Rekening rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rekening rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:11

Dat van afgelopen jaar moesten ze wel, het loonde te erg om naar de buurlanden te rijden

En nee niks concreet om het betaalbaar te maken
dus vergeet het maar.... we kennen allemaal wel wat Rutte heeft beloofd en nu geen herinnering aan heeft

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:12

Ik vertrouw die gasten gewoon niet. Er is daar te veel schandaal achter de schermen geweest en ik geloof echt dat zij er zitten om ervoor te zorgen dat ze er zelf warmpjes bij zitten als ze de politiek uit gaan. Hoeveel politici zijn er niet een of andere hoge functie gaan bekleden bij een gigantische multinational? Kan er een hele waslijst van maken.

De VVD is er allang niet meer voor Jan Modaal en al helemaal niet voor de kleine ondernemer. Enige wat de VVD de afgelopen jaren heeft klaargespeeld is dat ze het hier een belastingparadijs hebben gemaakt voor grote bedrijven en multinationals en dat de grote vervuilers gewoon hun gang kunnen gaan omdat daar een hoop geld en eigenbelang mee gemoeid is. Ondertussen betalen jij en ik als gewone burger ons blauw aan accijnzen en belastingen en maken bedrijven als Shell en Ahold elk jaar nog steeds monsterwinsten die met het kwartaal groter worden. Het is gewoon niet meer te verantwoorden waar het geld naartoe gaat.

Dus ik ben per definitie enorm sceptisch over de maatregelen die dit kabinet neemt omdat ik ten zeerste twijfel aan hun motieven en beweegredenen. Daarnaast heb ik totaal niet het gevoel dat zij enig idee hebben wat er speelt onder de bevolking en dat zij ook maar kaas gegeten hebben van hoe het financieel echt is voor mensen die onder of van het minimum leven, óf daar net boven zitten en daardoor langs elke mogelijke pot piesen qua toeslagen en tegemoetkomingen.

Maargoed, dat gaat verder compleet af van het rekeningrijden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:13

Dat electrisch rijden maakt nog steeds dat je per km gaat betalen ook als je niet in nederland rijdt. En feit blijft dat de mensen met nu een klein licht autootje of anders een reden voor weinig wegenbelasting dadelijk bij de minimaalste km meer gaan betalen. En de mensen met nu een zware auto goedkoper uit zullen zijn.

Oftewel een regeling ook weer voor mensen met meer geld dan minimaal of mensen die nu al denken een kleine lichte auto voldoet voor wat ik ermee rijd. Die kleine lichte autos vervuilen al minder en belasten het asfalt al minder dan de grotere zwaardere autos (electrisch of niet)

Tel daarbij op dat faciliteiten steeds verder weg komen van de kleinere woonkernen buiten de randstad waarmee je ook de mensen die niet in de grote stad wonen flink meer op kosten jaagt (kilometers die niet te vermijden zijn) in de stad waar veel op loopafstand is en het ov nog soort van werkt.

Mensen in de meestal minder betaalde banen die wel naar hun werk moeten op soms onmogelijke tijden, de mensen die geen geld hebben voor een electrische auto (jan modaal kan niet zomaar even een 10000 euro auto kopen, zeker niet nu alles zo onmogelijk duur is geworden waardoor er domweg geen geld genoeg overblijft bij veel om ook nog eens "even" te sparen voor een electrische auto) die meer gaan moeten betalen om op hun werk te kunnen komen omdat ov op onmogelijke tijden buiten de grote stad gewoon afwezig is, -O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:06

DuoPenotti schreef:
Dat van afgelopen jaar moesten ze wel, het loonde te erg om naar de buurlanden te rijden

En nee niks concreet om het betaalbaar te maken
dus vergeet het maar.... we kennen allemaal wel wat Rutte heeft beloofd en nu geen herinnering aan heeft

Nu scheelt het te weinig om die 2 km verder Duitsland in te rijden, vanaf zaterdag dus weer wel genoeg. Staan we weer met alle Nederlanders aan de Duitse (of Belgische als ik de andere kant op ga) pomp _O-
Ik hoop van harte dat dit idee van rekeningrijden nog 30 jaar duurt. Moet ik die km’s maar aan patiënten doorberekenen die niet naar mij kunnen komen waardoor ik aan huis ga? Terwijl de verzekering niks vergoed en de aow ook niet dusdanig stijgt. Dat is toch allemaal niet meer eerlijk en menselijk vooral.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:11

Ja wij zitten dichtbij Belgie, voor de verlaging combineerde wij het ook met een ritje dat toch al die kant op ging. En dan maken wij niet eens veel kilometers meer.

