Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:germie schreef:De beste manier om de CO2 uitstoot te verminderen is gewoon minder te vermenigvuldigen. Dat weet iedereen, maar de kindervrije mens zal nooit beloond worden. Er zijn te veel mensen op de aardkloot.
En laten we onze huisdieren ook maar weg doen, totaal niet productief, maar ze moeten wel vreten en stoten CO2 uit. Dan is een koe nuttiger.
Toen ik nog studeerde kregen we een gastcollege van iemand die lid was van de 'club van 10 miljoen'. Ik denk dat zo'n persoon nu geen podium meer krijgt.
De beste manier is consuminderen dus ook niet twee keer per jaar het vliegtuig, proberen te recyclen, de juiste kleding ipv wegwerptroep kopen en nog heel veel andere zaken.
Dorine92 schreef:JudithGigi schreef:
Daar heb je natuurlijk absoluut gelijk in dat dat demotiverend werkt en niet helemaal logisch is. Maar vergeet niet dat het prijsplafond een maatregel was tegen de explosief stijgende prijzen door de oorlog, en niet voor klimaatproblemen.
Precies. Dan benoem je toch precies mijn hele probleem? Het gaat ze helemaal niet om het klimaat. Het gaat ze om geld. Er zou geen oorlog of wat voor andere opstandigheid nodig hoeven zijn om van je reet te komen. Als er een probleem is, moet je dat oplossen. En dat doen ze niet
Welk onderwerp je ook aansnijdt, alles is altijd weer terug te brengen naar de drie dingen waar deze maatschappij op draait:
1) geld
2) macht
3) seks
Meer smaken zijn er niet
Dorine92 schreef:BigOne schreef:
De beste manier is consuminderen dus ook niet twee keer per jaar het vliegtuig, proberen te recyclen, de juiste kleding ipv wegwerptroep kopen en nog heel veel andere zaken.
Dit is onzin. Voor het klimaat is het veel effectiever om met 1 miljoen mensen elke maand naar de andere kant van de wereld te vliegen en weer terug, dan met 8 miljard mensen te consuminderen
Cer schreef:Nee, daar heb je wel gelijk in. Ik vind oprecht dat er geluisterd moet worden en de dialoog moet worden aangegaan met mensen die deze onvrede voelen, of het nou gegrond is of niet. Anders draag je vooral bij aan polarisatie en verdeeldheid.Eulogy schreef:Voor iemand die het naar eigen zeggen "heeft opgegeven" heb je best veel te spuien, Dorine92.
maar is dat erg? Mag iemand dan niets meer vinden? Wat zou jij verder dan nog in dit gesprek in willen brengen? Toch een dialoog of eigenlijk toch niet?
BaileyMix schreef:Wat verdrietig om met zo'n houding te leven, Dorine92. Veel van wat je zegt klopt gewoon echt niet, maar het is wel ontzettend zwartgallig. En dan kan je heel stoer zeggen "mij boeit het niet meer!!" maar daar geloof ik geen reet van, dat dit soort denkbeelden geen invloed hebben op je mentale gesteldheid.
BigOne schreef:germie schreef:De beste manier om de CO2 uitstoot te verminderen is gewoon minder te vermenigvuldigen. Dat weet iedereen, maar de kindervrije mens zal nooit beloond worden. Er zijn te veel mensen op de aardkloot.
En laten we onze huisdieren ook maar weg doen, totaal niet productief, maar ze moeten wel vreten en stoten CO2 uit. Dan is een koe nuttiger.
Toen ik nog studeerde kregen we een gastcollege van iemand die lid was van de 'club van 10 miljoen'. Ik denk dat zo'n persoon nu geen podium meer krijgt.
