Temu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:42

_Nadia_ schreef:
TessaxQuincy schreef:
Hier de eerste keer dat een bestelling van mij niet optijd binnen komt. Zou tussen 16 en 23 juni komen maar komt vandaag niet binnen dus niet op tijd.
Had een storage box gekocht waar ik de garen voor m'n armbandjes in kan doen, die ik zelf knoop. Zodat ik het makkelijker mee kon nemen op vakantie. Maar helaas ik ga maandag op vakantie en het is nog niet binnen ;( Baal er wel echt van, normaal altijd alles op tijd binnen en bestel ik eens wanneer ik het echt nodig heb voor een bepaalde datum komt het niet optijd binnen. :') Had het ook wel verwacht want alle updates waren dit keer echt heel langzaam en zaten meerdere keren een paar dagen tussen terwijl ik normaal bijna wel elke dag een update krijg. (wel weer balen dat m'n zus een dag later een bestelling had gedaan en die gister al binnen is gekomen.) :

[ [url=m/taCVfz.webp]Afbeelding[/url] ]

En nog wat meer kleurtjes die ik nog niet had.

[ [url=m/B8EMfG.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofAxSt.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn dochter had die storage box ook gekocht, die kwam binnen een een gewone plastic temu zak en was dus helemaal kapot. Hoop dat ze die van jou beter verpakken!

Oh hoop ik ook! Het is allemaal maandagmiddag binnen gekomen, maar was die ochtend op vakantie gegaan dus heb het nog niet gezien. Dus ben benieuwd morgen! M'n broer heeft iig niks erover gezegd,

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:03

germie schreef:
Tja, ik kan er niet zo veel mee. Reclames of manieren om iemand meer te laten kopen, ik ben er totaal ongevoelig voor. Ik heb al maanden een tegoed van 15 euro staan omdat ik wat wilde retourneren, maar ik heb nog niets leuks anders gevonden.
Ali is bovendien veelal goedkoper.
Niet veilig is relatief bij veel produkten. If you pay for peanuts you get monkeys.

Dat de reviews nep zijn is volledig waar, maar ik ken wel meer webwinkels met fake reviews. Dan zou men daar ook moeten optreden.

Een account opzeggen nog niet gedaan, dus geen ervaringen mee.

Maar ik vind het bij zulke nieuwsberichten vooral lijken of men niet wil dat je buiten de EU koopt, alsof er mensen bang zijn geld mis te lopen. En daarin ben ik heel makkelijk, lever het hier voor de juiste prijs, dan koop ik het gewoon hier. Maar ik ben geen dief van eigen portemonnee.

Het gaat vaak gewoon om geld en beschermen van de eigen handelsbelangen. geen Temu maar gewoon "life" gekocht, toen ik in Rome was: Murano glassieraden, die dus door de Chinezen werden nagemaakt. 3 leuke hangers voor 10 euro. De echte made in Italy althans volgens het etiket: 1 hanger voor 30 euro. En hier in Nederland werden die zelfde ook verkocht voor bijna 100 euro.Toen ging de Italiaanse overheid ingrijpen en alle sieraadjes uit China werden in beslag genomen en vernietigd. Gelukkig hadden sommige winkels ze omgekat, echt Murano zogenaamd, onder in het doosje zat dan een papiertje Made in China. Ook voor de Chinese prijs. ik vond dat zo belachelijk, vooral het vernietigen van leuke spullen alleen om de eigen handel te beschermen, dat ik er een heleboel heb gekocht! Allemaal die illegale. (en 2 zogenaamd legale die toch leuk waren)

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:49

_Nadia_ schreef:
TessaxQuincy schreef:
Hier de eerste keer dat een bestelling van mij niet optijd binnen komt. Zou tussen 16 en 23 juni komen maar komt vandaag niet binnen dus niet op tijd.
Had een storage box gekocht waar ik de garen voor m'n armbandjes in kan doen, die ik zelf knoop. Zodat ik het makkelijker mee kon nemen op vakantie. Maar helaas ik ga maandag op vakantie en het is nog niet binnen ;( Baal er wel echt van, normaal altijd alles op tijd binnen en bestel ik eens wanneer ik het echt nodig heb voor een bepaalde datum komt het niet optijd binnen. :') Had het ook wel verwacht want alle updates waren dit keer echt heel langzaam en zaten meerdere keren een paar dagen tussen terwijl ik normaal bijna wel elke dag een update krijg. (wel weer balen dat m'n zus een dag later een bestelling had gedaan en die gister al binnen is gekomen.) :

[ [url=m/taCVfz.webp]Afbeelding[/url] ]

En nog wat meer kleurtjes die ik nog niet had.

