Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Dat van afgelopen jaar moesten ze wel, het loonde te erg om naar de buurlanden te rijden
En nee niks concreet om het betaalbaar te maken
dus vergeet het maar.... we kennen allemaal wel wat Rutte heeft beloofd en nu geen herinnering aan heeft
xPabloBokt schreef:Ik vertrouw die gasten gewoon niet. Er is daar te veel schandaal achter de schermen geweest en ik geloof echt dat zij er zitten om ervoor te zorgen dat ze er zelf warmpjes bij zitten als ze de politiek uit gaan. Hoeveel politici zijn er niet een of andere hoge functie gaan bekleden bij een gigantische multinational? Kan er een hele waslijst van maken.
De VVD is er allang niet meer voor Jan Modaal en al helemaal niet voor de kleine ondernemer. Enige wat de VVD de afgelopen jaren heeft klaargespeeld is dat ze het hier een belastingparadijs hebben gemaakt voor grote bedrijven en multinationals en dat de grote vervuilers gewoon hun gang kunnen gaan omdat daar een hoop geld en eigenbelang mee gemoeid is. Ondertussen betalen jij en ik als gewone burger ons blauw aan accijnzen en belastingen en maken bedrijven als Shell en Ahold elk jaar nog steeds monsterwinsten die met het kwartaal groter worden. Het is gewoon niet meer te verantwoorden waar het geld naartoe gaat.
Dus ik ben per definitie enorm sceptisch over de maatregelen die dit kabinet neemt omdat ik ten zeerste twijfel aan hun motieven en beweegredenen. Daarnaast heb ik totaal niet het gevoel dat zij enig idee hebben wat er speelt onder de bevolking en dat zij ook maar kaas gegeten hebben van hoe het financieel echt is voor mensen die onder of van het minimum leven, óf daar net boven zitten en daardoor langs elke mogelijke pot piesen qua toeslagen en tegemoetkomingen.
Maargoed, dat gaat verder compleet af van het rekeningrijden.
OleJon schreef:En nog maar meer betalen.
https://www.tankpro.nl/elektrificatie/2 ... dpr=accept
En dan in 2027 maar weer belasting betalen over de accijns en de btw
https://www.autogids.be/autonieuws/budg ... -2027.html
Daar is dit kabinet goed in pluk pluk.
_San87_ schreef:8nnemiek schreef:Ik ben vooral benieuwd of dit soort belastingen ook op kerosine gaan komen. Dat goedkope vliegen vind ik dan weer echt belachelijk, terwijl brandstof aan de pomp wél steeds zwaarder belast wordt.
Vind ik ook. Vliegen is in verhouding bizar goedkoop.
mvdende schreef:Vliegen was goedkoop, dat is het al lang niet meer.
Retourtje Malaga kon enkele jaren geleden nog voor €150-200. Nu betaal je dik €400-500 voor een retour (buiten schoolvakanties). Niet echt goedkoop meer te noemen. De auto pakken voor 2 personen is dan goedkoper....
Losse vluchten zijn juist véél duurder geworden! Pakketreizen zijn trouwens óók fors in prijs gestegen, maar niet zo extreem als een losse vlucht.
Ik weet wel, dat ik vanaf vrijdag gewoon echt weer uitsluitend in België ga tanken, stukken goedkoper dan in Nederland dan weer. Nu scheelt het nog iets van €0,10 per liter, straks weer de "normale" €0,25 per liter.
mvdende schreef:Retourtje Malaga kon enkele jaren geleden nog voor €150-200. Nu betaal je dik €400-500 voor een retour (buiten schoolvakanties). Niet echt goedkoop meer te noemen. De auto pakken voor 2 personen is dan goedkoper.....
Cer schreef:MyWishMax schreef:Dan is vliegen toch nog steeds enorm goedkoop?.... Het is maar goed dat het wat duurder wordt, die goedkope tickets sloeg nergens op.
Meh, ik wil nog een (paar) keer naar Amerika, en ik ga niet met de boot
Nielojram schreef:De luchtvaartmaatschappijen zouden ook graag willen dat het vliegen duurder wordt.
De business-class bij de KLM brengt per passagier € 21 op. Zijn vaak maar 10 of 15 plekken in zo'n vliegtuig ( afhankelijk van het type, een 73 heeft geen BC) Economy is max € 4 per persoon..Bij onze Koninklijke club dan.
Easyjet, Ryanair, Vueling undsoweiter nog vele euro's minder...
Piloten voor bv een vueling, verdienen max vijfentwintig netto per maand...
De luchthavens verdienen goed geld, en daar zal de overheid weinig aan tornen, want dat brengt weer veel belastinggeld op. Belastinggeld wat dan weer wordt vergeven aan het kopen van EV's.. En dat maakt de cirkel rond.. Denk ik, hoor.. Ik ben ook handig met geldschuiven, dat zal de overheid stukken beter doen