Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:mce schreef:want de marketing van sponsoren bepalen wie er naar de OS b.v. gaan, laatste afvaardiging zouden wij anders hebben samengesteld, toch, stuivertje wisselen met reserves was te opzichtig imo
Er is helaas niet heel veel meer keuze, wie had jij dan willen sturen om uit te komen voor Nederland?mce schreef:en zo lang er nog 20.000 (of hoeveel) mensen op de tribune zitten en klappen voor de deelnemers op de OS vinden we dat allemaal wel best, daardoor trekt ook een sponsor zijn conclusie
Dat valt tegen, want de OS zijn opgezet als evenement voor amateursporters en alleen de sponsoren van de Spelen zijn zichtbaar. De deelnemers mogen niet de namen van hun sponsoren tonen, er mag op het tenue 1 commerciële naam zichtbaar zijn en niet meer (bij de zwemmers bijv Arena, bij de ruiters Pikeur en op de TeamNL polootjes Fila). In de wedstrijdomgeving zijn verder geen reclameuitingen zichtbaar en sponsors komen ook helemaal niet aan bod in de rubrieken. Je wint een medaille en niet een huppeldepupprijs, er worden ook geen sponsoren bedankt in de prijsuitreiking. Voor sponsoren zijn de Spelen daarom nagenoeg waardeloos en worden de 12.000 mensen op de tribune en enkele miljoenen thuis-voor-de-buis niet bereikt.
Elisa2 schreef:Loretta schreef:En wederom een artikel tegen de paardensport.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... n-incident
Begin deze maand was het ook weer raak met Willem Vermaat.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/t ... ardensport
Het grootste probleem wat ik met dit soort activistische lui heb, dat is dat het daar niet bij stopt. Nu staat er nog paardensport. Maar als ze dat eenmaal gelukt is dan staat er paardrijden.
In de top gaat veel geld om. En daardoor is dat voor deze clubs een moeilijke noot om te kraken. Maar als paardenliefhebbers die zich bezig houden met paardvriendelijk rijden en natural horsmanship moeten we zeker niet naief zijn. Samenwerken en of doneren aan dit soort clubs dat is onze eigen toekomstige vijanden spekken. Zodra ze de paardensport verboden hebben weten te krijgen dan staan we er alleen voor en in de paardvriendelijke wereld gaat een stuk minder veel geld om en is daardoor veel kwetsbaarder dan de topsport.
Ze spreken zichzelf wel tegen, want als het schering en inslag zou zijn in de paardensport dan was er nooit zo,n schokgolf ontstaan hè? Dan was het dagelijkse kost en gewenning.
Er zijn er die zo zijn zoals in het artikel en er zijn nog steeds goede. Hier mist de nuance weer volledig.
Die Willem Vermaat schrijft iedere OS hetzelfde. Jacob Melissen is in gesprek gegaan met hem.
Loretta schreef:mce schreef:Sport zou moeten verbroederen lichaam en geest versterken maar als je laatste OS nog eens terug kijkt zie je veel mooie dingen als het goed gaat, maar de druk van topsport is onmenselijk geworden
https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/olympisme#:~:text=
Olympische Beweging: meebouwen aan een betere wereld
Het belangrijkste doel van de Olympische Beweging is meebouwen aan een vreedzame en beter wereld. Ze wil jongeren opvoeden in de olympische geest: via sport en zonder enige vorm van discriminatie, met wederzijds begrip, vriendschap, solidariteit en fair play.
Wie zijn de Olympische Beweging?
De Olympische Beweging bestaat uit het IOC, de internationale sportfederaties, de organisatiecomités van Olympische Spelen, de nationale olympische comités, de daarbij aangesloten nationale sportorganisaties, hun sportverenigingen en alle mensen die daarbinnen sportief of anderszins actief zijn. Met behulp van sport, cultuur en educatie wil de Olympische Beweging bijdragen aan een vreedzamere wereld.