[ [url=m/B8EMfG.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ofAxSt.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn dochter had die storage box ook gekocht, die kwam binnen een een gewone plastic temu zak en was dus helemaal kapot. Hoop dat ze die van jou beter verpakken!

Hij zat wel in een gewone temu zak, maar gelukkig heel aangekomen! En hij is nog groter dan ik had verwacht dus dat is fijn. Hoe groter hoe beter. :D

Oskarrino

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:39

Ik heb dus nog nooit iets via Temu besteld en het enige wat mij tegenhoud is wat ze inderdaad met je gegevens doen….

Ik wil m’n keuken gaan wrappen en bij temu heb je hele leuke! Ik ben gewoon een beetje bang ofzo…..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:16

Ja, dat is een lastige. Want er zijn berichten dat ze je gegevens zouden doorverkopen, maar zelf heb ik daar niks van gemerkt. Nou moet ik zeggen dat ik meestal via Klarna of via Ideal betaal, volgens mij kunnen ze daar niet zo veel mee. Maarja, zeker weten doe ik dat ook niet.

Maar ik zou zeggen: Als het niet goed voelt, niet doen. :)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:24

Tallie1979 schreef:
Ja, dat is een lastige. Want er zijn berichten dat ze je gegevens zouden doorverkopen, maar zelf heb ik daar niks van gemerkt. Nou moet ik zeggen dat ik meestal via Klarna of via Ideal betaal, volgens mij kunnen ze daar niet zo veel mee. Maarja, zeker weten doe ik dat ook niet.

Maar ik zou zeggen: Als het niet goed voelt, niet doen. :)

Hmm dat zeker alleen is wat ik zoek niet in NL te krijgen….

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:08

Moet zeggen dat ik eigenlijk ook weinig ervan kan merken, maar betaal ook alleen via ideal.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:15

Hier idem, zowel qua betaling als evt problemen.
Geen gekke mails of meldingen dat men probeert in te breken in mijn email oid, geen rare afschrijvingen of noem maar wat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:19

Ik denk ook dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat hij wordt opgediend. Alle tegenstanders van Temu dragen dit als argument aan om mensen over te halen niks te bestellen.

Maar goed, als je ziet dat niemand anoniem meer is op internet.. Er is eigenlijk geen site meer waar je gegevens niet op een of andere manier worden bewaard.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:22

Exact.
De keren dat ik ineens gerichte reclame oid ontving van bedrijven waar ik hooguit eens langs kwam tijdens het zoeken naar een product ofzo (dus niet eens bestellen oid) was dat toch echt nadat ik iets besteld had of me ingeschreven had op een (andere) Nederlandse website/shop. :+
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 01-07-24 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:23

Ik zou persoonlijk niks bestellen met een creditcard, maar daar stopt het ook wel. Je gegevens worden aan alle kanten verkocht, zowel in de apps die je gebruikt als wanneer er weer eens een webshop wordt gehackt. Een echt veilig online bestaan lijden we al lang niet meer, en als en dat wel wil moet je niet op social media zitten, niks online bestellen en in winkels alleen cash betalen. Want ook ‘wat jij koopt in de supermarkt’ is een waardevol gegeven dat gewoon weer door wordt verkocht. Mensen zijn gewoon bang omdat het dan nu vanuit China komt. Ik kan niet inschatten in hoeverre dat terecht is maar ik maak me er al lang geen zorgen meer over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:36

Ik gebruik beide betaalmethoden wel. De cc bij Ali, ideal bij temu.

Maar Temu is echt een stuk slechter dan Ali hoor. En duurder. Ik had een sportief badpak besteld bij Temu, 11 euro. Zag er leuk uit. Nou, het was helemaal geen badpak om in te zwemmen. De gehele voorkant was gevoerd met een extra laag stof en er zaten patches in bij de borsten. Dan is het geen sportief badpak meer, maar strandkleding, totaal ongeschikt om ook maar mee het water in te gaan.
Ik heb dus alles er uit geknipt en dan is het bruikbaar. Dat ook aangegeven bij de reviews, want de omschrijving klopt niet. Sportief betekent dat het geschikt is om te zwemmen. Net als 'racing suit'. Anders is het strandkleding. En met een extra laag stof in een badpak ben je gewoon te langzaam met zwemmen, dus dat wil ik niet.
Verder geld terug gehad voor 2 double enders die van 316 rvs zouden zijn. Nou, het is gewoon vernikkeld materiaal. Niet geschikt om mee te duiken dus.

Het rare is dus dat de omschrijvingen bij Ali veel beter zijn. Ik heb daar ook wel eens bewust zo'n badpak gekocht met die rare vullingen om er thuis uit te knippen omdat ik de print mooi vond. Maar daar stond het er bij. Hier dus niet. Net als vernikkeld of 316 rvs, bij ali klopt dat tot nu toe altijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:39

Ik heb bij Ali een keer halskettingen van 925 zilver besteld. Ik kreeg het binnen, zag er mooi uit. Na 2 dagen, ketting en mijn hals groen.

