Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ja onderzoek om smoesjes te rechtvaardigen.
Waar zeg ik dat alleen jongeren dat doen?
Dat was het punt ook gewoon niet.
Maar boven de 14 en zware misdrijven plegen. Dat moet eens klaar zijn met pamperen.
Voor slachtoffers maakt het niet uit door wie iemand is vermoord of verwond of voor het leven beschadigd
DuoPenotti schreef:Nee.
En het verpakken in een vraag met een waardeoordeel er in is niet netjes.
En nee ik begon er ook niet over. Het was al een lopende discussie.
Dus idd alweer eens klaar met op jou reageren
Want je leest weer eens half.
chanicha schreef:Ik ben er ook voor dat als ze volwassen misdaden plegen ze ook een volwassen straf kunnen ondergaan.
Het is soms schrikbarend wat ze flikken en er met een taakstrafje vanaf k9men.
DuoPenotti schreef:Vergelding? Hoe kom je daar weer bij?
Citaat:Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Jou enge gedachte niet op mij projecteren aub.
Citaat:Wat dacht je van mensen die een gevaar vormen voor de samenleving daaruit weg nemen.
Zeedraakje schreef:In eerste instantie (nou ja, nog steeds) was ik super blij dat er eindelijk vóór een verbod was gestemd. Maar ik vind het wel jammer dat het dit jaar nog doorgaat (deels begrijpelijk maar ik zou dan liever zien dat ze meteen goed doorpakken).
Waar ik ook een beetje mijn vraagtekens bij heb is hoe het zal gaan als buurt- en clubverenigingen het wél nog mogen, of daar dan niet alsnog ontzettend veel 'gebruik' van zal worden gemaakt. Hopelijk zullen er direct voldoende richtlijnen/vereisten komen om dat tegen te gaan maar daar ben ik nog niet zo van overtuigd
karuna schreef:Dat weet ik. Maar ik bedoelde dan de legalebuurtvuurwerk shows. Geen proffesionals dan maar consumenten, als zij mogen afsteken waar kopen ze het dan?
Douce schreef:Als ze slim zijn zetten ze de stemming door naar 2 januari 2026, met invoering per oudjaar 2026 en laten ze iedereen in 2025 nog in het ongewisse. Scheelt weer Armageddon praktijken.