Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:30

Mjelleke

Re: Amsterdam toneel van voetbalgeweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:45

@irmaz bedankt! Mooi interview met heldere onderbouwing.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:22

irmaz schreef:
Een erg goed interview met dr. Markha Valenta, universitair docent en onderzoeker aan het University College Utrecht. Zij is zelf Joodse, de Volzin is een Christelijk medium.

https://volzin.nl/reactie-politici-is-r ... htergrond/

helaas zit het grootste deel van het artikel achter een betaal abbo.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 13:58

Leuk om te lezen, diagnostiseren is leuk maar een behandelplan aanleveren is beter,
net als een arts alleen maar diagnostiseert en geen behandelplan opzet, of de kennis en kunde heeft, juist ja dan wordt het een zooitje.

Wachten is op : Wie komt met het behandelplan?? zodat we deze patient - lees nederland - kunnen herstellen!!

Daar ben ik veel meer benieuwdf naar, elkaar napraten over hoe het niet moet weten we zo langzamerhand wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:01

Je kunt alleen behandelen, alsmje de diagnose d.m.v. onderzoek kan vaststellen.

Zomaar behandelen, is nutteloos.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:24

Electra63 schreef:

onderzoek op onderzoek mag toch hoop ik een keer resulteren in een behandelplan, zachte heelmeesters maken stinkende wonden is nog altijd actueel

symptoombestrijden helpt niets, merk ik ook in de paardenwereld als je de oorzaak niet aanpakt, blijf je achter de feiten aanlopen.

dit zegt Wikipedia er over:
Symptoombestrijding is het bestrijden van klachten, zonder hierbij de oorzaak van de klachten weg te nemen.

Symptoombestrijding is eveneens een (vaak pejoratieve) term met betrekking tot probleembestrijding, waarbij men slechts de gevolgen van het probleem bestrijdt, maar niet het probleem zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Symptoomb ... verergeren.

edit: als onderzoeken te lang duren/of geen behandelplan opleveren ga ik in idergeval verder zoeken.
Laatst bijgewerkt door mce op 19-11-24 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 14:28

CrazyCat schreef:
irmaz schreef:
Een erg goed interview met dr. Markha Valenta, universitair docent en onderzoeker aan het University College Utrecht. Zij is zelf Joodse, de Volzin is een Christelijk medium.

helaas zit het grootste deel van het artikel achter een betaal abbo.

O echt? -O-
Gisteren was er nog geen betaalmuur voor dus ik vermoed dat er veel belangstelling voor is :Y)

Zal straks de link via archive.is plaatsen die is nu blijkbaar erg druk, sta in de wachtrij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:11

mce schreef:
Electra63 schreef:

onderzoek op onderzoek mag toch hoop ik een keer resulteren in een behandelplan, zachte heelmeesters maken stinkende wonden is nog altijd actueel

symptoombestrijden helpt niets, merk ik ook in de paardenwereld als je de oorzaak niet aanpakt, blijf je achter de feiten aanlopen.

dit zegt Wikipedia er over:
Symptoombestrijding is het bestrijden van klachten, zonder hierbij de oorzaak van de klachten weg te nemen.

Symptoombestrijding is eveneens een (vaak pejoratieve) term met betrekking tot probleembestrijding, waarbij men slechts de gevolgen van het probleem bestrijdt, maar niet het probleem zelf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Symptoomb ... verergeren.

edit: als onderzoeken te lang duren/of geen behandelplan opleveren ga ik in idergeval verder zoeken.

Juist zonder diagnose/onderzoek doe je alleen maar aan symptoombestrijding.

