Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:59

Er wordt nu net gedaan of links alle boerenbedrijven weg wilt hebben. Dat heb ik nog in geen een programma gelezen.

Wel dat er iets aan de massale bio industrie gedaan moet worden. Waarom massaal kalveren houden hier in Nederland?

Waarom zo veel meer produceren voor de export?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:04

Klopt, ik ben vegetariër, wil graag veel groen, natuur etc. Qua immigratie ben ik weer vrij rechts te noemen. Kan dan ook nooit echt een partij vinden waar ik me 100% op 1 lijn mee vind liggen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:07

Tango1979 schreef:
Er wordt nu net gedaan of links alle boerenbedrijven weg wilt hebben. Dat heb ik nog in geen een programma gelezen.

Wel dat er iets aan de massale bio industrie gedaan moet worden. Waarom massaal kalveren houden hier in Nederland?

Die kalveren zijn een overschot van de zuivelindustrie...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:11

Waarom mag Tata steel zoveel exporteren?
Waarom is 3/4 van de datacentra voor het buitenland. En mogen zoveel drinkwater verbruiken.
Maar gaat het meestal alleen over boeren?
Die het betreft welzijn en impact op het milieu beter doen dan waar ter wereld.
Hier weg pesten is elders met minder regels doorstarten.
Niet beter voor de aarde en de dieren. Of we moeten geen bal geven om wat er buiten onze grenzen gebeurt. Dat kan ook...

Waar vraag naar is word geproduceerd. Of je dat fijn vind of niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:14

juval schreef:
naranja1 schreef:
Zullen we dan nu eindelijk met z'n allen links stemmen. En zorgen voor rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit met mens, dier en planeet. Alleen zo kan je nu verschil maken

ehh... nee.

elke boer die in NL verdwijnt komt in het buitenland (zonder strenge regels) dubbel terug. De planeet gaat er dan niet op vooruit, duurzaamheid?? daar lachen ze om. Net als Efficiëntie en dierenwelzijn..

iets van 95% van de bevolking is geen veganist of vegetariër. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod dus. Er zal altijd vraag blijven (voorlopig althans) naar gezond en veilig voedsel, inclusief vlees, vis en zuivel. Dat kunnen we dus het beste dichtbij en veilig en duurzaam produceren.

Dus NEE, ik ga niet links stemmen :D

Ja alleen de boeren produceren niet veilig en duurzaam. Vrijwel nergens overigens. Want we zijn met teveel dus we moeten zo nodig monocultuur. En dus gif. En nee dat gaan we geen gewasbescherming noemen. Het is gewoon gif

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:17

Monsanto is eng...voor de duurzaamheid van het boeren en de landbouw zou er weer terug gegaan moeten worden naar natuurlijke landbouw. Ook beter voor de natuur en tegen een verarming van de grond.

Maar inderdaad, er is veel en veel meer aan de hand dan alleen de boeren. Deze hele manier van leven in de consumptiemaatschappij is gewoon niet houdbaar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:22

Elisa2 schreef:
Monsanto is eng...voor de duurzaamheid van het boeren en de landbouw zou er weer terug gegaan moeten worden naar natuurlijke landbouw. Ook beter voor de natuur en tegen een verarming van de grond.

Maar inderdaad, er is veel en veel meer aan de hand dan alleen de boeren. Deze hele manier van leven in de consumptiemaatschappij is gewoon niet houdbaar.

Klopt. Maar omdat anderen ook niet luisteren, ga je in je eentje het verschil niet maken. Oftewel.. gedoemd om te falen. Mensen gaan liever oplossingen verzinnen voor de vergiftigde aardbol. Bijvoorbeeld binnen leven in gefilterde lucht, of met een gasmasker op leven, of een andere planeet zoeken en daarheen. Reken maar

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:25

Elisa2 schreef:
Tango1979 schreef:

Wel dat er iets aan de massale bioindustrie gedaan moet worden. Waarom massaal kalveren houden hier in Nederland?

Ja, maar niet per se van de Nederlandse zuivelindustrie. Er worden zo'n 1.1 miljoen vleeskalveren in Nederland gehouden en ze worden gemiddeld 8 tot 9 maanden oud, wat een totaal van 1.5 miljoen vleeskalveren per jaar oplevert. Ongeveer de helft van de Nuka's, nuchtere vleeskalveren van 14-21 dagen oud, worden geïmporteerd om hier opgefokt te worden in de kalverhouderij.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:30

Elisa2 schreef:

Dank voor deze reactie.

Er is zoveel meer aan de hand dan de wat stikstofdilemmas en boerengedoe.
Dat is meteen de reden waarom het echt een probleem wordt wanneer een partij met zo'n nadrukkelijk eenzijdige oriëntatie als BBB het hier voor het zeggen gaat krijgen. Leuk voor de Provinciale Staten maar niet in Den Haag. En al zeker niet als representatie namens NL.

