Nikass schreef:Als je de wolf had laten gaan, had hij misschien door kunnen geven dat de mens gevaarlijk is.
Gelukkig maar dat hij dat niet kan. Zijn nabestaanden zullen denk ik aan de feiten ook wel genoeg informatie hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Als je denkt dat Nederland geen "echte" natuur heeft, dan ben je blind, sorry dat ik het zeg.
Wolven pakken geen schapen bij gebrek aan wild, maar omdat ze zo makkelijk voorhanden zijn. Dáár moeten we dus wat aan doen.
Nikass schreef:Haha dit wordt echt hilarisch. Wolven hebben tegenwoordig hobby's?
Je hóeft je niet te verdiepen in de wolf, je hóeft geen kennis te hebben. Maar verspreid dan niet jouw fantasie als informatie, want je slaat de plank nogal mis.
Het korte termijn denken van een aantal mensen hier is pas echt zorgwekkend.
Stort je vooral op het opnieuw uitroeien van de wolf terwijl om je heen de basis van ons bestaan hardhollend achteruit blijft gaan.
Winged schreef:lies schreef:Maar zolang die nog op bijna ieders bord liggen ‘s avonds en we weet ik veel hoeveel dieren fokken om zelf af te maken, is dat argument toch niet serieus te nemen?
er zit nogal een verschil tussen humaan slachten en een uit elkaar getrokken dier dat nog leeft terwijl vriendin wolf nog een maatje pakt. En die vervolgens laat liggen in pijn. Voor de lol. Als een wolf 1 dier pakt, doodmaakt en het opeet. is het anders. Maar de meeste wolven zijn gewoon moordmachines.
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Ik vraag me af of ze wel een klap stroom krijgen.
Kijk die dikke vacht.
Die draad raakt nog geen huid al had je het graag.
Een beetje hetzelfde als de shetlander die zich niets van de stroom aantrekt en lekker onder het draad door wipt?
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Ik vraag me af of ze wel een klap stroom krijgen.
Kijk die dikke vacht.
Die draad raakt nog geen huid al had je het graag.
Een beetje hetzelfde als de shetlander die zich niets van de stroom aantrekt en lekker onder het draad door wipt?
lies schreef:Ik vind de discussie echt schromelijk overdreven.
Want hoe vaak is dit nu werkelijk gebeurd? 1 keer! En hoe kwam het, lijkt me ook redelijk relevant.
Sommige doen alsof het schering en inslag is. En ja, lammetjes en schapen en geiten, zelfs koeien en paarden worden aangevallen, best vaak. Maar zolang die nog op bijna ieders bord liggen ‘s avonds en we weet ik veel hoeveel dieren fokken om zelf af te maken, is dat argument toch niet serieus te nemen?
Ja, zielig. Dat is de veeteelt ook.
BeFunny schreef:lies schreef:Ik vind de discussie echt schromelijk overdreven.
Want hoe vaak is dit nu werkelijk gebeurd? 1 keer! En hoe kwam het, lijkt me ook redelijk relevant.
Sommige doen alsof het schering en inslag is. En ja, lammetjes en schapen en geiten, zelfs koeien en paarden worden aangevallen, best vaak. Maar zolang die nog op bijna ieders bord liggen ‘s avonds en we weet ik veel hoeveel dieren fokken om zelf af te maken, is dat argument toch niet serieus te nemen?
Ja, zielig. Dat is de veeteelt ook.
Het zullen jou schapen maar zijn die afgeslacht worden door een wolf. Dan piep je wel anders.
tienus63 schreef:Landbouw is zo donders slecht voor de natuur….
Houop scheuit.
In boerenlandschap waar volop bedrijvigheid en vee buiten loopt, hebben zich kraanvogels gevestigd.
Blijkbaar wennen die net als wolven en andere dieren ook aan menselijke interactie en laten ze zich niet meer verstoren door normale bezigheden op het platteland.
En de wolf maakt een McDrive van de percelen wolfwerend, als je er in komt is het altijd raak.
Beloning is groter dan ongemak van klap stroom.
Rivendell schreef:Nikass schreef:Als je denkt dat Nederland geen "echte" natuur heeft, dan ben je blind, sorry dat ik het zeg.
Wolven pakken geen schapen bij gebrek aan wild, maar omdat ze zo makkelijk voorhanden zijn. Dáár moeten we dus wat aan doen.
Niet helemaal waar. Rond de Veluwe zijn minder aanvallen op vee, omdat daar meer wild loopt. Drenthe heeft weinig wild.
Jij vindt dat Nederland echte natuur heeft? Waar dieren vrij doorheen kunnen wandelen zonder snelwegen, woonwijken of trein sporen tegen te komen?
Mensen kunnen heel makkelijk zeggen dat een teveel aan wolven vanzelf weg gaan. Maar waarheen dan? Ze komen hier vanuir Duitsland, omdat het daar vol raakt. Waar moeten ze vanuit Nederland heen dan? Noordzee over zwemmen richting Engeland?
Gini schreef:Het is ook een argument dat van de pot gerukt is. Omdat er mensen zijn die vlees eten, mag mijn hobbypaard een paniekerige dood sterven. Kom op, zo win je geen sympathie voor je standpunt.