Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Sheran schreef:Oprechte interesse: wat waren je onveilige situaties? Het ergste dat ik heb gezien waren dronken mannen op het perron en in de trein, met hun gebruikelijke gedrag, maar veelal was dat laat op de avond. Heb nooit iemand met messen ofzo gezien, of ontvoeringen of wat dan ook. Ik vind de trein altijd wel veilig voelen omdat er juist zoveel mensen zijn.
Neem elke dag Weert - Eindhoven... dan maak je andere dingen mee.Sheran schreef:Volgens mij maalt onze huidige overheid echt niks om schonere lucht of klimaat.
Maar het zou echt goed zijn als de buitengebieden juist méér bussen zouden krijgen. Ik ga nu ook heel vaak met de auto omdat het met OV zoveel lastiger te bereiken is. Zelfs in de randstad! waar ik nu woon. Bijvoorbeeld van mijn huis naar een plek in de Beemster waar ik wel eens kom: 40 minuten met de auto, maar 2:35 met OV. En OV ook nog veel duurder. Dus dan wordt het toch altijd de auto...
De vorige heeft juist de bussen hier weg bezuinigd. BBB wil ze terug.
Sheran schreef:Niet elke dag, maar ik reis ook wel eens Weert-Eindhoven en ook daar... maar goed, als je niet wil zeggen ook prima. Daar gaat het topic ook niet over.
Schoon is het inderdaad niet. En de bussen nog veel schoner dan de treinen. Ik zat laatst naast een kippenbotjeGatverdamme. Die een heel stuk schoner houden zou ook veel schelen. En meer materieel bij drukte.
FrNo schreef:DuoPenotti, ik werk zelf ook in ploegen, en de treinstation is ook ca 25 minuten met de auto. Dus dat wordt door het burgerberaad niet vergeten. Ook zijn er deelnemers met niet eens een busstation in de buurt.
Ps het spoor wordt in ieder geval niet verder uitgebreid.
De trein goedkoper maken is lastig, omdat ze het buiten de spits wel goedkoper willen maken, maar om ook rond te kunnen komen, moet de prijs in de spitsuren dan teveel omhoog. en door afspraken met de overheid zitten ze aan een maximale prijs vast.
En uit een onderzoek ((Niet van de NS) blijkt dat goedkoper of gratis maken van het ov maar zeer weinig impact heeft op het minderen van het autogebruik.
(maar ik (wij?) willen hier de volgende keer nog wat verder over doorvragen.
Badeendje schreef:Carpoolen aanmoedigen. Verkeer uit de stad weren (autovrije gebieden). Hogere accijnzen op brandstoffen. Subsidies voor (electrische) fietsen. Salarisbonus bij met de fiets komen.
higgins schreef:Handig om te weten!Even terug over de vochtige schoonmaak doekjes, die van AH zijn plastic vrij en Marcels green soap heeft ze ook
DuoPenotti schreef:Zo mee eens.
Boven parkeerplaatsen. Maar ook boven snelwegen.
Hier staat ook een hotel met de gevel beplating van zonnepanelen.
Op weides zouden ze nu direct moeten verbieden
https://earthlymission.com/germany-inst ... xperiment/
Telpeva schreef:Ohja de schoonmaakdoekjes, die vraag was er tussendoor geglipt daar had ik ook op willen antwoorden. Ik gebruik soms in plaats van zulke vochtige wegwerpdoekjes, een allesreiniger spray + velletje keukenrol. Onder het motto: liever een velletje keukenrol weggooien want dat voelt als minder verspilling als zo'n dikker vochtig doekje waarvan ik niet weet waar het van gemaakt is en hoe belastend het is om die te maken. Keukenrol zal neem ik aan gewoon een soort papierpulp zijn, dat lijkt mij dan een renewable resource en minder belastend, beetje vergelijkbaar als het gebruiken van een papieren rietje ipv een plastic rietje. Denk ik, dat weet ik niet zeker.
Citaat:Mensen willen gewoon zo dichtbij mogelijk parkeren, en gelijk hebben ze. Ga je een dagje de stad in, mag je na het winkelen, nog een half uur lopen met tassen vol kleding en schoenen...