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:Dit is onzin. Voor het klimaat is het veel effectiever om met 1 miljoen mensen elke maand naar de andere kant van de wereld te vliegen en weer terug, dan met 8 miljard mensen te consuminderen
Oke goed wat stel je voor, genocide? Kunstmatige pandemie (oh wacht, die hadden we al toch?![]()
)
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:Dit is onzin. Voor het klimaat is het veel effectiever om met 1 miljoen mensen elke maand naar de andere kant van de wereld te vliegen en weer terug, dan met 8 miljard mensen te consuminderen
Oke goed wat stel je voor, genocide? Kunstmatige pandemie (oh wacht, die hadden we al toch?![]()
)
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:Precies. Dan benoem je toch precies mijn hele probleem? Het gaat ze helemaal niet om het klimaat. Het gaat ze om geld. Er zou geen oorlog of wat voor andere opstandigheid nodig hoeven zijn om van je reet te komen. Als er een probleem is, moet je dat oplossen. En dat doen ze niet
Welk onderwerp je ook aansnijdt, alles is altijd weer terug te brengen naar de drie dingen waar deze maatschappij op draait:
1) geld
2) macht
3) seks
Meer smaken zijn er niet
Ik denk dat je dan een verkeerde conclusie uit mijn bericht trekt. Het is en en, niet of of. Er worden maatregelen genomen om het klimaat te verbeteren, maar ook om te zorgen dat wij in de winter het nog kunnen betalen om het huis te verwarmen. Dat daarbij niet aan het klimaat gedacht is is raar to say the least, maar dat doet toch niet af aan de maatregelen die wél genomen worden voor het klimaaat?
)
Haha nou precies.
Nee ik zou het wel netjes willen doen. Stoppen met het aanmoedigen van kinderen krijgen, en juist aanmoedigen om geen kinderen te krijgen. Het kost wat tijd om dingen netjes te doen, dus daar gaat een generatie of 2 of 3 overheen. Maargoed, het is net als met afvallen... je kunt niet in 6 weken kwijtraken wat je er in 6 jaar hebt aangevreten
Eulogy schreef:Maar als het er dan op aankomt en ik mensen vooral heel veel onwaarheden en complottheorieën zie spuien, dan heb ik in elk geval geen zin om de dialoog aan te gaan.
Ik denk dat je dan een verkeerde conclusie uit mijn bericht trekt. Het is en en, niet of of. Er worden maatregelen genomen om het klimaat te verbeteren, maar ook om te zorgen dat wij in de winter het nog kunnen betalen om het huis te verwarmen. Dat daarbij niet aan het klimaat gedacht is is raar to say the least, maar dat doet toch niet af aan de maatregelen die wél genomen worden voor het klimaaat?
Welke maatregelen worden er dan genomen voor het klimaat? Ik ben heel benieuwd
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:Haha nou precies.
Nee ik zou het wel netjes willen doen. Stoppen met het aanmoedigen van kinderen krijgen, en juist aanmoedigen om geen kinderen te krijgen. Het kost wat tijd om dingen netjes te doen, dus daar gaat een generatie of 2 of 3 overheen. Maargoed, het is net als met afvallen... je kunt niet in 6 weken kwijtraken wat je er in 6 jaar hebt aangevreten
Dan ben je voor het klimaat te laat, en het zorgt voor enorme economische problemen.
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:
Welke maatregelen worden er dan genomen voor het klimaat? Ik ben heel benieuwd
Ah kom op moet ik je dat echt gaan voorkauwen? Ik heb maandag tenamen en ben al kostbare tijd aan het verspillen![]()
Neem o.a. verschillende verduurzamingssubsidies, het uitfaseren van wegwerpplastic, dat binnenkort bewust microplastics toevoegen verboden gaat worden, autorijden wordt duurder (vervuiler wordt bestraft).
Ik heb echt geen tijd om linkjes en dergelijke te gaan zoeken, maar je kunt me toch niet zeggen dat je van geen enkele maatregel gehoord heb met hoe goed je alles schijnt te volgen?
Dan ben je voor het klimaat te laat, en het zorgt voor enorme economische problemen.
Gelukkig maar dat de maatregelen van het kabinet wél gaan zorgen dat het klimaat “gered” gaat worden.
Tuurlijk zijn we niet te laat. En anders verzinnen we daar wel wat op. Als je niet meer miljarden mensen hebt die ondertussen het probleem nog erger maken, kun je gewoon aan een oplossing werken. Ik geloof er trouwens sowieso niet in het verhaal van: “er ligt een rampscenario voor ons, maar als we ons aan de cijfertjes van de overheid houden, kan de ramp misschien nog voorkomen worden”. We weten allemaal hoe slecht de overheid is in het beoordelen van of iets een ramp is ja of nee, en we weten ook allemaal hoe slecht de overheid is in de uitvoering van zogenaamde oplossingen.