Graag meer aandacht voor zorg, onderwijs, armoedebestrijding, huisvesting, justitie, etc. En dat alles graag binnen de grenzen van de EU.
Ga er maar aanstaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:37

Mizora schreef:
Elisa2 schreef:

Ja, maar niet per se van de Nederlandse zuivelindustrie. Er worden zo'n 1.1 miljoen vleeskalveren in Nederland gehouden en ze worden gemiddeld 8 tot 9 maanden oud, wat een totaal van 1.5 miljoen vleeskalveren per jaar oplevert. Ongeveer de helft van de Nuka's, nuchtere vleeskalveren van 14-21 dagen oud, worden geïmporteerd om hier opgefokt te worden in de kalverhouderij.

Ja ik zie het, zo tot stand gekomen door de invoering van de melkquota en vraag en aanbod:

https://www.kalfhetboek.nl/proces/nuchtere-kalf

Als er in Nederland meer boeren verdwijnen dan zal er nog meer geimporteerd gaan worden.

Dees:
Inderdaad, zoveel meer dan alleen dat..ik vind de zorg ook schrikbarend hard achteruit gaan. En de ouderenzorg, steeds meer armoede etc. Zou dat ook graag anders willen zien. Al heeft de BBB daar gelukkig ook hele goede standpunten in. Er zit meer in die partij dan alleen de BoerenBelangen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:39

DuoPenotti schreef:
Waarom mag Tata steel zoveel exporteren?
Waarom is 3/4 van de datacentra voor het buitenland. En mogen zoveel drinkwater verbruiken.
Maar gaat het meestal alleen over boeren?
Die het betreft welzijn en impact op het milieu beter doen dan waar ter wereld.
Hier weg pesten is elders met minder regels doorstarten.
Niet beter voor de aarde en de dieren. Of we moeten geen bal geven om wat er buiten onze grenzen gebeurt. Dat kan ook...

Waar vraag naar is word geproduceerd. Of je dat fijn vind of niet.

Als alles zo blijft als het nu is, of de BBB nu in de regering komt of niet; het aantal boeren halveert, de komende 25 jaar. (Net als de afgelopen 25jr)
Dat is zelfs wat een Friesland Campina zelfs wil, bijvoorbeeld en laten dat soort bedrijven de BBB nou net bestieren. ;)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:40

Elisa2 schreef:
Tango1979 schreef:

Nee hoor, kalfsvlees voor de export. Deel van NL bodem, deel staan ze hier in de "opfok". Vrijwel al t vlees is voor de export, want in NL wordt er weinig kalf gegeten.

En dat ik vind dat er wat aan de massale bio industrie gedaan moet worden, zegt niet dat ik Tata Steel en Schiphol niet aan zou pakken he! Van mij mogen de vluchten drastisch verminderen.

Alle provinciale wegen naar maximaal 60 km per uur, ook helemaal voor. Rekeningrijden idem dito.

Maar om nu je kop in het zand te steken voor de problemen en de veehouderij heilig te verklaren....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:41

Dorine92 schreef:
Eleeke schreef:

Ohhhh ja dat maakt veel uit. :D
Geen probleem met mensen die Kaag een slechte politicus vinden, maar wel met het afmaken op haar gender en dan nog wel met het toxische heks.

Wat heeft gender hier nou in hemelsnaam weer mee te maken? Omg

Ze is een vrouw, mannen worden nooit voor heks uitgemaakt ( en vrouwen werden daar vroeger voor vervolgd.
Mannen zijn hoogstens een banketstaaf

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:45

Eleeke schreef:
Dorine92 schreef:
Wat heeft gender hier nou in hemelsnaam weer mee te maken? Omg

Ze is een vrouw, mannen worden nooit voor heks uitgemaakt ( en vrouwen werden daar vroeger voor vervolgd.

Nou dat vind ik wel héél vergezocht hoor. Maarja ik ben sowieso niet van dat gender gel.l

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:49

Elisa2 schreef:
Mizora schreef:

Ja ik zie het, zo tot stand gekomen door de invoering van de melkquota en vraag en aanbod:

https://www.kalfhetboek.nl/proces/nuchtere-kalf

Als er in Nederland meer boeren verdwijnen dan zal er nog meer geimporteerd gaan worden.

Voornamelijk vraag en aanbod. Nederlanders zijn goed in de intensieve veehouderij, waar de vleeskalveren ook onder vallen.

Als er meer boeren in Nederland verdwijnen, kunnen dat ook kalverboeren zijn. Als de helft van de kalverhouders stopt (waarschijnlijk 60% omdat kleine boeren meer geneigd zijn te stoppen), hebben we met dezelfde hoeveelheid melkveehouders geen import meer nodig. En melkveehouders zijn niet de grote stoppers, dat zijn de varkenshouders en in mindere mate de pluimveehouders (zeker vleeskuikens en kalkoenen).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:07

karrij schreef:
Maar van Der Plas is geen Baudet ;) en een herhaling daarvan zie ik niet gebeuren.