Had ik dus ook iets gekocht wat ze als 925 zilver adverteerden. Wel mijn geld terug gekregen na een claim. Daarna hebben ze de advertentie aangepast.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:00

Ik ben meer tevreden over temu dan ali. Mijn pakket jaren terug is nooit aangekomen en deden ze niks mee. Via temu altijd geld terug.
Ben het wel over eens dat de spullen vaak duurder zijn bij temu.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:16

Temu mag duurder zijn maar de service is daar ook een stuk beter.
Nooit gezeik met de verkoper die beweert het wel degelijk verzonden te hebben en na 3 maanden nog niets ontvangen te hebben.
Maar ook qua kleding; de matentabellen kloppen perfect, als ik plussize 3xl koop krijg ik ook netjes een Nederlandse/EU maat 50 binnen.
Geen gedoe met 3-5 maten groter bestellen en er dan nog moeilijk tot niet in komen of veel te smalle mouwen, onduidelijke matentabellen, misleidende informatie over het materiaal etc.
De stof is niet altijd tiptop, soms voelt het wat raar aan, beetje plastic-achtig/zwaar synthetisch zegmaar.
Maar buiten dat komt het netjes uit de was, overleeft het mijn droger (droogt standaard op ±45-50°c) en er zitten dunnere heerlijk luchtig aanvoelende stofjes tussen. <3
De lengtematen staan ook keurig vermeld, dus niet dat je denkt een longshirt te bestellen en een naveltruitje ontvangt ofzo, dat kun je gewoon zelf bekijken en meten.

Dit is een matentabel voor een plussize t-shirt trouwens, heb ik puur ter voorbeeld gescreenshot:
Afbeelding
Ik hou de onderste tabel aan, check enkel de lengte en of 3xl maat 50 is of toch 48 bijvoorbeeld.
Er staat zelfs bij welke maten het model heeft en welke maat zij op de foto droeg. +:)+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:17

Tallie1979 schreef:
Ik heb bij Ali een keer halskettingen van 925 zilver besteld. Ik kreeg het binnen, zag er mooi uit. Na 2 dagen, ketting en mijn hals groen.

Had ik dus ook iets gekocht wat ze als 925 zilver adverteerden. Wel mijn geld terug gekregen na een claim. Daarna hebben ze de advertentie aangepast.

Dan moet er een zilvermerk instaan, 925. Dat is sterling zilver. Of 835, dat is ook zilver maar iets minder van gehalte.Als er geen merkjes instaan dan is het waarschijnlijk geen zilver.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:19

Die merkjes kun je er gewoon in stansen, of het nou echt zilver is of niet. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:27

anjali schreef:
Tallie1979 schreef:

Dan moet er een zilvermerk instaan, 925. Dat is sterling zilver. Of 835, dat is ook zilver maar iets minder van gehalte.Als er geen merkjes instaan dan is het waarschijnlijk geen zilver.

Er zat gewoon ook een merkje 925 in. Daarom was het ook zware misleiding. :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:29

lor1_1984 schreef:
Die merkjes kun je er gewoon in stansen, of het nou echt zilver is of niet. :')

Ja, dat dus :') Dat hadden ze dus ook gedaan :)) Werd alsnog zeer rap groen. :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:07

Heb al een paar keer gehad dat ik iets besteld had ( oa waxkoord voor mijn micro macrame sieraden ) en dan komt het binnen, is het gewoon naaigaren, of een borduurpatroon van the Nightmare before Christmas wat niet klopte. Bij indienen claim bleek dat het product idd al offline was gehaald en heb ik mijn geld terug gekregen.
Ik doe het bij Temu wel veel makkelijker, als het product echt niet is wat ze zeggen, dan gaat er een claim uit. Tot nu toe altijd geld terug en product mogen houden…
Dus nu maar waxkoord laten gaan en knoop ik lekker verder met borduurzijde

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:24

Temu is idd weg makkelijk in dingen terug betalen.
Bij mij is een pakketje blijven hangen bij de bezorgdienst en had op een gegeven moment al ruim 2 weken geen update meer gehad.
Ik had al 5 euro tegoed gekregen omdat hij niet binnen de beloofde tijd geleverd was. Maar omdat hij zolang bleef hangen hebben ze als nog alles terug betaald. Een week later kwam het alsnog binnen!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:45

Ik kom even binnen vallen als dat mag :o

Ik weet dat het een andere site maar zijn er hier mensen die wel eens bij DHgate hebben besteld?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:08

Ik niet. :)