Vuurwerk de eeuwige discussie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vuurwerk verbieden voor partikulieren

Ja
583 (85%)
Nee
88 (12%)
Anders
12 (1%)

Totaal aantal stemmen: 683

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 08:52

Maar snap het wel als er maar 1 politie auto is dat die niks doet.
Die overleeft het niet...

Maar ze zouden door moeten pakken en de ME er op.

Toch te gek voor woorden dat dit kan.

Wat ik eerder al zei (of was het het andere topic) zet het leger maar in.

Sluit ze in. Pak ze op.
Bij elk adres huiszoeking. En dan pas vrij laten met een torenhoge boete. Ze hebben duizenden euro's over voor vuurwerk. Geef ze het tienvoudige aan boetes.

Echt snap onze regering niet.

Sterkte voor jullie.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 08:54

Wat erg Suliko. Volgend jaar maar een vakantiehuisje rond deze dagen of niet? Is toch niet te doen dit. Er zijn landen met echte oorlog en hier gaan ze gewoon voor de grap de boel terroriseren. Echt heel erg.

Sherivey

Re: Vuurwerk de eeuwige discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:00

Ik had de ramen even open staan om te luchten.
De boel maar weer dicht gedaan omdat ik alweer vuurwerk hoorde...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 09:08

-O- wat een ellende overal

Ik lees eigenlijk een jaarwisseling maar dan gister al. Veel branden, explosies, vuurwerk, gekloot ermee. Nog even en het is meerdere dagen jaarwisseling en reden voor branden en gezeik -:(-

Hier was het goddank nog redelijk rustig. Maar zeker niet stil :n nog even volhouden en duimen dat alles heel blijft %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:24

Wat een ellende Suliko. Zit je in Lombok?
Heb je kentekens kunnen filmen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:30

Nou, die kütkoters uit de wijk zijn wakker hoor. Staan weer hun troep af te schieten in de straat.

Zie ze normaal ook nooit buiten spelen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:17

Jeetje Suliko, dat is echt niet meer normaal bij jou in de wijk. Af en toe wat afsteken terwijl ze rondlopen, dat is moeilijk te handhaven, maar bij jou is oud & nieuw gewoon al begonnen! 8)7 Daar zouden wel wat arrestaties verricht kunnen worden, zou je denken.

Maar goed, er wordt dus echt niet gehandhaafd, hetgeen ook al van te voren werd aangegeven. Verbod heeft weinig zin zo.

Hier hoor ik nu op afstand ook steeds hele zware en dove klappen. En ook al een paar keer een sirene. Politie? Brandweer? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:29

Zware en doffe klappen is meestal carbid. Misschien dat?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:38

Hier hebben ze een straat verderop 200 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen.
Daar zijn we mooi vanaf 8-)
Maar het knalt hier inmiddels ook.
Mijn volierevogels doen het fantastisch en geven er weinig om. Ik kan de voliere rondom afsluiten met voorzetramen en dat doe ik vanmiddag ook.
Zij vinden alleen die hoge gilgeluiden van vuurpijlen spannend.

Maar onze papegaai durft sinds gisteren niet meer zijn kooi uit -O-
Zo sneu voor alle dieren ;( Niet alleen huisdieren maar ook wilde dieren die in paniek raken omdat ze niet weten wat hen overkomt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:19

https://archive.is/K0yKq

ME-er die zijn verhaal doet.

Verschrikkelijk.
En nog steeds geen verbod.

Is de politiek zo bang voor de mensen met het verstand van hun poffertje hun "geweldige" traditie af te pakken. Bang voor rellen?
"we mogen toch nog wel iets, alles word ons afgepakt"
Lees je dan onder krantenartikelen.

Wat is er dan nog meer afgepakt vraag ik mij dan serieus af?
Behalve dan de veiligheid van veel mensen en dieren die nu wél echt afgepakt is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:41

Dan valt het hier nog mee als ik zie wat ze bij jou flikken Suliko. Boris onze hond loopt nu met een luier, al is het veel lopen, maar knetter stoned van de medicatie onder de bank liggen. Heeft gisteren de hele dag door maar 1x geplast. Gelukkig net wel... tegen mij schone was. Naja, dat maar weer de wasmachine in. Onze andere hond Berne vind het eerder onnodig al die harde knallen, en is iedereen aan het vertellen dat ze moeten stoppen. De papegaaien van onze opvang hebben er weinig last van. De luchtfliters hard aan gezet, een radio, de lamp en gordijnen dicht. Die krijgen er hopelijk weinig genoeg van mee dat ze niet dood neervallen.

Dit word ons eerste jaar hier Oud en Nieuw vieren, ben heel benieuwd! gelukkig hebben we een buurtwacht die bestaat uit wel 1 man, die iedereen kent. Dus hopelijk is het in de straat wat rustiger.

Tja, t'is nu gewoon de wacht houd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:56

Wat een miserie al overal bij jullie :x

Hier in sommige steden dus uitgaansverbod vanaf 19u voor bepaalde jongeren. Gaan die ouders ertegen in beroep want dan kunnen de prinsjes en prinsesjes niet om 20u naar vrienden gaan voor het feest en vroeger past niet.
Daar zakt een mens zijn broek toch van af.

Ik stel voor dat ze al dat tuig oppakken en naar de oorlog sturen. Mee vechten voor Oekraïne, dag en nacht klank en lichtspel gegarandeerd. De lol zal er snel vanaf zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:57

DuoPenotti schreef:

Verschrikkelijk.

Is de politiek zo bang voor de mensen met het verstand van hun poffertje hun "geweldige" traditie af te pakken. Bang voor rellen?

Behalve dan de veiligheid van veel mensen en dieren die nu wél echt afgepakt is.