@Irmaz,
Ik kon het artikel gisteren gewoon lezen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:29

Juist zonder diagnose/onderzoek doe je alleen maar aan symptoombestrijding.(quote electra)

Juist, en daarom denk ik dat er totaal geen onderzoek gedaan wordt, want wat er nu is, is imo ogen alleen maar sypmptoombestrijden,

mooi voorbeeld weer het instellen van een spoedhertstel commissie inzake de toeslagenaffaire

NSC-staatssecretaris Nora Achahbar wil de slepende hersteloperatie voor de toeslagenaffaire versnellen met een nieuwe opzet voor ‘totaalherstel’.
https://www.volkskrant.nl/politiek/staa ... ~baa5fc75/

maar als het te lastig wordt gewoon vertrekken, of is dit inzake een onderzoek belangrijk?? Of heeft ook zij zich verslikt in de bureaucratie die deze affaire omlijst

niet bij AI neerlegen want ook die werkt op kennis en kunde van de mens, of gaat deze ook al googelen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:26

mce schreef:
Juist zonder diagnose/onderzoek doe je alleen maar aan symptoombestrijding.(quote electra)

Juist, en daarom denk ik dat er totaal geen onderzoek gedaan wordt, want wat er nu is, is imo ogen alleen maar sypmptoombestrijden,

mooi voorbeeld weer het instellen van een spoedhertstel commissie inzake de toeslagenaffaire

NSC-staatssecretaris Nora Achahbar wil de slepende hersteloperatie voor de toeslagenaffaire versnellen met een nieuwe opzet voor ‘totaalherstel’.

maar als het te lastig wordt gewoon vertrekken, of is dit inzake een onderzoek belangrijk?? Of heeft ook zij zich verslikt in de bureaucratie die deze affaire omlijst

niet bij AI neerlegen want ook die werkt op kennis en kunde van de mens, of gaat deze ook al googelen

Ik kan je bericht niet helemaal volgen.

Ik kan het prima begrijpen dat deze staatssecretaris opstapt, als er zo over Marokkanen wordt gesproken door collega's en je zelf van Marokkaanse afkomst bent. Het was misschien wel die bekende druppel.
Je wil dan toch niet samenwerken met zulke politici, zeker niet, als de MP of collega's dit soort opmerkingen accepteren en misschien wel beamen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:39

Electra63 schreef:
mce schreef:

Ik kan je bericht niet helemaal volgen.

Ik kan het prima begrijpen dat deze staatssecretaris opstapt, als er zo over Marokkanen wordt gesproken door collega's en je zelf van Marokkaanse afkomst bent. Het was misschien wel die bekende druppel.
Je wil dan toch niet samenwerken met zulke politici, zeker niet, als de MP of collega's dit soort opmerkingen accepteren en misschien wel beamen.

Denk dat je juist dan aan moet blijven om te laten zien dat ze - ongeachte je afkomst - ongelijk hebben, maar als je het bericht in VOLZIN leest kan ik me zo voorstellen dat er meer speelt dan wij weten.

Begrijp dat er keuzes gemaakt zijn om een burgemeester in het zadel te houden, dat is weer het beroemde pappen en nathouten, symptoombestrijden, weg kijken en denken het zal zo'n vaart niet lopen,
(Helaas misschien niet meer te openen, misschien rechtstreeks in de post van irmaz gisteren

Ik moet even afhaken omdat ik geen artikelen kan openen om te kopieren als onderbouwing
Laatst bijgewerkt door mce op 19-11-24 19:20, in het totaal 4 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:46

Ik kan niet zo goed volgen wat je probeert te zeggen Mce, het lijkt of er woorden en leestekens zijn weggevallen en dat er woorden staan die er niet thuis horen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:01

Mce,

Het is altijd gemakkelijk om als buitenstaander te bepalen of iemand zijn/haar werk moet blijven doen, om te laten zien, dat anderen ongelijk hebben.
Ongeacht of je tot aan het bot wordt vernederd.
Sowieso begrijp ik niet, waarom zij moet laten zien, dat zij niet anti-semitisch is of uit het juiste hout is gesneden.
Dat hoeven haar collega's immers ook niet.