Olympic Charter
De fundamentele principes en de reglementen van de Olympische Beweging en het IOC zijn vastgelegd in het Olympisch Handvest (Olympic Charter). De inhoud van het handvest is te vinden op de site van het IOC: olympic.org
Dat klinkt allemaal heel erg mooi. Maar in de praktijk gaat het er allemaal toch net even anders aan toe.
mce schreef:wie had ik een kans gegeven: een die het als training had kunnen gebruiken, helaas is de keuze miniem maar geen reserve meenenem kan toch ook, legt wat meer druk op die wel gaan maar dat is niet anders dan de druk: niet uitvallen want dan start een ander en mis ik.........ieder heeft zo zijn eigen reden
manubres schreef:Ik zie ook dat op amateurwedstrijden de punten soms echt de pan uit rijzen. Ik zie oefeningen waar je nu een 7-8 op krijgt waar je vroeger een 5-6 op kreeg. Onder elk protocol staat iets positiefs. Dat is natuurlijk heel mooi, want iedereen doet heus zijn of haar best, maar ik krijg het gevoel dat het allemaal is om 'tevreden klanten' te houden. Laatst zag ik een proef voorbij komen waarbij degene drie winstpunten in één proef had gehaald, ik was flabbergasted, zo slecht gereden vond ik het. Je geeft dan iemand ook een verkeerde boodschap mee: ga zo door, want je doet het buitenproportioneel goed.
Elisa2 schreef:Nou wat een leuk lot voor die paarden om uit te kiezen..
Ik snap wederom niet waarom het zo zwart/ wit moet..?
De professionalisering in de basisport lijkt me wel een goede zaak, maar wie gaat dat betalen inderdaad? Ik vind op zich het laagdrempelig proeven kunnen rijden dmv de online proeven ook best een goed iniatief.
En die blanco startcoupon, die bestond vroeger ookal..ik zie daar het probleem niet zo van in? Sommige mensen hebben een paard in twee weken zo ver waar anderen 5 jaar over doen? Daar ben je toch ook prof voor dat je daar handig in bent? Voor het paard alleen maar fijn, die hoeft niet iedere week mee om wp te sprokkelen.
Elisa2 schreef:Nou wat een leuk lot voor die paarden om uit te kiezen..
Ik snap wederom niet waarom het zo zwart/ wit moet..?
De professionalisering in de basisport lijkt me wel een goede zaak, maar wie gaat dat betalen inderdaad? Ik vind op zich het laagdrempelig proeven kunnen rijden dmv de online proeven ook best een goed iniatief.
En die blanco startcoupon, die bestond vroeger ookal..ik zie daar het probleem niet zo van in? Sommige mensen hebben een paard in twee weken zo ver waar anderen 5 jaar over doen? Daar ben je toch ook prof voor dat je daar handig in bent? Voor het paard alleen maar fijn, die hoeft niet iedere week mee om wp te sprokkelen.
DuoPenotti schreef:Ik denk idd dat er minder gefokt gaat worden.
Fokken is doorgaans een hobby. En de sportfokker hoopt ook wel eens een OS paard te fokken, maar elke fokker weet ook dat het doorgans gewoon geld kost als hobby en zulke goede hebben en de prijs er ook voor vangen niet de dagelijkse gewoonte is.
Is er geen afzetmarkt meer, maar de kosten van fokken gaan uiteraard niet omlaag, dan zullen er minder paarden komen. Niet erg, want stalling gaat er in de toekomst ook minder zijn.
@Elisa Echte recreatiepaarden is een andere markt. En dan heb ik het niet over het sportpaard wat niet mee kan in de sport, want die is voor de recreant helemaal niet aantrekkelijk.
Elisa2 schreef:Als sportpaarden afgeschaft worden volgen de recreatiepaarden ook snel hoor, maak je maar geen illusies. Dan is namelijk alles "zielig" en sterven paarden uit of zijn ze straks alleen nog maar in een dierentuin te zien. Of in andere landen inderdaad.