Cer schreef:Persoonlijk vind ik het erg interesssant om bijv van de mensen die daadwerkelijk geemigreerd zijn, te lezen wat hun redenen waren
JudithGigi schreef:Dorine92 schreef:Gelukkig maar dat de maatregelen van het kabinet wél gaan zorgen dat het klimaat “gered” gaat worden.
Tuurlijk zijn we niet te laat. En anders verzinnen we daar wel wat op. Als je niet meer miljarden mensen hebt die ondertussen het probleem nog erger maken, kun je gewoon aan een oplossing werken. Ik geloof er trouwens sowieso niet in het verhaal van: “er ligt een rampscenario voor ons, maar als we ons aan de cijfertjes van de overheid houden, kan de ramp misschien nog voorkomen worden”. We weten allemaal hoe slecht de overheid is in het beoordelen van of iets een ramp is ja of nee, en we weten ook allemaal hoe slecht de overheid is in de uitvoering van zogenaamde oplossingen.
Dat de overheid nog niet genoeg doet is absoluut waar. Er staan niet voor niks tegenwoordig bijna wekelijks mensen van XR te protesteren. Vergeet overigens niet dat het miljarden mensen zijn die het probleem erger maken, maar alleen de welvarendste mensen. Mensen in arme landen dragen bijvoorbeeld maar weinig tot niet bij aan het probleem.
Hoezo haal ik klimaat en milieu door elkaar? Plastic heeft ook absoluut gevolgen voor het klimaat hoor. Het produceren van plastic is verre van niet uitstoot vrij. Ook vergaat plastic niet en moet het dus verband worden: co2 uitstoot. Milieu en klimaat liggen niet zo ver uit elkaar als je denkt.
Of het echt helpt? Uiteindelijk wel. Mensen zullen toch van A naar B moeten komen en zullen altijd een manier vinden als ze geen benzineauto meer kunnen betalen. Zou het mijn oplossing zijn? Absoluut niet. Ik ben ook voor het aanmoedigen van een goede alternatief ipv afstraffen op de huidige auto's maarja.. Moet ik het eens zijn met het kabinet?
Citaat:Er staan niet voor niks tegenwoordig bijna wekelijks mensen van XR te protesteren
Cer schreef:Citaat:Er staan niet voor niks tegenwoordig bijna wekelijks mensen van XR te protesteren
ik wist tot voor kort helemaal niet waar ze voor staan.
Blijkbaar ook iets tegen de overheid...
ze staan op de A12 meestal, daar rijdt de overheid niet perse overheen.. daar hebben andere mensen last van..
Ik blijk achteraf een aantal van de protesteerders te kennen, die doen dat vol overgave. Ik was wel verrast.. Ze gebruiken met enige regelmaat het 1 of het ander (niet heel milieu/klimaat vriendelijk) en maken een paar keer per jaar een mooie reis waar ik jaloers op benNiet met de trein trouwens..
maar goed, dat zou je los van elkaar moeten zien.
Er lag ook best veel plastic op de weg, na de laatste demonstratie..
Citaat:n. Iemand zonder kinderen kan het leven anders in gaan richten, dat hoeft niet bepaald te worden door mensen met kinderen die zo'n vliegreisje niet kunnen betalen omdat het voor 4 personen toch wat te duur wordt. En je weet ook niet waarom iemand zijn leven zonder kinderen ingericht heeft, dat kan wel helemaal niet gewenst zijn en dan zoekt zo'n persoon een andere manier om het leven in te vullen en zo toch gelukkig te zijn.
Het valt me op hoe men steeds weer probeert om te bepalen voor een ander hoe het leven ingericht dient te worden. Maar bij geen kinderen kan er wel eens helemaal geen vrijwillige keuze aan ten grondslag liggen, maar wel een vorm van compensatie om op een andere manier de leegte in te vullen d.m.v. af en toe vliegen