Maar voor wie wel moet.....
En dan denken die poffertjes daar in de regering dat mensen wel minder gaan rijden, hoe dan?!
OV is hier niet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:13

xPabloBokt schreef:
Ik vertrouw die gasten gewoon niet. Er is daar te veel schandaal achter de schermen geweest en ik geloof echt dat zij er zitten om ervoor te zorgen dat ze er zelf warmpjes bij zitten als ze de politiek uit gaan. Hoeveel politici zijn er niet een of andere hoge functie gaan bekleden bij een gigantische multinational? Kan er een hele waslijst van maken.

De VVD is er allang niet meer voor Jan Modaal en al helemaal niet voor de kleine ondernemer. Enige wat de VVD de afgelopen jaren heeft klaargespeeld is dat ze het hier een belastingparadijs hebben gemaakt voor grote bedrijven en multinationals en dat de grote vervuilers gewoon hun gang kunnen gaan omdat daar een hoop geld en eigenbelang mee gemoeid is. Ondertussen betalen jij en ik als gewone burger ons blauw aan accijnzen en belastingen en maken bedrijven als Shell en Ahold elk jaar nog steeds monsterwinsten die met het kwartaal groter worden. Het is gewoon niet meer te verantwoorden waar het geld naartoe gaat.

Dus ik ben per definitie enorm sceptisch over de maatregelen die dit kabinet neemt omdat ik ten zeerste twijfel aan hun motieven en beweegredenen. Daarnaast heb ik totaal niet het gevoel dat zij enig idee hebben wat er speelt onder de bevolking en dat zij ook maar kaas gegeten hebben van hoe het financieel echt is voor mensen die onder of van het minimum leven, óf daar net boven zitten en daardoor langs elke mogelijke pot piesen qua toeslagen en tegemoetkomingen.

Maargoed, dat gaat verder compleet af van het rekeningrijden.

En nog maar meer betalen.
https://www.tankpro.nl/elektrificatie/2 ... dpr=accept

En dan in 2027 maar weer belasting betalen over de accijns en de btw
https://www.autogids.be/autonieuws/budg ... -2027.html

Daar is dit kabinet goed in pluk pluk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:29

OleJon schreef:
En nog maar meer betalen.
https://www.tankpro.nl/elektrificatie/2 ... dpr=accept

En dan in 2027 maar weer belasting betalen over de accijns en de btw
https://www.autogids.be/autonieuws/budg ... -2027.html

Daar is dit kabinet goed in pluk pluk.

Ehh die 2de is sowieso niet door dit kabinet, maar EU bepaald.

De eerste zal denk ik niet door gaan omdat a: alleen Jetten het wilt en b: maar een klein deel van de motoren tegen meer dan 10% toevoeging kunnen (en c: Duitsland wilt er al vanaf en terug naar E5 omdat te veel problemen zijn).

Het beroerde is, er zijn zoveel uitgave, het geld moet wel ergens vandaan komen. Ik vind zelf het ook niet eerlijk verdeeld, maar als je ergens zegt: nope geen extra belastingen/accijnzen dan zal het ergens anders vandaan moeten komen of er zal nog veel meer bezuinigd moeten gaan worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:44

Ik ben vooral benieuwd of dit soort belastingen ook op kerosine gaan komen. Dat goedkope vliegen vind ik dan weer echt belachelijk, terwijl brandstof aan de pomp wél steeds zwaarder belast wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:46

8nnemiek schreef:
Ik ben vooral benieuwd of dit soort belastingen ook op kerosine gaan komen. Dat goedkope vliegen vind ik dan weer echt belachelijk, terwijl brandstof aan de pomp wél steeds zwaarder belast wordt.

