Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:28

Hoeveel mensen ken jij dan die complicaties hebben na het vaccin?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:48

Mijn man is de enige die ik ken, die echt doodziek was van de vaccinatie. Maar hij was ook erg ziek van Corona, terwijl hij fit en gezond is.
Verder ken ik alleen mensen die 1 of 2 dagen beetje lamlendig waren of pijnlijke arm.
Niemand met langdurige gevolgen door of na vaccinatie.

Maar ik kan wel zo 4 mensen opnoemen die overleden zijn door Covid.
En de grote gevolgen op mijn werk door de vele (soms langdurige) ziekmeldingen door Covid en niet door de vaccinatie.

Maar kunnen we niet stoppen met deze Corona-discussie?
Daar hebben we andere topics voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 12:59

Tiggs schreef:
Elisa2 schreef:
Geen groot risico? Terwijl er toch zoveel mensen met problemen en complicaties zijn na de vaccinatie en de lange termijn gevolgen ook nog niet bekend zijn?

Vind dat wel heel gemakkelijk gezegd weer over iets wat je zelf niet raakt.

Procentueel gezien niet denk ik.

En het is ook makkelijk praten als je niemand kent die aan Covid is overleden.

Waarom kan beide niet erg zijn? Er zijn ook mensen gestorven aan de vaccinatie. Is het dan ook makkelijk praten als je niemand kent die dat overkomen is?

Ik snap de behoefte niet zo om het ene te baggataliseren. Ik baggataliseer beide niet, ik vind het allebei erg.
En in mijn laatste link is er meer informatie te vinden over sterfgevallen er door zonder registratie.
En dit is het laatste wat ik er over zeg.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:18

Elisa, dit was juist een reactie op jouw ‘makkelijk praten weer’.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 13:34

Elisa, er zijn mensen gestorven NA vaccinatie. De gevallen die binnen vier weken na vaccinatie zijn overleden zijn voor het grootste deel onderzocht. Er zijn volgens mij maar enkele gevallen bekend die rechtstreeks aan vaccinatie te wijten zijn, grootste deel 80 + en die vallen vaker dood neer ( even heel cru gezegd)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 13:36

Jullie hebben weer de laatste link niet gelezen die ik gepost heb he?

Volgens mij heb ik dat nergens gezegd Tiggs. Alleen dat de problemen van deze mensen continu gebagatelliseerd worden en dat wordt wederom bevestigd door jou.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 14:04

Elisa2 schreef:
Nee, de vaccins zijn niet altijd veilig daar wordt steeds meer over bekend.

https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 69_NL.html

:D

Dit bericht laat juist zien dat er helemaal geen geheimzinnigheid is?
Alles is terug te lezen.

Dit hoort daarom niet in een topic over complotten, maar gewoon in één van de Corona-topics.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 14:14

Ik zie er ook geen complot in? Twee van mijn collega's zijn rechtstreeks overleden aan Covid, eentje is permanent arbeidsongeschikt geraakt door Covid, ik ken gelukkig niemand met vaccinatie schade. Ik kijk er vanuit mijn eigen ervaring dus heel anders naar, maar hou de ontwikkelingen wel in de gaten, per slot van rekening ga ik binnenkort vaccin nr 6 halen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 14:17

Pfff topic wordt maar steeds gekaapt over corona. Er wordt al vaker gevraagd om het iets breder te houden. Kan de coronadiscussie niet in een ander topic ofzo als dat nog zo hoog zit?

Het is nu een welles/nietus ding aan worden en heeft niks meer te maken met complotten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:18

Electra63 schreef:
Elisa2 schreef:
Nee, de vaccins zijn niet altijd veilig daar wordt steeds meer over bekend.

https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 69_NL.html

:D

Alles is terug te lezen.

Dit hoort daarom niet in een topic over complotten, maar gewoon in één van de Corona-topics.