De beste man op de plek is nog altijd Rutte. En helaas heeft die er wel echt een potje van gemaakt. Maar we hebben niemand die hem echt kan vervangen en dat is wel een probleem. Ik zou momenteel ook niet weten op wie ik zou willen stemmen :(

Hou op joh, Nederland is helemaal klaar met Rutte! Denk je nu werkelijk dat we maar 1 man/vrouw in Nederland hebben die daar capabel genoeg voor is?!! Omdat wij ze niet kennen wil niet zeggen dat ze er niet zijn he?!

Weer een stem op Rutte is een dikke middelvinger naar de Groningers,de toeslagenouders de boeren! Die van de Wal met haar woest aantrekkelijke uitkoopregeling! Is toch geen boer die daar instinct! Deze pluche mensen hebben geen notie wat er onder het "normale volk" leeft! Echt geen enkele notie![/quote]

CharleyT:
Alleen hakken op Rutte en hem overal de schuld van geven slaat nergens op. Hij regeert met 3 andere partijen die net zo verantwoordelijk zijn. Met elkaar hebben ze van een aantal dossiers een puinhoop gemaakt, niet alleen Rutte. (tenslotte regeert hij niet als een dictator in zijn eentje)
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 08-07-23 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:18

En zou de tweede kamer alles hebben moeten controleren....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:31

prompter schreef:
En zou de tweede kamer alles hebben moeten controleren....

Precies, ook de Tweede Kamer leden hebben hun verantwoording, en die gaat verder dan alleen dom oppositie voeren(regering kan niks goed doen )
en de regeringspartijen moeten niet alles maar geweldig vinden wat hun partijgenoten uitspoken als bewindspersoon.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:34

Dorine92 schreef:
Eleeke schreef:

Nou dat vind ik wel héél vergezocht hoor. Maarja ik ben sowieso niet van dat gender gel.l

Hoe bedoel je?
Een man wordt toch nooit voor heks uitgemaakt.
Dus iemand een heks noemen doe je toch alleen bij vrouwen ...

Of noem jij vrouwen en mannen allebei heks ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:44

Er zijn ook mannen als heks op de brandstapel gegaan. Maar als scheldwoord is het inderdaad niet in gebruik meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:55

Moeten we niet als we iemand de schuld willen geven dit dan aan de eerste kamer doen? Dit orgaan keurt immers dingen goed. Dus de schuld ligt niet bij de tweede kamer maar bij de eerste

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:57

Hmmm voor de toeslagenaffaire was het toch de hele tweede kamer die een streng beleid, naar aanleiding van de Bulgarenfraude, een goed idee vond. Helaas weten we nu wat de gevolgen daarvan zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:58

Eleeke schreef:
Dorine92 schreef:

Hoe bedoel je?
Een man wordt toch nooit voor heks uitgemaakt.
Dus iemand een heks noemen doe je toch alleen bij vrouwen ...

Of noem jij vrouwen en mannen allebei heks ?

Ze wordt een heks genoemd vanwege haar gedrag, niet vanwege het feit dat ze een poes heeft (en dat ze zich “identificeert als vrouw” zoals ze dat tegenwoordig overal zo nodig bij moeten zeggen 8)7 )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:07

speurneusc schreef:
velen slapen ook op het gras als er wel voldoende ruimte is (...)

Citaat:
Definitie van 'voldoende ruimte'.

Als het om asielzoekers gaat:
met honderden getraumatiseerde mensen in één hal, gescheiden door schotten van plm twee meter hoog.
Visueel ben je afgescheiden,
maar als er één iemand moet huilen, een nachtmerrie heeft
of - heel menselijk - ruzie heeft,
kunnen er honderden mensen 'meegenieten'.

Dis bespaar mij de builvekkerij dat ze dat doen omdat wij hen dan zielig vinden.
Ik zou geen oog dichtdoen en ook liever buiten slapen...

Citaat:
thuis doen ze niet anders dan zo leven, als ze al niet uit de opvangkampen daar vandaan hiernaartoe komen, dan is het hier een walhalla en hebben ze hier een dak boven hun hoofd, voedsel, drinken, sanitair, medische verzorging etc. wat ze daar heel erg minimaal tot niet hebben. Ok zal niet volgens jouw en mijn maatstaven zijn omdat we beter kennen.
[/quote]

Beter: tja...

In een ander klimaat is buiten slapen anders.

En je negeert het feit dat een deel van de 'opvang' die wij bieden beneden peil is. (Maandenlang moeten slapen in een ruimte met het geluid van honderden andere mensen.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:08

Overigens ben ik ook best wel blij dat hopelijk Hugo straks niet meer op huisvesting komt. Die man had ook een paar aparte plannetjes