Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Wat ik hoor en lees is het dan niet de relaties eigenlijk, maar het argument wat dan gegeven word is dat kinderen al zoveel moeite hebben net ontdekken wie ze zijn, dat als er dan teveel opties zijn ze bang zijn dat hun zoon/dochter daar van in de war raakt.
Ik vind dat altijd uiterst grappig, net alsof ik bij het horen van het bestaan van transgenders ineens dacht: Ja, dat wil ik nu worden.
Ze zeggen dan: ik vind het prima om als mijn kind er klaar voor is, te benoemen dat er meerdere genders zijn, maar het is nog te vroeg op de basisschool.
Dit deel dus:Citaat:Wel moeten basisscholen heel voorzichtig zijn met hoe zij lessen over seksuele oriëntatie en genderidentiteit vormgeven, omdat kinderen hier nog niet expliciet mee bezig zijn, zegt Kaufman.
"Vragen naar hun ervaringen over de mensen om hen heen is prima. Maar het wordt ingewikkeld als je op die leeftijd kinderen vraagt naar hun eigen seksuele oriëntatie. Dat stukje identiteit vormt zich pas bij tieners. Daar op die leeftijd naar vragen is te sturend en schadelijk."
In het artikel staat overigens dat het goed is om voorlichting te geven, ik pik nu alleen dit stuk uit als zorg:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/je- ... nders-kan/
Benzz schreef:Hoeveel mensen heeft Wilders eigenlijk paraat voor de functies?
pien_2010 schreef:Daarbij is niet links degene die geregeerd heeft de afgelopen tig jaren, maar de VVD.
AppleSter schreef:IMANDRA schreef:Even voor context. Omdat er de hele tijd wordt geschermd met democratie, enzo.
Er zijn 13.321.100 stemgerechtigden in Nederland. Waarvan de opkomst 77,8% was, dus 10.363.816 stemmers.
Wilders heeft 37 van de 150 zetels, dus kort door de bocht een aandeel van 24,6%.
Dus er hebben zo’n 2.549.499 mensen op Wilders gestemd. Dat is dus 19% van alle stemgerechtigden.
Maar dat betekent ook dat er zo’n 10.771.601 oftewel 81% mensen niet op Wilders hebben gestemd.
De mensen die gekozen hebben niet te gaan stemmen kun je feitelijk niet meerekenen. Zij hebben bewust gekozen niet mee te doen aan deze verkiezingen.
AppleSter schreef:Het klopt dat zo’n 2.5 miljoen mensen PVV (niet perse Wilders) hebben gestemd. Behalve de PVV zijn er meer rechtse partijen die X aantal zetels hebben behaald. Als je die bij elkaar optelt heb je een behoorlijke rechtse verkiezingsuitslag.
Hoeveel mensen hebben op PVDA/ GroenLinks gestemd? En op de andere linkse partijen?
Ik had het graag voor je uitgerekend, maar we gaan nu uit eten dus dat moet een andere keer.
AppleSter schreef:IMANDRA schreef:Je leest echt niet wat ik schrijf hè? Het gaat me hierin niet over de inhoud maar de manier waarop je praat/reageert. Dat je nu uit de hoogte doet over dat mensen niet zo zwart wit moeten kijken, even moeten afwachten op wat er daadwerkelijk zou gebeuren. Terwijl je dat eerder zelf ook niet deed. Oftewel, je beschuldigd anderen van hetgeen wat je zelf ook niet deed/kon. Dáárbij zou het je sieren wat meer zelfreflectie te hebben.
En mensen maken een statement. Ze staan er niet om de uitslag te veranderen. Dus laat ze lekker.
Wij jammeren niet, maar maken alternatieve plannen die ons beter passen. Het Nederland van nu is niet meer het Nederland waar we zijn opgegroeid, dus de plannen liggen er al een poos. Een Timmermans aan de macht zou dat hooguit versnellen. Dat is wat anders dan de klimaathysterie propageren en PVV stemmers wegzetten als racisten.
Maar sorry, ik moet nu echt weg
VuurVleugels schreef:AppleSter schreef:Had rechts Nederland ook zo gereageerd als Timmermans de grote winnaar was geworden?
Hahahahahahaha, ja. Gewoon ja. Kijk naar je eigen berichten in het vorige topic, wat voor enorme angst je aan het zaaien was voor als Timmermans groot zou worden. Dreigen met emigratie, alles wat niet in jouw straatje paste afbranden. En nu jij je zin hebt gekregen moeten wij ineens niet zoveel paniek zaaien?
(en nee, dit is niet volwassen of respectvol. Nu is het even mijn beurt om niet de perfecte mens te zijn.)
IMANDRA schreef:[
Als ik links en rechts vergelijk aldus het kieskompas, heeft links nu 70 zetels en rechts 80. In 2021 had links 69 en rechts 81. Dus rechts is 1 zetel gegroeid. Spreken over een 'flinke rechtse verkiezingsuitslag' is misschien niet helemaal juist.
[ Afbeelding ]
Elisa2 schreef:Janneke2 schreef:Ik verzoek je bij deze om je woorden hetzij te onderbouwen,
hetzij terug te nemen.
Ik weet van geen 'het land moet voller en voller'.
(Jij stelt alsof links dit eist. Toelichting graag, en dat gaat dus niet over vluchtelingen.)