Zij schijnt een uitstekende advocaat te zijn, dus ik verwacht dat zij snel weer aan het werk is en zelf kan bepalen tot in hoeverre zij zich laat beledigen door een stel nitwits.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:19

mce schreef:
Denk dat je juist dan aan moet blijven om te laten zien dat ze - ongeachte je afkomst - ongelijk hebben,

Er zijn een paarhonderdduizend mensen met een dergelijke afkomst die prima functioneren in onze maatschappij - en toch is het nooit genoeg om racisten tevreden te stellen. Dus nee, die strategie werkt niet echt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:39

Electra63 schreef:
Mce,

Het is altijd gemakkelijk om als buitenstaander te bepalen of iemand zijn/haar werk moet blijven doen, om te laten zien, dat anderen ongelijk hebben.
Ongeacht of je tot aan het bot wordt vernederd.
Sowieso begrijp ik niet, waarom zij moet laten zien, dat zij niet anti-semitisch is of uit het juiste hout is gesneden.
Dat hoeven haar collega's immers ook niet.

Zij schijnt een uitstekende advocaat te zijn, dus ik verwacht dat zij snel weer aan het werk is en zelf kan bepalen tot in hoeverre zij zich laat beledigen door een stel nitwits.

zeker, ik had haar echter graag het succes van het oplossen gegund
Laatst bijgewerkt door mce op 19-11-24 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:57

Shadow0 schreef:
mce schreef:
Denk dat je juist dan aan moet blijven om te laten zien dat ze - ongeachte je afkomst - ongelijk hebben,

Er zijn een paarhonderdduizend mensen met een dergelijke afkomst die prima functioneren in onze maatschappij - en toch is het nooit genoeg om racisten tevreden te stellen. Dus nee, die strategie werkt niet echt.

Nou precies... Ik had eerder nog naar haar cv zitten kijken, de bewijzen dat deze mevrouw zeer bekwaam is die zijn er volgens mij gewoon, wat moet ze nog meer laten zien dan.

-

Er zijn trouwens inmiddels nog twee kamerleden van het NSC opgestapt.
https://nos.nl/artikel/2545083-twee-nsc ... an-fatsoen

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:58

Er zijn een paarhonderdduizend mensen met een dergelijke afkomst die prima functioneren in onze maatschappij - en toch is het nooit genoeg om racisten tevreden te stellen. Dus nee, die strategie werkt niet echt.[/quote]
Nou precies... Ik had eerder nog naar haar cv zitten kijken, de bewijzen dat deze mevrouw zeer bekwaam is die zijn er volgens mij gewoon, wat moet ze nog meer laten zien dan.

Niets, had haar graag het succes gegund van het oplossen van de toeslagenaffaire

Dat is het politieke spel ;) , evenals de stoelendans van Idsinga (NSC)

De judaskus van de NSC-vertrekkers valt slecht bij partijgenoten
Het opstappen van Kamerleden uit een regeringsfractie is nooit goed nieuws voor een coalitie, net zo min als dat het geval is als kabinetsleden vroegtijdig hun biezen pakken. Opgeteld zijn het er nu vier in drie weken voor NSC. Daarmee wordt bevestigd wat in de coalitie van meet af aan vermoed werd: niet PVV, VVD of BBB maar de partij van Pieter Omtzigt is de zwakste schakel gebleken in de rechtse samenwerking.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3183621 ... tijgenoten

Ik haak af, want als maar erover praten geeft ook geen oplossing

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:20

mce schreef:
Het opstappen van Kamerleden uit een regeringsfractie is nooit goed nieuws voor een coalitie, net zo min als dat het geval is als kabinetsleden vroegtijdig hun biezen pakken. Opgeteld zijn het er nu vier in drie weken voor NSC. Daarmee wordt bevestigd wat in de coalitie van meet af aan vermoed werd: niet PVV, VVD of BBB maar de partij van Pieter Omtzigt is de zwakste schakel gebleken in de rechtse samenwerking.

Het is vrij logisch dat de mensen van NSC als eerste opstappen. In een misdaad-bende zijn het ook de mensen die zich op een gegeven moment realiseren waar ze mee bezig zijn en last van hun geweten krijgen de eerste die er uit stappen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:20

mce schreef:
Nou precies... Ik had eerder nog naar haar cv zitten kijken, de bewijzen dat deze mevrouw zeer bekwaam is die zijn er volgens mij gewoon, [u]wat moet ze nog meer laten zien dan.