Ik snap dit dus ook echt niet! Hier in het dorp ook alweer de 1ste auto uitgebrand. Wat bezielt dit soort mensen? Als je op FB de reacties leest van degene die hun traditie wil houden valt het mij op dat ze over het algemeen bijzonder slecht kunnen spellen en vrij asociaal zich gedragen. Ik houd mijn hart vast voor vanavond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 14:01

Is het dan traditie dat je andermans autos en spullen vernield? En mensen en dieren bang maken en iemands longen aan gort helpen? Nooit geweten dat dat de nederlandse aard was al sinds heel erg lang :o?

Die doffe harde kaboefs die ik nu steeds hoor zijn wel gaaf, carbid gaan ze nog soort van verantwoord mee om
Laatst bijgewerkt door karuna op 31-12-24 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:06

DuoPenotti schreef:

Verschrikkelijk.

Kon het verhaal zijn van de flikken in het Brusselse. Net hetzelfde daar. Als die mensen hun dagelijkse verhalen vertellen, loop je 's avonds nog met je mond open van verbazing.

De vuurwerkindustrie is miljoenenbusiness, daar raakt de politiek niet aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:19

En al die kosten die er dan tegenover staan?
Of ziet de politiek dat ook als inkomsten want betalen mensen btw over reparaties enz?

Echt snap het niet...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:22

Voor al die kosten moeten de gemeenten / steden, verzekeringen en eigenaars opdraaien. Dat boeit de dikke piffen weinig tot niks.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:42

_San87_ schreef:

Doffe klappen zijn inderdaad vaak carbid. Merk dat mijn paarden daar nauwelijks op reageren. Maar als er tussendoor een nitraatbom o.i.d. vliegen de paarden door het land en schuift 1 van mijn katten op haar buik de kamer uit. Gelukkig dat ze die niet heel vaak afsteken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:59

Mijn fijne buren zijn op 30 meter afstand van mijn pony's carbid aan het knallen , werkelijk knettergek, om twaalf gaat het helemaal los, de wind over onze stallen heen, jippie al die illegale zooi boven ons. Ponys krijgen een pasta zijn ze iets minder gestrest, ik wou dat het morgen was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:05

-O- Hier ook. We moeten inde buurt blijven en dachten dat gaat wel lukken thuis, maar we gaan ons opmaken om ergens anders te gaan staan (hier weg maar wel bereikbaar) de seconde dat we wegkunnen. %) Wat blijkt. De iets minder toffe straatbewoners gaan kennelijk een groot feest organiseren voor alle iets minder toffe wijkbewoners en dito familie. We vingen het per toeval op een uur geleden

En we zien wat er naar binnen gedragen wordt, wat er nu op straat wordt opgebouwd aan vuurstapel (naaldhout en kerstbomen) 8)7 -:(- >;) -O- dus nope hier moeten we niet willen zijn vanavond als ik mijn longen en oren maar enigszins liefheb. :n is het al morgen? ;(

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:15

tootje71 schreef:
Mijn fijne buren zijn op 30 meter afstand van mijn pony's carbid aan het knallen , werkelijk knettergek, om twaalf gaat het helemaal los, de wind over onze stallen heen, jippie al die illegale zooi boven ons. Ponys krijgen een pasta zijn ze iets minder gestrest, ik wou dat het morgen was.

Onze oude buren hebben een jaar carbid afgeschoten vanuit de voortuin.

We wonen in een rijtjeshuis met een tuin van 8 meter en dan een speeltuin.

Maar hij zat met dat blik op tegen het raam aan en lekker schieten de speeltuin in. Hoop drank en vrienden erbij.

Poliltie heeft daar een einde aan gemaakt toen,
Maar toen was er af vanalles stuk.

De dingen hebben ook niet alleen met vuurwerk te maken, maar met de mentaliteit van mensen.

Alles moet kunnen/mogen en als iemand er iets van zegt krijg je een weerwoord of erger.

Iedereen sterkte vannacht!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:28

Heb net overlast gemeld op de website van de politie.

Ze zijn al vanaf 10u vanochtend bezig. Zag net een hondje dat uitgelaten werd op de grond gaan liggen van schrik. ;(

En ik probeer ondertussen ook gewoon te werken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:31

Bo_Y schreef:
tootje71 schreef:

Onze oude buren hebben een jaar carbid afgeschoten vanuit de voortuin.

We wonen in een rijtjeshuis met een tuin van 8 meter en dan een speeltuin.

Maar hij zat met dat blik op tegen het raam aan en lekker schieten de speeltuin in. Hoop drank en vrienden erbij.

Poliltie heeft daar een einde aan gemaakt toen,
Maar toen was er af vanalles stuk.

De dingen hebben ook niet alleen met vuurwerk te maken, maar met de mentaliteit van mensen.

Alles moet kunnen/mogen en als iemand er iets van zegt krijg je een weerwoord of erger.

Iedereen sterkte vannacht!!

Carbid schieten in een woonwijk? Zijn die hersens permanent in coma of zo?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:42

_San87_ schreef:

Nee, dat herken ik wel en is regelmatiger. (dat steken ze achter elkaar af tot het klaar is) Daar is trouwens ook geen vergunning voor afgegeven in onze gemeente. Dit is echt zwaar vuurwerk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:55

Hier was net ook een bom.
Voor ons ver weg, maar ging nog heel hard.
Ze steken dat maar af naast je huis zeg... :n

Honden reageerde niet, terwijl die grote er echt niet van houd.
Maar de paarden die anders niet reageren weer wel.
Merrie draafde rond, ruin stond gespannen om zich heen te kijken en duurde even voordat hij weer ging grazen