Vind ik ook. Vliegen is in verhouding bizar goedkoop.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:57

_San87_ schreef:
8nnemiek schreef:

Vind ik ook. Vliegen is in verhouding bizar goedkoop.

Vliegen was goedkoop, dat is het al lang niet meer.

Retourtje Malaga kon enkele jaren geleden nog voor €150-200. Nu betaal je dik €400-500 voor een retour (buiten schoolvakanties). Niet echt goedkoop meer te noemen. De auto pakken voor 2 personen is dan goedkoper....

Losse vluchten zijn juist véél duurder geworden! Pakketreizen zijn trouwens óók fors in prijs gestegen, maar niet zo extreem als een losse vlucht.

Ik weet wel, dat ik vanaf vrijdag gewoon echt weer uitsluitend in België ga tanken, stukken goedkoper dan in Nederland dan weer. Nu scheelt het nog iets van €0,10 per liter, straks weer de "normale" €0,25 per liter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:10

mvdende schreef:
Vliegen was goedkoop, dat is het al lang niet meer.

Retourtje Malaga kon enkele jaren geleden nog voor €150-200. Nu betaal je dik €400-500 voor een retour (buiten schoolvakanties). Niet echt goedkoop meer te noemen. De auto pakken voor 2 personen is dan goedkoper....

Losse vluchten zijn juist véél duurder geworden! Pakketreizen zijn trouwens óók fors in prijs gestegen, maar niet zo extreem als een losse vlucht.

Ik weet wel, dat ik vanaf vrijdag gewoon echt weer uitsluitend in België ga tanken, stukken goedkoper dan in Nederland dan weer. Nu scheelt het nog iets van €0,10 per liter, straks weer de "normale" €0,25 per liter.

Dan is vliegen toch nog steeds enorm goedkoop? Want je vergelijkt 1 vliegticket met 2 personen in auto, dan moet je 1 persoon met 1 persoon vergelijken. Ik zou met auto duurder uit zijn met benzine, tol en noem maar op. En dat is alleen de heen weg. Retour zou echt zo'n 2 keer zo duur zijn als een vliegticket.

Het is maar goed dat het wat duurder wordt, die goedkope tickets sloeg nergens op.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:14

Vliegen is goefkoop vanwege het verdrag van Chicago: geen BTW op kerosine.

Inmiddels vind ik het achterhaald, maar een verdrag opzeggen is niet in een vloek en een zucht gebeurd.
Gesteld dat de politieke wil er is (wat ik bij Rutte cs betwijfel).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:18

MyWishMax schreef:
Dan is vliegen toch nog steeds enorm goedkoop?.... Het is maar goed dat het wat duurder wordt, die goedkope tickets sloeg nergens op.

Meh, ik wil nog een (paar) keer naar Amerika, en ik ga niet met de boot :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:43

Nou ja een retourtje met Ryanair is nog altijd goedkoper dan een retourtje met KLM.
Ze mogen mensen die vaker vliegen wel meer rekenen. Ik ken iemand en die zit elke maand wel ergens in een andere stad en gaat daar per vliegtuig heen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:51

mvdende schreef:
Retourtje Malaga kon enkele jaren geleden nog voor €150-200. Nu betaal je dik €400-500 voor een retour (buiten schoolvakanties). Niet echt goedkoop meer te noemen. De auto pakken voor 2 personen is dan goedkoper.....

Als je niet vast zit aan een bepaalde dag/datum kun je nog steeds goedkoop vliegen hoor.
Easy Jet, wo 23 aug heen voor 43E en 5 sept terug voor 61E per persoon.

Vorig jaar naar Cyprus geweest en wij betaalde nog geen 165 voor een retour pp wel via Charleroi -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:12

Cer schreef:
MyWishMax schreef:
Dan is vliegen toch nog steeds enorm goedkoop?.... Het is maar goed dat het wat duurder wordt, die goedkope tickets sloeg nergens op.