Ik vlieg niet. (Het refrein luidt, dat ik een vliegvakantie naar de Seychellen beslist leuk zou vinden.)
En de auto is de deur uit.
Hoe sta jij er in...?
Aan dit gejammer heb ik een hekel.
Je kunt toch niet ontkennen dat het steeds drukker wordt en alles volgebouwd wordt? De onderbouwing daarvoor is te vinden in ieder dorp en stad.
Verder lees ik wat mee maar de manier waarop er gereageerd wordt op elkaar vind ik verschrikkelijk. Is dat nu echt nodig?
Wilders hoeft in ieder geval geen polarisatie te brengen. Daar zijn mensen zelf al heel goed in..
Loretta schreef:IMANDRA schreef:[
Als ik links en rechts vergelijk aldus het kieskompas, heeft links nu 70 zetels en rechts 80. In 2021 had links 69 en rechts 81. Dus rechts is 1 zetel gegroeid. Spreken over een 'flinke rechtse verkiezingsuitslag' is misschien niet helemaal juist.
[ Afbeelding ]
Is dat omdat in dat plaatje NSC met de hakken over de sloot bij Links staat?
Loretta schreef:Er staan heel wat mensen op straat in Utrecht.
https://twitter.com/RickvdZweth/status/ ... 4909404611
Ja dubbel, wat helpt dit nou. En moet ik dit nu zien als een hart onder de riem voor al die mensen waar de PVV een hekel aan heeft of als een demonstratie tegen een verkiezingsuitslag?
princequillo schreef:Loretta schreef:Er staan heel wat mensen op straat in Utrecht.
Ja dubbel, wat helpt dit nou. En moet ik dit nu zien als een hart onder de riem voor al die mensen waar de PVV een hekel aan heeft of als een demonstratie tegen een verkiezingsuitslag?
Het helpt niets — toch is demonstreren een vrij recht in een democratie, dus ik vind het altijd grappig om te zien hoe men zich daar zo druk over maakt.
princequillo schreef:Loretta schreef:Er staan heel wat mensen op straat in Utrecht.
.
— toch is demonstreren een vrij recht in een democratie, dus ik vind het altijd grappig om te zien hoe men zich daar zo druk over maakt.
BrankaZ schreef:Nikass schreef:Je raaskalt allemaal onwaarheden.
Ik denk dat Wilders dáárom zoveel volgers heeft; omdat mensen niet willen nadenken. Enkel blind een leider volgen, die een zondebok aanwijst, en als je die het land uitmietert komt alles goed.
Op de één of andere manier komt dat me bekend voor. Jou blijkbaar niet.
Nee, het niet erkennen van dergelijke gevoelens zorgt dat mensen zich ongehoord voelen. Het zorgt ervoor dat er geen dialoog is want het gevoel wordt als onterecht bestempeld.
Je bent niet de enige, maar juist deze manier van reageren en de mond snoeren als gevoelens worden uitgesproken zorgt dat een grote groep zwijgende stemmers nu extreem kiest. Want wie weet verandert dat nu wel een keer iets?
Je bedoelt het vast anders, maar je reactie komt aanvallend en veroordelend over. Daarmee kom je niet tot een dialoog en dus ook niet tot wederzijds begrip.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:NSC is een middenpartij zoals hij ook afgebeeld staat in het plaatje.
Maar wel net met hakken over de sloot aan de linkerzijde van de streep.
Persoonlijk zie ik NSC niet echt als een linkse partij.
Elisa2 schreef:Verder lees ik wat mee maar de manier waarop er gereageerd wordt op elkaar vind ik verschrikkelijk. Is dat nu echt nodig?
Wilders hoeft in ieder geval geen polarisatie te brengen. Daar zijn mensen zelf al heel goed in..
Nikass schreef:Ik denk dat Wilders dáárom zoveel volgers heeft; omdat mensen niet willen nadenken. Enkel blind een leider volgen, die een zondebok aanwijst, en als je die het land uitmietert komt alles goed.
Loretta schreef:princequillo schreef:Het helpt niets — toch is demonstreren een vrij recht in een democratie, dus ik vind het altijd grappig om te zien hoe men zich daar zo druk over maakt.
Deze mensen hebben er niet 1 keer gestaan toen het leven onbetaalbaar werd voor velen. Die mensen staan dus wel alleen.
BigOne schreef:We wachten maar eens rustig af wat er de komende weken gaat gebeuren . De ruk naar rechts is compleet te wijten aan het wantrouwen richting de regering van de afgelopen jaren. En Wilders heeft wel degelijk een probleem straks met het invullen van zijn poppetjes, straks zitten er een loodgieter en een toilet juffrouw op ministersposten. Komt nog bij dat van zijn grote lijst zo goed als niemand bestuurlijke ervaring heeft. En waar dat toe kan leiden heb je duidelijk gezien aan bvb Caroline van der Plas, met kreten als gratis bier ga je het in de slangenkuil niet redden. Wanneer je naar de zetels in de tweede kamer kijkt dan kunnen ze bij BBB wel juichen over 7 zetels maar ze hadden er minimaal 30 moeten hebben door vertaald in de tweede kamer .
Gebrek aan ervaring zal ook pvv de das omdoen.