1980

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 22:25

Helaas door eigen ervaring met familie drama jaren terug wordt de begrafenis bekostigd door de staat als er vast staat dat de kinderen zijn omgebracht door een misdrijf. Inzameling voor een begrafenis is dus niet nodig. Het geld zal dan denk ik voor iets anders zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 06:13

In het water rijden duurt ook geen eeuwen natuurlijk. Auto staat op de kade. Wacht even tot er niemand in zicht is en 3 seconden later ben je aan het zinken -O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 07:45

Ik vind het best bijzonder dat de motorkap van de auto zo opgedeukt is.

Dit lijkt niet aan een lage snelheid gebeurd te zijn afgaande op hoe de motorkap opgedeukt en verfrommeld is.

Óf dit is aan een fikse snelheid gebeurd óf hij heeft eerst nog iets anders geraakt...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:34

Fokker321 schreef:
Kabayo schreef:
Ik vind het vooral erg dat die kindjes in vertrouwen met hun vader mee gingen. Het is toch hun papa, hoe je het went of keert. En dan doet je papa dit met je… Wat vreselijk sneu :(

Ja inderdaad |( , en ik las ergens dat vader de kinderen halsoverkop riep om mee te komen naar de Mac en dat de vriendin van vader de schoenen van Jeffrey nog vlug nam, omdat hij niet eens schoentjes aan had.

Waarom gebruik je het verkleinwoord?
Een jongen van die leeftijd heeft gewoon schoenen, geen schoentjes.

Little_Gift schreef:
Ik vind het best bijzonder dat de motorkap van de auto zo opgedeukt is.

Dit lijkt niet aan een lage snelheid gebeurd te zijn afgaande op hoe de motorkap opgedeukt en verfrommeld is.

Óf dit is aan een fikse snelheid gebeurd óf hij heeft eerst nog iets anders geraakt...

Water is echt heel hard, kan dus gewoon de klap op het water zijn die dat veroorzaakt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:36

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:06

@ Onali: je schoentjes opmerking is voor mij wel het' hoogtepunt 'van dit verdrietige topic. Hoe kom je er op??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:11

CharleyT schreef:
@ Onali: je schoentjes opmerking is voor mij wel het' hoogtepunt 'van dit verdrietige topic. Hoe kom je er op??

Jij zegt het, totaal onnodig inderdaad.

@Kabayo: het verhaal wordt steeds erger, wat triest om dat te lezen. Vreselijk, zo onnodig ook. Dit had voorkomen kunnen worden op zoveel punten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:17

CharleyT schreef:

We moeten wel realistisch blijven.

Eerder werd er over verdrinkingsdood gezegd dag het voor kinderen minder erg is. Dat geldt dus alleen voor de allerjongste.

Deze kinderen zijn echter geen peuter/ kleuters meer, maar schoolgaand en tiener.
Dan praat je imo niet over 'schoentjes'.
Je hoeft dingen niet te verergeren door te verkleinen met zulk soort woorden.

Mijn nichtjes hebben dezelfde leeftijd, ik hoef echt niet tegen hun te zeggen pak jullie schoentjes maar :+

En ja sommige mensen vallen nou eenmaal andere dingen op in een tekst dan andere mensen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:18

Ik vind dat niet echt als een representatieve website ogen. Daarnaast als er huiselijk geweld is, is er niet meteen sprake van kinder ontvoering/moord/etc.

Ik zag ook titels als: na huiszoeking gaan alle alarmbellen af, klik je het artikel aan en gaat het nergens over de huiszoeking of wat er dan 'gevonden' zou zijn..... Zelfs de media is suggestief bezig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:57

pmarena schreef:
In het water rijden duurt ook geen eeuwen natuurlijk. Auto staat op de kade. Wacht even tot er niemand in zicht is en 3 seconden later ben je aan het zinken -O-

Vaak drijft een auto nog wel even hoor. Het hoeft dus ook niet exact gevonden te worden op de plaats waar het te water gegaan is, daar kan zo een aantal meter tussen zitten.