Nu, jaren later begint er steeds meer boven te komen. Maar de mensen die in het begin terecht kritisch waren werden weggezet als wappie. Een paar jaar geleden geleden was deze informatie er nog niet.
En dat blijken dus helemaal niet zulke wappies te zijn geweest. Maar dit zijn wel de mensen, althans sommigen daarvan die hierdoor meer in complottheorieën zijn gaan geloven.

Dit is gewoon een voorbeeld, zo zijn er meerdere.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 15:22

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:26

Dit is dan een interessante alinea van die pagina

“Iets bespreken alsof het een complottheorie betreft kan ook als frame onderdeel zijn van een dispuut, een techniek die al werd toegepast door grote farmaceutische bedrijven om de geloofwaardigheid van legitieme aantijgingen te ondermijnen door te schijn te wekken dat het gaat om een uit de lucht gegrepen Big Pharma-complottheorie.[4]“

Want dan kan je dus alles ontkennen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 15:29

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:30

Elisa2 schreef:
Jullie hebben weer de laatste link niet gelezen die ik gepost heb he?

Volgens mij heb ik dat nergens gezegd Tiggs. Alleen dat de problemen van deze mensen continu gebagatelliseerd worden en dat wordt wederom bevestigd door jou.

Het staat zelfs in het bericht wat je zelf quote (vrijdag 21:12 uur). Maar goed, ik laat het hierbij.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:46

BigOne schreef:
Electra63 schreef:

Alles is terug te lezen.

Elisa ; het antwoord!!
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... SW_NL.html

En gezien de indieners weer veel geblaat en weinig wol.

Als ik zoiets lees, dan vraag ik mij af waarom er een verbeterd geneesmiddelen bewakingssysteem moest worden opgezet. Was het systeem eerder niet zorgvuldig genoeg?

En de bewering dat myocarditis vaker voorkomt bij corona besmetting dan na vaccinatie? Daar lijkt ook niet iedereen het mee eens te zijn, zo blijkt uit een Portugees onderzoek uit 2023.

https://www.mednet.nl/congres-nieuws/covid-19-lijkt-niet-tot-meer-gevallen-van-myocarditis-te-leiden/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:52

journee schreef:
Als ik zoiets lees, dan vraag ik mij af waarom er een verbeterd geneesmiddelen bewakingssysteem moest worden opgezet. Was het systeem eerder niet zorgvuldig genoeg?

Voortschrijdend inzicht?
De geneeskunde verandert volop en verbetert continu. Natuurlijk is een verouderd systeem niet zorgvuldig genoeg. De systemen van 10-20-30 jaar geleden voldeden prima naar de maatstaven van die tijd, maar door steeds nieuw onderzoek vernieuwen we steeds in de medische zorg *\o/*

Je kan ook overal wat achter zoeken.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:00

verootjoo schreef:
journee schreef:

Voortschrijdend inzicht?
De geneeskunde verandert volop en verbetert continu. Natuurlijk is een verouderd systeem niet zorgvuldig genoeg. De systemen van 10-20-30 jaar geleden voldeden prima naar de maatstaven van die tijd, maar door steeds nieuw onderzoek vernieuwen we steeds in de medische zorg *\o/*

Je kan ook overal wat achter zoeken.

Tja, dit ging specifiek over de coronavaccins, dus voorschijdend inzicht over tientallen jaren zeker weten! Maar dit gaat dus over de afgelopen jaren, in Nederland werd ook pas vanaf 2021 gevaccineerd. Dat is dus vrij recent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:39

Er is gewoon nog veel meer onderzoek nodig. Net zoals naar de long covid door vaccinatie. Gelukkig zijn ze daar nu wel mee bezig maar het betekent wel dat er destijds een gok is genomen met de nog niet goed geteste vaccins. Daarin hadden de wappies dus uiteindelijk geen ongelijk. En dat soort zaken zijn wel bronnen voor voedingsbodems voor nog meer complot theorieën.

