Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wat ik dan weer ook een dingetje vind is als iemand niet fris ruikt. Soms kan die persoon er niks aan doen.
En wordt ie helemaal met de grond gelijk gemaakt dat ie maar deo op moet spuiten.
Ik was zo'n persoon. Met Hyperhidrosis (overmatig zweten). Mijn basisschool leraar zei rustig in een klas tegen me dat ik me niet had gewassen.
Nu, 36,5 kg lichter heb ik nergens meer last van. Er is trouwens wel een oplossing. Botuline injecties.
Dus ook een vorm van body shaming.
Goof schreef:purny schreef:Wat ik dan weer ook een dingetje vind is als iemand niet fris ruikt. Soms kan die persoon er niks aan doen.
En wordt ie helemaal met de grond gelijk gemaakt dat ie maar deo op moet spuiten.
Ik was zo'n persoon. Met Hyperhidrosis (overmatig zweten). Mijn basisschool leraar zei rustig in een klas tegen me dat ik me niet had gewassen.
Nu, 36,5 kg lichter heb ik nergens meer last van. Er is trouwens wel een oplossing. Botuline injecties.
Dus ook een vorm van body shaming.
Vind ik toch wat anders. Geur is wel echt hinderend voor anderen, terwijl dikkere mensen of juist dunnere mensen dat niet zijn.
Desalniettemin vervelend voor je geweest.
Benzz schreef:[
Maar ook je ontkenning dat er nog steeds enorm veel ongelijkheid is tussen mannen en vrouwen vind ik bijzonder. Je bent op de hoogte dat bijv. in de geneeskunde er nu pas onderzoek gedaan wordt dat het vrouwelijk lichaam anders is dan het mannelijk. Dat geneeskunde nog steeds gebaseerd is op het mannelijk lichaam?
Little_Gift schreef:Benzz schreef:[
Maar ook je ontkenning dat er nog steeds enorm veel ongelijkheid is tussen mannen en vrouwen vind ik bijzonder. Je bent op de hoogte dat bijv. in de geneeskunde er nu pas onderzoek gedaan wordt dat het vrouwelijk lichaam anders is dan het mannelijk. Dat geneeskunde nog steeds gebaseerd is op het mannelijk lichaam?
Geneeskunde is niet gebaseerd op het mannelijk lichaam of anti - vrouwen.
Geneeskunde is gebaseerd op HET lichaam zonder dat men besefte dat er een onderscheid was in medische klachten en oorzaken etc wat betreft de verschillende lichamen.
Imo een wezenlijk verschil!
denisesilver schreef:Heb de OP gelezen, en ga hierin met Femke_Tweety mee. Als het je zo stoort, doe het dan ook niet bij een ander. Een voordeel heb je als dun persoon, je lichaamsgewicht zal zeer zelden je diagnose zijn als je bij een arts komt. Dat is bij mensen die dikker zijn wel anders. En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
996981 schreef:Little_Gift schreef:
Geneeskunde is niet gebaseerd op het mannelijk lichaam of anti - vrouwen.
Geneeskunde is gebaseerd op HET lichaam zonder dat men besefte dat er een onderscheid was in medische klachten en oorzaken etc wat betreft de verschillende lichamen.
Imo een wezenlijk verschil!
En met hét lichaam werd het mannelijk lichaam bedoelt. Geneeskunde is dus wel degelijk gebaseerd op het mannenlichaam. Immers is enkel dat lichaam tot voor kort gebruikt in onderzoeken
Little_Gift schreef:Dat was louter toevallig. Dat heeft niks te maken met bewust gekozen te hebben zich te baseren op enkel de man
Little_Gift schreef:996981 schreef:
En met hét lichaam werd het mannelijk lichaam bedoelt. Geneeskunde is dus wel degelijk gebaseerd op het mannenlichaam. Immers is enkel dat lichaam tot voor kort gebruikt in onderzoeken
Dat was louter toevallig. Dat heeft niks te maken met bewust gekozen te hebben zich te baseren op enkel de man
Little_Gift schreef:Citaat:En met hét lichaam werd het mannelijk lichaam bedoelt. Geneeskunde is dus wel degelijk gebaseerd op het mannenlichaam. Immers is enkel dat lichaam tot voor kort gebruikt in onderzoeken
Dat was louter toevallig. Dat heeft niks te maken met bewust gekozen te hebben zich te baseren op enkel de man
Little_Gift schreef:denisesilver schreef:Heb de OP gelezen, en ga hierin met Femke_Tweety mee. Als het je zo stoort, doe het dan ook niet bij een ander. Een voordeel heb je als dun persoon, je lichaamsgewicht zal zeer zelden je diagnose zijn als je bij een arts komt. Dat is bij mensen die dikker zijn wel anders. En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
Die laatste zin... Echt... Hoe wil je als vrouw meteen gelijk ALLE vrouwen in een slachtofferrol duwen zeg![]()
Ik distantieer me als vrouw van dus van wettelijke uitspraken!
denisesilver schreef:En verder denk ik dat het handig is voor iedereen om in te zien dat niks wat een vrouw doet ooit goed is in de ogen van eenmanander.
denisesilver schreef:Tja, jij denkt dat het louter toevallig is dat alleen het mannelijke lichaam is gestudeerd in de geneeskunde, dus je mening neem ik met een korreltje zout. Vooral gezien er in de VS momenteel financieringen voor studies over het vrouwelijk lichaam ingetrokken worden, omdat het woord “vrouw” in het onderzoeksplan staat.
Little_Gift schreef:Jullie zeggen het nu zelf: omdat de man meer vertegenwoordigd werd in al die statussen en functies, werd er dus ook gewoon getest op hetgeen meer of prominenter voor handen was, de man.
Had de vrouw toen meer vertegenwoordigd geweest, dan was het vrouwenlichaam dus hetgeen meest onderhevig geweest zou zijn aan geneeskundige proeven en tests.
Dat heeft dus niks te maken met dat men toen de man al verheerlijkte of voortrok, dat had gewoon alles te maken met dat de man toen gewoon degene was die in alles als eerste moest dienen.
Dus ook als eerste het proefkonijn diende te zijn, het is heus niet allemaal rozengeur en maneschijn vanuit de mannenstatus hoor
Little_Gift schreef:Of omdat niemand er überhaupt vanuit ging dat dat per geslacht zou kunnen verschillen.
Niet moedwillig, gewoon denken dat een lichaam een lichaam is.