De nummerplaat klapt er vaak als eerste af als een auto te water raakt. En deuken e.d. hangt af van hoe snel er gereden is, of hoe iets in het water beland. Maar ik heb dan eerder het gevoel dat er tegen wat aangereden is voordat er te water gereden is. Zeker als er alcohol in het spel is.
Als wij naar een auto zoeken, dan is stap 1 de nummerplaat, als die er niet is, dan is het het merk en dat is vaak het teken in het stuur, op de grill/kofferbak, of eventueel de velgen. De velgen gaan niet altijd op, want ik rij bijvoorbeeld met opzet met VW velgen op mijn Skoda (moest extra set velgen kopen voor winterbanden en kwam VW velgen tegen, en dat is natuurlijk alleen dat plastic ding in het midden wat vervangen kan worden, maar ik laat het lekker zo).
Als je verwacht dat er nog iemand inzit, dan ga je niet zomaar overal aan rukken en trekken. Dan kun je mogelijk bewijzen kapot maken. Dus zoiets moet voorzichtig gedaan worden.

Een auto kan overigens geheel zinken en onzichtbaar zijn in water van minder dan 1.80m diepte. Dus gewoon sta-diepte. Diep water is dus helemaal niet nodig. Een kade heeft vaak wel wat dieper water (en ook meteen dieper vanaf de kant) dan een kanaal ofzo. Maar omdat er vaak nog sprake is van drijven kan een auto wel 10m uit de kant komen voordat die naar de bodem gezakt is.

De mac Donalds zit daar wel hemelsbreed vlakbij, maar waar de auto het water in gereden is, is aan de rustige kant. Dat zie je eigenlijk niet als je gewoon als klant naar de Mac gaat. Maar je hebt ook niet direct zicht op de kade als je vanuit dat winkelcentrum met de auto wegrijdt. Als ik daar op het tijdstip dat het gebeurde geweest zou zijn, dan had ik het niet opgemerkt schat ik zo in.
Ergens denk ik dat het Mac verhaal niet waar is, want dan waren ze wel gezien lijkt mij. Tenzij je misschien door de drive gaat. Maar daar zitten, dan was er vast iemand geweest die ze achteraf herkend had. Ook vind ik het vreemd dat er dan geen pintransactie geregistreerd is. Want veel mcdrives accepteren alleen maar kaartbetalingen.

Verder vraag ik me af wanneer het laatste telefoonsignaal opgevangen is, want door dat te volgen weet je ook hoe iemand gegaan is. Als de telefoon uitgezet is of niet meegenomen wordt, dan geldt dat natuurlijk niet direct. Maar dit vraag ik me dus af wegens de zoektocht in de Coenraadpolder. Waarom daar gezocht en waarom niet in Winschoten?

Als daar sporen bij het water gevonden zijn zoals er gezegd wordt, dan zou je zeggen dat er een verkenningsrit gemaakt is voordat je tot deze daad gekomen bent. Dat gebeurt overigens wel vaker bij zelfmoord.

En zo is er ook een statistische afstand die iemand aflegt vanaf de woonplaats voordat er zelfmoord gepleegd wordt. Winschoten of de Coenraadpolder vallen daar binnen. Maar waarom dan eerder gezocht werd in de Coenraadpolder of dat men dacht de grens over en niet in Winschoten zijn voor mij vragen die open staan.

Waarschijnlijk komt er nooit een antwoord. En an sich is dat ook niet echt noodzakelijk, maar er blijven gewoon bij veel mensen (en dus ook bij mij) vragen open. En dat is eigenlijk ook een vorm van medeleven. Het houdt je toch bezig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:20

Er waren bandensporen gezien bij de Coenraadpolder. Daarom werd daar gezocht.
Auto is als laatste gezien op de A7 bij Winschoten dus op zich is het logisch dat ze niet veel verder gekomen zijn dan daar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:57

germie schreef:
pmarena schreef:

Vaak drijft een auto nog wel even hoor. Het hoeft dus ook niet exact gevonden te worden op de plaats waar het te water gegaan is, daar kan zo een aantal meter tussen zitten.

Uiteraard, dat zal ook afhankelijk zijn van hoe hard je te water gaat, onder welke hoek, met welke soort auto enz. Maar als je eenmaal in het water ligt (en dus begint met zinken) dan zal je een stuk minder opvallen want het meeste verkeer zal toch op de weg kijken en niet in een watertje :(:)

Ik vond schoentjes voor een jongen van 10 ook een heel raar woord om te gebruiken.
Vond het niet nodig om er wat van te zeggen maar vond het bijzonder apart gekozen....die gastjes hebben vaak al een maat 35/36 en groter :=

Aparte website inderdaad over dat huiselijk geweld. Heel raar dat in dat artikel woorden met een 0 geschreven worden, zoals p0litie. Wel goed dat er wat betere foto's op staan van die jongen dan die stomme foto met dat stokje in zijn mond.....