Om er een andere in te gooien, dat de wolf uitgezet is zodat er minder landbouwhuisdieren komen wat de wens is van het kabinet. Nu geloof ik niet dat de wolf uitgezet is.. maar het gebrek aan beheer en verdwijnen van veel landbouwhuisdieren komt ze denk ik ook niet helemaal verkeerd uit. :o
Kan compleet toeval zijn maar het valt wel op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 17:43

Journee, dit onderzoek wat je deelt gaat over 48 personen, daar staan Amerikaanse onderzoeken tegenover die duidelijk maken het risico op dit soort klachten 6 keer hoger is bij niet gevaccineerde jonge personen. Ja door vaccin kun je het ook krijgen, voorbeelden bekend maar in bijna alle gevallen onschuldig en goed te behandelen. Wanneer je het door het virus kreeg werd het al een stuk lastiger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 17:45

Een wolf vindt zijn weg naar bepaalde gebieden en door het geur spoor volgen er meer. Wanneer men gelooft dat ze hier uitgezet zijn ? :?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:49

Zolang er ergens geld mee te verdienen is verbaast niks mij eigenlijk.. of dat met een uitgezette wolf is (je bent dan als wolven deskundige ineens wereld beroemd in nl) of door een pandemie (als influencer ) is mij dan om het even.. je kan t zo gek niet bedenken of iemand verdient geld over de rug van anderen :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:01

Cer schreef:
Zolang er ergens geld mee te verdienen is verbaast niks mij eigenlijk.. of dat met een uitgezette wolf is (je bent dan als wolven deskundige ineens wereld beroemd in nl) of door een pandemie (als influencer ) is mij dan om het even.. je kan t zo gek niet bedenken of iemand verdient geld over de rug van anderen :+

Yepp, dat zie je heel vaak. En soms moet ik er ook om grinniken.

Hier zijn ja ook oudere bokkers - dus mijn leeftijd 50+

Herinneren jullie nog Baghwan ?
Zijn volgelingen leeften somber en in "uniforme" roodgetinte gewanden, gingen geld inzamelen, verkondigden liefde... en Baghwan? Die was beroemd om zijn verzameling Rolce Royces - gefinanceerd door zijn volgelingen en geen een van hun die er daar wat achter zocht, smile

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 18:34

sasja0705 schreef:
Cer schreef:

Yepp, dat zie je heel vaak. En soms moet ik er ook om grinniken.

Hier zijn ja ook oudere bokkers - dus mijn leeftijd 50+

Herinneren jullie nog Baghwan ?
Zijn volgelingen leeften somber en in "uniforme" roodgetinte gewanden, gingen geld inzamelen, verkondigden liefde... en Baghwan? Die was beroemd om zijn verzameling Rolce Royces - gefinanceerd door zijn volgelingen en geen een van hun die er daar wat achter zocht, smile

Ik heb hem even opgezocht:

https://www.vpro.nl/lees/nieuws-vpro/2018/in-de-ban-van-bhagwan.html

Ik denk dat bij zijn succes ook de het tijdperk (flowerpower) wel een rol heeft gespeeld. :)

Wat ik zelf altijd wel vermakelijk vind zijn de complottheorieën over de illuminati, tempeliers en dergelijke. Dan Brown heeft zich daar in zijn boeken behoorlijk op uitgeleefd. Het is dan altijd leuk om te kijken: wat zijn de feiten en wat is fictie?

Over tempeliers en vrijdag de 13e:

https://www.leidenmedievalistsblog.nl/articles/wat-hebben-de-tempeliers-met-vrijdag-de-13e-te-maken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:03

Bijzonder he? Als ik dit zo lees moet ik ook denken aan de heksen vervolgingen. Feitelijk kwamen die ook voort uit een soort complottheorieën en mensen die compleet doorsloegen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 19:14

@Journeee... flowerpower was laaaaang voor de 80er, hoor :D