Niets, had haar graag het succes gegund van het oplossen van de toeslagenaffaire

Dat is het politieke spel ;) , evenals de stoelendans van Idsinga (NSC)

Telegraaf wijst continu naar NSC, is niet heel objectief.
NSC kan je zien als de zwakste schakel of als politici die vasthouden aan hun principes en niet geassocieerd willen worden of een onderdeel zijn van een kabinet die niet jouw nor.en en waarden deelt.

Ze hadden dat natuurlijk wel kunnen zien aankomen.
Je kunt ze naïef noemen, maar zeker geen Judas.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:21

Voor degenen die het interview wat ik eerder plaatste niet konden lezen omdat het achter een betaalmuur was verdwenen hier de link naar een leesbare versie: https://archive.is/iNbi7

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:25

Electra63 schreef:
Telegraaf wijst continu naar NSC, is niet heel objectief.
NSC kan je zien als de zwakste schakel of als politici die vasthouden aan hun principes en niet geassocieerd willen worden of een onderdeel zijn van een kabinet die niet jouw nor.en en waarden deelt.

Ze hadden dat natuurlijk wel kunnen zien aankomen.
Je kunt ze naïef noemen, maar zeker geen Judas.

Bij de Telegraaf zijn het een stel leugenaars. Die pakken wat feiten en verzinnen er een eigen verhaal omheen. Het klinkt meestal aannemelijk maar het is nooit zoals het werkelijk is. Dus als je wilt weten hoe het niet is, lees de Telegraaf ;)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:36

ik had haar graag het succes gegund, wel blij dit te lezen, :)*

https://www.ad.nl/politiek/achahbar-sta ... ~aad9bfcd/

De beschuldigingen en het lekken naar de pers ondermijnen het vertrouwen in de overheid. En ook beschadigt het personen”, zegt ze. ,,Ik lees bizarre uitspraken die niet kloppen. Ik ben niet weggegaan vanwege racisme. Het is beschadigend.”

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:07

Een heel goede advocaat zijn wil nog niet zeggen dat je een heel goede politica bent.
We zijn nu 4 jaar verder na het in gang zetten van het herstelproces voor de gedupeerden van de toeslagen affaire en nog is er geen oplossing in zicht. Misschien is het probleem te taai en complex en heeft dat meegespeeld in haar besluit er tussenuit te piepen. En dat is ook slecht nieuws voor degenen die al jaren hopen op een oplossing. Die laat je met opstappen natuurlijk ook in de steek.

En is ze nu geschrokken van wat ze teweeg heeft gebracht. Want niemand gaat haar nu natuurlijk meer geloven vanuit het principe "waar rook is is vuur".

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:39

Babootje schreef:
Een heel goede advocaat zijn wil nog niet zeggen dat je een heel goede politica bent.
We zijn nu 4 jaar verder na het in gang zetten van het herstelproces voor de gedupeerden van de toeslagen affaire en nog is er geen oplossing in zicht. Misschien is het probleem te taai en complex en heeft dat meegespeeld in haar besluit er tussenuit te piepen. En dat is ook slecht nieuws voor degenen die al jaren hopen op een oplossing. Die laat je met opstappen natuurlijk ook in de steek.

En is ze nu geschrokken van wat ze teweeg heeft gebracht. Want niemand gaat haar nu natuurlijk meer geloven vanuit het principe "waar rook is is vuur".

Oe wat een lekker laag niveau Babootje, serieus?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:50

Babootje schreef:

Zij mag niet zeggen wat er in de ministerraad is besproken en gezegd.
Dus haar woord tegen het woord van anderen, waaronder de MP.

Er zijn genoeg filmpjes te zien van Nobel, Faber, Keizer, Wilders die racistisch zijn.
Daar is geen twijfel over mogelijk.

Wat de geschiktheid betreft als politicus, daarvan zijn er sowieso maar weinig met ervaring /geschikt in dit kabinet.
Ik vind het echt een farce als je debatten en interviews kijkt.