Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Ik zoek nog belangrijke gadgets zoals bv aan radio met zoon hendel dat je zelf kunt aanzwengelen zeg maar.
Een waterzuivereringsrietje hebben we dus we kunnen uit onze beek drinken die over ons perceel loopt. We hebben op ons perceel een grote tank staan waar diesel in zat (denk ik) maar niet in gebruik. Wat is handig om daarin te doen als er stront aan de knikker is?
Is er iets wat je kunt kopen om zelf stroom op te wekken, naast zonnepanelen? En van die gasstelletjes, hoelang kun je dat veilig bewaren? Wat doen jullie qua wapens? Of is dat niet essentieel? Ja misschien heb ik teveel apocalyps films gekeken.
tamary schreef:juval schreef:waarom hebben we eigenlijk geen schuilkelders?
Omdat "als wij niet geloven in geweld een andere partij dat ook niet doet" soort kijk op de wereld.
Hele burgerbescherming, etc. is destijds wegbezuinigd, want nooit meer nodig. En die houding heeft het nederlandse volk grotendeels overgenomen. Nu zonder zelfs oproep dienstplicht is er al helemaal geen gevoel meer van er is misschien wel wat. Immers defensie is ook geen prio. Nu dat noodgedwongen wat begint te kantelen is het opboksen tegen decennia aan niks hoeven en daar komt nog eens een lading russische propaganda bovenop met een mix van jullie schuld en niks aan de hand/wij niet gevaarlijk.
8nnemiek schreef:Daar had ik direct een kapje overheen gemaaktWat onhandig!
Je hebt ook van die smart sockets die een melding kunnen geven als een apparaat uit staat volgens mij.
8nnemiek schreef:Ik heb altijd wat wisselgeld in huis voor op beurzen en rommelmarkten. 100 euro vind ik wat veel om zomaar in huis te hebben liggen.
Ik zou ook niet weten wat ik bij een stroomstoring ineens voor zoveel geld nodig zou hebben.
Pareltjes schreef:Bij paniek kom je niet ver met 100 euro helaas.
Ik heb altijd contant in huis. Voor mezelf en de beesten. Zal toch hooi, stro, voer moeten kunnen inkopen.
Van de NL belastingdienst mag je geloof 653 euro aan contanten in huis hebben. Wat een kul, als ik moet inkopen voor de paarden alleen zit ik daar al dik over.
Moet ik eerst zeg 1000 opnemen van mn rekening en vervolgens opgeven aan de belasting dat het in huis is.
Kunnen zelf niet zo snugger zijn dat het zojuist van de rekening is opgenomen en dus gewoon wit geld is? Ze slaan weer door…..
Pareltjes schreef:Je mag best veel meer contant geld in huis hebben, maar boven € 653 moet je het opgeven voor box 3, zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0geld%20inIk heb altijd contant in huis. Voor mezelf en de beesten. Zal toch hooi, stro, voer moeten kunnen inkopen.
Van de NL belastingdienst mag je geloof 653 euro aan contanten in huis hebben. Wat een kul, als ik moet inkopen voor de paarden alleen zit ik daar al dik over.
koeke schreef:Pareltjes schreef:Je mag best veel meer contant geld in huis hebben, maar boven € 653 moet je het opgeven voor box 3, zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... 0geld%20inIk heb altijd contant in huis. Voor mezelf en de beesten. Zal toch hooi, stro, voer moeten kunnen inkopen.
VuurVleugels schreef:Ah, helder!
https://nos.nl/artikel/2548057-navo-baa ... -op-oorlog
Vind dit soort dingen zo eng. Beetje jammer karaktertrekje van mij is dat ik relativeren erg moeilijk vind, zeker in combinatie met mijn hyperalerte PTSS-brein wat altijd op zoek is naar manieren om zichzelf gek te maken. Zo'n noodpakket voor jezelf fixen allah, maar de gedachte dat de kans dat alles hier straks in puin ligt en het hele leven volledig op z'n kop staat, dat vind ik echt doodeng... Dat kan geen noodpakket verhelpen. En dit soort nieuwsberichten helpen dan nietKun je zeggen "kijk dan geen nieuws meer", en dat probeer ik ook, maar ik werk momenteel bij twee grote organisaties die zich bezighouden met politieke geografie en defensie... Moeilijk afsluiten als je mailbox dagelijks vol staat met nieuwsbrieven en updates over de situaties in de wereld
koeke schreef:verootjoo schreef:Hoe houd jij het water goed? En wat voor gasflessen heb je? Eerder weleens gehad dat ie leeg was als ik hem nodig had...Maar goed, inmiddels heb ik een flink noodpakket. Veel eten en drie gasflessen om op te koken en 50 liter water.