Meh, ik wil nog een (paar) keer naar Amerika, en ik ga niet met de boot :+

Niet? :') Ik zou ook nog wel dingen willen,maar heb er het geld niet voor. En in deze tijd met alle klimaat maatregelenen enzovoorts vind ik het vrij bizar hoe goedkoop het vliegen nog is, eigenlijk. In verhouding een stuk goedkoper als OV en eigen vervoer, dus snap ook dat mensen sneller vliegtuig pakke. Goedkoper en sneller.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:13

Nja ik ben 50 en ik wil nog een paar keer een mooie reis gemaakt hebben, dus daar spaar ik nog steeds voor :j Als het almaar duurder wordt, haal ik het weer niet :+ Vroeger kon het ook niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:16

Snap ik hoor! Egoïstisch gezien zou ik ook willen dat het nog goedkoper was, want ik wil ook nog wel naar bepaalde plekken. :j Maar vergeleken met andere dingen is het wel heel apart en zou het ook aangepakt moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:43

De luchtvaartmaatschappijen zouden ook graag willen dat het vliegen duurder wordt.

De business-class bij de KLM brengt per passagier € 21 op. Zijn vaak maar 10 of 15 plekken in zo'n vliegtuig ( afhankelijk van het type, een 73 heeft geen BC) Economy is max € 4 per persoon..Bij onze Koninklijke club dan.

Easyjet, Ryanair, Vueling undsoweiter nog vele euro's minder...
Piloten voor bv een vueling, verdienen max vijfentwintig netto per maand...

De luchthavens verdienen goed geld, en daar zal de overheid weinig aan tornen, want dat brengt weer veel belastinggeld op. Belastinggeld wat dan weer wordt vergeven aan het kopen van EV's.. En dat maakt de cirkel rond.. Denk ik, hoor.. Ik ben ook handig met geldschuiven, dat zal de overheid stukken beter doen ;-)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:29

Nielojram schreef:
De luchtvaartmaatschappijen zouden ook graag willen dat het vliegen duurder wordt.

De business-class bij de KLM brengt per passagier € 21 op. Zijn vaak maar 10 of 15 plekken in zo'n vliegtuig ( afhankelijk van het type, een 73 heeft geen BC) Economy is max € 4 per persoon..Bij onze Koninklijke club dan.

Easyjet, Ryanair, Vueling undsoweiter nog vele euro's minder...
Piloten voor bv een vueling, verdienen max vijfentwintig netto per maand...

De luchthavens verdienen goed geld, en daar zal de overheid weinig aan tornen, want dat brengt weer veel belastinggeld op. Belastinggeld wat dan weer wordt vergeven aan het kopen van EV's.. En dat maakt de cirkel rond.. Denk ik, hoor.. Ik ben ook handig met geldschuiven, dat zal de overheid stukken beter doen ;-)

25 K netto per maand is nog steeds 300K netto per jaar. Dan is de opleiding van nog geen 150K toch ook met een jaar afbetaald? :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:35

Kaitlyn schreef:
25 K netto per maand is nog steeds 300K netto per jaar. Dan is de opleiding van nog geen 150K toch ook met een jaar afbetaald? :+

Nee, 2500, bij EasyJet verdienen 5000E bruto.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:58

Brainless schreef:
Kaitlyn schreef:

Nee, 2500, bij EasyJet verdienen 5000E bruto.

Zo weinig :oo! Ik dacht altijd dat piloten best flink verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 19:51

Nope... Ligt eraan waar ze aangenomen worden..
Maar dat beroep is ook een soort van roeping.
Tuurlijk willen ze allemaal bij The Emirates/Delta/Lufthansa enz vliegen, maar ze willen vooral vliegen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:39

Maar due subsidie krijg je echt niet op iedere 2ehands ev.
Daar zitten ook best wat haken en ogen aan.
En die eisen werken weer in het nadeel van de gewone (de vaak minder dure garages) garages.
Jantje modaal gaat vaker naar dat soort garages omdat ze de duurdere niet kunnen betalen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:41

Er zitten wat voorwaarden aan inderdaad, maar de subsidie krijg je wel bij elke RDW garage, dus ook bij de handelaar om de hoek. Alleen niet als je hem van een particulier koopt.
Die van mij komt van een handelaar die alleen auto’s via Duitsland importeert en via marktplaats verkoopt, de beste man had zelfs geen showroom, had gewoon wat auto’s aan huis staan.