Het blijft een vreselijk naar iets. Als er iets speelde van huiselijk geweld of iets in die trant, dan lijkt me dat sowieso heel erg lastig want wanneer grijp je hoe hard in.... het is natuurlijk zeer pijnlijk als zoiets gebeurt en je niet de tijd terug kan draaien om het anders aan te pakken. Maar kinderen weghalen terwijl dat alleen maar meer ellende oplevert dat ze bij hun ouder(s) te laten dat moet je ook zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Er zijn hier alleen maar verliezers -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:05

Wat een afschuwelijk drama is het.
Het blijft zo immens verdrietig hoe het kan dat mensen zich keer op keer melden bij de politie en andere instanties met zorgen over (ex)partner en dat dat niet wordt opgepakt. Ik zit nu de podcast "zij is van mij" te luisteren, waarin het gaat over femicide. In dit geval is niet moeder/partner maar kinderen het slachtoffer, maar het proces is hetzelfde: het lijkt ons gewoon niet te lukken als land om adequaat te reageren op de signalen van (in de meeste gevallen) de moeder die keer op keer alarm slaat over partner en politie die zegt "sorry, we kunnen niks doen".
Tot het volledig te laat is en er doden zijn gevallen, in dit geval 2 kinderen. Absurd en ongelofelijk. Ook voor moeder, in deze gevallen wil je geen gelijk krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:42

https://www.ad.nl/binnenland/drama-jeffrey-en-emma-krijgt-staartje-inspectie-krijgt-melding-binnen-veilig-thuis-start-onderzoek~a7ece0eb/

Drama Jeffrey en Emma krijgt staartje: inspectie krijgt melding binnen, Veilig Thuis start onderzoek
huiselijk geweld.

Het drama rond de door hun vader omgebrachte kinderen Emma en Jeffrey krijgt nog een staartje. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) bevestigt dat er een melding is binnengekomen vanuit de zorgaanbieders die de afgelopen periode betrokken waren bij de familie. Veilig Thuis Groningen laat inmiddels weten een intern onderzoek te zijn gestart.

En wederom is veilig thuis weer in de fout gegaan. Wordt tijd dat ze geen veilig thuis meer heten.

En misschien wordt het wel tijd om als nederlandse samenleving een zaak aan te spannen tegen deze stichting al is het alleen maar om een signaal af te geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:56

Laten we eerst het onderzoek maar eens afwachten voor het zwarte pieten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:58

Ja, en laten we ook vooral niet doen alsof dergelijke gezinsproblematiek een makkelijke casus is waarin je wel even wat acties kunt ondernemen. Want dat is het absoluut niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:15

Blijkt uit onderzoek ook dat de auto al een kwartier na de ontvoering in het water lag.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:16

Waar vond je dat?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:17

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:19

Als dat zo is dan is hij meteen doorgereden. Gewoon direct naar Winschoten het kanaal in.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:21

Dus van de Mac en het tanken en de aardappels en schnitzel enz was allemaal niks van aan...

Wie kwam dan eigenlijk met die verzinsels op de proppen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:23

Little_Gift schreef:
Dus van de Mac en het tanken en de aardappels en schnitzel enz was allemaal niks van aan...

Wie kwam dan eigenlijk met die verzinsels op de proppen?

Kon uberhaupt niet waar zijn omdat de politie al eerder aangaf dat er geen enkel signaal meer met zijn mobiel was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:25

-O-

Vooral waarom die verzinsels... Wat heb je daar nou aan.

Een kwartier nadat ze zijn opgehaald... ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:25

Nou lekker dan. Dat tripje naar de MacSnack was hen niet eens meer gegund....

Maar als die vriendin inderdaad aangaf dat ze geprobeerd had de kinderen niet mee te laten gaan.
Het jongetje inderdaad al niet meer mee wilde. En vader ze snel-snel in de auto meenam zelfs zonder schoenen aan te doen.... de gemiddelde 10-jarige jongen en 8-jarige meiden zouden daar wel knap over gaan mopperen in ieder geval :(:)

Misschien was hij het wel van plan te gaan doen maar dacht 'ie in hectiek dat het dan maar meteen moest gebeuren...?

Echt vreselijk.

Raar dan ook dat verhaal van die schnitzel, vraag me af wat daar het verhaal achter is.